Laittakaa halpoja komponetteja.

nörtti262

Laittakaa koneen osat noin 500e, ja mieluinten että sopivat yhteen. (JIMSS)

5

139

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jalaa1

      Gigabyte B250-HD3P, ATX -emolevy ------------------- 104,90 €
      Intel Kaby Lake Pentium G4560, LGA1151, 3.5GHz, 3MB, Boxed ------------- 70,00 €
      BitFenix Nova, ATX-miditornikotelo, valkoinen ------------------- 34,90 €
      Crucial 8GB(2x4GB) DDR4 2133Mhz CL15 1.2V ------------------ 74,00 €
      Silverstone 500W, Strider Essential-230, ATX 2.3, 80 Plus, musta ------------------ 52,00 €
      A-Data 256GB Ultimate SU800 SSD-levy, 3D NAND, 2.5", SATA III, 560/520 MB/s -------- 109,00 €
      Sapphire AMD Radeon RX 460 Single Fan -näytönohjain, 4GB GDDR5 ----------- 144,90 €

    • Itse miettisin myös pientä mini-itx emoa vaikka Gigabyte H270N-WIFI. Sisältää myös WIFI:n joka usein tarpeen nykyään. Prosuksi joku intelin kivi jossa myös grafiikkapiiri. Noi toistavat hyvin HD leffat ym. Kaksi verkkokorttia myös kiva. Itselläni vastaava leffakoneena. Hiljainen ja ei juuri lämpene. Inelin prosut vähävirtaisia i3 prosujen TDH siinä 60 W. Teho riittää normi nettiselaamiseen hyvin ja vaikka areenan sisällön katsomiseen. Lisäksi joku SSD ja lisätilaksi joskus vaikka verkkolevy. Kaksi verkkokorttia niin saa noita verkkovehkeitä kiinni. Itselläni on talolaajakaista ja kone seinässä ja tietysti myös kotiverkossa. Luuri käyttää tietty WIFI:ä.

      Jos pitää pelata nostaisin budjettia.

      • Bersel

        Feikki aloitus 23.6 ei vieläkään ansaitse huomiota, mutta kysyisin silti että miksi joku haluaisi suositella yleisen ja hyvin yhteensopivan kotelon sijaan pienempää, joka maksaa yhtä paljon tai enemmän, joka rajoittaa saatavilla olevia emolevy-, virtalähde-, jäähdytin- ja lisäkorttivaihtoehtoja, ja jossa lämpötilat ovat korkeampia kuin tilavammissa koteloissa.

        Halvemmalla saa emolevyn ja wifi-kortin, kuin itx-emolevyn wifillä. Kuinka moni ylipäätään haluaa pöytäkoneeseen wifi-yhteyden kun kuparikin on keksitty.


      • Bersel kirjoitti:

        Feikki aloitus 23.6 ei vieläkään ansaitse huomiota, mutta kysyisin silti että miksi joku haluaisi suositella yleisen ja hyvin yhteensopivan kotelon sijaan pienempää, joka maksaa yhtä paljon tai enemmän, joka rajoittaa saatavilla olevia emolevy-, virtalähde-, jäähdytin- ja lisäkorttivaihtoehtoja, ja jossa lämpötilat ovat korkeampia kuin tilavammissa koteloissa.

        Halvemmalla saa emolevyn ja wifi-kortin, kuin itx-emolevyn wifillä. Kuinka moni ylipäätään haluaa pöytäkoneeseen wifi-yhteyden kun kuparikin on keksitty.

        Niin ja miksi sitä tarjousta kysytään täältä?


      • Bersel kirjoitti:

        Feikki aloitus 23.6 ei vieläkään ansaitse huomiota, mutta kysyisin silti että miksi joku haluaisi suositella yleisen ja hyvin yhteensopivan kotelon sijaan pienempää, joka maksaa yhtä paljon tai enemmän, joka rajoittaa saatavilla olevia emolevy-, virtalähde-, jäähdytin- ja lisäkorttivaihtoehtoja, ja jossa lämpötilat ovat korkeampia kuin tilavammissa koteloissa.

        Halvemmalla saa emolevyn ja wifi-kortin, kuin itx-emolevyn wifillä. Kuinka moni ylipäätään haluaa pöytäkoneeseen wifi-yhteyden kun kuparikin on keksitty.

        Lisäkorteille harvemmin tarvetta kun USB on keksitty. Jos pieni budjetti miksi ei esittäisi vaihtoehtona pienempää konetta. Iso PC-kotelo lähinnä ilmaa täynnä. DVD asema usein turha. Pientä konetta voi pitää vaikka pöydällä. wifiä voi käyttää muihin laitteisiin. Saa kuvat kamerasta tai luurista. Luurikin voi käyttää kotiverkon wifiä - voi ohjata vaikka mediasoitinta. Mahdollisuuksia on paljon. Itse tykkään kuunnella musiikkia ja pistän piisejä listalle puhelimella. Voi myös pistää musan hiljaiselle tai pois vaikka keittiöstä. Kupari on tosin keksitty, mutta wifi tuo tiettyä vapautta. Jos enempi dataa niin levyjä parempi kerätä verkkolevyyn kuin PC:n sisälle. Jos vaikka 6 teraa valokuvia, musiikkia ym. eikö niiden paikka jo muualla kuin PC;n kopassa. Isojen PC-koppien aika on minusta ohi. Kirjan kokoisellakin pikku PC:llä pärjää.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1323
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      851
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      660
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      491
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      151
      427
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      397
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe