Olen lukenut, että Intiassa naiset välttävät raskaita töitä ja liikuntaa kuukautisten ensimmäisinä päivinä ja saavat näin paremman hyödyn tästä elimistön "puhdistautumisesta". Intiassa on harvoilla naisilla osteoporoosia ja kohdunpoistoja tehdään harvoin.
Minä kyllä heti uskoin tuohon, että kuukautisten aikana pitäisi ottaa rennosti! Se kuulemma vähentää PMS-oireitakin. Tiedän, että yleinen käsitys Suomessa on juuri päinvastainen, liikunta auttaa oireisiin.
Onko kukaan muu kuullut asiasta? Olen aina ihmetellyt, että eihän naisilla voi aina ollut ollut näin pahoja ongelmia kuukautisten kanssa. Ehkä sillä onkin jokin tarkoitus, että kuukautisten aikana sattuu. Ehkä se tarkoittaa sitä, että pitää levätä, eikä sitä, jonka olen aina tähän asti tehnyt: ottanut buranaa ja liikkunut kuten muinakin päivinä. Olen kyllä välillä yrittänyt välttää rajuja harjoituksia kuukautisten aikana, koska väsyn silloin helpommin.
Olen nyt 20 ja minulla on tosi pahat PMS-oireet, kierin aina viikon kauheessa itsesäälissä, eikä mikään kiinnosta.
Mitä mieltä muut ovat? Tai, itseasiassa, oletko koskaan edes ajatellut, että kuukautisten aikana rehkiminen saattaisi olla vahingollista??
Tietääkö kukaan, miten naiset toimivat muualla maailmassa, eritoten köyhillä alueilla?
Ei liikuntaa kuukautisten alussa!
5
863
Vastaukset
- Minttu
Tämä taitaa kuulua niihin asioihin joita ei ole kukaan kunnolla tutkinut? Tai jos on, niin tutkimustulokset ei ole juurikaan päivänvaloon päässeet. Noihin Intian uskomuksiin en ihan äkkiä menisi luottamaan. Ja osteoporoosin ja kohdunpoistojen harvinaisuus johtuu todennäköisesti ennemminkin köyhyydestä kuin niiden todellisesta vähyydestä. (Kaikki ei pääse vaivojaan kunnolliselle lääkärille valittamaan ja taitavat kuollakin nuorempina kuin keskiverto suomalaisnainen.)
Oma kokemukseni on, että kuukautiskivut ovat helpottaneet kun on esim. tehnyt vatsalihasliikkeitä tai muuta rankempaa, mutta tämäkin voi olla yksilöllistä mikä kellekin parhaiten auttaa. - kyynelpisara
Tostahan voi jopa löytyä selitys mun ongelmaani, jota tossa eilen valittelin. Oon nimittäin lisännyt viimeisten parin vuoden aikana liikunnan harrastamista melkoisesti, enkä jätä jumppaa ja lenkkeilyä väliin menkkojen aikanakaan. On muuten kumma että liikuntasuoritus sujuu helpommin kuukautisten aikaan kuin muulloin, vaikka luulis sen olevan päinvastoin... siis esim. vatsa- ja selkälihasliikkeet tuntuu helpommilta.
Vois sitten olla hyvä idea kokeilla jättää liikunta väliin tällä kertaa, ja katsoa vaikuttaako se n oihin pms-oireisiin! - -W-
Mitenkäs kun mulla alkaa ne PMS-oireet jo vähintään viikkoa ennen menkkojen alkua, ja ekana vuotopäivänä saattaa olla vielä vähän kipuja ja kiukkuisuutta, mutta toisena päivänä alan olla jo varsin iloinen ja energinen. Mutta sen ekan menkkapäivän voisin kyllä mielelläni "vetää villasukan päähän ja mennä omaan sänkyyn peiton alle".
Tuo, että kehitysmaissa on vallalla tapa, että menkkojen aikaan ei liikuta, johtuu varmasti lähinnä siitä, ettei heillä ole käytettävissään näitä hyviä kuukautissuojia mitä meillä on. - Purnukka
Olen kokeillut sekä liikuntaa että lähes täydellistä lepoa, ja tulos on ainakin minun kohdallani sama kummallakin tavalla.
- Anonyymi
Jokainen tuntee omassa kehossaan mikä on hyvä ja mikä huono,sen mukaan pitää elää itseään ei pidä repiä rikki ei varsinkaan nuorena!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .985189Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631463385Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503195Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4382439Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2491502Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121281- 811260
- 761227
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311188Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1331108