Römpsänperä mielessäni

Jokainen palstalainen on joutunut tuntemaan kirjoitusintoni. Näistä luuloista syntyi paikkakunta nimeltä Römpsänperä, Kutemajärven rannalla. Paikkakunnan voi mieltää sijaisevaksi jossain Pohjois - Karjalassa.

Itse olin päähenkilönä nimeltä Anselmi Salakähmä ja vaimokseni otin Amalian o.s. Kiero.

Eipä tuosta yhteiselostamme mitään hyvää, hauskaa tai riemukasta syntynyt. Pelkät alkuvalmistelut nyt pakkakunnan ja nimien osalta sain aikaan, mutta elo pienessä torpassamme ei suuremmin kiinnostanut. "Älä niitä satujasi Amalioineen ja Römpsänperineen vaan kerro", ei kehuna innoittanut.

Niin menivät pasmat sekaisin, että,Amalian kanssa seurustelin vuosien jälkeen jonain tarinayrityksineni. Vihille astelimme Römpsänperän kirkon käytävää. Minä saapashousuissa ja kumiteräsaappaissa. Amaliakin arkivaatteissa ja pelargonia ruukussaan kainalossa.

Toivoin, että joku osaava samanhenkinen, vaikkapa Venlastiina, olisi tehnyt vastaavanlaisen yrityksen. Typerä luuloja ei muiden päistä näköjään löydy.

Jotain vielä hiukan muistan. Onnistumisia tuotte te osaavat keskustelijat kannanottoinenne. Julkaisukelvottomat ja huonot lepertelyt suodattimillanne asetettua oikeaan arvoon tai arvottomuuteen.

Minun osaltanikin tulee ikä, osaamattomuus ja nyt uskomaton saamattomuuskin rajoittavaksi tekijäksi.

Monia hyviäkin hetkiä olette tarjonneet vuosien mittaan ja niillä olen täyttänyt hetkiä yksinäisyydessäni.

Kiitos oikeudesta olla kanssanne niin paljon ja usein.

Ruuneperi

10

323

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hui, kamala melkein säikähdin Römpsänperän nimeä. Niin hauskana kuin kirjoittamista pidinkin silloin, sai jokin kiukku sinussa kaihtamaan koko tarinaa muuten mukavassa maalaisjutussasi.

      Googlesta kun sittemmin luin mitä Römpsä tarkoittaa (ruokapakkia, rahakukkaroa ja naisen sukuelimiä) olin ihan ymmälläni, kovin naivi ja tietämätön suomalaismedian ja miesten jutuista olinkin.

      Ihan monipuolista ja laadukastakin on saatu lukea aloituksistasi, lämmin kiitos itsellesikin monien hyvien ajatusten jakamisesta 😊

      Tuosta aviossa olevien naisihmisten osallistumisesta kujeiluihisi, ei aina hyvää seuraa, vaikka muistelen kyllä Venlastiinan kivasti kirjoittaneen mr Greengrassesta, kun tulin palstalle!
      Pidinkin kahvitauon tässä vaihteeksi seurassasi, heippa nyt taas!

      • psta.riikkastiina

        Nuo kullanmurut
        kuin sydänsurut
        kauniit on muistoja vain,...


    • file:///Users/tellervo/Downloads/Mitä kuuluu Römpsänperälle nykyään - 70 plus - Suomi24 Keskustelut.html


      Tässä Ruuneperille tähänastinen tiivistelmä Römpsänperän tarinoista 😊

      • En onnistu siirtämään sitä . Ote on loistava, sain lukiessa eilen nauraa tosi hyvälle huumorille!

        Googlettamalla "Mitä kuuluu Römpsänperälle nykyään" pitäisi löytyä.


    • Ei-naurata

      Oletko sinä ss tuon Amalian esikuva, kun niin paljon näet vaivaa Römpsänperän mainostamisessa ? Ällöttää tuo vihille meno, arkirytkyissä ikään kuin maalla ei osattaisi käyttäytyä. Amalia järkyttävän ylilihavaksi ja vastenmieliseksi kuvattuna halveksii naista. Ei ole koskaan nauratanut.

    • SadePäiväVirkistää

      Onneksi kopioi/liitä toiminnot on saatu jotakuinkin toimimaan, kaikkea roskaa on aivan turha tänne tuoda sitä näyttää riittävän omasta takaa.

      Mitä täällä on ja mitä kirjoitetaan saahan siinä sormet toimintaa, pysyy ¨toiminnassa¨kun kuitenkin on mukana.
      Römpsänperä on jo tuttu tämän saitin jatkokertomus!

    • En Luoja paratkoon, en todellakaan ole Amalian esikuva, ystävällisyyttäni näin vaivaa kun Ruuneperimme kaipaili Römpsänperä juttuaan 😎

      Muistan aikanaan nähneeni pilapiirtäjä mieheni julkaisemia pilapiirroksia, jostakin Ananias nimisestä 40-luvulla. Niissä ole jotakin samaa huumorihenkeä kuin Anselmi Salakähmän maailmankuvassa.

      Onhan eri vuos'kymmenten taidesuunnatkin nähtävissä tauluaiheissakin, tyylit kulkevat tuttuina minulle ainakin.

      Maalaismiehen Oulu 100v, koin aivan usein nähtynä taidesuuntauksena maassamme.

      Harvat ovat aivan omaleimaisia, ei alttiita vaikutuksille!

    • kunhankysyn9

      Mistä tunnistaa huonon huumorin?

      • Avuttomasta yrityksestä!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      193
      4384
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      240
      2375
    3. 133
      1657
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1351
    5. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      181
      1127
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      80
      1066
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1064
    8. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      57
      1000
    9. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      76
      1000
    10. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      71
      985
    Aihe