Römpsänperä mielessäni

Jokainen palstalainen on joutunut tuntemaan kirjoitusintoni. Näistä luuloista syntyi paikkakunta nimeltä Römpsänperä, Kutemajärven rannalla. Paikkakunnan voi mieltää sijaisevaksi jossain Pohjois - Karjalassa.

Itse olin päähenkilönä nimeltä Anselmi Salakähmä ja vaimokseni otin Amalian o.s. Kiero.

Eipä tuosta yhteiselostamme mitään hyvää, hauskaa tai riemukasta syntynyt. Pelkät alkuvalmistelut nyt pakkakunnan ja nimien osalta sain aikaan, mutta elo pienessä torpassamme ei suuremmin kiinnostanut. "Älä niitä satujasi Amalioineen ja Römpsänperineen vaan kerro", ei kehuna innoittanut.

Niin menivät pasmat sekaisin, että,Amalian kanssa seurustelin vuosien jälkeen jonain tarinayrityksineni. Vihille astelimme Römpsänperän kirkon käytävää. Minä saapashousuissa ja kumiteräsaappaissa. Amaliakin arkivaatteissa ja pelargonia ruukussaan kainalossa.

Toivoin, että joku osaava samanhenkinen, vaikkapa Venlastiina, olisi tehnyt vastaavanlaisen yrityksen. Typerä luuloja ei muiden päistä näköjään löydy.

Jotain vielä hiukan muistan. Onnistumisia tuotte te osaavat keskustelijat kannanottoinenne. Julkaisukelvottomat ja huonot lepertelyt suodattimillanne asetettua oikeaan arvoon tai arvottomuuteen.

Minun osaltanikin tulee ikä, osaamattomuus ja nyt uskomaton saamattomuuskin rajoittavaksi tekijäksi.

Monia hyviäkin hetkiä olette tarjonneet vuosien mittaan ja niillä olen täyttänyt hetkiä yksinäisyydessäni.

Kiitos oikeudesta olla kanssanne niin paljon ja usein.

Ruuneperi

10

361

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hui, kamala melkein säikähdin Römpsänperän nimeä. Niin hauskana kuin kirjoittamista pidinkin silloin, sai jokin kiukku sinussa kaihtamaan koko tarinaa muuten mukavassa maalaisjutussasi.

Googlesta kun sittemmin luin mitä Römpsä tarkoittaa (ruokapakkia, rahakukkaroa ja naisen sukuelimiä) olin ihan ymmälläni, kovin naivi ja tietämätön suomalaismedian ja miesten jutuista olinkin.

Ihan monipuolista ja laadukastakin on saatu lukea aloituksistasi, lämmin kiitos itsellesikin monien hyvien ajatusten jakamisesta 😊

Tuosta aviossa olevien naisihmisten osallistumisesta kujeiluihisi, ei aina hyvää seuraa, vaikka muistelen kyllä Venlastiinan kivasti kirjoittaneen mr Greengrassesta, kun tulin palstalle!
      Pidinkin kahvitauon tässä vaihteeksi seurassasi, heippa nyt taas!

• psta.riikkastiina

Nuo kullanmurut
        kuin sydänsurut
        kauniit on muistoja vain,...

• file:///Users/tellervo/Downloads/Mitä kuuluu Römpsänperälle nykyään - 70 plus - Suomi24 Keskustelut.html

Tässä Ruuneperille tähänastinen tiivistelmä Römpsänperän tarinoista 😊

• En onnistu siirtämään sitä . Ote on loistava, sain lukiessa eilen nauraa tosi hyvälle huumorille!

Googlettamalla "Mitä kuuluu Römpsänperälle nykyään" pitäisi löytyä.

• Ei-naurata

Oletko sinä ss tuon Amalian esikuva, kun niin paljon näet vaivaa Römpsänperän mainostamisessa ? Ällöttää tuo vihille meno, arkirytkyissä ikään kuin maalla ei osattaisi käyttäytyä. Amalia järkyttävän ylilihavaksi ja vastenmieliseksi kuvattuna halveksii naista. Ei ole koskaan nauratanut.

• SadePäiväVirkistää

Onneksi kopioi/liitä toiminnot on saatu jotakuinkin toimimaan, kaikkea roskaa on aivan turha tänne tuoda sitä näyttää riittävän omasta takaa.

Mitä täällä on ja mitä kirjoitetaan saahan siinä sormet toimintaa, pysyy ¨toiminnassa¨kun kuitenkin on mukana.
      Römpsänperä on jo tuttu tämän saitin jatkokertomus!

• En Luoja paratkoon, en todellakaan ole Amalian esikuva, ystävällisyyttäni näin vaivaa kun Ruuneperimme kaipaili Römpsänperä juttuaan 😎

Muistan aikanaan nähneeni pilapiirtäjä mieheni julkaisemia pilapiirroksia, jostakin Ananias nimisestä 40-luvulla. Niissä ole jotakin samaa huumorihenkeä kuin Anselmi Salakähmän maailmankuvassa.

Onhan eri vuos'kymmenten taidesuunnatkin nähtävissä tauluaiheissakin, tyylit kulkevat tuttuina minulle ainakin.

Maalaismiehen Oulu 100v, koin aivan usein nähtynä taidesuuntauksena maassamme.

Harvat ovat aivan omaleimaisia, ei alttiita vaikutuksille!

• kunhankysyn9

Mistä tunnistaa huonon huumorin?

• Avuttomasta yrityksestä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      180
      10500
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      52
      3615
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      54
      3381
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      64
      2895
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      221
      2281
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      116
      2223
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      25
      2053
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      67
      1658
    9. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      22
      1486
    10. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      112
      1396
    Aihe