Minulla on 8-vuotias mittelspitz-narttu, joka oli pitkään normaalipainoinen, iloinen ja aktiivinen koira. Jossain vaiheessa alkoi lihominen, apaattisuus ja lenkkeilyhaluttomuus jonka takia käytiin eläinlääkärillä ja kilpirauhasen vajaatoimintahan sieltä tuli diagnoosiksi. Saimme kilpirauhaslääkkeet ja muutos oli hurja, koirasta tuli taas iloinen ja pirteä itsensä, turvotus laski ja laihtui myös.
Nyt kuitenkin tuntuu että kehitys on pysähtynyt, mitteli on vieläkin ylipainoinen ja sen huomaa selvästi. Teemme pitkiä lenkkejä päivittäin, ylimääräisiä herkkuja ei ole ikinä saanut paljon paitsi treeneissä, syö normaalisti kuivaruokaa ja ruokahalu ei ikinä ole ollut edes suuri, yleensä käy vähän närppimässä ja jättää ruokaa. Kävimme juuri eläinlääkärillä kontrolliverikokeissa ja veriarvot olivat nyt normaalit. Muuten käytös on normaali, on iloinen ja aktiivinen ja leikkisä ja juoksentelee paljon
Onko muilla ollut samaa ongelmaa ja miten saada koira taas normaalipainoiseksi? En tiedä mitä tehdä enää eri tavalla. En tunne kylkiluita ollenkaan vaikka yritän, tämä vaikuttaa jo meidän harrastuselämään koska en kehtaa enää mennä koiran kanssa treeneihin, mätsäreihin, kisoihin tai mihinkään koska pelkään mitä muut ajattelevat.
Koira ei vain laihdu, kilpirauhasen vajaatoiminta
Fuego-
2
257
Vastaukset 2
- oikeamäärälääkettä
Onko veri arvoja tarkistettu?
Meillä käytiin kerran puolessa vuodessa,ja sitten kerran vuoteen tarkistuttamassa että arvot ja lääkitys on kohdillaan.
Kannattaa varmaan lääkäriltä ihan kysyä,että mikä olis järkevintä. - Fuego-
Kuten kirjotin aloitusviestissä niin oltiin juuri kontrolliverikokeilla ja kilpirauhasarvot oli normaalit :) Lääkitys on siis kohdallaan
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1081295
- 45901
Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi
Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....50726- 70666
Perhoseni (miehelle)
Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r129664- 67616
- 53597
- 55555
Onko Sofia jälleen jätetty?
Moni asia viittaisi siihen, että hän on jälleen sinkku.93473Mies, näetkö minut myös
Seksuaalisena ihmisenä ja naisena? Haluatko minua seksuaalisesti? Vai olenko mielestäsi tyttönen?20470- 34457
Nainen, mitä mieltä olet kodittomista?
Ja heistä jotka eivät kykene huolehtimaan asioistaan, itsestään eikä terveydestään? Miten heidän kanssaan tulisi toimia?115453Mitä jos...
Susta tykätään poikana enemmän, kun tyttönä? Miten asian käsittelet tai otat tiedon vastaan? T nainen gubetellija herät142443- 5438
Voiko se ikinä toimia
Voiko meistä ikinä tulla mitään? Näin kauan aikaa on kulunut ja mitään ei tapahdu... En usko, että sinä mietit minua het32438- 49437
- 51435
Rekat seisovat dieselin hinnan takia . Ala ei kestä tällaista hintatasoa, sanoo yrittäjä .
EU:n kallein diesel on kova paikka kuljetusalalle. Ajoja on jätetty ajamatta kannattavuusongelmien vuoksi, sanoo alan e82427- 52403
- 42400