Minkälainen homma on purkaa itse vuoden 1980 kaksoispesäkattila itse? Millaisia työkaluja tarvitsee? Entä sisällä oleva vesi ja paineet? Pitääkö varoa jotakin?
Öljykattilan purku itse?
2
3696
Vastaukset
- Särkyy
Riittävän iso kulmahiomakone pienenmpi kone myös jakoavain, vasara yms. Kattila tyhjäksi tietenkin vedestä ennen särkemistä ,purkamista.
- Jämällä
Vaihdoin itse, öljykattilan siirto pois ja uuden siirto paikalle ( 2 apumiestä ). Pyöreitä puupöllejä muutama, kyllä kulki. Tietysti järeät putkitongit, ja ensinnä kattila kylmäksi sulut kiinni ja vesi pois alhaalta "tropusta"
Jämän vaihdon kulku, vaihdettu 3.5.2005.
Myyjä ehdotti Jämä Nova S:sää, joita sattui olemaan varastossa kuusi kappaletta josta yksi irtosi sopivaan ( tarjous ) hintaan.
Edellinen kattila oli myös luotettava Jämä, jossa 28 vuoden aikana ei ilmennyt mitään ongelmia.
Itse irrotin kattilan ja muurattuani reiän 65 cm korkeudelle, savuyhde on takana, hilasin uuden kattilan paikalle, aamulla tuli putkiliikkeen mies, ja illalla sähkömies kytki polttimen joka napsautettiin eka laakista käyntiin, jäin ihmettelemään komistusta mutta pelästyin kun noin 50°C lämpötilassa liekinohjausluukusta alkoi norottamaan vettä, sammutin polttimen ja kuivasin kanavat, ei vuotoa vaan rauta hikoili noin kaksi kupillista vettä, ja poltin päälle!
Seuraavana aamuna putkimies ja sähkömies suorittivat viimeistelyt, lämpimänveden ja sähkövastuksen kytkeminen, ja takuut 2 vuotta ja tulipintatakuu 12 vuotta pelaa.
Itse asensin vanhasta pannusta irrottamani Ouman EH-80, koska heikkovirtalaitteisiin 15 V, ei tarvita "Sähkäriä"
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124340MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar822191Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5551711Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1001436Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671157Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331088Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt218971Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60903Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3878- 171874