Minkälainen homma on purkaa itse vuoden 1980 kaksoispesäkattila itse? Millaisia työkaluja tarvitsee? Entä sisällä oleva vesi ja paineet? Pitääkö varoa jotakin?
Öljykattilan purku itse?
2
3864
Vastaukset
- Särkyy
Riittävän iso kulmahiomakone pienenmpi kone myös jakoavain, vasara yms. Kattila tyhjäksi tietenkin vedestä ennen särkemistä ,purkamista.
- Jämällä
Vaihdoin itse, öljykattilan siirto pois ja uuden siirto paikalle ( 2 apumiestä ). Pyöreitä puupöllejä muutama, kyllä kulki. Tietysti järeät putkitongit, ja ensinnä kattila kylmäksi sulut kiinni ja vesi pois alhaalta "tropusta"
Jämän vaihdon kulku, vaihdettu 3.5.2005.
Myyjä ehdotti Jämä Nova S:sää, joita sattui olemaan varastossa kuusi kappaletta josta yksi irtosi sopivaan ( tarjous ) hintaan.
Edellinen kattila oli myös luotettava Jämä, jossa 28 vuoden aikana ei ilmennyt mitään ongelmia.
Itse irrotin kattilan ja muurattuani reiän 65 cm korkeudelle, savuyhde on takana, hilasin uuden kattilan paikalle, aamulla tuli putkiliikkeen mies, ja illalla sähkömies kytki polttimen joka napsautettiin eka laakista käyntiin, jäin ihmettelemään komistusta mutta pelästyin kun noin 50°C lämpötilassa liekinohjausluukusta alkoi norottamaan vettä, sammutin polttimen ja kuivasin kanavat, ei vuotoa vaan rauta hikoili noin kaksi kupillista vettä, ja poltin päälle!
Seuraavana aamuna putkimies ja sähkömies suorittivat viimeistelyt, lämpimänveden ja sähkövastuksen kytkeminen, ja takuut 2 vuotta ja tulipintatakuu 12 vuotta pelaa.
Itse asensin vanhasta pannusta irrottamani Ouman EH-80, koska heikkovirtalaitteisiin 15 V, ei tarvita "Sähkäriä"
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1897836
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes954095- 682672
Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se751702Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3941629- 641508
Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l201486Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä171141Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni791070Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3841068