Olisko kellään kokemusta milloin 106:n tyyppiviat ilmenevät? Eli millä kilometreillä? Esim. taka-akseli.
106:n tyyppiviat
34
7191
Vastaukset
- Ei siis isompia
Itsellä on kakkosautona pari vuotta sitten ostettu 97-mallinen 106, jossa kilometrejä vajaat 80000. Vikoja ei pahemmin ole ollut. Viime talvena etujarrut alkoivat puoltaa (olivat osittain jumissa)ja vähän aikaa sitten petti pakoputken liitos vaimentimen edestä. Muutoin ei ole tarvinnut pajalla käyttää kuin normaalihuollossa. Niin, jos vielä jotain haluaa hakea, niin äänitorvi on vähän reistaillut (kontaktivikaa, kun vähän suojattomassa paikassa)
- jape
sarjan moottoreita 106: ssa on 1.4 ja 1.6?
- Näin minulla
jape kirjoitti:
sarjan moottoreita 106: ssa on 1.4 ja 1.6?
Ja kuljettaa autoa ihan riittävästi ja vähällä bensalla.
- 106xsi
Tuossa näkyy tyypillisimpiä vikoja:
http://www.pugheaven.oakengates.com/106buyingguide.htm
Taka-akseli oli minun 92-yksilössä kestänyt n.130000km.- 480 000 km
Taka-akseliin pitää laittaa rasvanipat sinne neulalaakereitten väliin ja painaa rasvaprässillä pari kertaa vuodessa sinne rasvaa niin paljon kuin kohtuudella menee. Näin on minulla kestänyt jo yli 20 vuotta.
- Anonyymi
Minun 205:ssa vm -89 vasta 560 000 km. Ostin käytettynä (60 000 mittarissa), kolariauto. Melkein heti asensin kaksi rasvanippaa taka-akseliin ja olen tunkenut molybdeenirasvaa molemmista pari kertaa vuodessa niin paljon kuin menee. Rasvaprässit vain ovat huonon ja kelvottoman välimailta, kolmea eri merkkiä kokeillut samoin tuloksin.
- janis petke
kannentiiviste pettää,oljyvuoto kannen päädystä.
todella yleinen vika.en tarkoita mitään lievää kosteutta,vaan reilu vuoto.ylipäänsä harvoin tapaa 100tkm ajettua ranskalaista autoa mikä ei vuotaisi öljyä.- Pösö ollut
Joo TU koneet alkaa kannen etukulmasta vuotaa jo uutena itellä oli 20000km ajettu ja oli otettava tehtaalle asti yhteyttä ennekuin vaihtoivat kansi pahvin takuuseen että ja 205 oli sama tauti eli tyyppivika.
Ostin 1.4i (TU3JP) koneella olevan Peugeot 106:n 1.7.2015 ja osaltaan siksi että kilometrit sekä huollot oli dokumentoitu ja seurasivat mukana autossa. Todella auto oli 100 000 ajettu ostohetkellä, ruosteeton ja papereista selvisi että kansiremontti oli tehty ja samalla tietysti vaihdettu remmit ja vesipumppu. Katsastusmies nurisi päästöistä mutta hankin uuden tyhjäkäynnin askelmoottorin ja säädin tyhjäkäynnin sekä tietysti vaihdoin tulpat ja suodattimet niin asia oli korjattu. Olen nyt ajellut autolla noin 5000km ja en ole huomannut mitään negatiivista. Vaihdettuani 14 tuuman pyörät 13:n tilalle ajo-ominaisuudet hiukan muuttui mutta itse tykkään ajaa noilla isommilla pyörillä. Toivon ajavani ko autolla vielä pitkään.
- Anonyymi
leeroykincaid1978 kirjoitti:
Ostin 1.4i (TU3JP) koneella olevan Peugeot 106:n 1.7.2015 ja osaltaan siksi että kilometrit sekä huollot oli dokumentoitu ja seurasivat mukana autossa. Todella auto oli 100 000 ajettu ostohetkellä, ruosteeton ja papereista selvisi että kansiremontti oli tehty ja samalla tietysti vaihdettu remmit ja vesipumppu. Katsastusmies nurisi päästöistä mutta hankin uuden tyhjäkäynnin askelmoottorin ja säädin tyhjäkäynnin sekä tietysti vaihdoin tulpat ja suodattimet niin asia oli korjattu. Olen nyt ajellut autolla noin 5000km ja en ole huomannut mitään negatiivista. Vaihdettuani 14 tuuman pyörät 13:n tilalle ajo-ominaisuudet hiukan muuttui mutta itse tykkään ajaa noilla isommilla pyörillä. Toivon ajavani ko autolla vielä pitkään.
i love you.
- peugeot
Siinä autossa on kaikki viat mitä autossa voi olla....
- Sami T.
Vai kaikki viat mitä voi olla? Otahan sanasi takaisin, koska varsinkin II-mallin 106:n on todella luotettava ja kestävä. Enkä puhu nyt omasta autostani vaan mallistosta yleensä.
Nuo I-mallin vanhemmat autot on todennäköisesti heikompia, mutta niinhän kaikkien autojen ensiversiot on merkistä ja mallista riippumatta. Puolet autojen kestävyystesteistä jätetään nykyään ilmeisesti kuluttajien harteille.
Tuo aiemmassa mailissa ollut vikalista I-mallista oli kyllä hienon näköinen, mutta valitettavasti tehty niin, että lukija saa sen käsityksen, ettei 106:ssa mikään kestä. Onko kukaan todella koskaan joutunut remppaamaan 106:n taka-akselia laakerivian vuoksi? - jukka
Sami T. kirjoitti:
Vai kaikki viat mitä voi olla? Otahan sanasi takaisin, koska varsinkin II-mallin 106:n on todella luotettava ja kestävä. Enkä puhu nyt omasta autostani vaan mallistosta yleensä.
Nuo I-mallin vanhemmat autot on todennäköisesti heikompia, mutta niinhän kaikkien autojen ensiversiot on merkistä ja mallista riippumatta. Puolet autojen kestävyystesteistä jätetään nykyään ilmeisesti kuluttajien harteille.
Tuo aiemmassa mailissa ollut vikalista I-mallista oli kyllä hienon näköinen, mutta valitettavasti tehty niin, että lukija saa sen käsityksen, ettei 106:ssa mikään kestä. Onko kukaan todella koskaan joutunut remppaamaan 106:n taka-akselia laakerivian vuoksi?Mistä vuosimallista II sarja alkaa nim: 106 kiikarissa, ei vain näytä olevan kovin paljon myynnissä varsinkaan 1.4
- Sami T.
jukka kirjoitti:
Mistä vuosimallista II sarja alkaa nim: 106 kiikarissa, ei vain näytä olevan kovin paljon myynnissä varsinkaan 1.4
-96 vuodelle on saanu II-koppaista 106:sta.
Kyllä olin löytävinäni noita 1.4 bensaversioita jo pikahaulla jonkin verran, autofista.fi, tai
http://autotalli.com/dime/kotisivut/talli/index.html - pug106
Sami T. kirjoitti:
Vai kaikki viat mitä voi olla? Otahan sanasi takaisin, koska varsinkin II-mallin 106:n on todella luotettava ja kestävä. Enkä puhu nyt omasta autostani vaan mallistosta yleensä.
Nuo I-mallin vanhemmat autot on todennäköisesti heikompia, mutta niinhän kaikkien autojen ensiversiot on merkistä ja mallista riippumatta. Puolet autojen kestävyystesteistä jätetään nykyään ilmeisesti kuluttajien harteille.
Tuo aiemmassa mailissa ollut vikalista I-mallista oli kyllä hienon näköinen, mutta valitettavasti tehty niin, että lukija saa sen käsityksen, ettei 106:ssa mikään kestä. Onko kukaan todella koskaan joutunut remppaamaan 106:n taka-akselia laakerivian vuoksi?97 1.5D ja 415000 km. Taka-akselin laakereiden vaihto ei auttanut kauaa koska laakerikaulat olivat kuluneet. 300tkm --> 415tkm kunnostetulla akselilla mennyt hyvin.
Tyypillisimmät viat hiekkatien varressa asujalke on alapallot ja kallistuksen vakaajan uloimmat kumit.
Venttiilit tuppaa painumaan kanteen jos niitä ei säädetä hihnanvaihdon yhteydessä. - Kaksi.205.sta
"Venttiilit tuppaa painumaan kanteen jos niitä ei säädetä hihnanvaihdon yhteydessä."
Minä säädin venttiilivälykset 60 000 km:n kohdalla. Ainakaan vielä 460 000 km:ssä niitä ei tarvinnut säätää uudelleen (TU3, 1,4 l). Kertoisitko vähän lisää väitteesi tueksi, kiitos!
Alapallot on tosiaan kulutustavaraa väärän suunnittelun takia. Niistä puuttuu esim. Wartburgista tuttu tukiholkki kumin alta. Kallistuksenvakaajan kumit ovat kuluneet, mutta kun ei pieni kolahtelu haittaa, niin saa olla korjaamatta. jukka kirjoitti:
Mistä vuosimallista II sarja alkaa nim: 106 kiikarissa, ei vain näytä olevan kovin paljon myynnissä varsinkaan 1.4
Minun 106 on valmistettu lokakuussa 1996 ja rekisteröity marraskuussa ja se on alkupään 2-tyyppiä eli vuonna 1996 on vielä valmistettu myös 1-tyyppiä mutta siis ainakin lokakuussa jo 2-tyyppiä.
- Harmistunut 106:n omistaja
Ostin pösö 106 -97 1.1 (mittarilukema 69 000 km)viime kesänä. Kesällä mitään vikaa ei ollut mutta kun tuli syksy ja nollakelit niin johan alko ongelmia tulla. Ensin auto ei meinannut käynnistyä ilman lämmitystä ja sitten se sammuili kylmänä ajaessa vaihteen vapaalle laitettaessa, lämpimällä moottorilla ongelmaa ei ollut. Käytin auton treen automaassa ja ilmeni että auto oli "unohtanut tyhjäkäynnin" ja niin boxiin laitettiin uusi softa ja sen jälkeen tyhjäkäynti on toiminut hyvin. Maksoi vain 900 mk työt ...kele! Jakopäänhihna jouduttiin vaihtamaan (80 000 km) koska hihna oli lähestulkoon poikki. Jarrulevyt ovat kuluneet tosi ohueksi, vaihdettava ennen katsastusta... Pakoputki on alkanut myös vuotamaan. Tänä aamuna auto ei sitten suostunut käynnistymään... Mitähän siellä tällä kertaa on... Syntilistaa on siis kertynyt jo aika paljon. Edellinen autoni oli pösö 205 -89 1.4, sillä paukutin mittariin 350 000 km, koneremppaa ei joutunut kertaakaan tekemään, sitä sentään pystyi itse laittamaan jos se hajosi, uudemman auton joutuu lähestulkoon aina viemään korjaamolle.
- Sami T.
...meinaan tyyppivikoja, omat jarrulevyt edessä ovat kyllä kuluneet aika selvästi, mutta ei ne nyt loput ole. Katsotaan mitä ne konttorilla sanoo ennen kesää.
Jakohihna nyt kuuluukin vaihtaa joko 4 vuoden tai tai 120tkm:n välein. Joten tulikohan sulla hihnan tunnit täyteen aivan normaalisti, vai onko se jo aiemmin vaihdettu?
Ja jos 5 vuotta vanha putki alkaa vuotaan, niin liekö tuo nyt ihme, ehkä hieman ennenaikainen kuolema korkeintaan. 106:n putki taitaa olla heikoimmillaan takavaimentajan etuliitoksesta. - (Ex) harmistunut 106:n om.
Sami T. kirjoitti:
...meinaan tyyppivikoja, omat jarrulevyt edessä ovat kyllä kuluneet aika selvästi, mutta ei ne nyt loput ole. Katsotaan mitä ne konttorilla sanoo ennen kesää.
Jakohihna nyt kuuluukin vaihtaa joko 4 vuoden tai tai 120tkm:n välein. Joten tulikohan sulla hihnan tunnit täyteen aivan normaalisti, vai onko se jo aiemmin vaihdettu?
Ja jos 5 vuotta vanha putki alkaa vuotaan, niin liekö tuo nyt ihme, ehkä hieman ennenaikainen kuolema korkeintaan. 106:n putki taitaa olla heikoimmillaan takavaimentajan etuliitoksesta.Tiedän kyllä hihnan vaihtovälit, kiitos huomiostasi. Jakohihna on vaihdettu kun 4 vuotta tuli täyteen, ainakin edellinen omistaja vakuutti niin. Hihna oli rispaantunut ja venynyt, mahtoiko olla valmistusvika (pakko olla, kun alle vuoden kesti). Eihän ne kaikki varaosat ole priimaa, vaikka ostaisi hyvästä liikkeestä ja "maanantaikappaleita" tulee aina... Pakoputkesta en huomannut kysyä. Se nyt on melko varmasti ajan/korroosion syytä. No onhan tuo 5 vuotta jo kunnioitettava ikä pösön pakoputkelle. Vanhasta pösöstäni vaihdoin takapöntön muutaman vuoden välein. Mene ja tiedä siitä sitten.. Kaikille sattuu huonoja päiviä, jopa "parhaallekin automerkille". :)
Miten on Sami T., mitä mieltä olet omasta pökötistäsi? - Sami T.
(Ex) harmistunut 106:n om. kirjoitti:
Tiedän kyllä hihnan vaihtovälit, kiitos huomiostasi. Jakohihna on vaihdettu kun 4 vuotta tuli täyteen, ainakin edellinen omistaja vakuutti niin. Hihna oli rispaantunut ja venynyt, mahtoiko olla valmistusvika (pakko olla, kun alle vuoden kesti). Eihän ne kaikki varaosat ole priimaa, vaikka ostaisi hyvästä liikkeestä ja "maanantaikappaleita" tulee aina... Pakoputkesta en huomannut kysyä. Se nyt on melko varmasti ajan/korroosion syytä. No onhan tuo 5 vuotta jo kunnioitettava ikä pösön pakoputkelle. Vanhasta pösöstäni vaihdoin takapöntön muutaman vuoden välein. Mene ja tiedä siitä sitten.. Kaikille sattuu huonoja päiviä, jopa "parhaallekin automerkille". :)
Miten on Sami T., mitä mieltä olet omasta pökötistäsi?No omahan on aina paras! Ei vaiskaan, oon yrittänyt välttää kiihkoilua näissä asioissa parhaani mukaan, joskus jopa onnistuen.
Kun kerta omastani kysyit, niin:
Sehän on 1.6 Rallye (-97) malli, jossa ei ole juuri mitään mukavuuksia, mutta kohtuu menevä pelihän se on, ainakin koko/hintaluokassaan. Hmmm, lyhyesti sanoen se on luja peli, askeettinen mutta todella näppärä kaupunki ja taajama-ajossa. Tekniikkamurheita ei ole ollut oikeastaan minkäänlaisia, mutta viimeaikoina tuntuu kuin sisäosien nitinää ja natinaa on ollu ihmeen paljon. Oulun keskustan mukulakivillä kevyt auto ja kova alusta on melko helvetillinen yhdistelmä, ainakin jos joutuu ajamaan hiljaa;) Tosin se että olen vaihtanut alustaan kovempia puslia, ei varmaan auta asiaa...
Talvella lämmintä riittää kiitettävästi, tosin penkinlämmittimissä on jotain hämärää, aina ne lopulta alkaa lämmittämään, mutta joskus huomattavasti nopeammin. Taitaa olla vaihdon paikka.
Hmmm, siinäpä jotain siitä. Jatkossa vaihdan kyllä isompaan malliin, mutta en usko enää koskaan sitten kokevani autoa samalla tavalla 'selkäytimen jatkeeksi.' Nimimerkillä mikroautoilua joka päivä ja kaikki kadut on ratoja. - (Ex) harmistunut 106:n om.
Sami T. kirjoitti:
No omahan on aina paras! Ei vaiskaan, oon yrittänyt välttää kiihkoilua näissä asioissa parhaani mukaan, joskus jopa onnistuen.
Kun kerta omastani kysyit, niin:
Sehän on 1.6 Rallye (-97) malli, jossa ei ole juuri mitään mukavuuksia, mutta kohtuu menevä pelihän se on, ainakin koko/hintaluokassaan. Hmmm, lyhyesti sanoen se on luja peli, askeettinen mutta todella näppärä kaupunki ja taajama-ajossa. Tekniikkamurheita ei ole ollut oikeastaan minkäänlaisia, mutta viimeaikoina tuntuu kuin sisäosien nitinää ja natinaa on ollu ihmeen paljon. Oulun keskustan mukulakivillä kevyt auto ja kova alusta on melko helvetillinen yhdistelmä, ainakin jos joutuu ajamaan hiljaa;) Tosin se että olen vaihtanut alustaan kovempia puslia, ei varmaan auta asiaa...
Talvella lämmintä riittää kiitettävästi, tosin penkinlämmittimissä on jotain hämärää, aina ne lopulta alkaa lämmittämään, mutta joskus huomattavasti nopeammin. Taitaa olla vaihdon paikka.
Hmmm, siinäpä jotain siitä. Jatkossa vaihdan kyllä isompaan malliin, mutta en usko enää koskaan sitten kokevani autoa samalla tavalla 'selkäytimen jatkeeksi.' Nimimerkillä mikroautoilua joka päivä ja kaikki kadut on ratoja.Huokaus... Rallye minunkin piti saada mutta kun tuo nykyinen jotenkin vain "ajautui" minulle (mallia Mistral koneella huikeat 1.1!). Näin autolehdestä ilmoituksen ja kun menin kauppaan katsomaan niin eihän sieltä voinut ilman sitä lähteä. Oli niin kivan värinenkin, tuosta varmaan arvaa allekirjoittaneen sukupuolen, :). Koneen tehot harmittaa näin jälkikäteen kun tuppaa jäämään aina toiseksi kun muut lähtee kiihdytteleen. No jos ei ne hevosvoimat riitä niin sitten sitä "hulluutta" kyllä on senkin edestä...
Myös omassani penkinlämmittimet toimivat silloin kuin muistavat, tai siis kuskinpuolen lämmitin, repsikan puolessa ei ole mitään vikaa. Muuten on lämmin talvella. Ja tuosta nitinästä ja natinasta, kun ajaa tampereella mukulakivellä niin siinä saisi olla korvatulpat tai muuten vain vaikkua korvissa ettei tärykalvot halkeisi. Huh!
Isompi minullakin on kiikarissa, mutta eihän sitä koskaan tiedä millainen se seuraava kärry oikein on.. :) - Alan.koulut.käynyt
Tuo jakohihnan rispaantuminen ja venyminen ihmetyttää.
Kun ostin Pösön, tosin 205 mutta samalla 1,4 litran TU-moottorilla, kysyin hihnan vaihtovälistä. Asentaja sanoi, että tehtaan ohje on 80 tuhatta km, mutta meidän 60 tuhatta. Nyt olen ihan itse vaihtanut hihnan 10 kertaa eikä yksikään hihna ole ollut rispaantunut eikä venynyt. Aina ostanut hihnat Motonetistä, merkki ollut mitä milloinkin; viimeksi maksoi 13,5 €. Ettei siinä sinun autossasi ole joku osaamaton tyrinyt jotakin? Hihnan katkeaminen johtaa moottorin täystuhoon... - Alan.koulut.käynyt
(Ex) harmistunut 106:n om. kirjoitti:
Huokaus... Rallye minunkin piti saada mutta kun tuo nykyinen jotenkin vain "ajautui" minulle (mallia Mistral koneella huikeat 1.1!). Näin autolehdestä ilmoituksen ja kun menin kauppaan katsomaan niin eihän sieltä voinut ilman sitä lähteä. Oli niin kivan värinenkin, tuosta varmaan arvaa allekirjoittaneen sukupuolen, :). Koneen tehot harmittaa näin jälkikäteen kun tuppaa jäämään aina toiseksi kun muut lähtee kiihdytteleen. No jos ei ne hevosvoimat riitä niin sitten sitä "hulluutta" kyllä on senkin edestä...
Myös omassani penkinlämmittimet toimivat silloin kuin muistavat, tai siis kuskinpuolen lämmitin, repsikan puolessa ei ole mitään vikaa. Muuten on lämmin talvella. Ja tuosta nitinästä ja natinasta, kun ajaa tampereella mukulakivellä niin siinä saisi olla korvatulpat tai muuten vain vaikkua korvissa ettei tärykalvot halkeisi. Huh!
Isompi minullakin on kiikarissa, mutta eihän sitä koskaan tiedä millainen se seuraava kärry oikein on.. :)Ja vielä lisää: Mistä löydät Oulusta mukulakivikatuja? Annapa osoite! Asun itse Oulussa ja käyn heti huomenna katsomassa kunhan kerrot paikan.
Saattoi niitä vielä 1960 -luvulla olla jossakin vaan en ole varma. Nyt tuskin löytyy. - Hjjikkki
Alan.koulut.käynyt kirjoitti:
Ja vielä lisää: Mistä löydät Oulusta mukulakivikatuja? Annapa osoite! Asun itse Oulussa ja käyn heti huomenna katsomassa kunhan kerrot paikan.
Saattoi niitä vielä 1960 -luvulla olla jossakin vaan en ole varma. Nyt tuskin löytyy.Jäit valehtelusta kiinni!
- Anonyymi
Sami T. kirjoitti:
No omahan on aina paras! Ei vaiskaan, oon yrittänyt välttää kiihkoilua näissä asioissa parhaani mukaan, joskus jopa onnistuen.
Kun kerta omastani kysyit, niin:
Sehän on 1.6 Rallye (-97) malli, jossa ei ole juuri mitään mukavuuksia, mutta kohtuu menevä pelihän se on, ainakin koko/hintaluokassaan. Hmmm, lyhyesti sanoen se on luja peli, askeettinen mutta todella näppärä kaupunki ja taajama-ajossa. Tekniikkamurheita ei ole ollut oikeastaan minkäänlaisia, mutta viimeaikoina tuntuu kuin sisäosien nitinää ja natinaa on ollu ihmeen paljon. Oulun keskustan mukulakivillä kevyt auto ja kova alusta on melko helvetillinen yhdistelmä, ainakin jos joutuu ajamaan hiljaa;) Tosin se että olen vaihtanut alustaan kovempia puslia, ei varmaan auta asiaa...
Talvella lämmintä riittää kiitettävästi, tosin penkinlämmittimissä on jotain hämärää, aina ne lopulta alkaa lämmittämään, mutta joskus huomattavasti nopeammin. Taitaa olla vaihdon paikka.
Hmmm, siinäpä jotain siitä. Jatkossa vaihdan kyllä isompaan malliin, mutta en usko enää koskaan sitten kokevani autoa samalla tavalla 'selkäytimen jatkeeksi.' Nimimerkillä mikroautoilua joka päivä ja kaikki kadut on ratoja.Penkinlämmittimet rikkoutuu siksi, kun ne vastuslangat eivät kestä jatkuvaa taivuttelua mikä johtuu kuskin istumisesta ja perseen hieromisesta penkkiin. Apukuskin puolella kestää, koska siellä useimmiten ei istu ketään.
- er5g6gv5e4
Kannentiivisteviat on alumiinilohkoilla, pikkulohkot on alumiinista.
Valurautalohkolla (1.4) on kestäny jo 260 000 km ja on vedetty asuntovaunuakin lappiin muutaman kerran. Eikä taka-akselissakaan moitteen sijaa.
Kansiviat koskee pikkulohkoja lisäksi autoa kannattaa muutenkin käyttää järkevästi, vaikka ei olisi turpoa; ei vedätetä kylmänä (ei mielellään alle 70 asteisena) eikä sammuteta heti kovan rasituksen jälkeen.
Yksi huomiota nostattava seikka on peräkontin alta ruostuminen, joka on "virallisissa" tyyppivioissa esitetty. Mutta sekin ruostuminen on niin vähäistä, ettei siitä ole harmia. Sinkityllä korilla, kun ei ole tottunut missään näkemään ruostetta, pienestäkin "pelästyy".- 480 000 km vm -89
Kyllä minun 1,4 litrainen on alumiinilohkolla. Katsopas se omasi tarkemmin...
- jydj
Ei mitään isompia!
Mitä pieniä pakollisia huoltoja on joutunu tekemään, ja kerran pakoputki, ja oven ulkokahva meni poikki.
Kauppakassina ollu VM 2003. jo 9 vuotta.
Että varma auto on kakkoseksi, jolla kehtaa pitempiäkin matkoja ajaa. - hmmmmn
Se onkin jo ratkiriemukasta kysellä auto vanhuksen tyyppivioista, kun vanhoihin autoihin voi odottaa vaikka mitä korjattavaa. Kuitenkin 106 on aikakautensa pikkuautojen vähävikaisimpia ja lujimpia tekeleitä. Eivät toki mitään premiumia.
Moi vaan. Lueskelin tätä ketjua ja koska itsekin ajelen ko mallilla niin liityn porukkaan. Ostin 1..7.2015 ensimmäisen Peugeotini eli Peugeot 106 XN 1.4i 3d vm 1996 (facelift) 100 000km ajettuna (nyt (104 000). Moottorina on TU3JP ja auton kaikki remontit on dokumentoitu ja ovat autossa mukana. Edellisten omistajien aikana tehtiin normaalit hihnanvaihdot sekä kansiremontti. Minä olen vaihtanut tulpat suodattimet ja lisäksi tyhjäkäynnin askelmoottorin ja säätänyt tyhjäkäynnin kohdalleen sekä vaihtanut toiseen ajovaloon sen korkeudensäätömoottorin. Ylläpito ei ole ollut kallista kun osat tavaroista on uskaltanut ostaa purkaamolta ja osat tietenkin uutena. Kulutus on myös ihan ok, hiukan alle 6l/100km seka ajossa. Voin siis sanoa että on hyvä auto päivittäiseen ajoon eli mitään ongelmia ei ole ollut. 13 tuuman pyörät vaihdoin kaikki 14 tuumaan niin on talvellakin kivempi ajella.
- sdrgfakrg
Totta!
106 on kiva ajella.
Ja on jämäkkä pikkuautoksikin.
Viimekesänä etupää alko kolkkaseen..
Selvisi 2 tunnin työllä ite kokonaan: Mitä ois liikkeeseen vienny, ja maksanu 200 Euroa työstä, ja osasta.
Etupääntangossa on muovitulpat päissä.
Ne pois, kun olivat väljääntyneet: Ja sorvasin uudet nailontangosta sopivaksi, ja poralla sopiva reikä.
Loppu kolinat, ja korjaus hinnaksi tuli 5 euroa..
- Anonyymi
Muistakaa että ranskikset vain grilliltä. Ei muuta.
- Anonyymi
Isipapan bemarilla ajava kakara siä piipittää :D Ajan sun bemaris hautaan pösöllä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä912990Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2991716Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461587- 871401
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4031400Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että4031323Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik21129Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat381067Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun334908Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?
"Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden259877