Vatsavaivat

Vatsavaivoistarsivä

Elikkä oon 12v tyttö ja mulla on tosi usein vatsavaivoja ja ripulia melkein aina sen yhteydessä. Harmittaa tosi paöjon koska sosiaaliset suhteet kärsivät kun en ikinä uskalla mennä minnekkään kun pelkään vatsavaivoja. Olen nyt yrittänyt ottaa maitohappobakteereja mutta ei nekään yleensä auta. Olisin tosi kiitollinen jos joku osaisi auttaa.

4

150

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vatsavaivainen

Vaikea sanoa mitään näin vähäisillä tiedoilla, mutta kehotan menemään samantien lääkäriin.

• Ärtyväsuoli

Heippa aloittaja!

Sinun kannattaa tosiaankin mennä lääkäriin ja kertoa siellä vaivoistasi. Aina parempi jos sinulle tehtäisiin perusteelliset tähystystutkimukset vatsavaivojen selvittämiseksi.

Itselläni on ripulipainotteinen ärtyvän suolen oireyhtymä. Minulle lääkärit ovat yleensä määränneet vi-sibliniä ( joka ei sovi yhtään). Imodium- lääke sen sijaan auttaa paremmin ripuliin.

Kokemuksesta tiedän miten ikäviä vatsa- ja suolistovaivat voivat olla. Pahimmillaan ne ovat todella invalidisoiva tekijä elämässä.

Toivottavasti saat avun vaivoihisi. Apua kannattaa hakea.

• ruokamuutos

Kerro vanhemmillesi ja mene lääkäriin.
      Syy voi olla yksinkertainen hoitaa ruokavaliolla, mutta niitä ruokavalioita ei kannata kokeilla ennen lääkäriin menoa, koska se haittaa syyn etsintää.
      Syy kannattaa selvittää monestakin syystä. Olet huomannut, että vatsavaivat haittaavat sosiaalista elämääsi. Lisäksi jatkuva ripulointi heikentää ravintoaineiden imeytymistä ja siten olet heikommassa kunnossa kuin pitäisi ja vireytesikin kärsii ja kehittymisesti lapsesta nuoreksi ja aikuiseksi kärsii.
      Toivon, että syy löytyy pian. Vanhemmat tarvitsevat myös tietoa, jotta voivat tukea sinua tervehtymisessä.

• dodora

Juotko maitoa ? Sulla voi olla laktoosi-intoleranssi, eli vatsasi ei pilko hyvin maidon hiilihydraatteja.
      Se aiheuttaa ripuliakin ja vatsakipuja.
      Vaiva on yleinen Suomessa. Kokeile olla ilman maitotuotteita jonkun aikaa, rauhottuisiko vatsa.
      Laktoosi-intoleranssiin on helppo testi, terveyskeskukseen olisi hyvä mennä.

Ei varmaan mitään vakavaa ole sinulla, ehkä allergisuus jollekin ruoka-aineelle.
      Sen ei tarvitse olla allergiaakaan. kaikkien vatsat ei vaan sulata hyvin kaikkea.

Vatsavaivoja voi muuten olla, ennenkuin kuukautiset alkaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      320
      7600
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2176
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      176
      1853
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1382
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1287
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1251
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      170
      1231
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      56
      1181
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1081
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1019
    Aihe