Moikka, ollaan menossa viikovaihteessa kuhankuonolle (vajosuon vaellus) ollaan 2yötä, joten vettä pitäisi kantaa ihan hävytön määrä. Mutta säätietojen mukaan on luvattu sadetta, pystynkö jotenkin hyödyntämään sitä? eli miten pystyisin fiksuiten keräämään sitä talteen (liikkuessa ja leirissä ollessa). Kiitos jo kaikille jotka osaavat vastata auttavasti :)
Sadeveden keräys
2
165
Vastaukset
- koriOlttamukaan
- rinkan sadesuoja/ sadetakki keppien väliin laajaksi levitettynä yön/ sateen ajaksi. Erityisesti ensimmäinen toimii kohtuullisen hyvin,
- jos olette laavuilla niin keräys räystäiden alta (sillä oletuksella, että katolla ei näy oksennusta tms.),
- teltan liepeetkin valuttavat enimmät vetensä muutamasta kohtaa, joten sinne alle kippoa
- vesi otetaan puhtaimman näköisestä ojasta ja keitetään vähintään 5 min
Ei sitä juomavettä nyt niin kauheita mene. Sateisella ja pilvisellä säällä rapiat litra/ pv jos lämpötilat eivät kovin ylös kiipeä. Pataruokiin ja muihin pidempään kuumennettaviin ruokiin käy se huonompikin luonnosta löydetty vesi.- 9450260
Jaa että litra juomavettä päivässä muka riittää vaelluksella? Itse juon vähintään kolme litraa vaikka en tekisi päivän aikana mitään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2102793
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1252659En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.771743Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2331305Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va631288- 471098
- 991001
- 108841
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka6823- 46823