Sadeveden keräys

hiys

Moikka, ollaan menossa viikovaihteessa kuhankuonolle (vajosuon vaellus) ollaan 2yötä, joten vettä pitäisi kantaa ihan hävytön määrä. Mutta säätietojen mukaan on luvattu sadetta, pystynkö jotenkin hyödyntämään sitä? eli miten pystyisin fiksuiten keräämään sitä talteen (liikkuessa ja leirissä ollessa). Kiitos jo kaikille jotka osaavat vastata auttavasti :)

2

175

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koriOlttamukaan

- rinkan sadesuoja/ sadetakki keppien väliin laajaksi levitettynä yön/ sateen ajaksi. Erityisesti ensimmäinen toimii kohtuullisen hyvin,
      - jos olette laavuilla niin keräys räystäiden alta (sillä oletuksella, että katolla ei näy oksennusta tms.),
      - teltan liepeetkin valuttavat enimmät vetensä muutamasta kohtaa, joten sinne alle kippoa
      - vesi otetaan puhtaimman näköisestä ojasta ja keitetään vähintään 5 min

Ei sitä juomavettä nyt niin kauheita mene. Sateisella ja pilvisellä säällä rapiat litra/ pv jos lämpötilat eivät kovin ylös kiipeä. Pataruokiin ja muihin pidempään kuumennettaviin ruokiin käy se huonompikin luonnosta löydetty vesi.

• 9450260

Jaa että litra juomavettä päivässä muka riittää vaelluksella? Itse juon vähintään kolme litraa vaikka en tekisi päivän aikana mitään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      84
      1679
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1212
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1113
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      66
      880
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      102
      861
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      808
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      721
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      712
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      661
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      643
    Aihe