Miten saada synnit anteeksi?

jennitaavila

Jumalan sana vastaa tähän: "Ap. t. 2:38

Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

134

1428

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vääräjärjestys

      Miksihän lestat ja luterilaiset toimivat päinvastoin. Ensin he kastavat ja sitten olettavat, että sillä synnit annetaan anteeksi.

    • mewrkmer

      Pyydät ne anteeksi toiselta lestadiolaiselta.

      • Käy ehtoollisella.


      • tietotuusjaelämä
        Kesitas kirjoitti:

        Käy ehtoollisella.

        Ehtoollisella ei saada syntejä anteeksi vaikka niin luullaan. Se tehdään Jeesuksen muistoksi.


      • tietotuusjaelämä kirjoitti:

        Ehtoollisella ei saada syntejä anteeksi vaikka niin luullaan. Se tehdään Jeesuksen muistoksi.

        Ei se koskekaan lestadiolaisia, vaan kristittyjä;

        Matt. 26:28

        Tämä on minun vereni, liiton veri, joka kaikkien puolesta VUODATETAAN SYNTIEN ANTEEKSIANATMISEKSI.

        Se on Raamatun yksi tärkeimmistä jakeista, mutta vaatii sen,että tulee tutkia Jumalan Sanaa, eikä kuunnella helppoheikkejä.


      • tietotuusjaelämä
        Kesitas kirjoitti:

        Ei se koskekaan lestadiolaisia, vaan kristittyjä;

        Matt. 26:28

        Tämä on minun vereni, liiton veri, joka kaikkien puolesta VUODATETAAN SYNTIEN ANTEEKSIANATMISEKSI.

        Se on Raamatun yksi tärkeimmistä jakeista, mutta vaatii sen,että tulee tutkia Jumalan Sanaa, eikä kuunnella helppoheikkejä.

        Niinpä, mutta puhut aivan eri asiasta. Jeesus oli yksi uhri kaikkien syntisen puolesta ja hänen veri sovittaa synnit uudessa liitossa.

        1. Kor. 11:25
        Samoin hän otti myös maljan aterian jälkeen ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni; niin usein kuin te juotte, tehkää se minun muistokseni".

        Eli Jeesukseen sanaan uskovat nauttivat maljan Jeesuksen kuoleman muistoksi. Minä teen kuten Jeesus kehoitti. Ei niitä sanoja voi muuksi muuttaa kukaan.


      • tietotuusjaelämä kirjoitti:

        Niinpä, mutta puhut aivan eri asiasta. Jeesus oli yksi uhri kaikkien syntisen puolesta ja hänen veri sovittaa synnit uudessa liitossa.

        1. Kor. 11:25
        Samoin hän otti myös maljan aterian jälkeen ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni; niin usein kuin te juotte, tehkää se minun muistokseni".

        Eli Jeesukseen sanaan uskovat nauttivat maljan Jeesuksen kuoleman muistoksi. Minä teen kuten Jeesus kehoitti. Ei niitä sanoja voi muuksi muuttaa kukaan.

        Matt. 26:28

        Tämä on minun vereni, liiton veri, joka kaikkien puolesta vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi

        Eikö tämä olekkaan Raamatussa.

        Onko vl maalikko enemmän kun Jeesus, jolla on kaikki valta?

        Minä teen kaiken Jeesuksen vuoksi ja muistoksi.


      • tietotuusjaelämä
        Kesitas kirjoitti:

        Matt. 26:28

        Tämä on minun vereni, liiton veri, joka kaikkien puolesta vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi

        Eikö tämä olekkaan Raamatussa.

        Onko vl maalikko enemmän kun Jeesus, jolla on kaikki valta?

        Minä teen kaiken Jeesuksen vuoksi ja muistoksi.

        Onhan se Raamatussa mutta tuossa ilmaistaan pääasia mikä Jeesuksen uhriverellä on. Kun Jeesus käytti vertauksia niin illallisella viini kuvasi Hänen verta. Sillä verellä sovitetaan uudessa liitossa kaikkien synnit, mikäli ihminen uskoo Jeesuksen sanaan ja käy kasteella.
        En puhu mielelläni halvasta tavasta jossa uskotellaan että ihminen saa kaikki syntinsä anteeksi papilta ehtoollisella. Se on kirkollinen tapa, joka ei perustu Jeesuksen sanaan. Valitettavasti näin toimitaan.


      • tietotuusjaelämä kirjoitti:

        Onhan se Raamatussa mutta tuossa ilmaistaan pääasia mikä Jeesuksen uhriverellä on. Kun Jeesus käytti vertauksia niin illallisella viini kuvasi Hänen verta. Sillä verellä sovitetaan uudessa liitossa kaikkien synnit, mikäli ihminen uskoo Jeesuksen sanaan ja käy kasteella.
        En puhu mielelläni halvasta tavasta jossa uskotellaan että ihminen saa kaikki syntinsä anteeksi papilta ehtoollisella. Se on kirkollinen tapa, joka ei perustu Jeesuksen sanaan. Valitettavasti näin toimitaan.

        Ei Jeesuksen aikaan "pappi" jakanut ehtoollista, vaan diakonit.
        Ehtoollisen jakajaksi käy kuka uudestsisyntynyt hyvänsä, joita vain harvoin tapaa "kirkoissa".
        Silloin kun synnit viedään Jeesuksen eteen, rukouksessa, tai ehtoollisessa ja ne tunnustetaan, on kaikki synnit aina soviettu, poikkuksena mm Korinttilaiskirjeen tekstissä, homous, pedofilia ja Jeesuksen istensä sanoma Pyhän Hengen pilkasta, ovat syntejä jotka vievät helvettiin.
        Ei ole kysymys siitä, etteikö Jeesus pystynyt niitä sovittamaan Golgatalla, vaan siitä, että se on Hänen linjansa.


      • tietotuusjaelämä
        Kesitas kirjoitti:

        Ei Jeesuksen aikaan "pappi" jakanut ehtoollista, vaan diakonit.
        Ehtoollisen jakajaksi käy kuka uudestsisyntynyt hyvänsä, joita vain harvoin tapaa "kirkoissa".
        Silloin kun synnit viedään Jeesuksen eteen, rukouksessa, tai ehtoollisessa ja ne tunnustetaan, on kaikki synnit aina soviettu, poikkuksena mm Korinttilaiskirjeen tekstissä, homous, pedofilia ja Jeesuksen istensä sanoma Pyhän Hengen pilkasta, ovat syntejä jotka vievät helvettiin.
        Ei ole kysymys siitä, etteikö Jeesus pystynyt niitä sovittamaan Golgatalla, vaan siitä, että se on Hänen linjansa.

        Puhuin nykyajasta. Kun ihminen menee ehtoolliselle Jeesuksen muistoksi, mistä hän tietää onko ehtoollisen jakaja uudestisyntynyt? Pappi on kirkon virasssa oleva työntekijä joka toimittaa työnantajan hänelle antamat tehtävät. Siis verrattuna vaikka lääkäriin. Pappi saa pätevyytensä kouluttamalla itsensä papiksi. Ääritapauksessa esimerkiksi ateisti voi kouluttautua papiksi, saada viran ja toimittaa vaikka ehtoollista.
        Koska on vain yksi välimies ihmisen ja Jumalan välillä, emme tarvitse erityisiä "synninpäästäjiä". Sanoihan Jeesus että mitä ikinä te pyydätte minun nimissäni, te saatte sen. Eli rukous Jeesuksen nimessä jossa pyydämme anteeksi syntejämme, me saamme ne anteeksi.


      • tietotuusjaelämä kirjoitti:

        Puhuin nykyajasta. Kun ihminen menee ehtoolliselle Jeesuksen muistoksi, mistä hän tietää onko ehtoollisen jakaja uudestisyntynyt? Pappi on kirkon virasssa oleva työntekijä joka toimittaa työnantajan hänelle antamat tehtävät. Siis verrattuna vaikka lääkäriin. Pappi saa pätevyytensä kouluttamalla itsensä papiksi. Ääritapauksessa esimerkiksi ateisti voi kouluttautua papiksi, saada viran ja toimittaa vaikka ehtoollista.
        Koska on vain yksi välimies ihmisen ja Jumalan välillä, emme tarvitse erityisiä "synninpäästäjiä". Sanoihan Jeesus että mitä ikinä te pyydätte minun nimissäni, te saatte sen. Eli rukous Jeesuksen nimessä jossa pyydämme anteeksi syntejämme, me saamme ne anteeksi.

        Tartuit ongelmaan, jota toinen ihminen ei voi ratkaista ja tietää. Kukaan ihminen ei näe toisen ihmisen sydämeen, uudestisyntynyttä, eikä Pyhyyttä, sen näkee vain Jeesus. Jumalakaan ei siihen ota kantaa, sillä Jeesus sanoo lopulta; Joh 18;9 Näin kävivät toteen hänen omat sanansa: "Niistä, jotka olet haltuuni uskonut, en ole antanut yhdenkään joutua hukkaan."
        Jeesuksellehan on annettu kaikki valta, Taivaassa ja maan päällä.

        Turvallisinta on kuitenkin pienet seurakunnat, siellä tunnistaa helposti Jeesuksen seuraajat.

        Virka ei tee ketään kelvolliseksi, eikä sen saaminen ole Raamatun mukainen näissä suurissa Kirkoissa.

        Ei minulta sen vuoksi oteta ehtoollista vaikka kotijakelussa, että olen kouluttautunut teologi, vaan siksi koska tutut pitävät minua kristittynä.

        Tämän luterilaisen kirkon papeista on suuri osa ateisteja, koska Suomen Yliopistoissa Helsingissä sekä Joensuussa on juuri jumaluusopissa toinen professori tunnustautuva ateisti, näin saatanan tietä raivataan ja onhan heillä hyvät tulot.

        Vapaissa suunnissa on saatava suositus siitä, että tunnustaa Jeesuksen Herraksi, Messiaaksi.

        >>Koska on vain yksi välimies ihmisen ja Jumalan välillä, emme tarvitse erityisiä "synninpäästäjiä". ** Juuri näin. Eihän Raamatussa missään toinen ihminen päästä toista synnistä.

        Se menetellä on lahkojen sitomismenetelmä, eikä kukaan uskalla siitä juuri puhua mitään, vaikka nykyään se jo tiedetäänkin yleisesti.

        >>Sanoihan Jeesus että mitä ikinä te pyydätte minun nimissäni, te saatte sen. Eli rukous Jeesuksen nimessä jossa pyydämme anteeksi syntejämme, me saamme ne anteeksi.** Se on sata varmasti näin.
        Heiltä jää myös se huomioimatta, että kaikki synnit ON JO SOVIETTU RISTILLÄ, ei niitä kukaaan maalikko voi muutella, kysymys on vain siitä, uskostko sen.

        Matt 27 kertoo sen selvästi, jolloin Isä hylkäsi poikansa koko maailman synnin ja tulevien syntien vuoksi, ja osa ei tajua sitä ottaa vastaan.

        46 Yhdeksännen tunnin vaiheilla Jeesus huusi kovalla äänellä: "Eeli, Eeli, lama sabaktani?" Se merkitsee: Jumalani, Jumalani, miksi hylkäsit minut?

        Siinä se.

        Hyvä kannanotto, siunausta.
        Kes.


      • tietotuusjaelämä
        Kesitas kirjoitti:

        Tartuit ongelmaan, jota toinen ihminen ei voi ratkaista ja tietää. Kukaan ihminen ei näe toisen ihmisen sydämeen, uudestisyntynyttä, eikä Pyhyyttä, sen näkee vain Jeesus. Jumalakaan ei siihen ota kantaa, sillä Jeesus sanoo lopulta; Joh 18;9 Näin kävivät toteen hänen omat sanansa: "Niistä, jotka olet haltuuni uskonut, en ole antanut yhdenkään joutua hukkaan."
        Jeesuksellehan on annettu kaikki valta, Taivaassa ja maan päällä.

        Turvallisinta on kuitenkin pienet seurakunnat, siellä tunnistaa helposti Jeesuksen seuraajat.

        Virka ei tee ketään kelvolliseksi, eikä sen saaminen ole Raamatun mukainen näissä suurissa Kirkoissa.

        Ei minulta sen vuoksi oteta ehtoollista vaikka kotijakelussa, että olen kouluttautunut teologi, vaan siksi koska tutut pitävät minua kristittynä.

        Tämän luterilaisen kirkon papeista on suuri osa ateisteja, koska Suomen Yliopistoissa Helsingissä sekä Joensuussa on juuri jumaluusopissa toinen professori tunnustautuva ateisti, näin saatanan tietä raivataan ja onhan heillä hyvät tulot.

        Vapaissa suunnissa on saatava suositus siitä, että tunnustaa Jeesuksen Herraksi, Messiaaksi.

        >>Koska on vain yksi välimies ihmisen ja Jumalan välillä, emme tarvitse erityisiä "synninpäästäjiä". ** Juuri näin. Eihän Raamatussa missään toinen ihminen päästä toista synnistä.

        Se menetellä on lahkojen sitomismenetelmä, eikä kukaan uskalla siitä juuri puhua mitään, vaikka nykyään se jo tiedetäänkin yleisesti.

        >>Sanoihan Jeesus että mitä ikinä te pyydätte minun nimissäni, te saatte sen. Eli rukous Jeesuksen nimessä jossa pyydämme anteeksi syntejämme, me saamme ne anteeksi.** Se on sata varmasti näin.
        Heiltä jää myös se huomioimatta, että kaikki synnit ON JO SOVIETTU RISTILLÄ, ei niitä kukaaan maalikko voi muutella, kysymys on vain siitä, uskostko sen.

        Matt 27 kertoo sen selvästi, jolloin Isä hylkäsi poikansa koko maailman synnin ja tulevien syntien vuoksi, ja osa ei tajua sitä ottaa vastaan.

        46 Yhdeksännen tunnin vaiheilla Jeesus huusi kovalla äänellä: "Eeli, Eeli, lama sabaktani?" Se merkitsee: Jumalani, Jumalani, miksi hylkäsit minut?

        Siinä se.

        Hyvä kannanotto, siunausta.
        Kes.

        Kiitos, siunausta.


      • 77777777
        Kesitas kirjoitti:

        Tartuit ongelmaan, jota toinen ihminen ei voi ratkaista ja tietää. Kukaan ihminen ei näe toisen ihmisen sydämeen, uudestisyntynyttä, eikä Pyhyyttä, sen näkee vain Jeesus. Jumalakaan ei siihen ota kantaa, sillä Jeesus sanoo lopulta; Joh 18;9 Näin kävivät toteen hänen omat sanansa: "Niistä, jotka olet haltuuni uskonut, en ole antanut yhdenkään joutua hukkaan."
        Jeesuksellehan on annettu kaikki valta, Taivaassa ja maan päällä.

        Turvallisinta on kuitenkin pienet seurakunnat, siellä tunnistaa helposti Jeesuksen seuraajat.

        Virka ei tee ketään kelvolliseksi, eikä sen saaminen ole Raamatun mukainen näissä suurissa Kirkoissa.

        Ei minulta sen vuoksi oteta ehtoollista vaikka kotijakelussa, että olen kouluttautunut teologi, vaan siksi koska tutut pitävät minua kristittynä.

        Tämän luterilaisen kirkon papeista on suuri osa ateisteja, koska Suomen Yliopistoissa Helsingissä sekä Joensuussa on juuri jumaluusopissa toinen professori tunnustautuva ateisti, näin saatanan tietä raivataan ja onhan heillä hyvät tulot.

        Vapaissa suunnissa on saatava suositus siitä, että tunnustaa Jeesuksen Herraksi, Messiaaksi.

        >>Koska on vain yksi välimies ihmisen ja Jumalan välillä, emme tarvitse erityisiä "synninpäästäjiä". ** Juuri näin. Eihän Raamatussa missään toinen ihminen päästä toista synnistä.

        Se menetellä on lahkojen sitomismenetelmä, eikä kukaan uskalla siitä juuri puhua mitään, vaikka nykyään se jo tiedetäänkin yleisesti.

        >>Sanoihan Jeesus että mitä ikinä te pyydätte minun nimissäni, te saatte sen. Eli rukous Jeesuksen nimessä jossa pyydämme anteeksi syntejämme, me saamme ne anteeksi.** Se on sata varmasti näin.
        Heiltä jää myös se huomioimatta, että kaikki synnit ON JO SOVIETTU RISTILLÄ, ei niitä kukaaan maalikko voi muutella, kysymys on vain siitä, uskostko sen.

        Matt 27 kertoo sen selvästi, jolloin Isä hylkäsi poikansa koko maailman synnin ja tulevien syntien vuoksi, ja osa ei tajua sitä ottaa vastaan.

        46 Yhdeksännen tunnin vaiheilla Jeesus huusi kovalla äänellä: "Eeli, Eeli, lama sabaktani?" Se merkitsee: Jumalani, Jumalani, miksi hylkäsit minut?

        Siinä se.

        Hyvä kannanotto, siunausta.
        Kes.

        Aamen. Juuri noin se on. Uskosta on kyse. Miksihän jollekin on vaikeaa uskoa ilman tiettyjä ihmisiä syntejään anteeksi julistamaan. Kai se on pienempi uskon määrä tai heikko hetki.
        Olemme siinäkin erilaisia. Minä en viihdy suurissa joukoissa. Edes uskovien. Häly ei puhuttele.
        Kukin tavallaan. On hiukan asiallisempia keskusteluja nykyään. Jatkuvat hellariuskoisten haukkumiset on vähemmällä. Moittijalle ei ole usko auennut, kun ei ymmärrä uskovien joukon olevan yksi yhteinen. Kukin valitkoon itselleen sopivan yhteisön. Omani on ev.lut kirkon jäsenyys ja uskonystäviä on yli rajojen. Tosin en oikein yhdy kirkon nykylinjaan. Omat papit on ok ja siksi vielä siellä olen.
        Jumala tuntee jokaisen sydämen tilan. Ihminen voi feikata muille, mutta Herra tietää totuuden.
        Ikuisuuden kanssa kannattaa olla tosissaan.


    • kumijeesus

      Ei ken olemassa mitään syntiä.

    • riittaraittila

      Kol. 1:14

      Hänessä meillä on lunastus, syntien anteeksisaaminen,

      Ei tarvitse julistaa vanhoillislestadiolaisuudesta, koska siinä ei ole lunastusta ja syntien anteeksisaamista, vaan yksin niinkuin Jumalan sana sanoo; "Kol. 1:14

      Hänessä meillä on lunastus, syntien anteeksisaaminen,

      • Jumala lunastaa ihmiset, jotka Jeesus sovittanut.
        Jeesus on Jumalan työkalu lunastukseen.


      • Kesitas kirjoitti:

        Jumala lunastaa ihmiset, jotka Jeesus sovittanut.
        Jeesus on Jumalan työkalu lunastukseen.

        Jäi vajaaksi; Kol. 1:14

        Hänessä meillä on lunastus, syntien anteeksisaaminen,


    • Jobinpostia

      Ap.t.2:38. Biblia (1776). Vaan Pietari sanoi heille: tehtäät parannus, ja antakaat jokainen itsensä kastaa Jesuksen Kristuksen nimeen syntien anteeksi antamiseksi niin saatte Pyhän Hengen lahjan, Kirjoitetaan: anteeksiantamiseksi.

      • mikäheitävaivaa

        Ja kukaan lestoissa ei noudata edes tuota kehoitusta koskaan!


    • puhdista.elämäsi

      Olemalla tekemättä syntiä. Uskova ihminen kirkastaa itsensä jatkuvalla itsetarkkailulla ja elämänsä tapojen muutoksella. Todella uskossa oleva saa nauttia runsain mitoin hengen hedelmistä, jota Herra hänelle kiitokseksi vaelluksestaan antaa.

      • käänny.Herran.puoleen

        Kyllä se on Jeesus mikä hedelmän antaa, ei jatkuva itsetarkkailu. Tavat kyllä muuttuvat, jos annat Jeesuksen vaikuttaa ja alat elämään uskoa todeksi. Tuo sanomasi on omavanhurskautta, sitä löytyy lestadiolaisilta valitettavan paljon. Tee parannus ja usko evankeliumi.


      • tietotuusjaelämä
        käänny.Herran.puoleen kirjoitti:

        Kyllä se on Jeesus mikä hedelmän antaa, ei jatkuva itsetarkkailu. Tavat kyllä muuttuvat, jos annat Jeesuksen vaikuttaa ja alat elämään uskoa todeksi. Tuo sanomasi on omavanhurskautta, sitä löytyy lestadiolaisilta valitettavan paljon. Tee parannus ja usko evankeliumi.

        Jeesus sanoi:

        Joh. 13:35
        Siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos teillä on keskinäinen rakkaus."

        Ainakin vl-tuttavat eivät rakasta minua vaan pitävät eriseuraisena. Ovat kai unohtaneet sen että rakasta lähimmäistä niin kuin itseäsi. Fariseukset pitivät itseään muita parempina ja heitä Jeesus haukkui kyykäärmeitten sikiöiksi.

        1. Joh. 4:8
        Joka ei rakasta, se ei tunne Jumalaa, sillä Jumala on rakkaus.


      • puhdista.elämäsi
        käänny.Herran.puoleen kirjoitti:

        Kyllä se on Jeesus mikä hedelmän antaa, ei jatkuva itsetarkkailu. Tavat kyllä muuttuvat, jos annat Jeesuksen vaikuttaa ja alat elämään uskoa todeksi. Tuo sanomasi on omavanhurskautta, sitä löytyy lestadiolaisilta valitettavan paljon. Tee parannus ja usko evankeliumi.

        Ei minuun koskaan ole mikään Jeesus vaikuttanut. Tykkään lukea hyviä elämäntaito-oppaita, joista saa evästä tähän maalliseen vaellukseen. Tämä hengessä eläminen on sitä, että ihan jokaisena aamuna ja jokaisena hetkenä tiukasti arvioidaan omia tekojaan. Ovatko ne järjellisiä ja rakkaudellisia. Koko elämä on valintoja ja itsensä puhdistamista niistä tavoista, jotka ovat huonoja. Illalla kun sitten vähän levähtää, saa olla itseensä tyytyväinen. On taas selvitty elämän houkutuksista ja karikoista . Se on tätä hengellisen ihmisen vaellus. Päivä päivän jälkeen pyhitytään enemmän ja enemmän. Lopulta saa suorastaan loistaa ylimaallista valoa.


      • UskossaHurskas
        käänny.Herran.puoleen kirjoitti:

        Kyllä se on Jeesus mikä hedelmän antaa, ei jatkuva itsetarkkailu. Tavat kyllä muuttuvat, jos annat Jeesuksen vaikuttaa ja alat elämään uskoa todeksi. Tuo sanomasi on omavanhurskautta, sitä löytyy lestadiolaisilta valitettavan paljon. Tee parannus ja usko evankeliumi.

        Tee sinä ihan oikea parannus - se on tapojensa parantamista!


      • käänny.Herran.puoleen
        UskossaHurskas kirjoitti:

        Tee sinä ihan oikea parannus - se on tapojensa parantamista!

        Lestadiolaisuudesta en tiedä, enkä oikeastaan haluakaan. Raamatullinen parannus on kääntymistä Herran puoleen. Sinullakin on mahdollisuus kääntyä Herran puoleen ilman saarnamiehiäsi. Kaikille, jotka ottivat Hänet vastaan, Hän antoi voiman tulla Jumalan lapseksi.


      • Kesitas
        käänny.Herran.puoleen kirjoitti:

        Lestadiolaisuudesta en tiedä, enkä oikeastaan haluakaan. Raamatullinen parannus on kääntymistä Herran puoleen. Sinullakin on mahdollisuus kääntyä Herran puoleen ilman saarnamiehiäsi. Kaikille, jotka ottivat Hänet vastaan, Hän antoi voiman tulla Jumalan lapseksi.

        Kuka on se Herra?


      • Sekotas
        Kesitas kirjoitti:

        Kuka on se Herra?

        Herra on Mies


      • käänny.Herran.puoleen
        Kesitas kirjoitti:

        Kuka on se Herra?

        Jeesus Kristus, kuten tuolla aiemmin kirjoitin. Hän on tie, totuus ja elämä.


      • Sekotas kirjoitti:

        Herra on Mies

        Voittonenko?


      • käänny.Herran.puoleen kirjoitti:

        Jeesus Kristus, kuten tuolla aiemmin kirjoitin. Hän on tie, totuus ja elämä.

        Uskosi on vahva, puhujiin verrattuna. Hei ei sitä myönnä.


      • Eikä_se_ole
        Kesitas kirjoitti:

        Kuka on se Herra?

        se heinolalainen eläkeläisukko, jolla on tennismaila. aittakaa joku sen kuva tänne.


      • pläääh123
        tietotuusjaelämä kirjoitti:

        Jeesus sanoi:

        Joh. 13:35
        Siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos teillä on keskinäinen rakkaus."

        Ainakin vl-tuttavat eivät rakasta minua vaan pitävät eriseuraisena. Ovat kai unohtaneet sen että rakasta lähimmäistä niin kuin itseäsi. Fariseukset pitivät itseään muita parempina ja heitä Jeesus haukkui kyykäärmeitten sikiöiksi.

        1. Joh. 4:8
        Joka ei rakasta, se ei tunne Jumalaa, sillä Jumala on rakkaus.

        Ei yksikää vastannut kun kysyin jotakin hyvin tavallista.Eli tuo lähimmäisen rakkaus ei lestaadioilaisella toimi.eikä kohtelisisuus..ihme mykkäkoulua.Evankeliumia ja parannuksen tekoon eivät kehoita.jokainen tulee omalla uskolla autuaaksi..Internetistä voi älypuhelimella katsoa tv.tä ei ole synti.mutta tv.stä katsominen on..voi mitä soopaa.Tupakan polttaminen on suuri synti.koska turmelette ruumiinne!!!


    • tietotuusjaelämä

      Kyllä Jeesus kertoi selvin sanoin miten ihmisen tulee tehdä parannus. Eiköhän asiantuntijoista paras antanut selvät ohjeet miten tulee toimia. Hän on totuus. Uskonnollisten järjestöjen oppeja ei pidä uskoa, vakuuttakoot sitten miten paljon hyvänsä.

      • "Luonnollinen ihminen ei ota vastaan"... "Se on Pyhän hengen teko, kun sydän synnistä hätääntyy ja etsii armoa".


    • Jumalan sana vastaa tähän: "Ap. t. 2:38

      Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

      "Mikä ihana kohta kasteesta tuossa yllä Pietarilta, vertaus: (Room.6:3). Vaikka kaikki uudestikastajat ja lakihenkiset hurmahenget tämän kieltää. Ihminen on kasteessa saavana osapuolena ja Jumala on kasteessa antavana osapuolena. Seuraava jae kasteen lupauksesta on myös aivan lohduttava;

      39 "Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsianne, ja myös kaikkia niitä, jotka ovat etäällä -- keitä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."

    • Haluan vielä muistuttaa Raamatussa, Jeesuksen opetuksesta kasteesta. Mikä valtava lohtu ja evankeliumi:

      Joh.3:3 Jeesus vastasi hänelle: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny uudesti, ylhäältä, hän ei pääse näkemään Jumalan valtakuntaa."
      4 Nikodemos kysyi: "Miten joku voisi vanhana syntyä? Miten joku voisi mennä takaisin äitinsä kohtuun ja syntyä toisen kerran?"
      5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. [Ef. 5:26; Tit. 3:5; 1. Piet. 3:21]
      6 Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä. [1. Kor. 15:50; Ef. 2:3]
      7 Älä kummeksu sitä, että sanoin sinulle: 'Teidän täytyy syntyä uudesti.'

    • Parannus ja katumus. ei ole kuin kasteeseen palaamista, sen etsimistä, joka on kerran löytynyt. Mielen ja tahdon uudistus, ei ole sama kuin kasteessa tapahtuva uudestisyntyminen. Ainoastaan kasteessa synnytään vedestä ja Hengestä (Joh.3:5).

      Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. [Ef. 5:26; Tit. 3:5; 1. Piet. 3:21]

      • sekoilualkaa

        Jassoo!
        Weha on taas saanut kopiokoneensa toimimaan!

        Mihinkä "kasteeseen palasivat kuulijat Helluntaina" tai samarialaiset, jotka uskoivat Filippuksen saarnan ennen kastettaan, sillä eihän heitä oltu vielä kastettu!!!!

        Wehalla mielikuvitus taas lentää.


      • väinämöisenoppilasko
        sekoilualkaa kirjoitti:

        Jassoo!
        Weha on taas saanut kopiokoneensa toimimaan!

        Mihinkä "kasteeseen palasivat kuulijat Helluntaina" tai samarialaiset, jotka uskoivat Filippuksen saarnan ennen kastettaan, sillä eihän heitä oltu vielä kastettu!!!!

        Wehalla mielikuvitus taas lentää.

        weha on niin umpisokea fariseus kuin värkistä voi syntyä kaikessa sekopäisissä opinkappaleissa joissa hän viihtyy yötä päivää.

        eikö aikamies osaa muuta puhua kuin tyuosta typerästä rituaalista josta ei ole pennin hyötyä ei apua kenenkäänpelastukseen nähden, no ei kun on pää umpiluuta iin se on sitten sitä.


      • sekoilualkaa kirjoitti:

        Jassoo!
        Weha on taas saanut kopiokoneensa toimimaan!

        Mihinkä "kasteeseen palasivat kuulijat Helluntaina" tai samarialaiset, jotka uskoivat Filippuksen saarnan ennen kastettaan, sillä eihän heitä oltu vielä kastettu!!!!

        Wehalla mielikuvitus taas lentää.

        Jeesus on pelastuksen hankkija ja kaste kaiken tuon hyvän välittäjä (Room.6:3). Nim, väinämöisenoppilasko, ei ole uskovainen. On syytä karttaa ja unohtaa uudelleenkastajien ja kaikkien hurmahenkien opetukset ja pitäytyä Raamatun opetuksiin. Jumalan sana ja sakramentit synnyttävät oikean uskon ja pitävät sitä yllä. Mitkään muut uudelleenkastajien armolahjat eivät yllä samaan.

        Raamatun sanoo näin:

        1.Piet.3:21 Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus, [Ef. 5:26; Hepr. 10:22]

        weha: Kaste pelastaa: Tämä on Raamatun sanaa!!!. Kaste ei poista syntiä, mutta antaa synnit anteeksi, ettei syntiä enää lueta (apt.22:16). Kaste on hyvän omantunnon liitto Jumalan luona. Kasteen merkitys ja perustus on Jeesuksen kuolema ja ylösnousemus.


    • Lurtinmatter

      Anna säännöille palttua ja elä niinku parhaalta tuntuu.

    • UK: "Mihinkä kasteeseen palasivat kuulijat Helluntaina" tai samarialaiset, jotka uskoivat Filippuksen saarnan ennen kastettaan, sillä eihän heitä oltu vielä kastettu!!!!

      weha: "Helluntaina kastettiin synnintuntoiset ihmiset- Heillehän Pietari sanoi, kun he kysyivät lain satuttamina, mitä heidän tulisi tehdä pelastuakseen: : "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

      • edistystä

        Täh? Johan nyt jotakin:
        Weha:"Helluntaina kastettiin synnintuntoiset ihmiset"???

        Wehakin jo tajuaa, että Helluntaina ei kastettu vauvoja. Hienoa.

        PS. Ei Raamattu muutenkaan tunne vauvojen kastamista.


      • edistystä kirjoitti:

        Täh? Johan nyt jotakin:
        Weha:"Helluntaina kastettiin synnintuntoiset ihmiset"???

        Wehakin jo tajuaa, että Helluntaina ei kastettu vauvoja. Hienoa.

        PS. Ei Raamattu muutenkaan tunne vauvojen kastamista.

        Jo Joh.3, Jeesus sanoo, että tulee kastaa esim. äidistä syntyneet, kaikki ihmiset ja kaikki lihasta syntyneet. Näitä kaikkia on myös pieni vauva:

        3 Jeesus vastasi hänelle: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny uudesti, ylhäältä, hän ei pääse näkemään Jumalan valtakuntaa."
        4 Nikodemos kysyi: "Miten joku voisi vanhana syntyä? Miten joku voisi mennä takaisin äitinsä kohtuun ja syntyä toisen kerran?"
        5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. [Ef. 5:26; Tit. 3:5; 1. Piet. 3:21]
        6 Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä. [1. Kor. 15:50; Ef. 2:3]

        Edelleen kasteen lupauksen, pelastuksesta, eli syntien anteeksisaamisesta ja Pyhän Hengen lahjasta, apostoli sanoo koskevan myös lapsia, ilman ikärajoitusta:
        apt.2:39 Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsianne, ja myös kaikkia niitä, jotka ovat etäällä -- keitä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."


    • Aivan samoin sanottiin Saulille: "Ja mitäs nyt viivyttelet? Nouse ja anna sinus kastettaa ja pestä pois sinun syntis, ja huuda avuksi Herran nimeä." (apt.22:16). Kaste on myös kertakaikkinen toimitus ja liittona Jumalan puolelta aina voimassa.

      • Kokoomus.kova.kymmenen

        Jaa Niinistölle?


    • tietotuusjaelämä

      Ei Pyhä Henki tule automaattisesti vaikka kastetaan. Ensin usko sitten kaste. Jos ihminen hurahtaa uskomaan uskonnollisia saarnoja niin ei Jumala anna Pyhän hengen lahjaa sellaisille, jotka uskovat ihmisoppeja. Miksi ? Koska niiden opit ovat vastoin Jeesuksen opetuksia, ja se ei ole totuutta. Jos joku väittää että "meidän" oppi on Jeesuksen opetusten mukainen, muttei julista niin, hän tekee Jeesuksesta valehtelijan.
      Tuossa ylempänä mainitaan uudestikastaminen. Kertoisiko arvoisa henkilö, mitä tarkoittaa uudestikastaminen, mikä on oikea kaste ja kuka sen suorittaa? Tiedettäisiin muutkin enemmän tuosta asiasta.

      • Kesitas_

        Ei ole monta kastetta. Uudelleenkastajat käyvät ikäänkuin tarpeillaan.
        Ef. 4:5
        yksi Herra, yksi usko, yksi kaste;


    • tietotuusjaelämä

      Ef. 4:5
      yksi Herra, yksi usko, yksi kaste;

      Tuo on totisinta totta. Mutta kun on monta uskoa ja oppia ja niiden julistajat ovat kaikki oleviaan oikeassa, niin mistä ihminen tietää oikean uskon ja kasteen. Yksi on Herra, sen kai kaikki tunnustavat.

      Mark. 16:16
      Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

    • Kaste ei ole uudelleenkastajien ja VL:ien väittämä uskovien kaste, vaan kuten Raamattu ja myöskin luterilaisuus opettaa, että pikemminkin uskoon tulevien kaste. Tästä muutama esimerkki.

      Kol.2:12 "ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista." weha:"Kasteessa synti haudataan hengellisesti, ja kasteessa hengellisesti kuollut herää ja kasteessa Jumala vaikuttaa myös uskon". Kasteen vesi on Jeesuksen verellä punattu" (Room.6:3). Kaste ei siis ole uskovien kaste, vaan merkitykseltään uskoon tulevien kaste:

      apt.2:37 "Kun he tämän kuulivat, saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?"

      Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

      39 Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu." weha: "Voiko selvempää kohtaa olla? Ihmiset olivat lain alla. He kyselivät apostolilta, mitä heidän tulisi tehdä, että pelastuisivat? Pietari vastasi: Tehkää parannus ja ottakaa kaste, jotta teidän synnit annetaan anteeksi ja kasteessa luvataan myös Pyhän Hengen lahja. Myös heidän lapsilleen kuului kasteen lupaus" Voiko selkeämpää kohtaa olla? Te vanhoillislestadiolaiset yhdessä uudelleenkastajien myötä selitätte kaikki pois. Te vanhoillislestadiolaiset ette ole luterilaisia."

      Joh.3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. [Ef. 5:26; Tit. 3:5; 1. Piet. 3:21]

      6 Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä. [1. Kor. 15:50; Ef. 2:3]
      Uudesti kastajille vielä, että , oppinne on ihan väärä. Nimittäin Jeesuksen ansio ristiltä ei tule meidän syntisten ihmisten osaksi automaattisesti, vaan tarjotaan meille jotakin kanavaa pitkin. Kaste on tällainen voimallinen ja tehoisa välinen, jolla Kristuksen armo tarjotaan, siis sanan ja sakramenttien kautta ja uskolla omistetaan.

      Laitoin tuon kohdan Joh.3:5-6, jonka mukaan lihasta syntyneen ihmisen tulee syntyä kasteen kautta uudestaan- Näin kohdasta opettaa Raamatun lisäksi, alkukirkko, varhaiset kirkkoisät, kirkon perimätieto, Luther, uskonpuhdistus ja luterilaisen kirkon tunnustuskirjat.

    • Oikein sanoo ihan apostolinen uskontunnustus: "uskomme yhden apostolisen kirkon, ruumiin ylösnousemuksen, yhden kasteen syntien anteeksisaamiseksi"

      apt.22:16 Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'

      Perisyntiin olevia Raamatun kohtia:
      Room.5:12 "Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet-"

      Room.3:10 "Ei ole ketään vanhurskasta ei ainoataakan"

      "Olimme luonnostamme vihan lapsia niin kuin muutkin" (Ef2:3).

      Joh.3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
      6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki."

      Raamattu, Alkukirkko, kirkon perimätieto, uskonpuhdistus, Luterilaisen kirkon tunnustuskirjat opettavat kohtaa tulevana kristillisenä uudenliiton kasteena kaikille kansoille.

      • 1.Kor.1.17

        Voi ystävä, mikä sinulla on hätänä? Etkö sinä tunne Jeesusta Vapahtajanasi? Olet raiskannut lähes koko raamatun, jakeen sieltä, toisen täältä! Viestiä viestin perään. Voi kun kiivailisit Jeesuksen rististä kaiken tuon energian kanssa. Kina opeista on turhaa, se työntää vain kauemmas Jeesuksesta. Laita kädet ristiin jahuuda Jeesuksen puoleen, anna Jeesuksen koskettaa sinua. Nyt on armon aika, Golgatalla on maksettu sinunkin syntisi. Ota armo vastaan!


      • 1.Kor.1.17 kirjoitti:

        Voi ystävä, mikä sinulla on hätänä? Etkö sinä tunne Jeesusta Vapahtajanasi? Olet raiskannut lähes koko raamatun, jakeen sieltä, toisen täältä! Viestiä viestin perään. Voi kun kiivailisit Jeesuksen rististä kaiken tuon energian kanssa. Kina opeista on turhaa, se työntää vain kauemmas Jeesuksesta. Laita kädet ristiin jahuuda Jeesuksen puoleen, anna Jeesuksen koskettaa sinua. Nyt on armon aika, Golgatalla on maksettu sinunkin syntisi. Ota armo vastaan!

        Kun uskot Kristukseen, uskot oman kasteesi sisällön:

        "Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet." (Gal.3:27).

        "Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?" (Room.6:3)


    • Kasteesta seurakuntamme opettavat, että se on välttämätön pelastukseen ja että Jumalan armo annetaan kasteen välityksellä. Ne tuomitsevat uudelleenkastajat, jotka väittävät lasten pelastuvan ilman kastetta" (Augsburgin uskontunnustus, IX Kaste. http://www.evl.fi/tunnustuskirjat/augstunn.html)

      weha: "Voi lisätä, että ne tuomitsevat vanhoillislestadiolaiset, jotka väittävät lasten pelastuvan ilman kastetta." Jne. jne.
      Käsiteltyään kasteen olemusta, Luther siirtyy sen merkitykseen. Hänen mukaansa kaste tuo pelastuksen. Tässä hän vastustaa niitä, jotka korostavat vain uskon pelastavan, ilman kastetta ja kohdetta Kristukseen (Gal.3:27).

      • epäjumalanpalvoja

        Wehalla on koneellaan nuo samat vakiovastaukset, joita hän postaa tänne. Ei hän osaa käyttää järkeään eikä hän lue toisten vastauksia.
        Kaste on Wehan epäjumala.


    • Kyllä ne on Raamatusta; Voit lukea, antamani kohdat sieltä. "Armosta te olette pelastetut, uskon kautta, ette itsenne kautta, ettei kukaan kerskaisi" Uskovainen ei voi olla omavanhurskas.

      Uudelleen kastajien laarituksia olen kyllin kuullut. He puhuvat näin: "Jumala ei voi kutsua pientä lasta, saatika vauvaa. Se kun ei ymmärrä mitään". Tähän vastaan Raamatusta ns. lasten evankeliumista kohdalla, jossa Jeesus kutsuu tuomaan pieniä lapsia luokseen.

      Luuk.18:15. "Ja he toivat hänen tykönsä myös pieniä lapsia, että hän koskisi heihin; mutta sen nähdessään opetuslapset nuhtelivat tuojia16. Mutta Jeesus kutsui lapset tykönsä ja sanoi: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.
      17. Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."

      Tässä kohden Luukkaan sana "pienistä lapsista" prevos / äskensyntynyt vauva. kyllä Jeesus kutsui heitä luokseen ja he ottavat vastaan ja uskovat.

    • saatatkohdatavaavin

      menes weha taas pitkille asioillesi äläkä unohda vesikippoa!

      • "Pelastusta ei saa aikaan vesi, vaan se Jumalan sananlupaus, joka on vedessä ja veden kanssa. Sana antaa mitä lupaakin kasteessa."


    • tietotuusjaelämä

      Hyvää sunnuntaita. Sopiiko weha että selvität kuuluiko Jeesus luterilaiseen tai apostoliseen kirkoon. Oliko Hän ylipäätään minkään kirkon tai uskonnon jäsen.
      Voisin omalta osaltani vastata että yksikään ihminen ei tarvitse sakramenttejä, ei luterilaisuutta eikä apostolisia eikä mitään muitakaan uskontunnustuksia. Niitä ei edes ollut Jeesuksen aikana eikä niitä mainita Raamatussa. Minkähän takia sinä weha markkinoit täällä sellaista joka viittaa vahvasti ihmisten keksimiltä opeilta ja sanalta.
      Kun minä uskon ja teen kuten opettajani ja mestarini Jeesus opetti, kuka tulee minulle sanomaan ettet sinä ole Hänen opetuslapsi?

    • Nim. tietotuusjaelämä, vaikutat villihengelle ja et tarvitse seurakuntaa. Apostoleilla oli sama oppi kuin Jeesuksella, koska kaikki on apostolisella perustalla, kulmakivenä Kristus. Jeesus on seurakunnan pää. Jeesus oli opiltaan luterilainen; Tämän osoittaa Raamattu todeksi. Luther-säätiö on opiltaan luterilainen. Nimiluterilainen luopunut kansankirkko, ei sitä ole.

      Jeesus on itse asettanut pyhät sakramentit. Ne alkuperäiset Jeesuksen sanat osoittavat, että kaste ja ehtoollinen tarjoaa kaiken tämän hyvän:

      Matt.2:26 Ja heidän syödessään Jeesus otti leivän, siunasi, mursi ja antoi opetuslapsillensa ja sanoi: "Ottakaa ja syökää; tämä on minun ruumiini".
      27 Ja hän otti maljan, kiitti ja antoi heille ja sanoi: "Juokaa tästä kaikki;
      28 sillä tämä on minun vereni, liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi."

      "sillä joka syö ja juo erottamatta Herran ruumista muusta, syö ja juo tuomioksensa". 1. Kor. 11:29 

      "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" (Matt.28:19)

      Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. [Ef. 5:26; Tit. 3:5; 1. Piet. 3:21]

    • tietotuusjaelämä

      Kiitos weha. Varmaan fariseusten ja muidenkin mielestä Jeesuksen opetuslapset olivat "villihenkiä" ja kansanvillitsijöitä. Jeesus on seurakuntansa pää. Oman ja ainoan oikean seurakunnan pää johon Hän valitsee valittunsa uskon perusteella.
      On selvää että maapallolla on kymmeniätuhansia itseään "seurakunniksi" kutsuvia ihmisjärjestöjä, mutta ne ovat vain ihmisjärjestöjä. Olet ehkä Luther-säätiöön kuuluva jäsen?
      Olet oikeassa, minä en tarvitse uskonnollisia järjestöjä joita yleisesti kutsutaan seurakunniksi.
      En usko Lutheria enkä Lestadiusta, koska Jeesus ei kehoittanut uskomaan heihin jotta pelastuu.
      Minä teen ja uskon kuten Jeesus opetti, Hän näkee minun sydämeni uskon ja Hän joko valitsee tai on valitsematta minua seurakuntaansa. Se nähdään sitten kun se aika tulee.

      Matt.24
      30 Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella.
      31 Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat HÄNEN VALITTUNSA neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin.

      Siis ei ihminen eikä mikään uskonnollinen järjestö voi valita itseään valittujen joukkoon, tai väittää että minä olen valittu. Sen tekee Jeesus ja silloin jyvät erotetaan akanoista. Näin tulee aivan varmasti tapahtumaan koska sen totuus julisti. Muita totuuksia ei ole - ymmärrätkö?

    • tf4re3w3

      Unohtakaa sen yhden rikollisen kristinuskon perustajan ja saatanaa palvelleen rikollisen opit jos ette tahdo samaa saatanaa jumalana palvella!

      Jeesus ei ole rikollisen kristinuskon seurakuntien perustaja vaikka niin uskotaan/väitetään.
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Paavalin_kirjeet
      "Apostoli Paavali oli ensimmäisen kristillisen sukupolven merkittävin uskonoppinut. Hän julisti evankeliumia ja perusti seurakuntia kolmen vuosikymmenen ajan Rooman valtakunnan itäosiin."

      1.Korinttolaiskirje:
      15:9 "Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa."
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Pyhä_Stefanos
      kristityt tappoivat myös kristillisen Pietarin.
      Eikä Jeesusta Häntä seuranneet kristilliset tappaneen.

      "meitä kristittyjä on aina vainottu..."
      totuus on; että rikollisuuden kristityt ovat aina vainonneet ja tappaneen ja tapattaneet kristillisiä, myös uhranneet herroilleen omia uskovaisia, lapsiakin mm noitarovioilla tappamalla< suomessakin.

      2 Korinttolaiskirje 12:
      7 "Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
      8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta."

      Paavali ei raamatun mukaan saanut eroa saatanasta ja se sama saatana on pääpiru edelleen kristittyjen yli 3500 lahkossa maailmalla kuten historia todistaa.


      "vain me pelastumme" rikollisuuden edustajina häpeäisivät mutta eivät omista sitä ihmisyyden
      "vain me pelastumme" rikollisuuden edustajina häpeäisivät mutta eivät omista aivopestyinä sitä ihmisyyden ominaisuutta..

      Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
      24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
      24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
      24:25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
      24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko."

      paavalilais-luterilaisuuden aivopesu pirullisuudesta.
      uskontunnustus ja sen antaneiden kaltaisuus...
      FAKTAT VOITTE TARKISTAA...
      järjettömyydenne:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
      'Meillä ei ole järkeä'

      Ymmärtämättömyydenne:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
      'Meillä ei ole ymmärrystä'

      Ihmisyydestänne luopuminen:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
      'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
      'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
      'Olemme syntisiä'

      Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
      'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'

      saatana ja herra jumala uudeksi jumaliksi:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
      'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'

      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
      'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'

      SIIS kristitty ei ole kristillinen!!!
      Luovuitte Heistä:
      'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'

      kristityt ovat Jumalasta, Jeesuksesta sekä Pyhästä Hengestä luopuneita. Mitää kolminaisuus oppia ei Jumalan Valtakunnassa ole!
      Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
      10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."
      Ilman Pyhää Isää ja ilman Pyhää Poikaa ei ole Pyhää Henkeä!
      Luopumalla HEISTÄ yhdestä, luopuu HEISTÄ!
      HUOM!
      Pilkkaamalla HEISTÄ yhtä, PILKKAA HEITÄ:
      Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaa;
      3:29 mutta joka pilkkaa Pyhää Henkeä, se ei saa ikinä anteeksi, vaan on vikapää iankaikkiseen syntiin."

      Jeesus lähetti omilleen; kristillisille Pyhän Hengen:
      Jeesuksen evankeliumia Luukkaan mukaan:
      24:49 Ja katso, minä lähetän teille sen, jonka minun Isäni on luvannut; mutta te pysykää tässä kaupungissa, kunnes teidän päällenne puetaan voima korkeudesta."

      Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
      15:26 Mutta kun Puolustaja tulee, jonka minä lähetän teille Isän tyköä, totuuden Henki, joka lähtee Isän tyköä, niin hän on todistava minusta.

      Kristilliset = Jeesuksen ja Jeesuksen opetuslapsien perustamien seurakuntien Jumalan ja Jeesuksen Lain ja oppein ymmärtäväisiä järkeviä seurakuntalaisia Jeesuksen opetuslapsineen.
      Näistä, Jeesuksen, opetuslapsineen perustamista seurakunnista ei ole yhtään rikollisten kristinuskon kristittyjen seurakuntia vaan ne ovat kristillisten ihmisten seurakuntia:
      Ilm. 2:1-29
      Pergamos
      Tyatira
      Sardes
      Smyrna
      Filadelfia
      Efeso
      Laodikea
      ----------
      HUOM!
      Varokaa törkeitä eksyttjiä... mm...
      Amerikkalainen "Filadelfia" seurakunta ei ole Jeesuksen ja Hänen opetuslapsien perustama. Sen perustivat 1850 luvulla verovapaan rahan keinottelijat.

      • jyg5d4ed4

        Jeesus ei ole käskenyt paavalilais-luterilaisuuden sopaskaa saarnata rikollisen kristinuskon yli 3500 lahkossa maailmalla!

        Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaan:
        16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille."
        Jäljellä olevaa Jumalan ja Jeesuksen Oman Sanan tietoa (osittain väärennettynä) löydät raamatun UT:n:
        -Matteuksen evankeliumista
        -Markuksen evankeliumista
        -Luukkaan evankeliumista
        -Johanneksen evankeliumista


      • nuhyg6

        Ihmistykää...

        Lainattua tekstiä:
        "Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallaan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukkomurhasta. " (IL)


      • nuhyg6 kirjoitti:

        Ihmistykää...

        Lainattua tekstiä:
        "Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallaan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukkomurhasta. " (IL)

        Satuja toki saa kertoa. Tässä yksi sellainen.


    • tietotuusja elämä. Eipä kestä!

      villihengellä tarkoitan juuri niitä, jotka eivät hyväksy Jumalan seurakuntaa. He kun eivät pysy Raamatun opetuksissakaan. Seurakunta on se äiti, joka synnyttää lapsia Jumalalle. Tämä tapahtuu aina sanan ja sakramenttien kautta. Mitä taas ilman sanaa ja sakramentteja henkenä ylistetään, on perkeleestä. Raja on tästä näkökulmasta hyvin selkeä.

      En minäkään turvaa pelastustani Lutherukseen. Sensijaan uskon, että hän oli Jumalan käyttämä uskonpuhdistaja, joka palautti apostolisen opin, paavin kirkon pimityksestä. Hän toi opetuksillaan Raamatusta, sen puhtaan vanhurskauttamisopin, "että ihminen vanhurskautetaan, yksin armosta, yksin uskon kautta, ilman lain töitä", siksi siis me todelliset luterilaiset pidämme totena sen Raamatun kohdan, että : "Niin me siis sen siksi pidämme, että ihminen tulee vanhurskaaksi uskon kautta, ilman lain töitä."(Room.3:28) Ja toisessa sanotaan vanhurskauttamiseen liittyen sama:
      "niinkuin myös Daavid ylistää autuaaksi sitä ihmistä, jolle Jumala lukee vanhurskauden ilman tekoja" (Room.4:6).

    • ij8h7h7

      Varmin keino saada syntinsä anteeksi on olla syntiä/rikoksia tekemättä!
      Ei kai tuo pitäs olla vaikea uskovaisenkaan ymmärtää...

      Eksytyksen vääristä todistuksista...
      ja joukossa on kristittyjen perisynti ja omavanhurskaus oppiakin...
      rikollisuuden rippi ei ole Jumalan tai Jeesuksen asettama mutta sen on rikollisuuden omavanhurkaus oppi joilla rikollisuus jakaa rikollisilleen sovituksia rikoksista.

      -"Jumala on avioliiton asettanut" on vale, Jeesuskaan ei sitä asettanut vaikka oli Kaanan häissä. Siihen hää tilaisuuteen ei tarvittu Jumalan, Jeesuksen, fariseuksien, papiston tai edes luterilaisuuden edustajaa.
      -"älä tee aviorikosta" on väärennetty 1992 vuoden raamattuun "älä tee huorin" käskyn tilalle jotta uskovaiset irstailisivat itsensä pois Jumalallisuudestaan.
      -"kastekäsky" on väärennetyn raamatun tekstiä. Kreikan kielen "kaste" merkitsee peseytimistä kuten Jeesuskin teki itselleen ja opetuslapsilleen mm pesemällä heidän jaltat.
      -"lapsikaste" jota ei raamattu tunne on rikollisen lisäys.
      -"kummi" sanaakaan ei edes väärennetty raamattu tunne.
      -"hätälapsikaste" valheellinen oppi.
      -"ehtoollinen" Jeesuksesta ulostusta tekevien pilkkaus rituaali.
      -"kolminaisuusoppi" on eksyttäjän oppi; ks. Johanneksen evankeliumi 10:30
      -"perisyntiä" ei raamattu tunne vielä mutta ehkä jo seuraavassa raamatun väärennöksessä sekin on.
      -"rakkauden kaksoiskäsky" ei ole Jumalan ja Jeesuksen oppia.
      -"rippi" sanaa ei ole raamatussa, rikollisten oma epäjumalallinen rituaali.
      -"rippisalaisuus" ei ole raamatussa, sillä suojataan lahkojen sisällä olevien rikollisia joutumasta maallisen oikeuden eteen, mm kirkon pedofiilit ovat tukea saaneet. SIIS KYSEESSÄ ON RIKOLLINEN OMAVANHURSKAUS OPPI.
      "synti" ilmaisun käyttö rikollisen kristinuskon opeissakin RIKOS ilmaisun korvikkeena on eksytyksen ilmaisu jolla aivopestyjä uskovaisia saavat uskomaan, että Jeesus olis muka kaikkien rikoksetkin syntinä sovittanut ja niin ei ole.
      -armon jakamisen oikeutta ei ole ihmisille annettu eikä rikollisuuden herra jumalille joten siihen selvyyteen se on uskovaistenkin tyydyttävä:
      -"ristiäiset" sanaa ei ole raamatussa. Se on lasten oikeuksia rikkova rituaali jossa lapsi "tapetaan" hengellisesti ja asetetaan hengellisesti kuolleen merkki (risti) Jumalan Valtakunnan kaltaisen lapsen otsaan.
      -sakramentit ei ole Jumalan ja Jeesuksen asettamia. Törkeää valetta.
      -"tuomiosunnuntai" ei ole raamatullinen eikä evankeliumin oppia niinkuin ei "tuomiokirkotkaan" joita omistavat seurakunnat jotka eivät ole Jeesuksen perustamia.
      -uskontunnustus lutherille ei ole edes väärennetyn raamatun oppia ja uskontunnustuksen kaltaisuus on Jumalasta ja ihmisyydestä luopumisen aivopesu oppi!
      -Jumala, loi ihmisen kaltaisekseen, Jumala on hetero; Jeesuksen Isä. Kuka loi homot ja kenen kaltaisiksi?

      jne....

      HUOM!
      "synti" ilmaisun käyttö rikollisen kristinuskon opeissakin RIKOS ilmaisun korvikkeena on eksytyksen ilmaisu jolla aivopestyjä uskovaisia saavat uskomaan, että Jeesus olis muka kaikkien rikoksetkin syntinä sovittanut ja niin ei ole.
      Jeesus SOVITTI VAIN syntiin/rikoksiin toisten taholta pakotettujen synnit/rikokset.
      Siis esimerkiksi kun sotilaan esivalta määrää tappamaan vastoin sotilaan omaa tahtoa, NIIN SIITÄ "ÄLÄ TAPA" KÄSKYN RIKKOMISESTA ASETETAAN ESIVALTA VASTUUSEEN, EIKÄ SOTILASTA JOKA TEKI RIKOKSEN ESIVALLAN KÄSKYSTÄ OMAN HENKENSÄ SÄÄSTÄÄKSEEN (sotatuomia istuimen päätösillä on suomalaisiakin tapatettu jos kieltäytyy "vihollisen" tappamisesta, ampumisesta.)
      Ellei noin olisi, niin YMMÄRTÄVÄISEN käsityksen mukaan meidän pitäs uskoa, siis USKOA että Stalinen, Hitlerin, Husseinin jne esivaltojen rikokset olisIvat muka Jumalan tahdon määräämiä! Niin ei ole, EI EDES NOITAROVIOILLA TAPETTUJEN SUOMALAISTENKAAN SUHTEEN.

    • tietotuusjaelämä

      Sen mitä Jeesus sanoi ja julisti, sitä ei tarvitse kenenkään ihmisen "puhdistaa". Se on sana joka on lähtöisin itseltään Jumalalta ja sen Jeesus todistikin.

      Joh. 12:49

      Sillä en minä ITSESTÄNI ole puhunut, vaan Isä, joka on minut lähettänyt, on itse antanut minulle käskyn, mitä minun PITÄÄ sanoman ja mitä puhuman.
      Joh. 14:10
      Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä SANOJA, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen.

      Minä uskon siihen sanaan joka julistettiin ihmiskunnalle Jeesuksen välityksellä suoraan Jumalalta. En minä muuta sanaa enkä ihmisten sanan putsaamisia tarvitse. Ne ovat eksytystä, joista Raamattu varoittaa:

      2. Tess. 2:11
      Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,

      Niinpä myös Luther säätiö kuuluu sellaiseen massaan joka on korottanut itsensä Jumalaa viisaammaksi. Mutta tuskin tämä keskustelu johtaa mihinkään ainakaan minun osaltani, koska vain Jumalan sana on totuuteni. Te muut voitte jatkaa sanojen vääntöä jotka ovat lähtöisin teistä itsestänne- ei Jumalasta.

    • saaklovneilla

      weha kirjoittaa mm...Jeesus oli opiltaan luterilainen...!!?!?

      voiko ihmispolo enää juuri pimeämmäksi päästä, no ehkä jos nokeaa vielä ulkoisenkin naamansa, ehkä sitten.

      mutta jatka weha vaan satujesi kertomista aikuisillekkin, kyllä niitä mailmaan mahtuu.

      • UK: "weha kirjoittaa mm...Jeesus oli opiltaan luterilainen...!!?!?"

        weha: "Niin ja todisteeksi otin Raamatun ja Jeesuksen omia opetuksia". Aika helppo asia, jopa maalaisjärjelle. Eipä mitään muuta todistusta voi olla.


    • Otan tähän vielä yhden väitteen, jota uudestikastajat viljelee: -"kummi" sanaakaan ei edes väärennetty raamattu tunne.

      - Onhan oikeissakin opetuksissa paljon sanoja, jota ei ole Raamatussa, mutta itse asia löytyy kyllä sieltä. Esim. sakramentti ja kasteen armo. Aivan taatusti Raamatusta löytyy myös kummi asiana.

      Kummilla tarkoitetaan, huoltajaa, todistajaa ja hengellistä opettajaa lapselle. Tästä löytyy lonkaltakin yksi kohta Raamatusta: sillä 'jokainen asia on vahvistettava kahden tai kolmen todistajan sanalla'. Kaste on eittämättä tällainen asia.

    • Hupaista on myös uudestikastajien väite, ettei perisyntiä löytyisi Raamatusta. Vanhoillislestadiolaiset opettavat samaa. Kyllä perisynti vaan löytyy Raamatusta.

      Ei te ilkkuvat uudellenkastajat usko Raamattua, vaan omaa omavanhurskasta hurmahenkeä.

      Perisynti Raamatussa:

      Perisynti on vain uskottava pyhän Raamatun ilmoituksen perusteella:
      Room.5:12 Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet-

      Room.3:10 niinkuin kirjoitettu on: "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan,
      11 ei ole ketään ymmärtäväistä, ei ketään, joka etsii Jumalaa"

      "olimme luonnostamme vihan lapsia niinkuin muutkin" (Ef.2:3).

      Ps.51:7."Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun."

      Joh.3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. [Ef. 5:26; Tit. 3:5; 1. Piet. 3:21]
      6 Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä. [1. Kor. 15:50; Ef. 2:3]

      • ratkaisuja

        Totta.
        Täytyyhän se perisynti olla olemassa, sillä ei muutoin kukaan jaksaisi vuodesta toiseen kirjoittaa tuollaista valhetta, kuin Weha. Hänen ratkaisunsa tulla palstalle sekoilemaan, on osoitus perisynnistä, joka ei ole poistunut hänestä edes veden avulla.
        Nuo Wehan kommentit ovat perkeleestä, kuten hän itsekin tunnustaa:" Ratkaisunteko on perkeleestä"!!


    • UK: -"kolminaisuusoppi" on eksyttäjän oppi; ks. Johanneksen evankeliumi 10:30

      weha: " Kolmiyhteinen Jumala ilmenee lähetyskäskyssä: "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" (Matt.28:19).

    • mikätyyppitämäon

      eikö sinulla aikamiehellä ole mitään tekemsitä siellä omassa huushollissasi, kun yhtenään foorumilla jankutat noita lapsellisia rituaalioppejasi!?!

      mene vaikka imuroimaan sen parisänkysi alunen, kyllä siellä jotain perisynnin rippeitä on vielä jälellä!

    • tietotuusjaelämä

      Sitä minäkin pohdin, melkoisen kaukaa haettuja väitteitä. Raamatun soveltaminen omaan oppiin teettää sitä. Ikävä kyllä pitäisin sitä Jumalan sanan raiskaamisella omiin maallisiin ja uskonnollisiin tarkoitusperiin.

    • rigtigluther33

      Vaikka itse olen Luther-Säätiöläinen, niin wehan opetukset tuntuvat tosi vierailta. On niissä paljon oikeeta, mutta nimenomaan korostukset ovat vieraita. Wehalle ei oikein tunnu olevan ratkaisevinta tärkeysjärjestys tässä uskon asiassa, vaan korostaa kastetta ja sakramentteja koko ajan. Ilman Kristusta ja uskoa Häneen ei pelastusta ole, vaikka olisi kuinka kastettu ja sakramentoitu Luther-Säätiössä. Me emme ole Jumalan valtakunta kuten vanhoillislestadiolaisuus.

      • Wepäjumalanpalvojalle

        Wehahan ei tarvitse Jeesusta Kristusta syntien sovittajana, vaan hänelle riittää vesi!
        Hän on epäjumalanpalvoja! Siksi hän epätoivossaan vaahtoaa koko ajan kasteesta. Kristus ei ole hänelle niin tärkeä"!


    • Siskostani senverran, että hän oli vuosikymmeniä kansanlähetyksessä, mutta huonon omavanhurskaan kasteopetuksen vuoksi meni uudelleenkasteelle. Tunnen muitakin viidesläisiä, jotka ovat menneet uudelleenkastajien ojaan. Nykyisin hän(siskoni) käy helluntailaisten tilaisuuksissa.

      Hänhän otti niin raskaasti hernettä nenään perheeni kastetilaisuudessa (vaimo ja tytär) , ja meni papin puheille tilaisuuden jälkeen ja syytti tuosta ky. kasteopista. Tähän pappimme vastasi jotenkin näin, ettei "tässä ole väärin toimittu, vaan kehoitettu ottamaan vastaan kasteessa tapahtuva syntienanteeksiantamus ja Pyhän Hengen lahja". Vetosi tähän kohtaan Raamatusta, jolloin siskoni meni ikäänkuin lukkoon: "
      38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
      39 Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."

      On kyllä varmasti sakramentillisesti totta, että kasteessa vesi on naisena ja Henki on miehenä (siittäminen), johon esim. Luther viittaa, puhuessaan uudestisyntymisestä.

      • voisurkeudenmäärää

        voi yksinkertaisuutta....kastee..vesi naisena...oletko sinä ihan pimpom eihän tuollaista roskaa kukaan täyspäinen ääneen sano!!?

        eikö tuosta jo tervepäinen tajua millainen seko se uskostapuhdistaja oikein oli! ihan hakoteillä ja umpihangessa pakkomielteisesti kaikkea selittämässä vaikkei tajunnut uudestisyntymästä yhtään mitään koko äijä.

        sen enempää kuin wehakaan ja se väisäsen porukka.


      • aviorikoksia

        Weha: "On kyllä varmasti sakramentillisesti totta, että kasteessa vesi on naisena ja Henki on miehenä (siittäminen)"
        Tuollainen seksuaalinen vertaus todistaa, että Weha kannattaa syrjähyppyjä, sillä henkihän toimii monessa eri paikassa!
        Wehan mukaanhan hän on synnissä siitetty, joten Wehan henki on perkeleestä!


    • Lutherin opetus kirkkopostilla 3:sesta., Joh.3:5:teen.

      yksi ote s. 33: ”Meidän täytyy siis vähän tarkemmin kiinnittää huomiota näihin sanoihin. Mitä vedestä ja Hengestä syntyminen siis on?

      Ota ensiksi huomioosi: hän johdattaa osoittaa Nikodeemuksen seurakuntansa ulkonaiseen virkaan, saarnaan ja kasteeseen, sanoessaan, sanoessaan, että ihmisen täytyy syntyä uudesti vedestä ja Hengestä. Näin hän puhuu siitä virasta, jonka Johannes Kastaja Kristuksen edeltäkävijänä ja palvelijana oli pannut alulle, niin kuin fariseukset ja Nikodeemus tarkoin tiesivät ja olivat nähneet. Hän tahtoo osoittaa hänet siihen, näin vahvistaen Johanneksen saarnan ja kasteen: se virka on täydessä arvossaan, ja Jumala on määrännyt sen sitä varten, että sen kautta uudestisynnytään, ja että kukaan ei ole pääsevä taivaaseen, joka ei sitä omaksu tai sitä halveksii.

      s.34: Näillä sanoilla: ”Jos joku ei synny vedestä ja Hengestä” ilmaistaan siis seuraava hänen ajatuksensa: Ihmisen täytyy uudestisyntyä evankeliumin saarnan ja kasteen viran kautta, jossa Pyhä Henki vaikuttaa…”

      s.35 Vieläpä Kristus tässä panee sanat siihen järjestykseen, että asettaapi alkuun, ensimmäiseksi veden ja sen jälkeen Hengen, siten osoittaaksensa , ettei Henkeä saa etsiä ilman ulkonaista merkkiä tai sen ulkopuolelta, vaan on se tiedettävä: Henki tahtoo vaikuttaa ulkonaisessa merkissä ja virassa, niiden kautta ja niiden yhteydessä. Molempien on pysyttävä yhteydessä toistensa kanssa, ja ihmisen on synnyttävä uudesti Vedestä Pyhän Hengen kautta, eli Hengestä, joka on veden kanssa ja sen yhteydessä…ei siis ole kysymys vain vedestä syntymisestä, vaan myös veden ohella ja veden yhteydessä tapahtuvasta Hengestä syntymisestä. Henki on miehenä ja vesi on vaimona ja äitinä.

      Kirkkopostilla 3:

      s.35:

      Tästä huomaat edelleen: kaste ei ole mikään tarpeeton asia, miksi kasteenuusijoiden joukko sitä häpäisee: sitä vailla voidaan muka olla ja jättää tai säästää se siksi, kunnes tullaan vanhoiksi-, tai ettei pienten lasten kastaminen hyödytä koska niin raivoavat, eivätkä uudestikastajat sitä voi käsittää, sillä tässä on suora sana, joka koskee yleisesti kaikkia ja joka on Jumalallinen järjestys; kaikkien, jotka tahtovat päästä sisälle Jumalan valtakuntaan, täytyy syntyä uudesti vedestä ja Hengestä. Ei sovi siis sitä hyljätä. eikä lykätä toistaiseksi, sillä se on Jumalan järjestyksen jääräpäistä halveksimista ja syrjäyttämistä. Ei siinä varmastikkaan Pyhä Henki ole.

      Kristus ei todellakaan tahdo, että pienet lapset tästä suljetaan pois, vaan että nekin käsitetään kuuluviksi tämän lausuman piiriin, mikäli heidän on päästävä sisälle Jumalan valtakuntaan: Heillekkin annettakoon ja vietäköön kaste; tahtoohan hän saada heidätkin uudestisyntyneiksi ja heissä vaikuttaa. Toisessa paikassa hän käskee heitä luoksensa tuotaviksi, sanoen, että sellasiten, jotka hänen luokseen tuodaan, on taivasten valtakunta oleva. Jos siis heidän on tultava Kristuksen tykö, ei heiltä saa riistää niitä välineitä ja merkkejä, joilla Kristus heissä vaikuttaa.

    • Todettakoon kaikille lestadiolaisille, että Lutheri opettaa Joh.3.5 kohtaa kasteena. Sensijaan Erkki Reinikainen kirjassaan "usko ja kaste", opettaa kasteesta uudelleenkastajien tavoin, ettei kyse olisi olleenkaan kasteesta. Itse pitäydyn uskonpuhdistajan opetuksessa, sillä perusteella, että kohdassa puhutaan äitistä syntyneestä, lihasta syntyneestä ja kuinka ihmisen on synnyttävä uudelleen ylhäältä, kasteessa vedestä ja Hengestä.

      Joh.3:3 Jeesus vastasi hänelle: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny uudesti, ylhäältä, hän ei pääse näkemään Jumalan valtakuntaa."
      4 Nikodemos kysyi: "Miten joku voisi vanhana syntyä? Miten joku voisi mennä takaisin äitinsä kohtuun ja syntyä toisen kerran?"
      5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. [Ef. 5:26; Tit. 3:5; 1. Piet. 3:21]
      6 Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä. [1. Kor. 15:50; Ef. 2:3]
      7 Älä kummeksu sitä, että sanoin sinulle: 'Teidän täytyy syntyä uudesti.'

    • Tässä näemme että uudestikastaja ei usko sitä mitä ei näe. Koska kasteessa ei nähdä Pyhää Henkeä, ei sitä myöskään heidän mukaansa siinä ole. Mutta me kristityt tiedämme Jumalan Sanan perusteella että kasteessa Pyhä Henki toimii. Ja toimii varmasti. Epäuskoinen uudestikastaja ei sitä usko

      Joh.3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
      6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki."

      Raamattu, Alkukirkko, kirkon perimätieto, uskonpuhdistus, Luterilaisen kirkon tunnustuskirjat opettavat kohtaa tulevana kristillisenä uudenliiton kasteena kaikille kansoille.

    • "Siis Pyhä Henki tahtoo toimia kasteen sakramentissa, kuten Joh.3:5, osoittaa. Pyhä Henki vaikuttaa miten tahtoo ja se on selkeätä sanan huminaa"

      • teejiotainmuutajovälillä

        Kerro kerrankin jostain muusta, vaikkapa kuinka teet hyvän kalakeiton omista pyydystämistä kaloista!

        miten fileroit ja muuten laitoit, anna sen kasteen jo olla edes yks päivä rauhassa!


      • lapsellista

        Wehan päässä humisee nyt turhan voimakkaasti ja siksi hänen kirjoituksissaan ei ole päätä eikä häntää. Raamatun mukaan Pyhä Henki toimii missä tahtoo, eikä kukaan tiedä mistä se tulee ja minne se menee.
        Weha leikkii Jumalaa!!!ja luulee tietävänsä.


    • Siis mistä ihminen saa Pyhän Hengen? Tietysti sanan ja sakramenttien kautta; mistäpä muualta sen saisi? Ei ole mitään muuta, mistä Pyhä Henki voisi tulla. Tästä on paljon kohtia Raamatussa, esim. Ef.5:26. "...niinkuin Kristuskin rakasti seurakuntaa ja antoi itsensä alttiiksi sen edestä,
      26 että hän sen pyhittäisi, puhdistaen sen, vedellä pesten, sanan kautta"

      • anomalla

        Weha todistaa tuossa, että Jeesus puhdistaa seurakuntaansa SANALLAAN eli elävällä vedellä.Tuossahan ei puhuta kasteesta mitään.
        Pyhä Henki ei tule minkään seremonian seurauksena, vaan ainoastaan niille, jotka sitä Jumalalta henkilökohtaisesti anovat. Pyhä Henki ei tule veden tai leivän avulla:
        Luuk 11
        "13. Jos siis te, jotka olette pahoja, osaatte antaa lapsillenne hyviä lahjoja, kuinka paljoa ennemmin taivaallinen Isä antaa Pyhän Hengen niille, jotka sitä häneltä anovat!"


      • kaikkisamaausvaapaksua
        anomalla kirjoitti:

        Weha todistaa tuossa, että Jeesus puhdistaa seurakuntaansa SANALLAAN eli elävällä vedellä.Tuossahan ei puhuta kasteesta mitään.
        Pyhä Henki ei tule minkään seremonian seurauksena, vaan ainoastaan niille, jotka sitä Jumalalta henkilökohtaisesti anovat. Pyhä Henki ei tule veden tai leivän avulla:
        Luuk 11
        "13. Jos siis te, jotka olette pahoja, osaatte antaa lapsillenne hyviä lahjoja, kuinka paljoa ennemmin taivaallinen Isä antaa Pyhän Hengen niille, jotka sitä häneltä anovat!"

        no ne on wehan kommentit ihan yks ja sama kun ei kerran ihminen ole sisällä niin mitä muuta hän voi kuin toistella fraaseja ja uskotella omia uskomisiaan lutteriin ja tunnustuskirjoihin ja muuhun sekavaan sälään.

        kun Raamatun selvä ja kirkas tie ei kelpaa jälelle jää hengelliset hemohessit ja kaikki mahdolliset mutkittelut ja venpulat.

        näin koko lutterin laitos ja sen ohessa nuo muuta sekottajat kuten sleyt säätiöt körtit ja nortit.


      • tietotuusjaelämä

        Aiemmin jo kysyin wehalta, mitä tarkoittaa käytännössä uudestikastaminen? Ei tullut vastausta. No, kysytään sitten uudelleen.
        1. Mikä on se ensimmäinen kaste? Kuka sen on suorittanut, miksi ja kenelle?
        2. Mikä on uudelleenkastaminen. Kuka sen suorittaa ja miksi ja mikä on sen merkitys?

        Voitko weha nyt ystävällisesti ja ja Raamatulla perustellen selvittää meille kaikille mitä tarkoitat?


    • Siis mistä ihminen saa Pyhän Hengen? Tietysti sanan ja sakramenttien kautta; mistäpä muualta sen saisi? Ei ole mitään muuta, mistä Pyhä Henki voisi tulla. Tästä on paljon kohtia Raamatussa, esim. Ef.5:26. "...niinkuin Kristuskin rakasti seurakuntaa ja antoi itsensä alttiiksi sen edestä,
      26 että hän sen pyhittäisi, puhdistaen sen, vedellä pesten, sanan kautta"

      Tottakai aikuinen ihminen saa synnintunnon (lain kautta tulee synnin tunto) ja Pyhän Hengen synnyttämän halun kautta ottavaa vastaan kasteen armonkin, jossa hengellisesti kuollut herää:
      "ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista"(kol.2:12).


      Ef.5:26. "...niinkuin Kristuskin rakasti seurakuntaa ja antoi itsensä alttiiksi sen edestä,
      26 että hän sen pyhittäisi, puhdistaen sen, vedellä pesten, sanan kautta"
      weha: Kyllä tiedän, että uudelleenkastajien ja vanhoillislestadiolaisten mielestä, kohta ei puhu kasteesta, koska näillä on kasteoppi pitkälti sama. Niin on muidenkin kastekohtien laita, teillä molemmilla yksimielinen. Ne sivuutetaan ja sanotaan, ei ne puhu kasteesta mitään.

      On kuitenkin niin, että Raamattu, alkukirkko, Luther ja uskonpuhdistus, sekä luterilaisen kirkon tunnustuskirjat opettaa kohtaa kristillisenä uudenliiton kasteena.

      • hauskaWeha

        Heh, heh
        Hauskoja nuo Wehan selitysyritykset: "Tottakai aikuinen ihminen saa synnintunnon (lain kautta tulee synnin tunto) ja Pyhän Hengen synnyttämän halun kautta ottavaa vastaan kasteen armonkin"

        Mitenkähän se halu ilmenee vauvoilla???Hauska kuulla Wehan selitys siitäkin. Mitenkähän helluntaina ihmiset palasivat "kasteen armoon" kun heitä ei oltu kastettu vauvana? Ihminenhän ei itse voi tehdä mitään.

        Tarkoittaako Weha sitä, että seurakuntaa pitää kastaa uudelleen ja uudelleen:
        Ef.5:26. "...niinkuin Kristuskin rakasti SEURAKUNTAA ja antoi itsensä alttiiksi sen edestä,
        26 että hän sen pyhittäisi, puhdistaen sen, vedellä pesten, sanan kautta"

        Weha kannattaa uudestikastamista!


    • Kiitos kysymyksistä, mielellä vastaan. Jeesuksen ja Raamatun opetuksen mukaan, pienokaiset ottavat armon, koska armon vaikuttaja ja antaja on Jeesus. Näin Jeesus kasteessa toimii (Gal.3:27), josta mennään eteenpäin ja kohta sanoo, että kun uskon kautta, kaste pukee Kristuksen päällemme ja olemme Aabrahamin siemeniä ja perillisiä lupauksen mukaan.

      Kaste ja sana on kertakaikkinen toimitus (aoristi) ja pelkkä sana on jatkuvasti uudistuva perfekti, eli jokapäiväinen parannus ja rippi, on paluuta kasteen armoliittoon. Vauvat eivät lakia tarvitse sikäli, kun heillä ei ole omia tekosyntejä, vaan heillä on perisynti (olimme luonnostamme vihan lapsia, niin kuin muutkin Ef.2:3; Joh.3:5-6). Koska Jeesus ei enää elä maanpäällä lihassa ja kulje täällä, niin kuin aikanaan, niin uskovaiset haluavat viedä lapset kasteessa Vapahtajan luokse, seurata hänen kehotusta: "antakaa lasten tulla minun luokseni, älkääkä estäkö heitä".

      Ef.5:26. "...niinkuin Kristuskin rakasti SEURAKUNTAA ja antoi itsensä alttiiksi sen edestä,
      26 että hän sen pyhittäisi, puhdistaen sen, vedellä pesten, sanan kautta"

      weha:" kohdassa, ei puhuta kahdesta kasteesta, vaan siitä, että yhdessä Kasteessa Jeesus pesee ja puhdistaa meidät synnistä ja antaa meille Jumalan valtakunnan omaksi. Jos olemmekin menneet tuhlaajapojan tielle tai lahkojen ojaan, emme tarvitse uudelleen kastamista, vaan uudelleen uskomista. Paluuta siihen samaan syntymiseen, jonka olemme kerran kasteessa saaneet (Joh.3:5)."

      Gal.3:27 "Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet.
      28 Ei ole tässä juutalaista eikä kreikkalaista, ei ole orjaa eikä vapaata, ei ole miestä eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa.
      29 Mutta jos te olette Kristuksen omat, niin te siis olette Aabrahamin siementä, perillisiä lupauksen mukaan."

      • taaskorjataan

        Weha runoilee taas omia satujaan:
        "Raamatun opetuksen mukaan, pienokaiset ottavat armon"?????

        Missä noin on kirjoitettu? Onko vauvojen pakko ottaa vastaan armo, kun pappi roiskuttaa hieman vettä päähän? Sehän on silloin pakko-armoa eli armottomuutta.
        Miksihän Weha ESTÄÄ julmalla opillaan lapsia pääsemästä Jeesuksen luo, ellei näitä ole kastettu??
        " "antakaa lasten tulla minun luokseni, älkääkä estäkö heitä".
        Wehan Raamatussa varmaan lukee, että kiikuttakaa vauvanne kastettavaksi!

        Wehalla ei taaskaan ymmärryspuoli oikein pelaa:
        "Gal.3:27 "Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet.
        28 Ei ole tässä juutalaista eikä kreikkalaista, ei ole orjaa eikä vapaata, ei ole miestä eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa"

        Nuo uskovat OLIVAT ITSE PUKENEET VAPAAEHTOISESTI Kristuksen päälleen, eikä heitä oltu puettu väkisin!!!
        Miksihän tuossakaan ei puhuta vauvoista mitään, vaan ainoastaan aikuisista!!!

        Ef 5:26 ei puhu halaistua sanaa kasteesta, vaan siitä, että Jumalan elävä sana, elävä vesi puhdistaa seurakuntaa
        "Ef.5:26. "...niinkuin Kristuskin rakasti SEURAKUNTAA ja antoi itsensä alttiiksi sen edestä,

        Epäjumalanpalvoja Weha rakastaa vain kastettaan.


      • kolikon.toinen.puoli

        Eli olet sitä mieltä, että kaikki kastamattomat joutuvat hel.vettiin.

        "Kasteesta seurakuntamme opettavat, että se on välttämätön pelastukseen ja että Jumalan armo annetaan kasteen välityksellä. "


    • tietotuusjaelämä

      weha. Uudestikastamista ei ole olemassakaan, vaikka siitä puhut. Niinkös?

      • Kun kastetaan uudelleen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, niin se on uudelleenkastamista. Toki jälkimmäisen uudenkasteen voi parannuksessa hyljätä ja turvata siihen ensimmäiseen kasteeseen.


      • tietotuusjaelämä
        weha kirjoitti:

        Kun kastetaan uudelleen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, niin se on uudelleenkastamista. Toki jälkimmäisen uudenkasteen voi parannuksessa hyljätä ja turvata siihen ensimmäiseen kasteeseen.

        Minähän kyselin aiemmin että mikä oli se ensimmäinen kaste, kuka sen suoritti ja miksi? Sitten kyselin että mikä se uudelleenkaste on? Kuka sen suorittaa, miksi ja minkä takia?
        Voitko nyt viimein avata mitä ajat takaa uudella kasteella. Kai sinä sen tiedät koska puhut siitä jatkuvasti.


    • UK tai vl: Eli olet sitä mieltä, että kaikki kastamattomat joutuvat hel.vettiin.

      "Kasteesta seurakuntamme opettavat, että se on välttämätön pelastukseen ja että Jumalan armo annetaan kasteen välityksellä. "

      Lyhyesti: "En ota kantaa kuin meidän uskovaisten lapsiin. On vanhastaan opetettu meidän, ettei kasteen tahaton puuttuminen kadota, vaan sen hylkääminen ja halveksiminen kadottaa. Jos "muksu" aiotaan vakain aikomuksin viedä kasteelle, eikä kastetta turhaan viivytellä, mutta ei ennätä saada kastetta, voimme silloin vakain mielin uskossa jättää hänet Jumalan haltuun ja siten pitää kastettuna. Tätä perustellaan vanhanliiton ympärileikkauksella, jonka paikalle uudessa liitossa tuli kaste (Kol.2:11-12). Tuolloin poikalapset tuli kahdeksantena päivänä ympärileikata ja jos lapsi kuoli ennen sitä, niin lapsi annettiin Jumalalle, koska ympärileikata tuli kahdeksantena päivänä. Tytön tulivat liitosta osalliseksi poikien ympärileikkauksen kautta.

      • kolikon.toinen.puoli

        On sinulla kyllä ristiriitainen teologia. Joko on tai ei! Nyt se jäi sille välille. Ethän sinä voi itsekään moiseen uskoa? Vai voitko... Voi perhettä, jos oli pelkkiä tyttöjä!

        PS. Ei tarvitse vastata. Tuntuu tekstisi menevä niin sekaiseksi, että jättäydyn pois keskustelusta.
        Jos kirjoitettu teksi ei riitä, niin otetaan vanhat opetukset ja muut mututuntumat.

        Ainut, jos pystyt antamaan selityksen Apt.8
        15 Ja tultuaan sinne nämä rukoilivat heidän edestänsä, että he saisivat Pyhän Hengen;
        16 sillä hän ei ollut vielä tullut yhteenkään heistä, vaan he olivat ainoastaan kastetut Herran Jeesuksen nimeen.
        17 Silloin he panivat kätensä heidän päällensä, ja he saivat Pyhän Hengen.

        Tässä kun näytti Pyhähenki tulevan kätten päällepanolla, eikä kasteella!


    • UK: Nuo uskovat OLIVAT ITSE PUKENEET VAPAAEHTOISESTI Kristuksen päälleen, eikä heitä oltu puettu väkisin!!!
      Miksihän tuossakaan ei puhuta vauvoista mitään, vaan ainoastaan aikuisista!!!

      Kyllä lapset voidaan ja tuleekin viedä kasteessa Vapahtajan luokse. Kaste pukee Kristukseen myös pienokaisen ja näin hekin ovat Kristuksen omia ja perillisiä lupauksen mukaan. Onhan Jeesus kuollut myös vauvojen puolesta.

      • hauskaaoppia

        On tuo Weha melkoinen Sanan väärentäjä.
        Eikö hän todella tajua, että jokainen pukee Kristuksen päällensä ITSE. Kummit tai pappi ei sitä voi tehdä!!
        Jeesus on kuollut myös vauvojen puolesta ja siksi he eivät tarvitse kastetta. He ovat tukevasti Vapahtajan omia. Vasta sitten, kun he kasvavat ja alkavat tekemään syntiä, he tarvitsevat parannuksen tekoa ja kastetta!!!

        Weha mitätöi Jeesuksen sovintokuoleman lasten osalta.
        Mutta Wehakin todistaa, että pelastukseen ei tarvita kastetta: "viivytellä, mutta ei ennätä saada kastetta, voimme silloin vakain mielin uskossa jättää hänet Jumalan haltuun ja siten pitää kastettuna"

        Ai Wehako "pitää kastamatonta kastettuna"!!!!!Weha leikkii Jumalaa.


    • UK: Vai voitko... Voi perhettä, jos oli pelkkiä tyttöjä!

      Siis, vanhassa liitossa poikien ympärileikkauksen kautta tulivat myös tytöt osalliseksi. Tämä siis osallisuuutta yleisesti, vaikka tyttöjä olisi perhekunta täynnä.
      1. Moos.17: 10 "Ja tämä on minun liittoni sinun ja sinun jälkeläistesi kanssa; pitäkää se: ympärileikatkaa jokainen miehenpuoli keskuudessanne."

      14 "Mutta ympärileikkaamaton miehenpuoli, jonka esinahan liha ei ole ympärileikattu, hävitettäköön kansastansa; hän on rikkonut minun liittoni."

      • taaskorjataan

        Mistähän Weha repii noita typeriä selityksiään:
        "Siis, vanhassa liitossa poikien ympärileikkauksen kautta tulivat myös tytöt osalliseksi. Tämä siis osallisuuutta yleisesti, vaikka tyttöjä olisi perhekunta täynnä"

        Tytöhän "lunastettiin" vauvana kyyhkysuhrien tai karitsan avulla, avulla, joten eivät he tulleet osalliseksi mistään ympärileikkauksesta. Vanhassaliitossa perhekunta oli patriarkaalinen ja miehet toimivat perheessä pappeina, joten tytöt eivät senkään vuoksi tarvinneet mitään osallisuutta ympärileikkaukseen.


    • Tässä kun näytti Pyhähenki tulevan kätten päällepanolla, eikä kasteella!
      14 Mutta kun apostolit, jotka olivat Jerusalemissa, kuulivat, että Samaria oli ottanut vastaan Jumalan sanan, lähettivät he heidän tykönsä Pietarin ja Johanneksen.
      15 Ja tultuaan sinne nämä rukoilivat heidän edestänsä, että he saisivat Pyhän Hengen;
      16 sillä hän ei ollut vielä tullut yhteenkään heistä, vaan he olivat ainoastaan kastetut Herran Jeesuksen nimeen.
      17 Silloin he panivat kätensä heidän päällensä, ja he saivat Pyhän Hengen.

      weha: "Luvun mukaan samarialaiset olivat uskovia ja kastettuja, mutta Pyhä Henki ei ollut tullut kehenkään heistä. Miksikö? Ainahan Pyhä Henki Raamatussa tulee kasteessa, jonka yhteydessä aina laitetaan kädet kastettavan pään päälle. Näin olen papin aina nähnyt tekevän tänäkin päivänä. Oli tavatonta, että oli uskovainen ja vielä kastettu, eikä ollut saanut Pyhää Henkeä. Miksikö? Koska seurakunta täytyi viedä Samariasta, apostoliselle perustalle, kulmakivenä itse Kristus. Tässä kohdassa, kättenpäälle pano tapahtui myöhemmin, apostolien kautta, niin kuin kirjoitettu on.

      • taaskorjataan

        Onko Weha täysin sokea ja ymmärtämätön:
        "? Ainahan Pyhä Henki Raamatussa tulee kasteessa, jonka yhteydessä aina laitetaan kädet kastettavan pään päälle"

        Raamatussa ei ole yhtään tapausta, että Pyhä Henki olisi tullut kasteessa!!!

        Hah, hah " Tässä kohdassa, kättenpäälle pano tapahtui myöhemmin, ..."!!

        Kyllä Wehalla noita selityksiä riittää, kun hän ei halua uskoa yksinkertaista totuutta, että Pyhä Henki saadaan vain anomalla sitä Jumalalta, kuten ensimmäisenä helluntaina.

        Lopeta Weha jo tuo Jumalan Sanan raiskaaminen.


    • Eikös Paavali vedonnut noiden miesten kasteeseen, kun Pyhä Henki ei ollut tullut heihin?
      apt.19:2 Ja hän sanoi heille: "Saitteko Pyhän Hengen silloin, kun te tulitte uskoon?" Niin he sanoivat hänelle: "Emme ole edes kuulleet, että Pyhää Henkeä on olemassakaan".
      3 Ja hän sanoi: "Millä kasteella te sitten olette kastetut?" He vastasivat: "Johanneksen kasteella".
      weha: "Nämä lahkoontuneet Johanneksen opetuslapset, eivät tienneet, että Pyhää Henkeä on olemassakaan. Siihen Paavali siis vastaa: "Millä kasteella olette kastetut?" . Sitten Paavali kastoi heidät ja kasteen yhteydessä tapahtuvan kättenpäälle panon kautta, nämä miehet saivat Pyhän hengen.

      • kolikon.toinen.puoli

        Olisiko paras jo lopetella, kun vajoaa vain syvemmälle selitysten suohon? Jos sinulla ei ole lukihäiriöitä, niin varmaan huomasit; vaan he olivat ainoastaan kastetut Herran JEESUKSEN nimeen.


    • Olisiko paras jo lopetella, kun vajoaa vain syvemmälle selitysten suohon? Jos sinulla ei ole lukihäiriöitä, niin varmaan huomasit; vaan he olivat ainoastaan kastetut Herran JEESUKSEN nimeen.

      weha: "Katsoin kohdan, jossa sanotaan, että samarialaiset myös uskoivat aiemmin jo :

      apt.8:7 Sillä monista, joissa oli saastaisia henkiä, ne lähtivät pois huutaen suurella äänellä; ja moni halvattu ja rampa parani...12 Mutta kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, niin he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset...14 Mutta kun apostolit, jotka olivat Jerusalemissa, kuulivat, että Samaria oli ottanut vastaan Jumalan sanan, lähettivät he heidän tykönsä Pietarin ja Johanneksen.
      15 Ja tultuaan sinne nämä rukoilivat heidän edestänsä, että he saisivat Pyhän Hengen;
      16 sillä hän ei ollut vielä tullut yhteenkään heistä, vaan he olivat ainoastaan kastetut Herran Jeesuksen nimeen.
      17 Silloin he panivat kätensä heidän päällensä, ja he saivat Pyhän Hengen.

      Oletetaan, että he eivät olisi olleet uskovia kuitenkaan, niin kuin sinä päättelet tekstistä, niin oppi olisi ihan sama kasteen armoon. Kasteen armo oppi sopii siihenkin.

      • ksdkjwekj

        Jeesus ei ole käskenyt kastaa ketään, lapsiakaan, LAPSIAKIN tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne rikollisuuden jäseniksi tai uhrattavaksi pakanoiden alttareilla herra jumalille.

        Ymmärrättekö te uskovaisina, että vielä 1700 luvulle kristityt pavelivat hallitsijoita, kuninkaita, keisareita jne jumalinaan?
        Hallitsijoista jumalina on luovuttu jo noin 300 vuotta sitten MUTTA papisto pitää yllä samaa epärehellistä rikollisuuttaan seurakuntalaisilla kaiken maksattamalla, edustus asunnnoista sekä viinatkin ja nauravat eksytetyille Jumalaa ja Jeesusta pillaavina heistä luopuneita aivopesu ammattilaisina.

        aivopesu ammattilaiset, pappinne, saarnamiehet jne ovat itse itsensä tuominneet:
        Jeesuksen evankeliumia Luukkaan mukaan:
        20:45 Ja kaiken kansan kuullen hän sanoi opetuslapsillensa:
        46 "Kavahtakaa kirjanoppineita, jotka mielellään käyskelevät pitkissä vaipoissa ja haluavat tervehdyksiä toreilla ja etumaisia istuimia synagoogissa ja ensimmäisiä sijoja pidoissa,
        47 noita, jotka syövät leskien huoneet ja näön vuoksi pitävät pitkiä rukouksia; he saavat sitä kovemman tuomion".

        ja leveä portti on auki Jeesuksen antaman kiellon rikkojillekkin... uskominen on kielletty!

        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
        24:25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
        24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko."

        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?

        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."


      • eivauvoille

        Wehakin tajuaa, että alkuseurakunnassa ei kastettu vauvoja, Ap 12
        "...12 Mutta kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, niin he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset"

        Vauvoista ei ole mitään mainintaa!!!


      • onihmevänkääjä

        kasteen armo-oppi sopii ainoastaan suolle ja syvälle sinne!

        Uskoontulleet kastettiin, pitääkö montra luokkaa käydä kinkereillä ennekuin tuon asian tajuaa, kerro weha mihin se jumii.


    • thgh36

      Jeesuksella ei ole pakanojen apostoleita!
      kristityt ovat uskontunnustuksen herra jumalilleen antaneita rikollisuuden uskovaisia.
      Tällaisiksi ovat saatanan enkelit aivopestyjä...

      uskontunnustus ja sen antaneiden kaltaisuudesta...
      FAKTAT VOITTE TARKISTAA...
      järjettömyydenne:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
      'Meillä ei ole järkeä'

      Ymmärtämättömyydenne:
      'Meillä ei ole ymmärrystä'

      Ihmisyydestänne luopuminen:
      'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
      'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
      'Olemme syntisiä'

      Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
      'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'

      saatana ja herra jumala uudeksi jumaliksi:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
      'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'

      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
      'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'

      ---------------

      Jeesus lähetti omilleen; kristillisille Pyhän Hengen:
      Jeesuksen evankeliumia Luukkaan mukaan:
      24:49 Ja katso, minä lähetän teille sen, jonka minun Isäni on luvannut; mutta te pysykää tässä kaupungissa, kunnes teidän päällenne puetaan voima korkeudesta."

      Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
      15:26 Mutta kun Puolustaja tulee, jonka minä lähetän teille Isän tyköä, totuuden Henki, joka lähtee Isän tyköä, niin hän on todistava minusta.

      Kristilliset = Jeesuksen ja Jeesuksen opetuslapsien perustamien seurakuntien Jumalan ja Jeesuksen Lain ja oppein ymmärtäväisiä järkeviä seurakuntalaisia Jeesuksen opetuslapsineen.
      Näistä, Jeesuksen, opetuslapsineen perustamista seurakunnista ei ole yhtään rikollisten kristinuskon kristittyjen seurakuntia vaan ne ovat kristillisten ihmisten seurakuntia:
      Ilm. 2:1-29
      Pergamos
      Tyatira
      Sardes
      Smyrna
      Filadelfia
      Efeso
      Laodikea
      ----------
      HUOM!
      Varokaa törkeitä eksyttjiä... mm...
      Amerikkalainen "Filadelfia" seurakunta ei ole Jeesuksen ja Hänen opetuslapsien perustama. Sen perustivat 1850 luvulla verovapaan rahan keinottelijat.
      ----------

    • miksi.synnitellä

      Ei pidä tehdä jatkuvasti sitä syntiä, jos ei tiedä miten saada ne anteeksi.

    • Wehakin tajuaa, että alkuseurakunnassa ei kastettu vauvoja, Ap 12
      "...12 Mutta kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, niin he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset"

      Vauvoista ei ole mitään mainintaa!!!

      weha: "Lapsikasteesta puhutaan toisaalla Raamatussa:
      Joh.3:4 Nikodemos kysyi: "Miten joku voisi vanhana syntyä? Miten joku voisi mennä takaisin äitinsä kohtuun ja syntyä toisen kerran?"
      5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. [Ef. 5:26; Tit. 3:5; 1. Piet. 3:21]
      6 Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä. [1. Kor. 15:50; Ef. 2:3]

      • eilapsikastetta

        Eikö Weha vieläkään tajunnut?
        Missä noissa puhutaan pakollisesta vauvakasteesta????
        Ei Joh 3:4, tai Ef 5:26, tai 1. Piet 3:21
        PUHU SANAAKAAN PAKOLLISESTA VAUVAKASTEESTA!!!

        Mutta koska Weha on syntynyt vain lihasta, hän ei ymmärrä Jumalan Sanaa.


    • Ei Joh 3:4, tai Ef 5:26, tai 1. Piet 3:21, sopivat vauvakasteeseen oikein hyvin-
      Vauva on äidistä syntynyt ja tulee syntyä uudestaan kasteen vedestä ja Hengestä (Joh.3.4). Kasteen perusta on Jeesuksen kuolema ja ylösnousemus ja kuuluu vauvoille myös (1.Piet.3:21).
      Jeesus pelastaa vain seurakuntansa kasteessa, vedellä pesten sanan kautta, joten vauvoille kuuluu myös kaste (Ef.5:26).

      • eilapsikastetta

        Oh hoh.
        Onko tuossa kyseessä jonkunlainen joukkoskaste:
        "Jeesus pelastaa vain seurakuntansa kasteessa, vedellä pesten sanan kautta"

        Miten tuo Joh 3:4 sopii vauvoille, kun siinä puhuttiin aikuiselle miehelle????

        Juurihan sinä tunnustit, että seurakunnassa kastettiin vain niitä, jotka uskoivat:
        ""...12 Mutta kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, niin he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset"

        Vauvoista ei tuossa ole mitään mainintaa!


    • UK: Oh hoh.
      Onko tuossa kyseessä jonkunlainen joukkoskaste:
      "Jeesus pelastaa vain seurakuntansa kasteessa, vedellä pesten sanan kautta"
      Miten tuo Joh 3:4 sopii vauvoille, kun siinä puhuttiin aikuiselle miehelle????

      Weha: Tottakai kaste toimitetaan kaikille seurakuntalaisille, mutta ei tietenkään kaikkia yhdelläkertaa.
      Tottakai puhutaan aikuisille, että me tunkin neuvon kautta voimme kastaa pienet lapsemme. Luvun mukaanhan, tulee kastaa äidistä syntyneet, lihasta syntyneet ja ihmiset. Kaikkia noita myös vauva on.

      Juurihan sinä tunnustit, että seurakunnassa kastettiin vain niitä, jotka uskoivat:
      ""...12 Mutta kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, niin he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset"

      Vauvoista ei tuossa ole mitään mainintaa!
      weha: vauvoista mainitaan toisaalla Raamatussa, ei juuri tuossa kohden. Joh.3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. [Ef. 5:26; Tit. 3:5; 1. Piet. 3:21]
      6 Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä. [1. Kor. 15:50; Ef. 2:3].

      Kun ajatellaan esim. Hoviherraa Raamatussa, kuinka rauhaton hän oli, ennen kuin sai kasteen. Samoin oli Lyydiaan laita. Näin myös vartia ja hänen koko perhekuntansa.

      • eivauvoille

        Wehakin myöntää, että aikuisen uskovan kaste on se oikea kaste,joka tuo rauhan omaantuntoon.
        Mutta Wehalla ei taaskaan järki oikein pelaa, kun kuvittelee, että kun aikuinen mies, Nikodeemus, tulee synninhädässään Jeesuksen luo kysymään neuvoa, niin Jeesus olisi alkanut puhumaan vauvakasteesta.

        Weha:
        "Vauvoista ei tuossa ole mitään mainintaa!
        weha: vauvoista mainitaan toisaalla Raamatussa, ei juuri tuossa kohden"

        Wehakin myöntää, että Samariassa ei kastettu vauvoja, kuten ei missään muuallakaan!Olisihan siitä ollut edes jotakin mainintaa.Harmillista Wehan kannalta.


    • zesuz

      tuo wehan vauvakaste on epäraamatullinen. Niin se onkin mutta on lahkoja joilla on pakanalliset rituaalit.

      • Vauvakaste

        weha on oikeassa!


      • uusipatruuna
        Vauvakaste kirjoitti:

        weha on oikeassa!

        Loppuiko Wehan kopiokoneesta muste?


      • säälittävää
        uusipatruuna kirjoitti:

        Loppuiko Wehan kopiokoneesta muste?

        Ei loppunut.
        Weha riehuu ja purkaa ahdistustaan nyt Helluntailaisuus palstalla.


    • Veljmies

      Joululahjan vai minkä.Itse nautin ainakin järven liplatuksen laineesta ja peipponen laulusta.Ei siinä paljon muuta tarvita.Runkkaan aamuisin,jos siltä tuntuu.Herra kun on luonut minulle niin ruman naaman,että minulle on oikeutettu sanomaan naisten taholta erinäisiä kommentteja;hyi VITTU, yök ja hyi ...Pitää sopeutua ja ottaa nämä vain Herran lahjana...Kummasti jotkut vaan pääsee panemaan...ja pitämään suviseuroja. KIITOS JEESUS

    • aidallavako

      Usko Jumalaan, mutta karta naitä vääräuskoisten toimia. He eivät toimi Rakkaudesta, he alistavat naisia, jotka ovat samanlaisia Jumal- olentoja kuin miehet. Nämä vääräuskoiset lestaadiolaiset eivät ymmärrä mitä Rakkaus on. Näillä fariseuksilla on Jumala vihanen ja helvettiintuomitseva, ankara ja hulluuden rajoilla oleva rankaisija , kuin Islamissa missä kaikki tapetaan.
      Tämä köyhän järjen kansa, ei ymmärrä Jumala Rakastaa teitä kaikkia, olette millainen olette.. Hän Jumala on teidät luonut Rakkaudella. Jumalan luomia olemme kaikki ja haluaako Jumala luoduille pahaa, esim. helvettiä? Haluaisitko sinä pahaa lapsillesi tai rakkaille eläimillesi? Lestisuuntaus on raakaa paskaa, paska helvetistä. Kidutusta toista luotua kohtaa!!
      Tämä lahko pitäisi lukea vaaralliseksi ja uskonnon viholliseksi, lusiferin tahdoksi.

      • Kristitty uskoo Jeesukseen.
        Saatanakin uskoo Jumalaan.
        Jeesus sanoo;Joh. 6:35
        Jeesus sanoi: "Minä olen elämän leipä. Joka tulee minun luokseni, ei koskaan ole nälissään, ja joka uskoo minuun, ei enää koskaan ole janoissaan.
        Missä Jumala sanoo näin?


    • laintuntija
    • wehallapomppiiuskomiset

      Luin jostain vanhalta veeälpalstalta kuinka weha sanoo saaneensa uskon ja rauhan tässä veeäluskossa!

      mikäs sille rauhalle tuli kun piti taas vaihtaa johonkin, olisko se nyt siellä lsäätiössä se rauhan avain!?

      • ontuuliviiri

        Weha on sellainen tuuliviiri, joka menee aina sinne, minne tuuli kuljettaa.
        Mutta innokkaasti hän aina puolustaa viimeisintä seurakuntaansa ja kaikki muut ovat väärässä. Tuollainen on lapsen tasolle jääneen kiihkoilijan tapa toimia.


    • Yksin_armosta

      Tässä on kaksi selkeää videota aiheesta:

      Yksin armosta, yksin uskon kautta:
      https://www.youtube.com/watch?v=xf9ctlC0I6Q

      "Herra kenen luo menisimme? Sinulla on iankaikkisen elämän sanat."
      https://www.youtube.com/watch?v=pGe_WXyUfl4

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 170
      4903
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4453
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2881
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      29
      1928
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1784
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1709
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1700
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      105
      1684
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1613
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1551
    Aihe