Varasijoille jääneet!

tahtookouluun123

Kertokaa tänne kun teillä lähtee varasijat liikkumaan. Jostain kuullu että olis vasta muutaman päivän päästä, sittenkun tuloskirjeet lähetettynä. Kellään tarkempaa tietoa et pitääkö tää paikkaansa? Jäin itse varasijalle 8. Mitä luulette onko mahdollisuuksia päästä vielä kouluun? :o

405

47969

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jepajeidd

      No se riippuu ihan alasta. Esim lääkikseen et todellakaan pääse, mutta esim. tradeksi voi olla.

      • tahtookouluun123

        Sote-ala.


    • Toivotonko

      1. Varasijalla. Saas nähdä mutta pessimisti ei pety vai miten se meni :)

      • tahtookouluun123

        Toivottavasti pääset! :) On kyllä hitusen tuskallista tää odottelu!


      • 12323124124

        Sama täällä! Harmittaa jos ei pääse, ollaan niin lähellä! Tsemppiä sinne :)


      • Toivotonko

        Meni pääsykokeisiin opiskelu todella pahasti mönkään kun en päässyt lukemaan koemateriaalia yhtään mutta yritin silti, joten tässä nyt kärvistellään. Toivottavasti edes se 1 jättää hyväksymättä tämän paikan.
        Onnea myös teille muille!


    • Onnetontonton

      Itse myös odottelen.. 9 varasija

    • tättärääää

      varasijalla 5 ja insinööri rakennu- ja yhdyskuntatekniikka

      • uoooh

        varasijalla 4 insinööri rakennus- ja yhdyskuntatekniikka...... tättärääää onks meillä mahdollisuus?


      • Amk2017777
        uoooh kirjoitti:

        varasijalla 4 insinööri rakennus- ja yhdyskuntatekniikka...... tättärääää onks meillä mahdollisuus?

        Mihin amkkiin haitte ? :)


      • Äääkkksss

        Varasijalla 5 rakennus- ja yhdyskuntatekniikka ja Saimaan amk.
        Onko mitään toivoakaan? 😧Minne te muut jonotatte? 😬


      • tättärääää
        uoooh kirjoitti:

        varasijalla 4 insinööri rakennus- ja yhdyskuntatekniikka...... tättärääää onks meillä mahdollisuus?

        Nyt nousin varasijalle 5->4 😅 Mä toivon et meillä olis mahdollisuus! 🤞🏻😁
        Minne hait?


      • Suntioo
        Äääkkksss kirjoitti:

        Varasijalla 5 rakennus- ja yhdyskuntatekniikka ja Saimaan amk.
        Onko mitään toivoakaan? 😧Minne te muut jonotatte? 😬

        Hautausmaalle


      • uoooh
        tättärääää kirjoitti:

        Nyt nousin varasijalle 5->4 😅 Mä toivon et meillä olis mahdollisuus! 🤞🏻😁
        Minne hait?

        Nyt on varasijalla 2.. en usko että pääse :(


      • tättärääää
        uoooh kirjoitti:

        Nyt on varasijalla 2.. en usko että pääse :(

        Minne hait? Elä nyt, mulle ainakin sanottiin että viime vuosina on tultu vielä varasijoilta 10: nenkin sisälle. Yritän olla toiveikas, mutta silti välillä pessimissisyys nostaa päätä. Ettei taas putous kamalan korkealta. Ollaankohan vielä samaan paikkaan jonottamassa. Saimaan amk on Itellä .


      • tättärääää
        uoooh kirjoitti:

        Nyt on varasijalla 2.. en usko että pääse :(

        Ja siis varasijalta 5->3 eilen ja tänään ei oo tapahtunut muutoksia 😞


      • uoooh

        joo, samaan paikaan..


      • tättärääää
        uoooh kirjoitti:

        joo, samaan paikaan..

        Toivotaan että tästä vielä sisään päästäis. Paljon sulla pisteitä? Mä sain 12,5.


      • tättärääää
        uoooh kirjoitti:

        Nyt on varasijalla 2.. en usko että pääse :(

        Onnea pääsit sisään! 😊


      • uoooh

        Hei, kiitos! Tsemppiä sinullekin, toivottavasti pääset!


      • tättärääää
        uoooh kirjoitti:

        Hei, kiitos! Tsemppiä sinullekin, toivottavasti pääset!

        Kiitos! Sisään päästiin. :) nähään koululla!


    • Voioijoi

      Varasijalla 19.. Onko mitään mahiksia päästä? (Sairaanhoitaja)

      • 30vai3000

        Pitää suhteuttaa aloituspaikkoihin, abouttia 10% näyttää siirtävän aloitusta tai muun syyn takia miesvaltaisilla linjoilla (intti...).


      • ainski
        30vai3000 kirjoitti:

        Pitää suhteuttaa aloituspaikkoihin, abouttia 10% näyttää siirtävän aloitusta tai muun syyn takia miesvaltaisilla linjoilla (intti...).

        Aloituksen lykkääminen ei vaikuta mitään, sillä tilalla ovat viime vuonna aloitustaan lykänneet. Vain ilmoitus, ETTEI VASTAANOTA saamaansa opiskelupaikkaa vaikuttaa sen, että tilalle pääsee varasijalta jonossa ensimmäisenä oleva.


    • Judai

      DIAK pieksämäki, sh monimuoto. 40 ottavat sisälle ja olen 17. varasijalla. Plääh.

    • teekkariksi

      66. varasijalla eikä ole sijoitus muuttunut tänään ollenkaan koko päivänä.

      • tahtookouluun123

        Ehkäpä täytyy sitten oottaa tonne perjantaille, että nuo varasijat muuttuu kun loputki on julkassu tulokset, :/


    • Eienääduunia

      1. varasijalla eilisestä saakka. Saa nähdä tuleeko paikka!

    • Eiseodottaminenloppunut

      Sh monimuoto/Laurea varasija 3 😵

    • 3Dtulokset

      Onkohan mahdollisuuksia, kun olen Metropolian 3D animaatioon varasijalla 2 ?

    • rtghoitsu

      1. varasija röntgenhoitajaks onkohan lie minkälaiset mahollisuudet?

      • Nonononino

        Mihin kaupunkiin?


      • rtghoitsu

        Ouluun


      • Nuutipukinukki

        Ihan olemattomat. Ikävä kyllä.
        No heh. Viitsikä kysyä ihan oikeasti täällä tuollaisia?


    • Judai

      Kuinka useasti tuo opintopolku päivittyy? Oon tänään tullut yhden pykälän ylöspäin.

      • Sightseeing

        Mulla taas 6. hakusija muuttui päivän aikana peruutetusta => et saanut opiskelupaikkaa (hakukoe hylätty). Tuolla tuli käytyä vaan katsomassa koetta, kun kokeen aikaan oli jo yksi varma paikka ylemmällä sijalla ratkennut opintopolussa.

        Eli päivittyy kun tiedot sinne systeemiin päivittyy kouluilta.


    • Judai

      Eli siis se ei toimi niin että joku peruu opintopolussa paikan ja se päivittyy heti mun opintopolkuun? Turha siis päivitellä tota polkua :(

    • Hakija15

      1. varasijalla Tamkin terveydenhoitajaan ja 49 varasija Diakin terveydenhoitajaan. Tamkiin olin alun perin varasijalla 4.

      • Anonyymi

        Olet ilmeisesti ensikertalainen hakija? Itselläni Tamk terveydenhoitajaksi 6. Varasija, mutta sijat ei liiku mihinkään, koska olen ei ensikertalainen :(


    • Eipäsiin

      Varasijalla 20. Hämeenlinna sosionomi ja alotuspaikkoja 60, toivottavasti ihmiset on päässee ykköstoiveisiinsa tai ei ota paikkaa vastaan ja mä pääsen tavottelee omaa unelmaani. Mut se selviää viimeistään 14.7, kun kaikkien on tullut ilmoittaa ottako paikkaa vastaan

      • Tulevasosionomi

        Päivä-vai monimuoto? Ite päivämuotoon varasijalla myös. Ei ole liikkunut mihinkään kahteen päivään, onko sulla? Pääsin kyllä alempaan toiveeseen mutta tahtoo mieluummin hamkkiin..


      • gfse54

        ite pääsin hamkin päivämuotoon (vikana), mut odottelen et pääsisin varasijoilta hamkiin tai lamkiin monimuotoiseen... Tuskaa tää oottelu!


      • Tulevasosionomi

        Eli sulta saattaa tulla yks paikka auki päivätoteutukseen jos pääset varasijoilta muualle! Millä varasijoilla oot? Tsemppiä!! Pitääköhän tässä tosiaan odotella sinne 14.7 asti vai elokuulle.. onko kellään varmaa tietoa?


      • Jslfl88
        Tulevasosionomi kirjoitti:

        Eli sulta saattaa tulla yks paikka auki päivätoteutukseen jos pääset varasijoilta muualle! Millä varasijoilla oot? Tsemppiä!! Pitääköhän tässä tosiaan odotella sinne 14.7 asti vai elokuulle.. onko kellään varmaa tietoa?

        Oon lamkiin 1. Ja hamkkiin 3. Varasijalla. Ei oo muuttunut olleenkaan. Jos pääsen monimuotoiseen ni multa vapautuu paikka hamkin päivätoteutukseen.


      • jokuvaanyksi

        Olen Hamkiin 2. varasijalla sosionomin monimuotoon. Tilanne on pysynyt samana 29.6. asti. Soitelin koululle ja kysyin onko mitään toivoa päästä peruutuspaikoilta, sanoivat, että mitenkään toivoton ei tilanteeni ole, mutta monimuoto koulutuksissa aika vähän perutaan opiskelupaikkoja. Ei vitsi, haluan niin kovasti saada sen opiskelupaikan. Tämä toiveikkaassa jännityksessä kärvistely on ihan kauheeta.


      • Tulevasosionomi

        En ole siis ainoa jolla ei Hamkin varasijat ole liikkuneet pätkääkään julkistamisen jälkeen. Pääsitkö muualle kouluun vai odotteletko vain varasijaa? Toivottavasti jo alkuviikosta päivittelevät opintopolkua, kärvistely todellakin on aivan jäätävää. Yöunetkin meinaa jo mennä ja haluaisi aloittaa järjestelyt tulevaa elämää varten. Alle kaksi kuukautta kuitenkin aikaa järkätä kämpät sun muut. Toivottavasti pääset!


      • jokuvaanyksi

        En hakenut muualle kuin tähän. Tarkoitus olisi töiden ohella opiskella.


      • Sosionomix
        Jslfl88 kirjoitti:

        Oon lamkiin 1. Ja hamkkiin 3. Varasijalla. Ei oo muuttunut olleenkaan. Jos pääsen monimuotoiseen ni multa vapautuu paikka hamkin päivätoteutukseen.

        Itse olen tällähetkellä varasijalla 4 Hämeenlinnanväylällä sosionomi päivätoteutukseen. Alunperin olin varasijalla 9.. tuskinpa enää kukaan peruu, moni varmaa ottanut jo heti opiskelupaikan vastaa. No ens näkee perjantaina tai viimeistää 14.8 ku varasijoilta hyväksyminen loppuu.


    • Joopajoojaa

      Jäin varasijalle 3. Turun Yliopiston sosiaalitieteisiin. En tiedä onko enään mitään mahdollisuuksia :/

    • Jkmöö

      Onkohan mahollista päästä Oamkiin tradenomiks (päiväopetus) varasijalta 11?😱

      • Tradenomi757

        Aloituspaikkoja taisi olla about 200 niin helpostikkin voi päästä. Itse varasijalla 1 tuloksien julkistuksesta asti.


    • huhhelihuu

      Joensuuhun liiketaloutta 7. varasija ja 70 sisään. hakijapalveluista ilmottivat että 3.7 rupee aamuin illoin ajamaan varasijoja ylöspäin eli muuttuvat opintopolkuun, sitä ennen turha katella ees. mitä mieltä ootte onko meikällä tsäänssejä?

    • Whateverxxx

      Varasija 10. Sosiaalitieteet, Helsinki

    • Abcdghk

      Varasija 13. Terveyden edistäminen, kuopio.

    • Kummastelen

      Onkohan mahiksia varasijalta 8 Metropolian sairaanhoidon päivätoteutukseen?

      • Pääsispä

        Olin samaan paikkaan varasijalla 7 ja tänään olin jo sijalla 4! Mikä sulla on nyt?


    • möyyy

      Laurea Porvoo sh varasijalle 31 eli ei tuosta kyllä nousta. Syksyllä haettava uudestaan. Harmittaa kun luulin pääsykokeiden menneen ihan OK.

    • meigäläinen

      Osa sanoo että liikkuu jo, osa sanoo että ei. 😅 Mihin tässä nyt uskois? Mutta itellä tradenomi varasija 4. Haluun haluun haluun.

      • hhhhhhhhhh

        mihin kouluun?


      • Aikku_

        Mulla ainakin liikkui tänä aamuna jonot


    • Kaveri oli 13 varasijalla, mutta pääsi ihan huoletta sisään.

    • teekkariksi

      66. varasijani ei ole edelleenkään muuttunut mihinkään suuntaan eikä minkään muunkaan hakukohteeni varasijat sen puoleen.

      • teekkariksi

        Osa varasijoistani on nyt muuttunut.


    • eitajua

      Mitä tää tarkottaa? Ykköshakuana on savonia, kakkosena karelia ja kakkosvaihtoehtoon pääsin mutta peruin sen. Tonne savoniaan ei mulla näy mitään varasijaa eli bye opiskelupaikka?

      • meigäläinen

        mitä siinä lukee? riippuu ihan siitä. lukeeko kesken, hylätty, et saanut opiskelupaikkaa tms. jos tyhjä, niin varmaan lagaa.


    • Täällä XAMK (Mikkelin kampus) sh ja varasija 19, eikä oo muutoksia tapahtunu suuntaan tai toiseen, ens viikolla voi olla tosin jo ihan eri meininki.

    • Juuuukkkkaaaa

      Perseestä koko systeemi !!

    • Jippiahjeijei

      HEI! Varasijat liikkuneet mulla yhdellä

    • meigäläinen

      Mullakin liikkuu uhkaavasti Turun amk jono ja kun taas toivoisin ykköspaikan liikkuvan 😂 se ei liiku yhtään. Miten jengillä kokemusta, 61 alotuspaikkaa, normaali päivätoteutus tradenomi sija 4, mahollisuuksia??

    • Pilvinenn

      Olin viime viikol alkuviikosta tamk ensihoitajaan varasijal 26 ja kätilöön varasijal 16. Viime perjantaina ne oli tippunu kätilö varasija 6 ja eh varasija 11. Tällä viikolla ei oo liikkunu mihinkään, vaik on tullu tuloksia tosi monesta paikkaa...

      • Haluankouluun

        Mulla sama juttu. Onneks sentään sairaanhoitajana varma paikka. Toivotaan et nappais vielä eh tai kätilö kummankin kohdalla!


      • Enjaksaisiodottaa

        Mulla kanssa sama, tamk sairaanhoitaja 62 varasija, sitten pian 40, sit tippukin jo 9 ja eilen 8.


    • Eiseodottaminenloppunut

      Soitin äsken hakijapalveluun.. maanantaina alkaa jonot elämään. Aamupäivällä ja illalla päivittyvät.

    • 6666666

      äsken katoin 7->6!

    • Eiseodottaminenloppunut

      Mulla myös 3-->1

      • 1234591

        mikä ala kyseessä?


      • Eiseodottaminenloppunut

        Sh


    • Jejejeysjek

      Mulla kans 20->19

    • Mufiosa

      Mulla liikkunut myös 3->1. sairaanhoitaja laurea. jonkunhan tämäkin paikka täytyy otta.

      • ShEhkä

        Laurea sh 9 ---> 7


    • Voijoijoi

      Oamk 145 -> 141 ja Kokkolan AMK pysynyt 19. Sijalla (molemmat sh)

    • yyh

      Eilen 11 ja nyt 10. Huh ainakin joku on perunut oman paikkansa :D

    • yhyyttyttö

      5. varasija pysynyt nyt 4 pv :/...

    • Optimistinenn

      Varasija liikkunut aamusta tähän asti 8->5 :)

    • Varasijalla1

      Hei osaatteko sanoa, että onko noissa varasijoissa useita jonoja ensikertalaisuuksien perusteella? Eli että ensikertalaiset ovat sinne omaan kiintiöönsä jonossa ja muut omaan kiintiöön? Haen paikkaan, jossa 80 % varataan ensikertalaisille ja itse en kuulu tuohon ensikertalaisten joukkoon ja oon nyt varasijoilla.

      • Uskoisin että ensikertalaiset ovat omassa jonossa jonottamassa siihen 80 % kiintiöön ja sitten ''ei-ensikertalaiset'' jonottavat omaansa. Olishan se aika perse systeemi jos ensikertalaiset pääsis vielä enemmän kiilaamaan ohi, kun nyt jo on aika paljon etua ensikertalaisille. Korjatkaa toki jos olen väärässä.


      • Turunamk

        Hmm, tavallaan voisi sanoa että on kaksi jonoa, tavallaan vain yksi 😅 Jos esim. kohteeseesi otetaan 25 opiskelijaa joista 20 ensikertalaisia, sinun on pisteilläsi oltava 25 parhaan JA viiden parhaan ei-ensikertalaisen joukossa. Jos olet varasijalla 1 ja ei-ensikertalaisten paikat ovat täynnä, saat paikan vain jos joku heistä luopuu paikasta. Kaikki 25 paikkaa voivat mennä ensikertalaisille jos heillä on parhaat pisteet, mutta ei-ensikertalaisia otetaan enintään viisi, vaikka top 25:ssä heitä olisi enemmän.


      • Trmeressa88

        Joo mulla lamkiin isommat pisteet kun alin hyväksytty ja oon silti varasijoilla... Ärsyttää...


    • Pitkätpiuhatmulla

      Selvittäkää tyhmälle... Mä en tajua miten noita paikkoja vois enää vapautua ja varasijat muuttua? Huomiseen mennessä kaikki on saanut tulokset ja jokainen voi päästä automaattisesti vaan siihen ylimpään hakukohteeseen, johon pisteet riittää. Vai haluuko joku oikeasti muuten vaan luopua saamastaan koulupaikasta?

      • teekkariksi

        Ihan hyvin voi joku jättää paikan ottamatta, jos ei pääse sinne minne oikeasti haluaa.


      • Tuntus kyllä aika hölmöltä että joku jättäis ottamatta paikan vastaan vaan sen takia ettei pääse sinne minne haluaa. Enemmän siinä vastaanottamatta jättämisessä on hävittävää kuin vastaanottamisessa.


      • ensikertalainen_

        Ja jos ensikertalainen ei halua menettää ensikertalaisuuttaan, niin siloin ei kannata ottaa vastaan ns. epämieluisaa paikkaa.


      • PääSanoiPässi

        Mun sisko odotteli viimevuonna ykköstoiveensa ensimmäisellä varasijalla selvästi sinne heinäkuun puolelle, jos oikein muistan ja perui paikkansa kakkostoiveessaan vasta muutamaa päivää ennen sitä pakollista hyväksymistä.


    • Epätoivoisuus

      Farmasia varasija 10, onko mahdollisuuksia?

      • Ghfj

        On helposti. Mulla sen sijaan näyttää aika huonolta. 39 :(


      • kerrrro

        joensuu trade varasija 6, onko mahkuja?


      • Höhenjaksa

        Ei voi ennustaa miten tänä vuonna käy varasijojen suhteen. Inhottavaa venailua


      • pisterajojenousuvatuttaa

        Ite kans farmasiaan varasijalla 31... en tiedä onko mitään mahiksii? :/


      • Anonyymi

        Itse olen ensikertalaisissa Kuopioon varasijalla 22 (alunperin olin 25) ja kaikkien hakijoiden varasijalla 14 (alunperin 16). Pelottaa etten pääse :(


    • juupelisjuuuu

      tamk trade varasija 6. onko kellään kokemusta miltä varasijoilta on jengiä mennyt sisään??

    • Farmaseutti112

      Helsingin farmasialle varasijalta 9. Onko mahdollisuuksia ;(?

    • 44444444444444444445

      Kertokaas nyt mulle. Olen ensimmäisellä varasijalla. Pisteitä on 52 ja ensikertalaisena hain. Alin hyväksytty pistemäärä on 52!
      Miten ne on valinnut jonkun toisen mun edeltä samoilla pisteillä???????

      • jokuvaan223

        Tasapelissä ratkaisee mm. esivalinnan pisteet, koulutodistus tai loppupeleissä arpa.


      • varasijalla

        Minulla sama tilanne, että olen ensimmäisellä varasijalla ja minulla sama pistemäärä mikä on alin hyväksytty pistemäärä. Ajattelin olla koulun hakijapalveluun yhteydessä.


      • Kiitosuniversumille
        jokuvaan223 kirjoitti:

        Tasapelissä ratkaisee mm. esivalinnan pisteet, koulutodistus tai loppupeleissä arpa.

        Mistä tämä tieto?


      • piiipaaapii

        Puhuin kahden eri ihmisen kanssa Laureassa. Samat pisteet olleet useammalla ihmisellä, minä sitten arvonnassa ainoana jäin varasijalle. Että silleen.
        Nuivaantunut täti siellä kysyi että miten minä sitten hoitaisin tämän? Noh, vois vaikka katsoa (soteli) esivalinnan pisteitä tai vaikka kouluarvosanoja.
        Kuulemma liian iso homma vaihtaa arvonnasta toiseen tapaan.
        Vituttaa niin julmetusti. Syksyllä uudestaan.


      • jennus

        Minä myös ensikertalainen ja pisteitä 52. Alin hyväksytty samainen 52. Minä olen varasijalla 6! Ei ole reilua ei.


      • Anonyymi
        Kiitosuniversumille kirjoitti:

        Mistä tämä tieto?

        Taitaa ainakin opintopolussa tai studentumissa lukea koulutuksen alapuolella, että mitkä arvosanat katsotaan tasapistetilanteessa. Muistaakseni ensin oli kemia, sitten muita aineita (äidinkieli, matikka yms.)


    • ei-ensikertalainen

      Kylläpä nyppii nämä ensikertalaiskiintiöt. Mukavaa olla varasijoilla paremmilla pisteillä, kuin alimmat hyväksytyt pisteet.

      Koskahan tästä ensikertalaishömpötyksestä luovutaan? Eihän tää systeemi oo reilu kenellekään. Ei alanvaihtoa yrittäville, eikä niille jotka jättää hyväksymättä hyviä opiskelupaikkoja ensikertalaisuuden menettämisen pelossa. Tai niille, jotka luulee aloittavansa unelmiensa koulun, mutta opintojen myötä paljastuukin muuksi.

      • ensikerta

        Hyvä juttu vaan kun vähän kouluttautuneita tuetaan tällä tavoin


      • hakija100

        Vähän kouluttautuneet? Ihan yhtälailla kesken tutkintonsa jättävät ovat vähän kouluttautuneita kuin ensikertalaiset. Ei keskeytyneellä tutkinnolla tee mitään muuta kuin jää toiselle sijalla haussa.


    • varasija

      Onko siis kukaan konkreettisesti päässyt vielä varasijoilta opiskelemaan? Itse olen ollut oman hakukohteeni 1. varasijalla valinnan tuloksen julkaisemisesta asti. Opintopolussa on tuloskirje ja teksti "opiskelia valinta kesken".

      • aswasww

        juu mie oon


      • varasija

        Okei! Minne ja koska?


    • Judai

      Ei ole liikkunut täällä varasija ainakaan vielä mihinkään :(

    • varasija

      Jyväskylän yleiseen kasvatustieteeseen varasijalla 11. Kellään kokemusta paljon varasijat tonne on liikkunu parina viime vuotena?

      • Kasvatustietelijä

        Paljon on varasijat liikkuneet kyseiseen hakukohteeseen edellisinä vuosina, koska samalla kokeella voi hakea niin moneen paikkaan (HKI suosituin, toisena TKU ja kolmantena tulee Jyväskylä kasvatustieteissä). Pidän todennäköisenä, että saat opiskelupaikan.


    • 4930

      14.8 asti voi vielä liikkua varasijoilla ylöspäin joten hyvin on aikaa

    • fksdfjslj

      Paras varasija 19, että tää oli taas tässä tänäkin vuonna :))

    • haluaakouluun

      Tradenomi monmuoto varasija 6. Onko toivoa?

      • 4--4

        Mikä koulu?


    • Helga11

      Mulla 12 pistettä enemmän kuin ensikertalaiskiintiössä, joka meni lentämällä sisälle, ite varasija14. Sama koe, sama arvostelu...

    • epätoivoinen15658

      Centriaan hakeneet! Onko varasijat liikkuneet mihinkään suuntaan? Oon varasijalla 16 sosionomiksi Centriaan ja jännittää tosi paljon pääsenkö, tahtoisin vain kouluun... :D En oo uskaltanu kattoa opintopolkua nii sen takia ajattelin kysyä täällä että onko kenelläkään liikkunut jonot suuntaan tai toiseen.

    • Kiitosuniversumi

      Minä sain paikanpaikan, vaikka pistemääräni oli alin hyväksytty pistemäärä.:)

      • jenniannika

        Onneksi olkoon! Minulla oli huonompi tuuri, jäin varasijalle vaikka pistemääräni on alin hyväksytty pistemäärä.


    • Haagah

      Mulla varasija 8 haaga helia tradenomi puolelle, tuolla tuskin sisään.... onko täällä kohtalontovereita?

    • ellitelliselli

      Mistä näkee omat pisteet, mitä sai valintakokeesta??

      • Uhuhuljg

        Oma opintopolku. Sinne ainaki mulle oli eilen tullut tuloskirje (PDF).


    • Ruusupiikki95

      Jossain oli että kaikille olisi pitänyt tulla tuloskirje tänään. Minulle ei kyllä ole tullut. Onko kohtalotovereita?

      • Eiseodottaminenloppunut

        S postia ei näy. Tuloskirje oli opintopolussa.


    • Ruusupiikki95

      Kiitos, siellähän se oli opintopolussa se kirje. Olen sairaanhoituriksi 9. varasijalla vaikka pisteitä on reilusti enemmän kuin alin pistemäärä, jolla on päästy sisään. Eli olen jossain kiintiössä. Voihan v...u!

    • seeyall

      Varasija 8 tradeksi, ottaako koulut huomioon automaattisesti sen että et ole ensikertalainen vai kysyttiinkö sitä hakemuksessa?

      • Ruusupiikki95

        Kyllä sitä kysyttiin hakemuksessa. Tosin tutkintoni on kohta 20 vuotta vanha..


    • Kaikkihoituu

      Tsemppiä kaikille varasijoille oleville. Jos paikka ei nyt irtoa niin ensi vuonna sitten. Tai muita vaihtoehtoja miettimään 😊

    • yyh

      Onko kenelläkään liikkunut varasija mihinkään?

      • tättärääää

        Noup! 🤔


      • Pilvinenn

        Edelleen samat kun alkuviikosta...


      • Aasdqe

        Ei oo liikkunut. Toiselta keskustelupalstalta luin, että alkavat maanantaina päivittämään varasijoja jolloin alkavat liikkumaan, oli kysynyt opintopolun chatissa. Ilmeisesti kenellekään ei ole liikkunut perjantain aikana sijat, mitä näitä palstoja on lukenut..


    • Pettynythakija

      Yksi piste uupui sisäänpääsystä ja silti vasta varasijalla 6. Taitaa sekin rokottaa, etten ole ensikertalainen.

      • Seeyall

        Nul kans 1p päähä ja varasija oli ke 9 ja pe oli muuttunu 8 :(pääsin kyl toiseen kouluun mut enen haluu sinne :d


      • Pettynythakija
        Seeyall kirjoitti:

        Nul kans 1p päähä ja varasija oli ke 9 ja pe oli muuttunu 8 :(pääsin kyl toiseen kouluun mut enen haluu sinne :d

        Meetkö sinne toiseen, jos varasijalta et pääse? Itsellä ei kyl toivoa ku otetaa niin vähä sisää.


      • Seeyall
        Pettynythakija kirjoitti:

        Meetkö sinne toiseen, jos varasijalta et pääse? Itsellä ei kyl toivoa ku otetaa niin vähä sisää.

        mieli ei tekis mut onhan täs 2 viikkoa aikaa miettiä :D jos ens viikol alkais jonot muuttumaa


      • uteliasa

        mihin kouluun pääsisit mut et välttämättä tahtoisi?🙂


    • okkdwdwew

      Itellä jäi 0,25 pistettä että ois päässy suoraan sisään ja varasijalla 9 tradenomiks jkl :D

      • Toivotaanparasta

        Hahaha mullakans 0.25 päässä rajasta ja sijalla 8 jkl tradenomi. Toivottavasti ja luultavasti päästään molemmat kun yleensä sinne päässy kauempaakin :)


      • okkdwdwew
        Toivotaanparasta kirjoitti:

        Hahaha mullakans 0.25 päässä rajasta ja sijalla 8 jkl tradenomi. Toivottavasti ja luultavasti päästään molemmat kun yleensä sinne päässy kauempaakin :)

        Toivotaan ! :D


      • kkshfjakhgmushu

        Minulla jäi 1,75 pistettä, en saanut opiskelupaikkaa. Olen varasijalla 10, eikä enää liikkunut :( . Tradenomiksi, Jyväskylä


    • Eiensikertalainen

      Miten nää jonot oikein menevät? Eli jos ja kun en ole ensikertalainen hakija ja jononumeroni on 5, tarkoittaako että 4 edelläni olevaa voivat olla sekä ensikertalaisia että ei-ensikertalaisia? Vai onko jonoja kaksi? Tiedän toki etten tolla nrolla pääse, mutta kiinnostaa nyt silti.

      • Ouotoa

        Noista jonoista en tiedä mitään, mutta jos olisit varasijalla 5, niin edelläsi on molempia. Eli varasijasta ei voi päätellä, monentenako olet omassa ryhmässäsi.


      • Kouluunpakkopäästä

        Tätä samaa oon pohdiskellut. Osaisko joku kertoa onko ensikertalaiset ja ei-ensikertalaiset samassa jonossa? Itse oon yhdessä hakukohteessa 5. varasijalla ja kahdessa muussa 4. ja 3. varasijalla.


    • Ouotoa

      Tyttäreni on Opintopolussa varasijalla 8 yhdessä hakukohteessa. Kun ihmettelimme, että hänellä on samat pisteet kuin viimeisellä hyväksytyllä, saimme kuulla, että oikeasti tyttö onkin varasijalla 1 ensikertalaisten ryhmässä. Järki tässä meinaa mennä sekä tyttärellä että äidillä jännittäessä miten tässä käy.
      Käsitin, että tuossa varasijassa 8 on edellä mukana myös ei-ensikertalaiset.

      • Eiensikertalainen

        No tämä selventääkin tilannetta. Eli sekaisin ovat jonossa ei-ensikertalaiset ja ensikertalaiset. Kiitoksia!


    • Ensikertalaisenetu

      Eli jos joku ensikertalainen ei ota paikkaa niin tyttäresi pääsee. Ja jos 2 ensikertalaista valittua ei ottaisi paikkaa niin tyttäresi pääsee ja seuraava ensikertalainen sijoilta 9 tai jälkeen. Ei kukaan sijoilta 1-7 koska eivät ole ensikertalaisia. Tällä alalla ensikertalsisuudesta on hyötyä. Mutta jos joku muu kuin ensikertalainen peruuttaa niin silloinhan pääsee 1-7 sijoilla olevista

      • Ouotoa

        Juuri noin minä sen käsitin, kun minulle se selitettiin. Tosin keskustelimme vain tyttärestä. Mutta päädyn kyllä loogisesti samaan kuin sinäu


      • gfhjklj

        Riippuu siitä, onko ensikertalaiskiintiö täytetty. Jos ensikertalaiskiintiö on täytetty, niin ei ole mitään merkitystä luovuttaako paikan ei-ensikertalainen vai ensikertalainen, vaan paikka luovutetaan seuraavaksi parhaalle hakijalle.

        Jos ensikertalaisia on täsmälleen kiintiön verran ja heistä joku luovuttaa paikkansa, niin ensikertalaiskiintiö ei enää täyty ja siinä tapauksessa varasijalta otetaan paras ensikertalainen.


      • ensikertalaisenetu

        miksi ei täytetty ? Eiköhän se aina täytetä ensin ja loput paikat menee muille . varasijat kuten kirjoitin yllä.


      • Ensikertalaisenetu

        Ymmärsin mitä tarkoitat, eli jos alunperin valituissa on ensikertalaisia yli kiintiön verran niin sitten varasijoilta mennään järjestyksessä. Kunnes kiintiöön tulee tilaa, jolloin taas etusija ensikertalsisilla


    • apukoulunpriimus

      5. varasija viemärin pinnoituskurssille. Apua! En tiedä pääsenkö tälle alalle vai pakottaako työkkäri ja Kela minut tälle kurssille. Toivottavasti hylky tulee.

    • Helga11

      Varasijat sosiaalipuolella eivät ole liikkuneet sijaakaan (ainakaan minulla) viime tiistaiaamun jälkeen. Oli jotenkin helpottava kuulla kun edellä käsittelitte tuota opintopolun päivittymistä ja ensijais- ja ei-sijaiskiintiötä. Yliopistolta kuulin, että sain pisteitä 10,5 enemmän kuin ensisijaiset (koska amk-tutkinto) ja olen nyt 14 varasijalla. Ymmärrän ensisijaisuuden tärkeyden. Sitä en ymmärrä, että meitä epäpäteviä sossuja ei kouluteta valmiiksi jotain järkevää kanavaa pitkin, ettemme joutuisi hakemaan pääsykokeiden kautta (epäreilua että olemme sielläkin vielä täytteenä). Minullakin enää maisteriopinnot tekemättä (aineopinnot kandi tehty) ja muutamasta paikasta "tappelemme" että saataisi pätevyys ja työmarkkinoilla hirvittävä pula pätevistä sossuista. Silti sossuna töissä vuodesta toiseen epäpätevänä...

    • Helga11

      Tarkennus vielä edelliseen; Valviran päätöksellä saa tehdä sossun sijaisuutta 1 vuoden kerrallaan, mutta vakinaista virkaa en saa kun olen vain "kandi)

      • Ensikertalaisenetu

        Jos ensikertalaisia valituissa yli kiintiön niin sitten siitä ei enää varasijoille oleville ensikertalaisille hyötyä, varasijst täytetään ihan vaan järjestyksessä. Mutta jos valituissa minimimäärä ensikertalaisia niin sitten varasijajonosta pääsee ensikertalainen kun kiintiöön tulee tilaa.


    • Idontknou

      Onko kellään liikkuneet nuo varasija jonot?

      • Odottavaoppilas

        Ei oo- huomenna päivittyy!


    • jännittäjä

      2. varasija tamkiin rakennusarkkitehti opintoihin ollu torstaista, ei liikkunut siis kaiketi yhtään viel. Kaamee jännitys. ilman lukioo haen. Yliopisto jäi 3 pisteen päähän eli aika kauas niin takuulla otan paikan jos vaan napsahtaa :) joku puheli että huomenna alkais jonot paremmin liikkumaan. Vahvistaako joku mpisen epäilyn :)

      • Jonottelija

        Kysyin tuosta päivittymisestä opintopolun chatista ja sanottiin, että varasijajono päivittyy aamuin illoin myös nyt viikonloppuna. Kysyin nimenomaan, että onko totta, että päivittyy vasta 3.7. Mutta eipä ole ilmeisesti mikään jono päivittynyt, joten ehkäpä vasta huomenna...


      • Dojkfifj

        Ja joillekin vastattu samasta chatista että vasta maanantaina. Taitaa jotkut trollailla...


    • 2.varasija

      Oon kyllä niin turhautunut tähän päivittämiseen, että kohta ei enää hermot kestä. Tulokset julkaistiin 27.6 ja ei oo liikkunut varasijat mihinkään suuntaan.

      FU koulu, taidan jäädä töihin ku ei täst epävarmuudesta kai pääse jos opiskelemaan haluaa..

    • Gfgfgf

      Olen koko aamun päivittäny opintopolkua ja nyt 10 minuutin sisään oli muuttunu varasijat kaikkiin kolmeen hakuun. Ne eivät siis olleet ilmestymisensä eli keskiviikon jälkeen muuttuneet miksikään aiemmin. Nyt 2 -> 1. Kahdessa muussa ei toivoakaan :)

    • Snha

      Mulla on päivittynyt 6->5
      Metropolua sh monimuoto

    • wohoo123

      mullakin jkl tradenomi 8-7 jes

    • apuaaa1

      tuleeko heti sähköpostia ku pääsee? eii oo nimittäi turvalukuja

      • Dddaaaa

        Ei todellakaan tuu heti. Viime viikolla tuli vasta perjantaina illalla vaikka tuloskirje oli opintopolussa jo torstaina.


    • wopppoo

      opintopolku chatista:
      3.7.2017 9:41
      Hei! Kuinka usein varasijat päivittyvät
      9:41 - Katri
      Moi! Varasijat päivittyvät kerran päivässä, yleensä aamupäivisin.
      9:42
      kitos valtavasti vastauksesta ja mukavaa päivänjatkoa (:
      9:42 - Katri
      Ole hyvä! Mukavaa päivää myös sinulle! :)

      Tietona muillekkin odottajille (:

      • vaasako

        Onko kauppatieteet yhtään eläneet vielä?


    • yyh

      Täälläkin 10->9. Liikkuuko aina vain yhden kerrallaan kun täällä monella on niin tehnyt vai voiko olla esim huomenna liikkunut vaikka kaksi pykälää?

    • jännittääkö

      Voi liikkua useamman kerralla. Nyt tamkiin 2. varasija minulla.

      • Tamkiin

        Mikä ala ja millä varasijalla olit aiemmin?


    • Holaheiij

      Itsellä sijalta 21 --> 18

    • jännittäjä

      2. varasija edelleen tamkin rakennusarkkitehtiin, tais jäädä pääsemättä.

    • Pääsispäkouluun

      Mulla ensihoito tamk 10 --> 9

      • Niinpätietenki

        Mulla ei oo muuttunut ensihoito mihinkään suuntaan :( Ootko ensikertalainen?


      • Pääsispäkouluun

        Joo oon


    • ounounouu

      Mitä luulette onko mahkuja päästä 5. varasijalta kouluun? Kyseessä aikalailla keskikokoinen koulu ja sotepuoli..

    • Epätoivoiskeejakovaa

      VAMKin sosionomi varasijat on liikkuneet 63 -> 54. Kokkolan AMKin sosionomin varasijat eivät olet liikkuneet, tällä hetkellä vieläkin 16. varasija... Saa nähdä saa nähdä.

    • Judai

      Minä en aio enää kiusata itseäni päivittämällä opintopolkua. Vituttaa niin että tukka lähtee päästä. Toi varasija ei ole muuttunut yhtään mihinkään! Paskaa.

      • Äläluovuta

        Eiköhän se riitä että päivität korkeintaan kerran päivässä, mielellään iltapäivällä. Opintopolussa varasijat päivittyy kaksi kertaa päivässä, aamu- sekä iltapäivällä. Ei sitä opiskelupaikkaa samalla sekunnilla tarvitse ottaa vastaan jos semmoinen sattuu tulemaan.


      • rgsegw4

        tai vain odottelet sähköpostia, jossa kerrotaan sisäänpääsystä


    • PöllöSanoiPöö

      Kiitos kaikille vertaistuesta tässä keskustelussa, se tuli kyllä kieltämättä tarpeeseen. Pääsin nyt varasijalta tradenomiksi. Ensimmäisen kerran kun kävin katsomassa sijoitustani keskiviikko iltana olin varasijalla nro 4 ja sieltä on nyt sitten tultu maaliin asti. Tsemppiä teille, jotka vielä jännitätte pääsettekö sisään!

      • Vieläodottaa

        Onnea! Mihin kouluun pääsit?


    • Tulevaturkulainenvai

      Mitkäköhän ovat mahdollisuuteni päästä Turkuun opiskelemaan liiketaloutta, kun aluksi olin varasijalla 4 ja nyt vasta 3. ?

      • Hajoannyt

        Riippuu varmaan siitä paljon on alotuspaikkoja, mutta uskon että sulla on vielä hyvät mahollisuudet :)


    • Kouluun2017

      Mä olin ekana 5. varasijalla ja nyt ollu 4. jo useamman päivän. Tradenomiksi hain Laurean Leppävaaraan ja jäin 0,25 pistettä sisäänpääsyrajasta. Toivottavasti mahdollisuuksia vielä oli mutta vähän alkaa epätoivo iskeä kun ei jonot liiku

      • Hajoannyt

        Tiiän tän tunteeeen.


      • Kouluun2017

        Ootko samassa jonossa? Vai jäitkö vaan omasta 0,25 pistettä?


    • Jokonytkiitos

      Apuaaa, vieläkin varasija 2. Liikunnanohjaaja puolelle kajaaniin, pikkasen jänskättää. :( meinaan hajota tähän odotteluun.

    • Tahdonkätilöksi

      Onko kellään liikkunut varasijat sote-alalla tänään?

      • Pääsispä

        Mulla sh 4->3 ja sosionomi 49->44! Metropoliaan


      • Eiseodottaminenloppunut

        Ei >:( ykkösenä vieläkin... eikä muissakaan jonoissa muutosta..


      • Snha

        Mulla sh monimuoto metropolias tänä 5->4


      • rtyh87

        Sosionomi
        Metropolia 28 > 18
        TAMK 38 >30


    • Varasija

      Onko kenelläkään tietoa, tuleeko Opintopolkuun mitään tietoa siitä, jos ja kun valitut ovat hyväksyneet ja vastaanottaneet kaikki paikat. Silloinhan on turha enää odottaa, että varasijoilta nousisi enää valituksi.

      • Hajoannyt

        Joo sillon tulee että peruuntunu, mut sit taas vaikka joku ois ottanu paikan vastaan mutta oottaa itekki varasijaa ylempään ni voi silti sit nousta vielä, eli ei se odottaminen vielä välttis siihenkää lopu:D


      • Varasija

        Okei kiitos. Eli ainakin niin kauan kuin tuota peruuntunut -ilmoitusta ei ole tullut, toivoa on, koska kaikki eivät ole vielä käyneet ottamassa paikkaa vastaan.
        Ja jonkun verran sen jälkeenkin, jos hyväksymiset on tehty ehdollisena.


    • Judai

      Ei ole liikkunut...

    • Ioioiokkok

      Sh Laurea 18-->17. Onkohan enäämitään toivoa. Miltähän sijoilta on aikasemmin päässy vielä kouluun??

      • Uteliastonttu

        Mikä Laurea ja onko sulla päivätoteutus?


      • Loioiokkok

        Tänään 16. Laurea Otaniemi päivätoteutus


    • Vieläodottaa

      Onko HAMKin jonot liikkuneet kellään? Tradenomi monimuoto 🤔

      • öpojt66

        HAMK ei oo liikkunut. Varasijalla 3.


      • Vieläodottaa

        Mahtaakohan liikkuakaan 😔 varasija 4.


    • Orkideaq

      TAMK kätilö ja terveydenhoitaja ei ainakaan mulla liikkunu tähään mihinkään...

      • ote77

        TAMK sosionomi päivätoteutus liikkunut kahdeksalla (8)


      • Jännittäjä

        Se on paljon.


      • PJUUUH

        Orkideaq, olitko millä sijoilla kätilöön ja terveydenhoitajaan? Kätilöjono on ilmeisesi liikkunut paremmin kuin th-jono. Pääsin suoraan kätilöpuolelle, mutta jännitän kaverin puolesta pääseekö varasijalta.


      • tsoptsop22
        ote77 kirjoitti:

        TAMK sosionomi päivätoteutus liikkunut kahdeksalla (8)

        Mikä sun alkuperäinen varasija oli? Kun itselläni ei samassa jonossa ole sijoitus muuttunut miksikään, vaikka aika alkupäässä jonoa olen...ja ensikertalainen.


      • Mitäihmettää

        Mulla ei on kätilö varasija muuttunut ainakaan viikkoon.. ja oon ihan alkupäässä :o


      • tuskaaaa

        Mä olen myös alkupäässä kätilöjonossa eikä ole liikkunut yli viikkoon.. turhauttavaa, alkaa tuntua niin toivottomalta.


      • Kätilötamkvaralla

        Haitteko myös muualle/saitteko paikan alemmasta hakutoiveesta?


    • Huuii

      Pitkä keskustelu eikä nopeestise katottuna osunu silmään mutta jos ottaa keskiarvon amkiin varasijapaikoilta pääsystä ni millä varasijoilla on suht hyvät mahdollisuudet/todennäköisyys päästä kouluun sisään? Onkohan yhtäkään amkia josta ei varasijalta pääsisi kun moni hakee ensisijaisesti yliopistoon ja vasta varalla amkiin tms. Vuosittainen vaihtelu tietenkin, mutta..

    • myörikäinen

      eiköhän se selviä sitten 14.7 jälkeen, että saako sitä paikkaa vai ei. moni saattaa venyttää ilmoittautumista viime tippaan.

    • Tahonkouluun

      Ensimmäisellä varasijalla ollaan ja varmaan siihen jäädään ..

    • kysyj

      Onko jollekin jo (lähinnä suosituimmista aloista) tullut ilmoitusta opintopolkuun, että kaikki opiskelupaikat olisi täytetty?

    • Helga11

      Mulle sanottiin yliopistolta, että päivitys tehdään aamuisin n.klo 8 eli ymmärsin ettei muuta päivitystä päivän mittaan tule...

    • yyh

      Oamkin jono ei ole liikkunut mihinkään maanantain jälkeen

      • sanoppamuuta

        Eipä ole liikkunu ei, viime viikosta asti oltu 1. varasijalla.


    • tättärääää

      Mä olin eilen vielä varasijalla 1. Tänään varasijalla 2. Soitin hakutoimistolle ja kysyin mistä tämä johtuu(ensikertalainen ja ei yhteispistejonossa) selvisi että joku oli muualla käynyt pääsykokeissa ja oli pisteet jäänyt kirjaamatta ( sai samat pisteet kun mä) kiilas varasijajonossa edelleni! ...tu että alkaa nyppimään. Tuntuu et tää oli nyt täs 10 oli vielä jotka ei oo ottanut paikkaa vastaan. Ei vain jaksa enää luottaa et täältä noustaan enää :(

      • Ruusupiikki__

        Älä vielä heitä kirvestä kaivoon! Ennen koulun alkuja voi tapahtua vielä vaikka mitä! Tsemppiä!


      • tättärääää
        Ruusupiikki__ kirjoitti:

        Älä vielä heitä kirvestä kaivoon! Ennen koulun alkuja voi tapahtua vielä vaikka mitä! Tsemppiä!

        Kiitos tsempeistä! Sitä tarvitaan! 😰


      • jännittäjä

        Tsemiä juu. Mun toiveet loppu. 2. varasija alusta asti, haen koepisteillä. 4 otetaan sisään vaan ilman yo papruja. Pisteen jäi vajaaks, saaketti että harmittaa. Tamkin rakennusarkkitehtilinjalle. Ja takuulla paremmat pisteet sain ku moni sisään päässyt :/ no ens vuonna uusiks.


      • tättärääää
        jännittäjä kirjoitti:

        Tsemiä juu. Mun toiveet loppu. 2. varasija alusta asti, haen koepisteillä. 4 otetaan sisään vaan ilman yo papruja. Pisteen jäi vajaaks, saaketti että harmittaa. Tamkin rakennusarkkitehtilinjalle. Ja takuulla paremmat pisteet sain ku moni sisään päässyt :/ no ens vuonna uusiks.

        Tää on kyllä henkisesti rankkaa. Mulla jäi 0,5p vajaa alimman hyväksytyn rajan. Ja 4 tyyppiä päässy jo sisään ennen mua. 😨 Miettinyt jo jos koittais polkuopintojen kautta kouluun.


    • Pääsispä

      Metropoiaan sh päivätoteutus varasija 2. Onkohan mahollisuuksia vielä? Alunperin olin sijalla 7.
      Metropolian sosionomi on laskenu 68->43, eli mun mielestä yllättävän paljon. Sinne en kuitenkaan usko pääseväni.

      • Kyssäri

        Onko Saimaan Ammattikorkean jonot liikkuneet yhtään?


      • Äähhh
        Kyssäri kirjoitti:

        Onko Saimaan Ammattikorkean jonot liikkuneet yhtään?

        Mille linjalle?


      • Kyssäri

        Sosionomi, sh ja Th


      • Äähhh
        Kyssäri kirjoitti:

        Sosionomi, sh ja Th

        Niistä en tiedä. Ite venailen tekniikan paikkoja. :(


      • Kyssäri
        Äähhh kirjoitti:

        Niistä en tiedä. Ite venailen tekniikan paikkoja. :(

        Oletko päässyt jonossa etenemään?


      • Äähhh
        Kyssäri kirjoitti:

        Oletko päässyt jonossa etenemään?

        Olin eka 5. Sijalla sit laski 3. Sijalle sitte eilen 1.sija Jan tänään nous takas 2. Sijalle kun joku kiilas edelle, kun ei ollu pisteet kirjautunut ja nyt tuli ilmi.


    • Helga11

      Onkohan opintopolku kaatunut kun ilmoittaa, että voit vasta kirjautua kun olet tehnyt hakemuksen????

      • plöhhöh

        huh en siis oo ainut jolla ilmottaa noin


    • 123mznx

      Onkohan mahdollista päästä 10-15 varasijoilta sisään, kun hakijapalveluista sanottiin, että monia kymmeniä paikkoja on vielä vastaanottamatta?

      • jännityss

        Mikä koulu kyseessä? Itse samassa jamassa ja Vamk kouluna. Mitään tietoa onko mahiksia vaiko ei..


    • ShEhkä

      Laurea sh 7-->5 liikkunut

    • Odottelua

      Saa nähä miten käy mulla on tällä hetkellä laskenu Hamk sosionomi 71->58 th 28->20 sh 4->2 tohon sairaanhoitajaan elättelen viä toiveita kun on jo niin lähellä...

      • Tulevasosionomi

        Siis onko sulla HAMK moni-vai päivämuotoja?? Mulla meinaan sosionomi päivämuoto laskenut vain 3 pykälää ja tänään ei yhtäkään. :-o


      • Odottelua

        Mulla on päivämuoto kans mut jos oot lähempänä voi olla että siks ei oo laskenu jos mulla on kato lähteny tosta välistä joitain, jotka on huonommalla varasijalla kun sää :o


    • Voipersus

      Toimiiko muilla opintopolku nyt? Mulla ei.

    • tättärääää

      Onko tänää päivittynyt sijat jo toisen kerran? Aamulla oli jo päivittynyt ja nyt joku oli laittanut toiseen ryhmään, et tänää iltapäivälläkin päivittynyt?????

      • Odottelua

        Mulla ei ainakaan oo aamun jälkeen mitään tapahtunu...


    • seeyall

      Osaako kukaan sanoa, pääsin 3. hakutoiveeseen ja alemmat peruuntui, jos perun koulupaikan, pääsenkö "peruuntuneiden" koulujen jonoon takaisin? en varmaankaan

      • Hajoannyt

        Et pääse


    • Epätietoo

      Onko kenelläkään liikkunut sh monimuoto Lohjalla tai Hyvinkäällä yhtään???
      Onkohan se jono edes viime vuonnakaan liikkunut yhtään, kun epäilen että sh monimuotoon ei taida varasijoilta päästä??? Tietääkö joku,....

      • Novoiräkä

        Olen molemmissa varasijalla myös... vielä on niitä jotka ei ole reagoineet mitenkään saatuun opiskelupaikkaansa... viimesille päiville taitaa mennä.


    • jännittääkö

      1. varasija tällä hetkellä...

    • Epätietoo

      Novoiräkä> Tiedätkö onko niitä monta vielä ketkä eivät ole ilmoittaneet mitään saatuun (sh monimuoto) opiskelupaikkaan?

      • Novoiräkä

        Lohjalle 4 ja muutama ehdollinen. Hyvinkään tilannetta tiedustelin tänään s.postilla... ei vielä vastausta. En kehtaa enää soitella 😌


      • Snha

        Mä jonotan metrop sh moninuodoa, jos pääsen sinne sitten Lohjalla vapautu yksi paikka 😉


      • Novoiräkä

        Olen jonossa ekana... paikka kelpaisi😌


    • Judai

      Diak sh monimuoto ei ole ainakaan liikkunut pykälääkään... :(

    • Kouluun2017

      Laureaan tradenomiksi huutelen, onko tietoa onko sinne yleensä pääsyt varasijalta? Jono ei oo liikkunu kun yhden verran ja yli 200 ihmistä taisi hakea ykkösvaihtoehtonaan ni vähän uskalla epäillä. 4. siis olen tällä hetkellä

    • Tiusku___

      Metropolia sh monimuoto on liikkunut mulla 6 pykälää 29.6 jälkeen. Olen ensikertalainen.

      • Tiusku___

        viimeksi liikkui eilisen jälkeen yhdellä


      • Snha

        Millä varasijalla olit alkuperäisesti? Kun mulla on liikkunut vaan 5 pykälä. 8->3


      • Tiusku___

        Olin vähän korkeammalla, joten ilmeisesti yksi on meidän välistä häipynyt myös:) Itselläni on kyllä Diakiin jo paikka, mutta jonotan vielä tätä Metropoliaa loppuun saakka.


    • epätoivoinen__

      Oon ollu reilun viikon varasijalla 1 sosionomiksi. Miks jono ei liiku D:: Todella turhauttavaa.

    • Tiedotonn

      MEtropolia sh pt 8->2. Aloituspaikkoja 90, onko mahdollisuuksia kuinka varmoja päästä sisään?? Kuinkakohan moni ottanut vastaan paikan jo

    • Epätietoo

      Ihmeen hyvin Metropolian sh monimuodon sh jono on liikkunut. Ilmoitelkaa jos kuulette jotain Hyvinkään sh monimuodosta.

    • Sesiitäsitten1

      TAMKin kaikki kätilöpaikat otettu vastaan. Ensihoidossa tällä hetkellä kaksi vastaanottamatonta paikkaa ja terveydenhoitajassa neljä paikkaa.

      • Vaantulevash

        Mulla näyttää silti, että oon kätilölle TAMKiin vielä varasijalla 4. Outoa. Eikö varasijat pitäis hävitä siinä vaiheessa, kun kaikki paikat on otettu vastaan? Pääsin kyllä sairaanhoitajaks TAMKiin, mutta kun se ei kiinnostais ihan hirveesti... Vaikka pystyyhän sitä myöhemmin jatkaa kätilöks, mutta silti


      • Jepjepppp

        Paikkoja voi vapautua vielä todistusten tarkistamisen jälkeen ja silloin jos oppilaita siirtyy viime vuonna aloittaneiden ryhmään (jos takana on jo sh/th opintoja). 14.8. mennessä selviää.


    • tättärääää

      Pääsin tänää toiselta varasijalta opiskelemaan tekniikan alalle insinööriksi! Kiitos kaikille tsempeistä! Ja onnea kaikille muillekkin hakuun!

    • Epätietoo

      Onnittelut!! Kiva kun jonostakin joku onnekas pääsee,....

      • Novoiräkä

        Onko mitään tapahtunut vieläkään laurean tai metropolian jonoissa?


      • Entaidapäästä

        Mulla ei ole Metropolia liikkunu tänään ollenkaan. Mutta ei se tarkoita etteikö niitä olisi tänään jo päivitetty, muutenkin hyvin aneemisesti on jonot liikkuneet.


    • Paskamaiha

      Tietääkö kukaan paljonko metropolia sh paikkoja on hyväksymättä?

    • yyh

      Onko kenelläkään liikkunut oamkin varasijat maanantain jälkeen?

      • Novoiräkä

        Hyvinkää sh/monimuoto 6 kesken, kolme ehdollista ja 1 ei ole ilmottautunut lukuvuodelle..


      • aaaaaaaaaad

        mulla liikkui oamk 2 --> 1


    • ToivoMenetetty

      Onko kellään nytkähtänteet varasijat vielä tänään?

    • Sormetristissä

      nousin alkuviikosta 4 --> 3 metropolian optometriassa... onkohan mahiksia päästä sisään? Paikka hyväksytty bioanalyytikoksi mutta toivon että optikko nappais

    • jännittääkö

      1. Varasija, 10 ottamatta paikkaa vastaan... Jättääköhän noista moni ottamatta paikkaa sillain kun aika umpeutuu 14.7. onko kokemuksia?

      • varasija8

        Mistä nuo näkee, että "10 ottamatta paikkaa vastaan"?


    • jännittääkö

      Lähetin spostia koululle

    • Terkkari1

      Metropolia terveydenhoitaja 11 -> 7. Oiskohan vielä mahdollisuutta päästä?

    • Novoiräkä

      Sain minäkin koulupaikan 😊 Laurea Lohja täältä tullaan.

      • Huohhh

        No pääsen siis onnittelemaan kuitenkin! Eli onneks olkoon!(: t. Edelleen metropoliaan sh 1 varasija


      • OpiskelemaanJooko

        Perästä tullaan, oon varasija 2 :D kunpa päästäis


      • Onnnellinen

        Onnittelut, huohhhh! Siirryin itse sijalle 1 joten ilmeisesti pääsit sisään :D


      • Huohhh
        Onnnellinen kirjoitti:

        Onnittelut, huohhhh! Siirryin itse sijalle 1 joten ilmeisesti pääsit sisään :D

        Jooo pääsin!! Kiitti! Olin niin yllättyny, se oli jo 8 aamulla päivittyny opintopolkuun.


    • Epätietoo

      Onnittelut!!!!

      • Novoiräkä

        Kiitos :)


    • Voijoijoi

      Onko kellään Centrian jonot liikkuneet?

    • pålll

      Hamk, rakennusmestari, ei liikettä jonossa :/

    • Judai

      Miten voi olla mahdollista että DIAK sh monimuoto jono ei ole liikkunut YHTÄÄN? Kysyin koululta, ja kaikkia paikkoja ei ole vielä otettu vastaan. Tämä on toivotonta...

      • kjhgfdsaqwerty

        Ei ole TAMK sosionomikaan...ainakaan jonon alkupäästä, hänniltä ilmeisesti on.


    • yyh

      Laitoin hakijapalveluihin sähköpostia ja kysyin että montako on ottanut paikan vastaan. Kuulemma kaikki hyväksytyt, mutta varasijani on kuitenkin noussut? Ilmeisesti "kaikki hyväksytyt" ei tarkoita sitä että kaikki paikat on menneet? Vieläkö siellä muka tarkastellaan niitä pisteitä?

      • Tiuku___80

        Itse olen ottanut diakin paikan vastaan ehdollisena, mutta jonotan edelleen metropoliaan. tarkoittaakohan sitä..?


    • ilmanpaikkaa

      Savonia tradet, liikkuuko varasijat??

    • Judai

      16 varasija eli yhdellä liikkunut..jipii...

    • Malttamatonn

      Hamk sosionomi, varasija ei liikkunut muutamaan päivään. 9-->4.. tällä hetkellä varasija 4, joten heikolta näyttää ..

    • Bsksks

      Sain pääsykokeesta 18 pistettä ja alin hyväksytty pistemäärä oli 16,75 pistettä. Miksi oon yhä varasijalla?

      • ehkäpätämä

        Et kuulu ensikertalaiskiintiöön?


      • jannteri

        Mistä tiedän kuulunko ensikertalaiskiintiöön?

        Hain ja pääsin korkeakouluun joskus mutta en koskaan mennyt sinne tai edes koko kaupunkiin..


      • tietätt

        Jos olet joskus ottanut korkeakoulupaikan vastaan --> et ole ensikertalainen


      • Rtyt
        tietätt kirjoitti:

        Jos olet joskus ottanut korkeakoulupaikan vastaan --> et ole ensikertalainen

        No ei se kyllä noin mene. Nyt valoja päälle.


      • Plaaploo

        No juuri noinhan se menee, ensikertalaisuus lähtee siinä vaiheessa kun otat jonkun korkeakoulupaikan vastaan vaikka et sinne kouluun loppujenlopuksi edes menisi.
        Nimimerkki: kokemusta on


      • Rtyt

      • kuulesrytty

      • Valoja
        kuulesrytty kirjoitti:

        No valoja päälle itsellesi vain. Ajatuksiako täällä pitäisi kaikkien lukea, kun et maininnut, että MILLOIN tämä korkeakoulupaikan vastaanottaminen on tapahtunut. Asiallinen voi olla.

        "Jos olet joskus ottanut korkeakoulupaikan vastaan --> et ole ensikertalainen"

        "Jos olet joskus ottanut"

        Joskus
        JOSKUS
        J O S K U S


      • kuulesrytty
        Valoja kirjoitti:

        "Jos olet joskus ottanut korkeakoulupaikan vastaan --> et ole ensikertalainen"

        "Jos olet joskus ottanut"

        Joskus
        JOSKUS
        J O S K U S

        Oletko aloittaja, joka kysyi: "Mistä tiedän kuulunko ensikertalaiskiintiöön? Hain ja pääsin korkeakouluun joskus mutta en koskaan mennyt sinne tai edes koko kaupunkiin.." ?
        Koska hänelle tarkoitin osoittaa viestini: "kun et maininnut, että MILLOIN tämä korkeakoulupaikan vastaanottaminen on tapahtunut. ".

        En huomannut katsoa, että ilmeisesti on joku pätijä-Pertti komentamassa valoja päälle, ilman, että liittyy millään tavalla aloituksen kysymykseen. Mukavaa kesänjatkoa :)


      • Rtyt
        kuulesrytty kirjoitti:

        Oletko aloittaja, joka kysyi: "Mistä tiedän kuulunko ensikertalaiskiintiöön? Hain ja pääsin korkeakouluun joskus mutta en koskaan mennyt sinne tai edes koko kaupunkiin.." ?
        Koska hänelle tarkoitin osoittaa viestini: "kun et maininnut, että MILLOIN tämä korkeakoulupaikan vastaanottaminen on tapahtunut. ".

        En huomannut katsoa, että ilmeisesti on joku pätijä-Pertti komentamassa valoja päälle, ilman, että liittyy millään tavalla aloituksen kysymykseen. Mukavaa kesänjatkoa :)

        Valoja päälle vaikka kesä onkin!

        "No juuri noinhan se menee" on myös täysin väärä vastaus kysymykseen


    • Helga11

      Sain 10,5 pistettä enemmän kuin suoraan sisään päässeet. Kysyin opintotoimistosta; miksi olen varasijalla 14...vastaus, et ole ensisijaiskiintiössä :(

      • Rtyt

        No oletko ensikertalainen?


    • Jeeeee6

      Pääsin varasijalta sisään tiistaina!! Oon niin huojentunu :)

    • ToivottomaltaTuntuu

      VArasija 1 ja pelkään yli kaiken etten silti pääse... metropolia sh

      • Snha

        Monimuoto tai päivä?


      • TouvottomaltaTuntuu

        Päivä.


    • hgragarawe

      metropoliaan varasija 2... onko mahiksia?

    • Diak

      Diakiin varasija 2 😩

    • Tulisnejo

      Oamk varasija 1 😓 en kestä tätä jännitystä

      • samavene

        Jep itelläkin Oamk 1. varasija..


    • kertokkaa

      Tradenomi Joensuu 4 varasija, onkohan mahollisuudet...

      • JaksaaJaksaajaksaa

        Pitäisi olla 4. Sijalta mahikset. Mut näitä ei voi ennustaa, riippuu niin muiden valinnasta. Itsekin odotan paikkaa 4. Sijalta, tämä päivä ratkaisee, ensi viikon maanantain jälkeen todennäköisyys pienenee, mut 10.8. Asti lippu vain korkealla.


      • Huojentunu

        Itse pääsin Metropoliaan tänään aamulla sisään, ja tosiaan alunperin Olin varasijalla 12. Eli kaikki on mahdollista!


      • JaksaaJaksaajaksaa

        Onnittelut!


    • calmyourtits

      Muistakaa, että tämän päivän deadline on klo 15, eli luultavasti maanantaina näkyy vasta päivitetyt tulokset. Tai näin oletan, kun eivät sitä opintopolkua ole ennenkään illalla enään päivittäneet mutta who knows.

      • Eijaksaeipystu

        Moneenkohan asti ovat töissä eli kannattaisikohan soittaa heti klo 15 jälkeen ja kysyä tilannetta?


      • JaksaaJaksaajaksaa

        Aina kannattaa kysyä, voi olla linjoilla ruuhkaa.


      • faktadrgfgg

        Lauantaina kello 0700 päivittyy opintopolkuun


      • dududda
        faktadrgfgg kirjoitti:

        Lauantaina kello 0700 päivittyy opintopolkuun

        Mistäs tämmöistä tietoa olet kuullut?


      • Heivvaheiipstihei
        faktadrgfgg kirjoitti:

        Lauantaina kello 0700 päivittyy opintopolkuun

        Eikai ne nyt vknloppuna päivity, ei ennenkään ole ikinä vklppuisin?


      • Trujhrrgju

        Eikö ole vielä päivittynyt? Olisi ehkä toivoa vielä . Varasija nyt 3, oli alunperin 9. Toisaalta voi siis olla et kaikki opiskelupaikat on otettu jo vastaan..


      • perttidsfgdfg
        dududda kirjoitti:

        Mistäs tämmöistä tietoa olet kuullut?

        Otin puhelimen käteen tänään ja soitin TAMK hakijapalveluihin. Neiti siellä tällaista sanoi.


      • Perjantaijuu
        perttidsfgdfg kirjoitti:

        Otin puhelimen käteen tänään ja soitin TAMK hakijapalveluihin. Neiti siellä tällaista sanoi.

        Neiti ei varmaan hokannut että huomenna on lauantai.


      • asdtgqergsdergfdg
        Perjantaijuu kirjoitti:

        Neiti ei varmaan hokannut että huomenna on lauantai.

        Taisi vielä täsmentää että juuri viimeisen päivän takia näin on, mutta asian todellisen laidan näkee sitten huomen aamulla.


      • Emppuvain
        Perjantaijuu kirjoitti:

        Neiti ei varmaan hokannut että huomenna on lauantai.

        Ei se järjestelmä välitä että on vkl, toimii ihan automaattisesti... Mut korkeakoulut ei oo ehkä vielä ehtiny tekeen merkintöjä opintopolkuun, jotta seuraavat nousis varalta. Eli alkuviikosta voi vielä jonot liikkua.


    • Wauuuu

      Tiedot olivat päivittyneet yöllä ja opiskelupaikka tuli sittenkin. Huojentunut. 1. varasijalla odottaminen oli piinaavaa

    • Ddffgfdf

      Mulla ei ole muuttunut. Mutta lukee että kesken opiskelijavalinta.

    • Asdertt

      Jeep jep, päivittyhän ne: 3. Varasijalta 1. Varasija. Ei ota päähän ei.

    • Shjoskuskyllä

      3. varasija 😊 alunperin oli 8. Sh

    • Vituttaaaaaaaaaaaaaaaaaa

      Päivittyi niin kuin aina ennenkin, mutten usko että siellä näkyy vielä ne kerkä ei ottanut vastaan tai jätti tyhjäksi koska olen varasijalla 1 sellaiseen josta kuuluisi kyllä viimeistään tällöin päästä sisään.

    • jokuvaanyksi

      Mun tilanne on ollut valintojen julkaisemisesta lähtien 2. varasijalla, opiskelijavalinta kesken. Vielä en ole menettänyt toivoani, ehkä hakukohteeni tilannetta ei ole vielä päivitetty. Voisiko olla niin, että jos kaikki hyväksytyt olisivat ottaneet paikan, niin se näkyisi jotenkin opintopolussa, esim. "peruuntunut" tms.? Vai pysyyköhän toi sama tuolla elokuun puoliväliin saakka, vaikka kaikki hyväksytyt olisivat paikkansa ottaneet vastaan?

      • Odottelua

        Kyllä jos kaikki paikat on otettu vastaan, opintopolussa lukee peruuntunut, aloituspaikat täynnä tms. Niin kauan kuin tilanne on kesken, siellä lukee varasija.


    • pålll

      Ei muutosta perjantaiseen.... edelleen kesken :/

      • ynghhhhhhh

        Sama. Vi tut ttaa.


    • thjgt

      2. varasijalla ollut koko ajan ja mihinkään ei ole muuttunut, eikö se voisi muuttua peruuntuneeksi niin voisi jo lopettaa tämän jännittämisen.

      • 11111117272

        Kai siellä on niitä ehdollisia. Oletan että kun he ovat toimittaneet todistuksensa, silloin muutuisi status peruuntuneeksi?


    • Thermopolis

      Olen varasijalla 6. OAMK sairaanhoitaja monimuotokoulutukseen. Vieläkin siellä on että valintatilanne kesken. Mistä johtuu ja vieläköhän tuo jono voi liikkua?

    • pålll

      Oppilaitokset tarkastavat tilannetta jokainen tahollaan. Itse soitin (taas) hakijapalveluihin ja sain vastauksen, että "lähipäivinä" päivittyy opintopolkuun. Itse olen varasijalla 3. 2 kpl oli paikkaa vastaanottamatta ja muutama ilmoittautumatta lukukaudelle. Heitä kaikkia kuulemma vielä muistutellaan henk.koht.

      • JaksaaJaksaajaksaa

        Voisivat jättää sen tekemättä ja antaa paikat niitä odottaville, jos ei osaa ajoissa hoitaa osuuttaan,


      • eivaanosaa

        Itse kun tänään hakijapalveluun yhteyttä niin kertoi että varasijoilta päässeillä on 2 viikkoa aikaa ottaa paikka vastaan tai ilmoittaa peruuttavansa. Tän vuoksi nämä elää niin pitkään. Syitä siihen miksi joku jättää viime tinkaan ei ole :( Kai ne odottaa korkeammalta hakutoiveelta vielä tietoa? Peruu viime tingassa kun haluaa olla ensi vuonna ensikertailainen? Mene ja tiedä.. Itselläni olisi ehkä ihan hyvän mahkut vielä, ehkä :D


    • mitäävälivuosihommia

      Laurea eng kielen kolutus trade alunperin varasija 13 -> 8. Onkoha mitää tsänssei enää vai onko niinsanotusti gameover?

    • pålll

      Yöllä on päivittynyt, nyt 1.varasijalla.
      Mutta jonkun kohtalohan se on jäädä jonon ensimmäiseksikin :/
      Valintatilanne edelleen kesken...

      • Dkskdkdkkdkd

        Minne?


    • hmmmmmmm

      Mulla taitaa olla sama kohtalo, yöllä päivittyny ja ensimmäisellä varasijalla..

      • Lfflldlddlld

        Minne??


    • onnenpäiväut

      Itse sain tänään opiskelupaikan oamk röntgenhoitajaksi varasijalta :)

      • Jehkkxg

        Täällä kans tänään sosionomiksi varasijalta oamkiin :)


    • Hmmmmmmmmmmmmm

      Metropolia ei oo tainnu saada muutoksi vielä opintopolkuun?

      • eiootullu2

        Eipä oo ainakaan omalla kohdalla Metropolia päivittynyt sitten 14.7.


      • Uhuhuljg
        eiootullu2 kirjoitti:

        Eipä oo ainakaan omalla kohdalla Metropolia päivittynyt sitten 14.7.

        Mulla päivitty Metropolia lauantaina. Varasijalta 1 pääsin sisään.


      • Vitunvittuc

        Mä oon ollu sh varasijalla 1 viikon mutten ilmeisesti sitten pääse


      • Snha

        Mä olen ollut sh monimuoto varasijalla 2 viikon.
        Ihan oikeasti? Onks tämä nyt tässä?


    • Judai

      Minulla Diak sh monimuoto, Pieksämäen toimipiste, liikkunut 17->15 näiden viikkojen aikana. Ei taida enää olla toivoa :(

    • hmmmh

      Mulla noussut tulosten julkaisujen jälkeen 17>10... Ärsyttää kun tavallaan jo tietää että peli menetetty. Sais nyt jo sanoa :D Haluaisin alkaa suunnittelemaan jo seuraavaa välivuotta.

      • optimisti2

        kaikki on vielä mahdollista!


    • Epätoivojonottaja

      Tamk restonomi monimuoto jono ei ole liikkunut yhtään edelleen varasija 5. Onko muilla liikkunut jono?

    • Kouluun2017

      Laurea Leppävaara, tradenomi päivätoteutus päivittynyt. Nyt sijalla 3. Pelkäänpä että siihen se taisi jäädä. )':

    • Melekein

      Mult siirty lappeenrantaan varasija 4->1 . Saa nähä et liikkuuko enää...

    • kkakaja

      Tarkoitatko kauppatieteet lappeenranta .Mikä jono

    • Epätietoo

      Sh monimuoto jono liikkui tänään.
      2> 1> sisään !!! :-)

      • Odotteliiia

        Minne kouluun?


    • Mufiosa

      Onko vielä varasijat teillä liikkunut tällä viikolla

    • Opiskeluihinh

      VOIKO kouluun päästä vielä varasijalta, kun koulu on alkanut, jos joku opettaako vielä alussa?

      • Hallootahallooki

        No ei :D paikka pitää ottaa tiettyyn päivään mennessä vastaan ja jos ei ot niin varadijalta kutsutaan seuraava jne


    • sadnh

      Metropolia sh monimuoto päivittynyt ja sisään päästin. Eilen olin vielä varasijalla 2.
      Tsemppia!

    • Odottamaankyllästy

      Luulisi että jos joku lopettaa vielä 14.8 niin varasijalta 1 voidaan vielä kouluun päästä.. en tiedä miten on?

    • iiiiiiiiiiiiip

      Koko ajan olin 1. varasijalla.
      Olin jo hyväksynyt etten pääse ja vitutti se opintopolun tarkistusrumba. Päätin etten tarkista enää monta kertaa päivässä.
      Tänään sain hyväksymiskirjeen sähköpostiin.
      Ei tunnu todelliselta.

    • pålll

      Huippua!! Onnittelut :)
      Kyllähän tää riipii, 1.varasijalla... Yritän olla notkumatta opintopolussa.
      3 viikkoa piinaa jäljellä pahimmassa tapauksessa.

      • iiiip

        Ensimmäinen varasija on pahin paikka. Tsemppiä!


    • hsst

      Tänään päättynyt yhtä lukuun ottamatta varasijojen täyttäminen...vain oljenkorsi enää :(

    • pålll

      Jaahas, kohta on taas aika "joka maanantaisen" puhelun hakijapalveluihin...
      Valintatilanne kesken, aina vaan :/

    • VieläOnToivoa

      Sain tänään sähköpostin, että opiskelupaikka myönnetty. Hain sh-opintoihin ei-ensikertalaisena (ensikertalaiskiintiö 80 %). Aloitin varasijalta 4. Eli vielä on toivoa sisäänpääsystä! Tsemppiä!

    • Piinaavaa

      Itse olen edelleen varasijalla yksi liiketalouden tradeksi. Opintopolussa lukee vain "Opiskelija valinta kesken." Milloinkohan tässä uskaltaisi heittää kirveen kaivoon?

    • pålll

      "Opiskelijavalinta kesken" näkyy statuksena siihen asti kunnes ko. paikan varasijoilta hyväksyminen päättyy kokonaan. Se voi siis näkyä noin, vaikka kaikki valitut olisivat jo vastaanottaneet paikkansa.
      Ja vastaus kysymykseen: Koskaan ei kannata heittää kirvestä kaivoon! :)
      (olen jo asennoitunut polkuopintoihin...)

    • hstt

      Lukee edelleen valinnat kesken, mut soitto opintotoimistoon varmisti et kaikki paikat vastaanotettu :( se siitä!

    • asshoo

      Onks kellän päivittynyt maanantai jälken=?

      • mnbvcöäl

        On, pari pykälää mennyt ylöspäin.


    • viyyyyyyyyyyyy

      Sama hommma!

    • Äipp

      Poikani sai eilen opiskelupaikan. Oli alunperin 12.varasijalla amk.hon

    • Onneauusilleopiske

      Onnea pojalle ja Äipälle ! Mikä ala oli kyseessä ? Kauankohan vielä otetaan uusia varasijoilta ?

      • Äipp

        It-tradenomi. Uskoisin että paikkoja jaetaan siihen 14.8. asti jolloin varasijat peruuntuvat.


    • Onneauusilleopiskelijo

      Hienoa ! Onko ylioppilaspohjainen linja ? Meillä ensi vuonna edessä jatko opintoihin pyrkiminen pojalla

    • kaikkialkaa

      Tradenomi opintoihin opiskelupaikka varmistui. ( Varasija 20 ) Ilmoitus tuli perjantaina

    • Kilikukkuu

      Liiketalous laurean 13>6.. zzz

    • heijaaa

      Tänään sisään varasijalta!!

    • pålll

      Edelleen notkun 1.varasijalla, en oikein jaksa uskoa että enää paikka aukeaa.
      Naputin juuri ilmoittautumisen avoimen AMK:n polkuopintoihin, 2 paikkaa ja nopeat elävät... Toivottavasti nappasi :)

    • pålll

      Huhhei - PÄÄSIN SISÄÄN! Ei muuta kun reppuostoksille ;)

      • JaksaaJaksaajaksaa

        Onnittelut!


    • onneauusilleopis

      Onnea, vielä liikkuu varasijat

    • pllahha

      olen toisella varasijalla, mutta aikasemmin siinä luki, että paikkoja täytetään 14.8. asti, mutta ei enää, oliko se sit siinä?

    • Anonyymi

      Varasijalla 3 biolääketiede. Onko mitään mahdollisuutta päästä sisään?

      • Anonyymi

        Pääset kyllä sisään!


    • Anonyymi

      itel logistiikkka varasijalla 1

    • Anonyymi

      Varasija 20 metropolia takotekniikka
      24 metropolia maanmittaus...

    Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1402
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1275
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1182
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1062
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe