...paitsi että niitä myydään mitään mistään tietämättömille naisille pois varastosta pölyttymästä.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/brittiselvitys-dieseleiden-myynti-on-romahtamassa---aiheuttaa-alalle-paanvaivaa/nDYteiUC
Dieselautoja ei osta enää kukaan
50
753
Vastaukset
- eitohjo
eihän laatutietoiset ihmiset ole koskaan ostaneet Tohjon dieseleitä. Kuka on ostanut niin hän on katkerasti katunut ostostaan.
Tyhmät ostaa dieselin! Kyllä ne dieselit häviää pikkuhiljaa joka valmistajalta kunhan saadaan se uusi EU päästö sykli käyttöön. Dieselin valmistuskustannukset nousee niin paljon ettei niitä kohta enää osteta!
- dieselisti
Ei kai vielä diesel häviä ainakaan isoista autoista.
- enpä.usko
Toyota_hybrid kirjoitti:
Tyhmät ostaa dieselin! Kyllä ne dieselit häviää pikkuhiljaa joka valmistajalta kunhan saadaan se uusi EU päästö sykli käyttöön. Dieselin valmistuskustannukset nousee niin paljon ettei niitä kohta enää osteta!
Saattaa päästömääräysten kiristyminen vetää vähän happea kun paljastui että hyvä kehitys onkin perustunut päästöhuijaukseen.
Kyllä naurattaa kun tunnen ihmisiä jotka ajaa dieselillä ja kuvittelevat muka säästävänsä ajo kustannuksissa ja maksavat valtiolle käyttövoimaveroa montasataa/V ! Vaikka bensan ja dieselin hintaero on lähes olematonnoin 0,15-0,20€/L ! On kiva kattoa ilmeitä kun olen kysyny että kannattaako ? Kun bensa Toyotalla pääsee 4,8l keskikulutuksiin maantiepainotteisella ajolla? Ykskin dieselillä ajava kaveri oli kyydissä ja kun lähettiin liikkeelle kaveri oli hetken hiljaa...Ja silmät pyöreinä sanoi "Mutta eihän tää pidä mitään ääntä?" Sanoin että ei sen kuulukkaan pitää mitään ääntä tää on Toyota hybridi! Auto joka vie bensaa alle 5l sadalla. Kaveri alko selittää että hänellä on dieseli kun tulee kilometrejä niin paljon. Sanoin että ei kauheesti hyödytä maksaa valtiolle 5-600€ ylimääräistä veroa kun nykyään bensa hybridillä yltää samaan kulutukseen ilman veroa. Jotkut ne vaan on kiinni vandoissa ajoissa jolloin dieseli vielä kannatti veroineen. Ihmiset on edelleen ihan pihalla ja tietämättömiä hybridistä ja siitä miten se toimii. Kaveri ole huuli pyörreenä kun sanoin että tää sammuu heti kun jalka otetaan pois kaasulta ja alkaa kerätä energiaa talteen ja myös jarrutettaessa. Tähänmennessä lähes kaikki on luullu että pitää seinästä ladata. Olen jokaiselle sanonut ettei tätä ladata mistään auto latautuu ajossa. Leuka on ollu monella aika alhaalla hyvä ettei oo pudonnu!
- luottomyyjä_kertoi
Juu, ei ole mitään järkeä dieselissä, vaikka sitten ajaisi vaikka 70 000 km vuodessa. Hybridi tulee sittenkin edullisemmaksi, kulutus on jopa samankokoista dieseliä pienempi! Taksiyrittäjätkään eivät enää osta dieseleitä ja pian myös kevyemmät pakut ovat hybridejä, sellaisia on tulossa Toyotalta pian myyntiin.
Diesel jää enää raskaan kaluston käyttöön, Toyota ei dieseleitä enää kehitä edes LandCruiseriin, vaan senkin iso diesel korvataan bensahybridillä parin vuoden sisällä. ProAcesta tulee ensi vuonna bensahybridi ja senkin PSA-pohjainen diesel poistuu myynnistä. - Luottomyyjännakit
luottomyyjä_kertoi kirjoitti:
Juu, ei ole mitään järkeä dieselissä, vaikka sitten ajaisi vaikka 70 000 km vuodessa. Hybridi tulee sittenkin edullisemmaksi, kulutus on jopa samankokoista dieseliä pienempi! Taksiyrittäjätkään eivät enää osta dieseleitä ja pian myös kevyemmät pakut ovat hybridejä, sellaisia on tulossa Toyotalta pian myyntiin.
Diesel jää enää raskaan kaluston käyttöön, Toyota ei dieseleitä enää kehitä edes LandCruiseriin, vaan senkin iso diesel korvataan bensahybridillä parin vuoden sisällä. ProAcesta tulee ensi vuonna bensahybridi ja senkin PSA-pohjainen diesel poistuu myynnistä.Maantiellä se diesel kuluttaa edelleen vähemmän, etenkin runsaassa motariajossa.
Dieseleiden kysyntä vähenee josjakun hinnat kallistuu puhdistustekniikan takia ja mahdollisten ajorajoitusten takia.
Autojen kysynnän väheneminen taas laskee autojen hintoja jo uutena ja suurempi etu tulee kun dieselpolttoaineen hinta laskee kysynnän vähentyessä.
Ja tuo polttoaineenhinta vaikuttaa taas dieselautojen kysyntään käytettynä ja sitä kautta hyvityshintoihin. Tulevaisuudessakin on tarvetta ajaa paljon ja pidempiä matkoja, jota hybridi ei korvaa.
Jos taas miettii autoja vanhoina, niin lieneekö vanha hybridi sen parempi kuin vanha dieselikään, kumpikin kalliita korjata. - so.last.seasonn
Tojon mukahybridit ovat kuolemassa pois. Sen kertoo jo se yksinkertainen tosiasia että mikään muu autonvalmistaja ei ole lähtenyt samoille markkinoille vaikka aikaa olisi ollut 20 vuotta. Tuossa ei vaan ole mitään järkeä. Pitkänmatkan ajossa diesel on kurko ja tavantallaajalle ladattava auto pieksee mukahybridin kulutuksessa mennentullen ja palatessa.
Viisi vuotta eteenpäin ja tojotakin on haudannnt mukahybridinsä ladattavien autojen tieltä. - Kohti_Hybridiä
so.last.seasonn kirjoitti:
Tojon mukahybridit ovat kuolemassa pois. Sen kertoo jo se yksinkertainen tosiasia että mikään muu autonvalmistaja ei ole lähtenyt samoille markkinoille vaikka aikaa olisi ollut 20 vuotta. Tuossa ei vaan ole mitään järkeä. Pitkänmatkan ajossa diesel on kurko ja tavantallaajalle ladattava auto pieksee mukahybridin kulutuksessa mennentullen ja palatessa.
Viisi vuotta eteenpäin ja tojotakin on haudannnt mukahybridinsä ladattavien autojen tieltä.No täällä isolla kirkolla tuntuvat nuo hybridit lisääntyvän merkistä riippumatta hyvää vauhtia. Enimmäkseen Toyota-merkkisiä nyt, mutta muutkin merkit lisääntyvät, kunhan saavat mallinsa markkinoille. Hybridit sopivat hyvin tänne keskustaan ja kehien ruuhkiin.
- Kokemustaonkummastakin
Hybridi on huono kovassa moottoritie ajossa kaupungissa se on kuningas muuten ei pärjää ees pikkuturboille. Omalla siirtymilläni kulutus oli Toyotalla 6 ja nopealla pikkutunneilla sama. Pikkturboi on vain paljon paljon suorituskykyisempi kuin Toyotaa hybridi.
- Minun_tutuilla
loksahtaa leuka ensimmäisen kerran yleensä siinä vaiheessa kun pääsevät kokeilemaan Lexus-hybridiäni, sitä GS450h:ta. Tehon jälkeen hämmästelevät sitä hiljaisuutta ja luxuksen tuntua joka autosta huokuu pienistäkin yksityiskohdista. Kolmanneksi kiinnittävät huomion yleensä ajotietokoneen kulutuslukemaan joka ei millään tunnu uskottavalta verrattuna auton huimaan tehoon. Totta se kuitenkin on vaikka tätä mallia ei olekaan tehty miksikään säästömalliksi. Kuluttaa muuten moottoritiellä vähemmän kuin kaupungissa, useimmiten n. 6,8 l/100km.
- E220_CDI
Minun_tutuilla kirjoitti:
loksahtaa leuka ensimmäisen kerran yleensä siinä vaiheessa kun pääsevät kokeilemaan Lexus-hybridiäni, sitä GS450h:ta. Tehon jälkeen hämmästelevät sitä hiljaisuutta ja luxuksen tuntua joka autosta huokuu pienistäkin yksityiskohdista. Kolmanneksi kiinnittävät huomion yleensä ajotietokoneen kulutuslukemaan joka ei millään tunnu uskottavalta verrattuna auton huimaan tehoon. Totta se kuitenkin on vaikka tätä mallia ei olekaan tehty miksikään säästömalliksi. Kuluttaa muuten moottoritiellä vähemmän kuin kaupungissa, useimmiten n. 6,8 l/100km.
Sehän on hyvä, että sinäkin löysit mieleisesi auton. Hyvä että tekevät erilaisia, niin kaikki saavat omaan käyttöönsä sopivan.
Kaikille ei vaan riitä Lexus GS tyylinen takatiloiltaan ja tavaratilaltaan pikkuauto. Sitä tilavamman ja TM mittauksen mukaan Teslaa hiljaisemman auton keskikulutus maantiepainotteisessa ajossa alittaa tuon Toyota_Hybridin mainitseman 4.8 sadalle.
Leksan kieltämättä kovan suorituskyvyn hinta on siis täältä katsottuna pienet tilat ja kova kulutus. Tämä ei tee Leksasta huonoa autoa, eikä huonoa valintaa, vaan ainoastaan osoittaa, että omissa valinnoissa kannattaa miettiä mikä on itselle tärkeää. Jos tavoite on kova suorituskyky, niin sähköllä sitä saa halvalla, siitä ei ole kahta puhetta.
Silti en osta teoriaa, että diesel, bensa, turbo, vapari, hybridi tai lataushybridi voisi olla kategorisesti hyvä tai huono valinta. Eri vehkeet sopivat eri käyttötilanteisiin. GS kiinnostaisi itseänikin taloudellisemmalla 300H tekniikalla, mutta kun pikkuauton tilat ei vaan minun käytössäni toimi, joten minun hybridiautoni osalta pallo on yhä valmistajien kenttäpäädyssä. - E220_CDI
"Kun bensa Toyotalla pääsee 4,8l keskikulutuksiin maantiepainotteisella ajolla? "
Onko tuo sinun mielestäsi vähän tuon kokoiselle autolle? - ennustaja.akkako
so.last.seasonn kirjoitti:
Tojon mukahybridit ovat kuolemassa pois. Sen kertoo jo se yksinkertainen tosiasia että mikään muu autonvalmistaja ei ole lähtenyt samoille markkinoille vaikka aikaa olisi ollut 20 vuotta. Tuossa ei vaan ole mitään järkeä. Pitkänmatkan ajossa diesel on kurko ja tavantallaajalle ladattava auto pieksee mukahybridin kulutuksessa mennentullen ja palatessa.
Viisi vuotta eteenpäin ja tojotakin on haudannnt mukahybridinsä ladattavien autojen tieltä.Kristallipallostako katsoit?
- Jokainen_laskee_itse
No vaikka kulutus olisi sama, niin diesl on kuitenkin bensaa halvempaa. Jos kulutus 5 litraa satasella ja ajaa 50 tonnia vuodessa niin se tekee 500€. Eli saman hintaista, paitsi että dieselin huoltoväli tuplat. Ja omalla kohdalla varsineinen syy on se että hybridiin ei saa pistää vetokoukkua.
- h.anuri
Kyllä siinä on ihmettelemistä kerrakseen, kun auto on muovia ja lähtee kun purkka tukasta. Saako muuten tojon hybridiä ajaa jo 16v, se kun on lähinnä verrattavissa mopoautoon?
- ToyotallaEiOleTaitoa
Volvo ilmoitti jo kerran luopuvansa dieselien valmistuksesta, mutta uusimman tiedon mukaan Volvo jatkaa nykyisten dieseliensä kehittämistä, eli se kertoo sen faktan, että dieseliä tarvitaan vielä pitkään.
- oyot
Mutta Toyota tuo hybridit joka malliin, aina Aygosta alkaen eikä dieseleitä laiteta kohta mihinkään. Jopa seuraava Corollakin on kuulemma pelkkänä hybridinä myynnissä.
Tuskin on maailman ykkösmerkki veikannut väärää hevosta, hybridi on päivän sana. - VW.jyrää
oyot kirjoitti:
Mutta Toyota tuo hybridit joka malliin, aina Aygosta alkaen eikä dieseleitä laiteta kohta mihinkään. Jopa seuraava Corollakin on kuulemma pelkkänä hybridinä myynnissä.
Tuskin on maailman ykkösmerkki veikannut väärää hevosta, hybridi on päivän sana.Nyt on taas puurot ja vellit sekaisin. Tojon hybridit eivät ole ladattavia. Muiden valmistajien hybridit ovat. Se on aivan helvetin iso ero.
Ja kyllä tojo on veikannut väärää hevosta ja sen takia se ei enää olekaan maailman suurin. Volsu on suurin. - TeronOljenkorretOhuita
oyot kirjoitti:
Mutta Toyota tuo hybridit joka malliin, aina Aygosta alkaen eikä dieseleitä laiteta kohta mihinkään. Jopa seuraava Corollakin on kuulemma pelkkänä hybridinä myynnissä.
Tuskin on maailman ykkösmerkki veikannut väärää hevosta, hybridi on päivän sana.Toyotan hybrid sopii kodin ja marketin väliseen kulkemiseen, mutta ei pidemmille matkoille, eikä pelkästään onnettoman voimalinjansa takia.
Mm Volvo on kertonut jatkavansa nykyisen dieseleidensä kehittämistä edelleen ja Jaguar ja Land Rover kehittävät uusia dieseleitä. Asiantuntijoiden mukaan dieselillä ajetaan vielä todella pitkään, sillä parempaa ja taloudellisempaa vaihtoehtoa e ole näköpiirissä hetkiin paljon ajavalle. - dieselKaputt
TeronOljenkorretOhuita kirjoitti:
Toyotan hybrid sopii kodin ja marketin väliseen kulkemiseen, mutta ei pidemmille matkoille, eikä pelkästään onnettoman voimalinjansa takia.
Mm Volvo on kertonut jatkavansa nykyisen dieseleidensä kehittämistä edelleen ja Jaguar ja Land Rover kehittävät uusia dieseleitä. Asiantuntijoiden mukaan dieselillä ajetaan vielä todella pitkään, sillä parempaa ja taloudellisempaa vaihtoehtoa e ole näköpiirissä hetkiin paljon ajavalle.Hassuja nämä asiantuntijat...totuus on se, ettei dieseliä halua juuri kukaan. Toyota on oikeassa ,kun keskittyy hybrideihin, joita taas kaikki haluavat ostaa. Ja Toyotalla on kahdenkymmen vuoden kokemus ja alan paras osaaminen hybrideissä, joten turha on enää höpistä dieseleistä, jotka pian kielletään kaikkialla.
- No_saapa_nähdä
dieselKaputt kirjoitti:
Hassuja nämä asiantuntijat...totuus on se, ettei dieseliä halua juuri kukaan. Toyota on oikeassa ,kun keskittyy hybrideihin, joita taas kaikki haluavat ostaa. Ja Toyotalla on kahdenkymmen vuoden kokemus ja alan paras osaaminen hybrideissä, joten turha on enää höpistä dieseleistä, jotka pian kielletään kaikkialla.
Nokiallakin oli paras osaaminen puhelimissa, mutta niin vaan putosi kelkasta.
Taitaa dieseleillä olla vielä pitkäksi aikaa käyttöä raskaammissa ajoissa, kuten kärryn vetelyssä. Hybridien vetopainot ovat surkuhupaisaa luettavaa.
- Funtsinvaan
Tätä en ymmärrä, kun dieselit laitetaan poistolistalle. Ei kai muillakin ole ongelmia dieselpäästöissä, kuin volkkarilla?
Nythän olisi muiden merkkien paikka näyttää volkkarille, missä kaappi seisoo.
Ja tehdä volkkaria paljon puhtaampia dieseleitä. Outoa? Eikö onnistukaan.?
Nyt voisi dieselmarkkinat vallata muut merkit, kuin volkkari, kun ne ovat niin puhtaita.
Vai ovatko? Vai mistä dieselien lopetusjuttu johtuu?
Markkinaraon menetys volkkariin verrattuna hävisi jostakin syystä, mitä ei kilpailijatkaan osaa hyödyntää. Tosi outoa.
Jos valmistaisin puhtaamman dieselin, kuin volkkari ( mikä pitäisi olla tosi helppoa, ilman huijaamistakin), niin myyn dieselautoja pilvin pimein.
Miksi kukaan ei sitten niitä valmista ja saa helppoa rahaa?- Tietäjä1
Kaikkilla merkeillä on ollut ongelmia päästöjen kanssa. Siksi koko kulutusmittaussysteemi muutettiin todellista ajoa vastaavaksi.
- E220_CDI
Tietäjä1 kirjoitti:
Kaikkilla merkeillä on ollut ongelmia päästöjen kanssa. Siksi koko kulutusmittaussysteemi muutettiin todellista ajoa vastaavaksi.
Ei muuten todellakaan muuteta todellista ajoa vastaavaksi, ei sinun eikä minun.
Pakkanen puuttuu. Talvirenkaat ja lumi tiellä puuttuu. TOnnin halkokärry puuttuu. Suksilaatikko puuttuu (niistä huonosti varustetuista autoista, joihin ei lastata neljää aikuista hiihtovarusteineen ja viikonlopun eväineen ilman suksilaatikkoakin. Webastolla esilämmitys puuttuu. Champs Elyseen ruuhkat puuttuvat. Saksalaiset isoimmat moottoritienopeudet puuttuvat
Ei sen normin ole tarkoituskaan kuvata kenenkään todellista ajamista, vaan ainoastaan lisätä testin keskinopeutta, vähentää pysähtelyä ja nostaa testin huippunopeus Suomessa laittomaksi.
Kenenkähän etu mahtaa olla, kun entistä vähemmillä pysähdyksillä ajetaan entistä tasaisella nopeudella entistä kovempaa entistä pidempään?
- Vainsähköjää
Kuulemma dieselin häviävät lähivuosina. Tottakai VW:n huijaus on yksi keskeinen syy miksi poliitikkojen kannattaa tätä vaatia.
Mutta melkein kukaan ei ole iloinnut asiasta niinkuin Toyota. Syykin on selvä: pahasti karille ajanut D4D joka murskasi Toyotan aikaisemman maineen kestävien dieselien tekijänä.
Ikävä kyllä rinnakkaishybridille on annettu vähän elinaikaa sillekään. Vain suurella itsepetoksella sen voi laskea kannattavan. Ympäristölle se ei ole tavallista bensakonetta parempi, päinvastoin.
Vetyautosta ei myöskään ole tulevaisuuden ratkaisuksi.
Moderni pikkuturbon tulee elämään jopa pitempään kuin diesel tai hybridi. Lähivuosina alkaa kuitenkin iso siirtymä täyssähköautoihin. Ne kehittyvät kaiken aikaa ja kaupassa on nyt jo useamman sadan kilometrin toimintasäteeseen yltäviä sähköautoja.
Jopa Toyota on ilmoittanut tulevaisuudessa kehittävänsä sähköauton jonka toimintasäde on peräti 300 kilometriä...- hybidiOnylivoimaa
Pikkuturbot tulevat hävimään nopeasti hybridien tieltä, sähköauto on vasta kehitysvaiheessa eikä yleisty nopeasti. Toyota ei viisaasti lähtenyt mukaan pikkuturbovillitykseen vaan panosti vapareihin ja hybrideihin ja se on toiminut. Toyotakin korvaa ainona pikkuturbon vaparilla. Siksi se on ylivoimainen markkinajohtaja ja hallitsee suvereenisti hybriditekniikan ja omaa käsittämättömän paljon patentteja.
- Tojoeivaanosaa
hybidiOnylivoimaa kirjoitti:
Pikkuturbot tulevat hävimään nopeasti hybridien tieltä, sähköauto on vasta kehitysvaiheessa eikä yleisty nopeasti. Toyota ei viisaasti lähtenyt mukaan pikkuturbovillitykseen vaan panosti vapareihin ja hybrideihin ja se on toiminut. Toyotakin korvaa ainona pikkuturbon vaparilla. Siksi se on ylivoimainen markkinajohtaja ja hallitsee suvereenisti hybriditekniikan ja omaa käsittämättömän paljon patentteja.
Itse asiassa Toyotahan lähti pikkuturboihin. Jälki oli vain aika katua kun kìhtyvyys oli hidasta kuin hybridiin ja kulutus suuri kuin vaparillla 😂
- dieselElääPitkään
Toyotan menestys halpishybrideissä johtuu vain ihmisten tietämättömyydestä.
- laadun.tae
Toyota on merkki johon ihmiset luottaa ja VW, no kaikkihan tietää.............. Jälleenmyyntiarvo kertoo..........
- eniten.kylläkin
Ei niitä kukaan osta, ei osta ei.
ACEA: "Overall in 2016 49.5% of all new passenger cars registered in Western Europe ran on diesel and 45.8% on petrol, while hybrid electric vehicles (HEV) accounted for 2.1% of new cars, electrically chargeable vehicles (ECV) for 1.5% and other alternative fuels (such as LPG, natural gas and E85) for 1.2%." - Eiosta
Ei todellakaan osta enää kukaan. turha autokauppiaiden valehdella:
https://m.kauppalehti.fi/uutiset/dieselkammo-levisi-suomeen--kuluttajiin-saatu-tartutettua-pelkoa/kvuSMFqR
https://m.kauppalehti.fi/uutiset/dieselautojen-myynti-sukelsi-saksassa-huhtikuussa/UF5ESR2Q- kuormaautot
Entäs raskasliikenne. Henkilöautojen dieselinkulutus on raskaaseen liikenteeseen verrattuna hyttysen pieru erämaassa.
- uusi.skandaaliko
GDI bensakoneisiin (suorasuihkutus) autoihin tullee parin vuoden sisällä pakollisiksi EU:ssa hiukkassuodattimet kuten dieseleissä. GDI koneiden hiukkaspäästöt etenkin kylmänä ovat monikymmenkertaiset parjattuihin nykydieseleihin verrattuna. Taitavat poistua GDI tekniikka käyttävät bensakoneet ainakin halvimmista automalleista.
- bensa-on-mopoihin
Hahaa ostin just dieselin ja ostan taas parin kolmen vuoden päästä. Minä omistin ennen saman auton 2 L Bensana nyt 1.6 Dieselinä . Vaikka dieselissä on paperilla kolkyt heppaa vähemmän on se normiajossa paljon rivakampi. 60 € tankkauksella ajan pidemmälle(yli 250km) kuin 90€ bensoilla (saman kokoiset tankit)Siinä teille veroista nillittiöille miettimistä. Mulla tulee yli satku säästöä kuukaudessa eli äkkiä sen diesel veron maksaa.
- Olematon.säästö
Säästöstä puolet menee käyttövoimaveroon ja neljännes kalliimpiin huoltokuluihin ja loppu tuskin riittää hintaeroon ja likaisten käsien ja kenkien pesuun.
- NaurettavaJuttusi
Käyttövoimavero dieselille on 400 euroa ja vuotuinen käyttömaksu 200 euroa. Vaikka et aja ollenkaan niin maksat vähintään 600 euroa. Minä maksan hybridistäni vain 130 euroa käyttömaksua ja hybrideissähän on kaikkein pienin kulutus, joten (lyhemmänkin) ajon matkanteko on edullista.
Sille ei mitkään dieselit pärjää. - JäännösarvoLäheneeNollaa
Kun dieselit on jo nyt vastatuulessa, niin tänään ostetun dieselhenkilöauton vaihtoarvo voi 3...4 vuoden päästä olla toivottoman matala - kukaan ei sellaista enää halua. Sähköautojakin alkaa olla vuosikymmenen vaihtuessa tarjolla.
Ei tartte kuin hallituksen mätkiä lisää veroja ei-ammattiliikenteen dieseleille ja nostaa vuosittaisia käyttömaksuja.
Tai ensialkuun nostaa se löpön hinta samalle tasolle kuin bensalla muiden maiden tapaan, veroilla sekin onnistuu näppärästi.
- mersumies2
Olen täsmälleen samaa mieltä. Kukaan järkevä ihminen ei osta Toyotan D4D dieseliä enää. Moinen paska joutikin kadota maailmankartalta.
Kauan eläköön Mersun 500Nm väännöllä oleva AUTO.- sdasdasd
Ei se elä. Mersedes on hylännyt myös diesekit:
http://www.iltalehti.fi/autouutiset/201705292200169126_oa.shtml - eerrer435
sdasdasd kirjoitti:
Ei se elä. Mersedes on hylännyt myös diesekit:
http://www.iltalehti.fi/autouutiset/201705292200169126_oa.shtmlNiin tuossa uutisessa kerrotaan, että mersu lisää 48v tekniikaa bensa ja DIESEL autoihinsa. Miten se sitten muka on hylännyt dieselit, päinvastoin se kehittää niitä lisää ja on tuomassa myyntiin uuden 6 pyttysen diesel moottorin (surakutonen).
- aasialainenKusetus
Dieseleitä myydään edelleen ja toisille ne ovat edelleen järkevin ratkaisu, eli paljon ajavien valinta vielä vuosikymmeniä.
- kuolevaDiese
Saahan sitä vielä ostaa, mutta dieselkielto tulee tavattoman nopeasti ja kaikkialle länsimaihin. Nyt kun ostaa dieselin, niin muutaman vuoden päästä sitä ei oteta vaihdossa lainkaan vastaan. Sen sijaan Toyotan hybridi on tavattoman haluttu vaihtoauto ja ne suorastaan tullaan repimään pois käsistä.
Jo nyt hybridillä ajo tulee selkeästi dieseliä edullisemmaksi ja kun Toyotan hybridi on huippukestävä ja edullinen, niin ei ole mitään syytä ostaa dieseliä matka-ajoon. Prius-mallisto on laaja ja sekä Yariseksta että Auriksesta on hybridit, samoin C-HR ja RAV4. Todennäköisesti jonkun ajan päästä saamme uudistetun Aven sekä uuden Corollan hybridinä ja hybridipakut ovat myös tuloillaan.
Kipinkapin Toyota-liikkeeseen hybridikaupoille, siinä on se tulevaisuus, diesel on täysin mennyttä maailmaa. - fadsfasd542
kuolevaDiese kirjoitti:
Saahan sitä vielä ostaa, mutta dieselkielto tulee tavattoman nopeasti ja kaikkialle länsimaihin. Nyt kun ostaa dieselin, niin muutaman vuoden päästä sitä ei oteta vaihdossa lainkaan vastaan. Sen sijaan Toyotan hybridi on tavattoman haluttu vaihtoauto ja ne suorastaan tullaan repimään pois käsistä.
Jo nyt hybridillä ajo tulee selkeästi dieseliä edullisemmaksi ja kun Toyotan hybridi on huippukestävä ja edullinen, niin ei ole mitään syytä ostaa dieseliä matka-ajoon. Prius-mallisto on laaja ja sekä Yariseksta että Auriksesta on hybridit, samoin C-HR ja RAV4. Todennäköisesti jonkun ajan päästä saamme uudistetun Aven sekä uuden Corollan hybridinä ja hybridipakut ovat myös tuloillaan.
Kipinkapin Toyota-liikkeeseen hybridikaupoille, siinä on se tulevaisuus, diesel on täysin mennyttä maailmaa.Tai voi käydä niin, että muiden kehittämät sähköautot ja muut kehittyy niin paljon ettei muutaman vuoden päästä kukaan halua nykyisiä Tojon hybridejä.
- Hybridinä
kuolevaDiese kirjoitti:
Saahan sitä vielä ostaa, mutta dieselkielto tulee tavattoman nopeasti ja kaikkialle länsimaihin. Nyt kun ostaa dieselin, niin muutaman vuoden päästä sitä ei oteta vaihdossa lainkaan vastaan. Sen sijaan Toyotan hybridi on tavattoman haluttu vaihtoauto ja ne suorastaan tullaan repimään pois käsistä.
Jo nyt hybridillä ajo tulee selkeästi dieseliä edullisemmaksi ja kun Toyotan hybridi on huippukestävä ja edullinen, niin ei ole mitään syytä ostaa dieseliä matka-ajoon. Prius-mallisto on laaja ja sekä Yariseksta että Auriksesta on hybridit, samoin C-HR ja RAV4. Todennäköisesti jonkun ajan päästä saamme uudistetun Aven sekä uuden Corollan hybridinä ja hybridipakut ovat myös tuloillaan.
Kipinkapin Toyota-liikkeeseen hybridikaupoille, siinä on se tulevaisuus, diesel on täysin mennyttä maailmaa.Henkilöautoissa diesel voi kuollakin ei raskaassa liikenteessä ja työkäytössä vielä vuosiin.
- Aika_näyttää
Valinta voi olla, mutta ei välttämättä kohta kannattava, riippuen miten maksut ja kiellot edistyvät.
- näinOikeassaMaailmassa
Kunhan tuo poliitikkojen pisteiden kalastusinto menee ohi tosiasioiden edessä, niin kohta ollaan samassa tilanteessa ja markkinassa. Hybridit ja sähkikset lisääntyvät pikkuhiljaa ja ne jotka ajelevat pääsääntöisesti vain lyhyitä matkoja vaihtavat dieselinsä niihin, mutta kaikki enemmän ajavat jatkavat dieselillä vielä vuosikymmeniä.
Mm. Daimler kertoi juuri satsaavansa uusien dieselmoottoriensa kehittämiseen ja he uskovat niiden hyvään tulevaisuuteen jatkossakin. - vsgsgsggsgsgsg
Tutkimuksen mukaan Ahvenenmaalaiset ja Eteläsuomalaiset saastuttavat eniten henkilöäkohden koko maailmassa, vaikka kaikki ei varmaankaan edes omista diesel autoa.
- sdfr432
Korjaus edellisen kirjoittajan tekstiin. Ahvenenmaalaiset ja eteläsuomalaiset saastuttavat eniten henkilöäkohden Euroopassa ei koko maailmassa.
- dynastiavensis
TOYON Riisseli moottorit ei kestä mitään lohkot halkeaa kansi säpäleinä
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1276828Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631624234Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen523406Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4903014Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2862001Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361683Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja161532- 911513
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1751441Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151406