Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Helsingin tulokset

Hermoraaste

No nyt tuli pistesaalis sähköpostiin, mutta pisterajoista ei tietoa. 60 pistettä yhteispistejonossa, ihan hilkulla riittääkö. Onko tietoa, löytyykö pisterajoja jo jostain, vai pitääkö odottaa, että Opintopolkuun päivittyy tieto valinnasta?

46

6038

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 12345as

      Onko sähköposti tullut niille, jotka eivät päässeet monivalinnoista jatkoon?

      • aasiakinaasimpi

        Kyllä 😕 tuli jo aamusta


    • Apuaaaaa

      Koepisteitä 40 herranjumala!!! Eli olen käytännössä varmasti sisällä vai?

      • jeeesain66p

        Olet varmasti!! Pisterajat ovat erittäin harvoin noin korkealla ja koe oli vielä vaikeampi kuin viimevuosina :) Nyt juhlitaan :D


      • Apuaaaaa

        Oi ihanaa! Yhteispisteitäkin mulla 70, eiköhän tällä sisään mennä. Ja vielä suoraan lukiosta <3


    • jeeesain66p

      https://www.helsinki.fi/fi/opiskelu/hakijakohtaisia-tietoja-14765396875

      Tosta linkistä pääsee jokainen katsomaan oman pistesaaliinsa jos tietää oman hakemusnumeronsa! :D

    • Hermoraaste

      Opintopolun chat-asiakaspalvelijan mukaan yhteispistejonossa raja 58p ja koepistejonossa 35p.

      • Ertg

        34p täällä eli rannalle. Viime vuonna 35p ja rannalle. Voiko vitutukseen kuolla?


      • jännittynyt

        Mulle vastattiin, ettei tällaista tietoa ole mahdollista saada opintopolusta etukäteen..


      • epäileväinen

        Jep, mulla sama. Hermoraaste, kuka chat-asiakaspalvelija sulle vastasi?


      • Hermoraaste

        Olikohan Katriina nimi, en oo varma.


      • jännittynyt

        Mulle vastas Mirja ja hänen mukaansa ei anneta tätä tietoa..


    • nytjännittää

      SAin 35 pistettä olenko jatkossa???? Laskin että 194 on ihmisiä jotka ovat saaneet 35 pistettä kokeesta tai enemmän

      • 493828

        Mitä luultavammin olet!!


      • Hermoraaste

        Hilkulla. Ensin otetaan yhteispistejono, jossa todennäköisesti hakijoita myös pienemmillä pisteillä. Sitten tuon 35 pistesaaliin saaneiden ryhmä järjestetään eri kriteereiden mukaan, eli kaikki 35 pistettä saanutta ei välttis pääse.


    • Tollo123

      Miten ton oman hakemusnumeron saa??

      • nytjännittää

        Sähköpostiin tuli!


      • Hermoraaste

        Löytyy myös Opintopolusta hakemuksesi ylälaidasta.


    • seesamiii

      Sain 37p, uskallanko iloita?

    • jesklgns

      Mulla on 61 yhteispistettä ja 35 koepistettä. Meninköhän sisään? Kaks kertaa oon jäänyt pisteen päähän ja kuolen tähän jännään.

      • Laskinpisteet

        Uskon että oot sisällä 35 ja 61 pisteillä. Ja myös 37 sisällä


      • laskitko
        Laskinpisteet kirjoitti:

        Uskon että oot sisällä 35 ja 61 pisteillä. Ja myös 37 sisällä

        Jos kerran laskit pisteet niin mitkä on sisäänpääsyrajat? :D


      • Miten sulle kävi?


    • dgklhsgoihsg

      Hei, soitin Helsingin yliopiston hakijapalveluun (02941 24140, avoinna ma-pe klo 12-14). Puhelu vahvisti, että pisterajat olivat ypjonossa 58 ja kpjonossa 35. Sain myös tietää päässeeni itse sisään 35 koepisteellä ja 61 yhteispisteellä (yhteispistejonossa). Palvelussa on ruuhkaa, mutta suosittelen ihan saatanasti soittamaan ja kysymään omia tuloksia. Tänään olen onnellinen.

      • Jooggnli

        Itse soitin sinne ja he sanoivat etteivät tiedä vielä. Mutta tarkoittaako se että pääsee sisään jos on saanut 35 pistettä kokeesta?


      • 3030

        Minullekin sanoivat, että eivät tiedä vielä. Itselläni 59 pistettä, että hieman kuumottaa.


    • Mgaa

      36 pistettä, pääsenkö sillä?

    • Eihitto

      Soitin sinne mutta ne sano ettei tiiä viel

    • Neljäskertatodensanoo

      Soitin myös hakijapalveluihin ja sanoi samaa, että pisteraja 35 ja onnitteli kun omat pisteeni ovat 38 :)

      • Jksldld

        Eli pääseekö 35 pisteellä sisään?


    • Kuumotusss

      35 ja 58 pisteet, onko mitään toivoa???

    • rtyo9eruyp0e

      Mikshän ne ei kerro kaikille rajoja ja sitä onko päässy? Kun mä soitin, tyyppi siis haki mun tiedot koko nimen perusteella ja sanoi että siellä lukee "yhteispistejono: hyväksytty".

      • Jldldöf

        Multa sin edes kysynyt tietoja että olisi voinut katsoa sanoi vaan että viimestään huomenna


    • qmotus

      Onko joku laskenut Vaasan koepistejonon rajan? Sain 33p

    • jännittääpirusti

      37 ja 54, mitä veikkaatte?

      • Bjööö

        Mun laskujen mukaan oot päässy


    • Kdlldkb

      Entäs 35 ja 47? En varmaan päässyt

      • Aaabbbu

        Sisällä. Ilmoitus tuli!


    • 35p

      Julkaistaankohan sisäänpäässeiden nimiä? Onkohan jo jossain näkyvissä, en itse löytänyt

    • 33p
    • lääkisläisenomainen

      Nykyisenä tiedonvälitysaikakautena tuntuu merkilliseltä, että näin moniselitteisiksi jäävät tulkinnat, onko sisällä vai ei. Eivätkö hakijat tunnista omaa hakijanumeroa?

      Kun sadasosapisteet ratkaisevat, tuloksista sellaisinaan ei voi päätellä sisäänpääsyä. Tasapisterajoissa tulevat prioriteetit. Viime vuonna numerot olivat vielä ihmisiä, joiden sisäänpääsy julkistettiin netisssä. Nyt ilmeisesti opintopolun käytössä - käyttäjässä tai järjestelmässä - on vikaa. Tai tilanne elää jotenkin.

      Kuvittelisi kuitenkin, että lääkis on ollut ykkösvalinta eikä sitä hevin pois anneta, jos sisään on päässyt. 1. varasijalla oleva voi vielä elätellä toivoa. Samoin suoranaiset inhimilliset virheet, jotka sensori on tehnyt, mutta kyse on marginaalista: 1 tai 2 tapausta saavat armon. Voi se olla nollakin.

      Oikaisupyyntöjärjestelmä on myös bisnestä. Olen vilpittömästi onnellinen sisäänpäässeiden puolesta. Rajankävijät ovat ensi vuoden potentiaalisia alfalääkisläisiä.

      Mutta still I wonder. Onnettomilla lähtökohdilla ja asenteilla lääkikseen pyritään myös. Heidän paikkansa on muualla. Katselin vain tuota pistetulostuslistaa...

      • Muumi9999999

        Ovatko pisterajat jo julkaistu?


      • abuva
        Muumi9999999 kirjoitti:

        Ovatko pisterajat jo julkaistu?

        Tuloskirjeestä löytyy, koepisteillä alin 35p ja yhteispisteillä 60p.


    • Nimilista

      Onko myös Pothaniassa valittujen nimilista kuten aikaisemmin?

    • enlöydäpäivää

      Minä päivänä phukseilla alkaa koulu Helsingissä? :D

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      2047
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1763
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1634
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1440
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      64
      1374
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      19
      1311
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1282
    8. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      75
      1282
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1231
    Aihe