Oikis Rovaniemi vai Joensuu

oikikseenäkkiä

Hei! Te jotka tiiätte asiasta enemmän niin latokaapas hyviä ja huonoja puolia Rovaniemen ja Joensuun oikeustieteellisissä! Mut hyväksyttiin suoraan Rovaniemelle ja Joensuulle oon varalla ja nyt pitäski päättää et hyväksynkö Rovaniemen vai alanko venailee mahdollista Joensuuhun pääsyä, joka saattaa selvitä vasta 14.8. Mikä on tosi myöhästä jos pääkaupunkiseudulta sit pitäis alkaa muuttaa kumpaan tahansa opiskelemaan :D joten antakaapa tulla perusteluja miksi valitsisitte tai ette valitsisi Rovaniemen/Joensuun oikista?

Oon kuullut, että Rovaniemi olisi isompi ja tarjoaisi enemmän valinnaisia opintoja kuin Joensuu, mutta Joensuulla taas on mahdolliuus HTK ja HTM tutkintoon.

APUA!

15

2313

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Turku1994

Itse suosittelen Joensuuta etäisyyksien vuoksi jo pelkästään. Varman päälle voi aina pelata, joten voithan lykätä paikan hyvöksymisen siihen 14.7(jos muistan oikein) asti. Kannattaa myös harkita sitä niiden tutkintojen takia mistä on jo ottanut selvää jos ne kiinnostavat. Kumpikin paikka on tietysti todella hyvä, mutta rovaniemi vain voi tuntua kovin pieneltä ja syrjäiseltä helsingissä asuneelle.

• Joensuuhelpompi

Joensuussa opintojen arvosteluasteikko selvästi leppoisampi, joten sieltä on helpompi saada hyvät paperit kuin Rovaniemeltä, jossa erinomaiseen vaaditaan 90 % pisteistä. Ehdottamasti ottaisin Joensuun näistä kahdesta myös helpomman etäopiskelun takia.

• SyksylläJoensuuhun

Itä-Suomen yliopistossa on myös vapaa sivuaineoikeus, joten on helpompi opiskella vaikka kauppatieteitä tai jotain kieltä siihen OTK/OTM tutkinnon kylkeen --> varmasti hyötyä työllistymisen kannalta.

• Anonyymi
        SyksylläJoensuuhun kirjoitti:

Itä-Suomen yliopistossa on myös vapaa sivuaineoikeus, joten on helpompi opiskella vaikka kauppatieteitä tai jotain kieltä siihen OTK/OTM tutkinnon kylkeen --> varmasti hyötyä työllistymisen kannalta.

Oikeustieteessä ei ole sivu- eikä pääaineita.

• Rovaniemikutsuu

Joensuun varasija jono ei ole liikkunut yhtään ja olen kuullut, että ensimmäiseltä varasijalta saattaa joskus jopa päästä joku. Tämän takia otin itse Rovaniemen paikan vastaan ja en jäänyt odottamaan Joensuun tuloksia. :)

• Oikikseenäkkiä

Mut mietin tota oikasupyynnön tekemistä jos se ois sitten jotain hyödyttänyt

• Judicalainen

Ehdottomasti joensuu...joka osalla parempi!

• OikeaArtisti

Moi!
      Rovaniemellä on käytössä paljon kehuttu poolijärjestelmä opintojen suhteen ja sieltä saatua tutkintoa arvostetaan sekä Suomessa, että kansainvälisestikin. Kuitenkin juristiksi valmistuu Suomessa edelleen senverran sopusuhtaisestk väkeä, että kaikkialta saatua tutkintoa arvostetaan ja loppupeleissä sillä ei ole merkitystä missä on opintonsa suorittanut.
      Mitä taas opintojen ulkopuoliseen elämään tulee, Rovaniemeltä lentää helsinkiin n. Tunnissa ja lennot ovat usein kohtuuhintaisia. Joensuusta junalla tai bussilla. Ilmaston ja kaupungin suhteen tuskin suuria eroja. Suurin ero syntyykin ainejärjestötoiminnan ja opiskelijakulttuurin kautta, sillä Artikla täyttää jo 37-vuotta, kun Judica on vasta nuori 3-vuotias. Näin ollen Artiklassa onkin ehtinyt kehkeytyä jo perinteitä ja muuta historiaa. Judicassa pienuus on etuna ja ainejärjestön sisällä varmasti läheisempää porukkaa ja hallitukseenkin pääsee useimmat halukkaat. Lisäisin vielä, että 11 oikeustieteellisessä mahdolliset kv-viikot eivät ole rantautuneet vielä Itä-Suomeen, vaikka satunnaisia Judicalaisia on saatu viikoille mukaan!
      Loppupeleissä ensivuodesta tulee yksi elämäsi parhaista oli se sitten Judicalaisena tai Artiklassa! Onnea opiskelupaikasta

• tyhmaaaaaa

huutista :DDD kuulostat siltä että olisit varasijalla ja koitat vaikuttaa AP:n päätökseen :DD joo varmaan todellakin kannattaa valita opiskelupaikka sen perusteella, että rollosta lentää tunnissa helsinkiin..huhhuh

• Oikikseenäkkiä

Mun mielestä tällä henkilöllä oli aika kivat perustelut kiitos paljon vastauksesta ja tämmöset tyhmät kommentit voi jättää kommentoimatta kiitos!

• Ronnadz

Tässä viestissä tulikin kaikki oleellinen. Jokainen kuitenkin itse päättäköön minkä opiskelukaupungin valitsee.

• puristi

Terveiset sinne artiklan hallitukseen!

• Anonyymi

kylläkin Booli järjestelmä miissä sut juotetetaan känniin aj opet nai peppuun koko opiskeluja ajn ja 2 oiken kymmenestä rittää

• Anonyymi

Rovaniemi on ankea. Pitkä talvi ja kuivaa jänkää ympärillä. Ei edes kunnon järviä ja uimapaikkoja.

• Anonyymi

Rovaniemellä riittää 2 oikein kymmenestä ja et hakkaat akkas ja olet viher piiperö.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Theermannilla kulkee!

Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      101
      7001
    2. Näin unta viime yönä

Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      47
      4736
    3. Esivaihdevuodet, menopaussi

https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      54
      2646
    4. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      5
      2108
    5. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      181
      1093
    6. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1058
    7. Olen jälleen pahoillani

Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell
      Ikävä
      91
      1011
    8. Oot vaan niin hellä

Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä
      Ikävä
      30
      846
    9. Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle

Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai
      NATO
      242
      843
    10. Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?

Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?
      Maailman menoa
      179
      773
    Aihe