Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Oikis Rovaniemi vai Joensuu

oikikseenäkkiä

Hei! Te jotka tiiätte asiasta enemmän niin latokaapas hyviä ja huonoja puolia Rovaniemen ja Joensuun oikeustieteellisissä! Mut hyväksyttiin suoraan Rovaniemelle ja Joensuulle oon varalla ja nyt pitäski päättää et hyväksynkö Rovaniemen vai alanko venailee mahdollista Joensuuhun pääsyä, joka saattaa selvitä vasta 14.8. Mikä on tosi myöhästä jos pääkaupunkiseudulta sit pitäis alkaa muuttaa kumpaan tahansa opiskelemaan :D joten antakaapa tulla perusteluja miksi valitsisitte tai ette valitsisi Rovaniemen/Joensuun oikista?

Oon kuullut, että Rovaniemi olisi isompi ja tarjoaisi enemmän valinnaisia opintoja kuin Joensuu, mutta Joensuulla taas on mahdolliuus HTK ja HTM tutkintoon.

APUA!

11

1821

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Turku1994

      Itse suosittelen Joensuuta etäisyyksien vuoksi jo pelkästään. Varman päälle voi aina pelata, joten voithan lykätä paikan hyvöksymisen siihen 14.7(jos muistan oikein) asti. Kannattaa myös harkita sitä niiden tutkintojen takia mistä on jo ottanut selvää jos ne kiinnostavat. Kumpikin paikka on tietysti todella hyvä, mutta rovaniemi vain voi tuntua kovin pieneltä ja syrjäiseltä helsingissä asuneelle.

    • Joensuuhelpompi

      Joensuussa opintojen arvosteluasteikko selvästi leppoisampi, joten sieltä on helpompi saada hyvät paperit kuin Rovaniemeltä, jossa erinomaiseen vaaditaan 90 % pisteistä. Ehdottamasti ottaisin Joensuun näistä kahdesta myös helpomman etäopiskelun takia.

      • SyksylläJoensuuhun

        Itä-Suomen yliopistossa on myös vapaa sivuaineoikeus, joten on helpompi opiskella vaikka kauppatieteitä tai jotain kieltä siihen OTK/OTM tutkinnon kylkeen --> varmasti hyötyä työllistymisen kannalta.


    • Rovaniemikutsuu

      Joensuun varasija jono ei ole liikkunut yhtään ja olen kuullut, että ensimmäiseltä varasijalta saattaa joskus jopa päästä joku. Tämän takia otin itse Rovaniemen paikan vastaan ja en jäänyt odottamaan Joensuun tuloksia. :)

      • Oikikseenäkkiä

        Mut mietin tota oikasupyynnön tekemistä jos se ois sitten jotain hyödyttänyt


    • Judicalainen

      Ehdottomasti joensuu...joka osalla parempi!

    • OikeaArtisti

      Moi!
      Rovaniemellä on käytössä paljon kehuttu poolijärjestelmä opintojen suhteen ja sieltä saatua tutkintoa arvostetaan sekä Suomessa, että kansainvälisestikin. Kuitenkin juristiksi valmistuu Suomessa edelleen senverran sopusuhtaisestk väkeä, että kaikkialta saatua tutkintoa arvostetaan ja loppupeleissä sillä ei ole merkitystä missä on opintonsa suorittanut.
      Mitä taas opintojen ulkopuoliseen elämään tulee, Rovaniemeltä lentää helsinkiin n. Tunnissa ja lennot ovat usein kohtuuhintaisia. Joensuusta junalla tai bussilla. Ilmaston ja kaupungin suhteen tuskin suuria eroja. Suurin ero syntyykin ainejärjestötoiminnan ja opiskelijakulttuurin kautta, sillä Artikla täyttää jo 37-vuotta, kun Judica on vasta nuori 3-vuotias. Näin ollen Artiklassa onkin ehtinyt kehkeytyä jo perinteitä ja muuta historiaa. Judicassa pienuus on etuna ja ainejärjestön sisällä varmasti läheisempää porukkaa ja hallitukseenkin pääsee useimmat halukkaat. Lisäisin vielä, että 11 oikeustieteellisessä mahdolliset kv-viikot eivät ole rantautuneet vielä Itä-Suomeen, vaikka satunnaisia Judicalaisia on saatu viikoille mukaan!
      Loppupeleissä ensivuodesta tulee yksi elämäsi parhaista oli se sitten Judicalaisena tai Artiklassa! Onnea opiskelupaikasta

      • tyhmaaaaaa

        huutista :DDD kuulostat siltä että olisit varasijalla ja koitat vaikuttaa AP:n päätökseen :DD joo varmaan todellakin kannattaa valita opiskelupaikka sen perusteella, että rollosta lentää tunnissa helsinkiin..huhhuh


      • Oikikseenäkkiä

        Mun mielestä tällä henkilöllä oli aika kivat perustelut kiitos paljon vastauksesta ja tämmöset tyhmät kommentit voi jättää kommentoimatta kiitos!


      • Ronnadz

        Tässä viestissä tulikin kaikki oleellinen. Jokainen kuitenkin itse päättäköön minkä opiskelukaupungin valitsee.


      • puristi

        Terveiset sinne artiklan hallitukseen!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      92
      2412
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2164
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      1993
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1868
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      11
      1702
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1622
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      27
      1476
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1450
    9. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      74
      1419
    10. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1412
    Aihe