Minulla on Peugeot 206, jossa ovat menneet öljyt ja vedet sekaisin. Mitä kannattaa tehdä?
Öljyt ja vedet sekaisin
9
9704
Vastaukset
- pösöötti
Jos on vanha niin ota termostaatti pois jätä jäähdytin korkki löysälle. Tee huohotin pytkeen viilto ja vaihda uudet öljyt ja nesteet ja aja niin pitkälle kun kestää. Voi kestää vielä vuosia.
Ei kannata alkaa korjaamoaan.- miksimiksimiksi
Ööööööö.... Miksei kannentiivisettä kannata vaihtaa? Se kun ei ole kallis, eikä edes kovin vaikea asia.
Jos itse tykkäät ajella autolla joka voi koska vaan laueta, mihin vaan, ei se tarkoita sitä, etteikö joku toinen arvostaisi luotettavaa auton toimintaa.
- vikalista
Riippuu siitä, että onko öljy nesteen joukossa, vai toisinpäin. Jos molemminpäin, niin kannattaa vaihtaa kone, jos alle 200 tkm ajetusta autosta kyse. Itellä oli öljyä nesteen joukossa ja se ei ajoo haitannut. Noin 70 tkm ajoin ja myydessä oli mittarissa 340 tkm. Lisää vikoja ei ainakaan kannata tehdä autoon, jos ajaa meinaa sillä.
- pösöötti
Nykyiset korjaamo hinnat ovat niin kauheita että vanhaan autoon ei kannata paljon tiivestettä vaihdattaa. 1000 e lasku tulee joka tapauksessa ja ei ne märkäputkikoneeseen osaa edes tiivistettä vaihtaa.
- opeliks
Aika huonoissa kantimissa on sitten autokorjaamot nykyisin jos eivät osaa tuollaiseen "märkäputkikoneeseen" tiivistettä vaihtaa.
Minäkin osasin, vaikka en ole koskaan aiemmin vaihtanut minkäänlaiseen autoon enkä moottoriin kannentiivistettä vaihtanut.
- EiVälttämättäPaha
Jos paisuntasäiliöön tulee vähän öljyä mutta öljyssä ei näy jälkiä jäähdytinnesteestä, täyttökorkissa tai tilussa emulssia - voit vaihtaa jäähdytyinnesteen ja laittaa paikkausainetta sekaan. Jos öljyä on vähän paisuntasäliössä se ei ole vaarallista - mutta jos jäähdytinnestettä on öljyn seassa se on vaarallista - öljy menettää voitelukykynsä ja paineenkeston josta seuraa mm laakereiden nopea kuluminen.
esim https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/steel-seal-500-ml-kannentiivisteen-korjausneste
Itse "korjasin" Nissainin vastaavalla aineella ja ajoin yli 100.000km lisää ennen kuin auto meni kolarin jälkeen lunastukseen. En ole ainut joka on jatkanut vastaavilla aineilla vanhempien - halvempien autojen käyttöikää vuosilla.
Korjaamo ottaa tonnin molemmilta puolilta pelkän tiivisteen vaihdosta - ja syy voi olla myös kannen halkeamassa.... - RMB54
Ei taida 206 TU moottorissa olla märkiä putkia. Eli eikö rohkeasti kansi pois ja uusi tiiviste. Samalla saa jakopäänkin päivitettyä.
- rellut
Ei kannata hukata pösöön aikaa. Osta toinen auto ja tarkista jäähdytysnesteen laatu, ei saa kuplia ja nesteen oltava kaunista väriltään. Öljytikku myös hyvännäköisen öljyn peitossa. Sellaisia saa jopa 400 eurolla. Ostin just rellu 19, jolla ajettu vain hieman yli 100 000 km. Tuolla rahalla ei saa kansiremonttia ja säästyy aikaa ja hermoja.
- NiiNoJoopaJoo
Kyllä se siitä rellustakin voi tiiviste mennä vanhuuttaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663372Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433167Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1222668- 432538
- 311953
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271850- 481636
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä861477- 391320
- 821189