Fiat kestää!

tällä-mennään

Mulla on ollut monta Fiatia eikä niistä oo yksikään keittänyt. Jos auto keittää se johtuu siitä, että auton omistaja ei oo huolehtinut autonsa nesteistä. Uutta Fiatia tilalle ja mennään mukavasti ohi Tojonräppänöistä. Mulla on ollut Tipoja, Pandoja ja Puntoja. Nyt mulla on Grande Punto ja Panda. Hyvin toimii. Suosittelen!

20

753

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • täälläkin-kestää

      Mullakin toimii Fiat ja erittäin hyvin on palvellut aina. Fiatit todellakin kestää. Ei tarvetta auton vaihtamiselle.

    • fyffex

      Osta Stilo tai Chroma, niin Fiat-innostus loppuu. Riittää nimittäin korjaamolaskuja, kun ei edes huoltovaloa saa itse nollattua.

      • PskAatuutinista

        No, kerroppas mistä autosta saa huoltovalon itse nollattua? Kokemuksen perusteella voin sanoa, että ei ainakaan ranskalaisista.


      • Pierre__
        PskAatuutinista kirjoitti:

        No, kerroppas mistä autosta saa huoltovalon itse nollattua? Kokemuksen perusteella voin sanoa, että ei ainakaan ranskalaisista.

        Citroenista oainakin nnistuu kun tietää miten se tehdään. Ei tarvita edes mitään testereitä tai työkaluja,


      • fiusanomattakinpashaa

        Renaultistakin saa nollattua helposti.


      • Fiatonhyvä

        En osta. enkä osta myöskään Peugeotia, Citroeniä, DS:ää enkä Ooppelia. Pitäkää romunne. Minä ajan vm 2005 tai sitä uudemmalla autolla ja Fiatilla, kiitos. Stilo ja Croma ovat sitä paitsi vanhoja :) Ostakaa uudempi muuten saatte tyytyä Peugeot 206:een joka sammuu joka liikennevaloihin ja joka risteykseen. Peugeoteissa hajoavat koiranluut, iskarit ja taka-akselit. Citroenissä taka-akselit.


      • Variantti
        Fiatonhyvä kirjoitti:

        En osta. enkä osta myöskään Peugeotia, Citroeniä, DS:ää enkä Ooppelia. Pitäkää romunne. Minä ajan vm 2005 tai sitä uudemmalla autolla ja Fiatilla, kiitos. Stilo ja Croma ovat sitä paitsi vanhoja :) Ostakaa uudempi muuten saatte tyytyä Peugeot 206:een joka sammuu joka liikennevaloihin ja joka risteykseen. Peugeoteissa hajoavat koiranluut, iskarit ja taka-akselit. Citroenissä taka-akselit.

        Hyvin onnistuu, 06 Cromassa Motonetin 4065/T79 OBDII scannerilla. Autohan tosin on Opel/SAAB, eikä Fiat. Täytyy sanoa, että olisikin Fiat, niin ei olisi niin paljoa ongelmia. 160tkm mittarissa ja 2 -sylinterin mäntä vaihdettu ja siinä samalla tietty kaikki ketjut, kannentiivisteet, venttiilikopan tiivisteet, venttiilit, hybrauliset nostajan kupit, ruiskut on irotettu ja puhdistettu, katalysaattori vaihdettu, kun öljy ja palamaton bensa pasko sen. Siis GM:n 2.2L haistapaska moottori. Muuten ihan hyvä peli, kun on 220HV Saabin alustalla.


    • arska1234

      vuodesta 2000 mulla on ollut 3 Puntoa, 2 Grandea ja nyt 500L... Normaalihuoltojen lisäksi yhteen noista jouduin vaihtamaan ajovalopolttimot :)
      Tosin nuo on uutena ostettu ja alle 40000km ajettu, kunnes vaihto uuteen :)
      500L taitaa pysyä pitempään, koska uutta ei saa suomesta???

    • Eururu

      Muhahahaaaa. Fiat on kestävä auto. Pyllyyn hymyä. Muhahahahaaqa.

      • Variantti

        Joo, on se mullon 08 Grande Punto, johon on huoltoliikkeessä tehty huollot 150tkm asti, siitä eteenpäin oon käytänössä 2 kertaa vuodessa vaihtanu öljyt ja filtterin. Nafta filtterin vaihdan 3v välein, joten niitäkään ei ole vaihdettu, kuin 2 kertaa. Kuluvia osia, jarrukenkiä ja paloja oon vaihtanu...kerran. Turbon vaihdoin kotipihalla, ruiskupumppu on vaihdettu ja kytkin. Niin, mittarissa on nyt 404700km ja sitäkin joutuu seuraamaan tripistä, kun 400000km jälkeen matkamittari ei näyttänyt, kuin viivaa.. Niin, ostin ton siis 3v vanhana ja 150tkm ajettuna, vetokoukku on ja sillä vedetään kärryä aika paljon, joten kytkin kuluu, kun 1.3l pikkudieselissä nyt ei ole alapään vääntöä. Motarilla vie, sellasen 4,4l satasella 130km/h mittarinopeudella. Pistä paremmaks 5900€ autosijoituksella. Yli 250tkm oon vetäny marginaalisilla huoltokuluilla, kytkin, naftapumppu ja turbo nyt kustansi töineen sellasen 1300€, mutta muuten mennään 200€/v huolloilla: Öljyt, filtteri, joka toinen vuosi jarrunesteet, joka kolmas vuosi naftafiltteri ja välillä vähän jarruosaa. Pakoputkikin on originaali...Tästä 4v eteenpäin, ni mulla on tossa 600tkm mittarissa. Siitä sitten huumoria...Tekniikka on äärimmäisen yksinkertaista ja elektroniikkaa ei mootorinohjausta lukuunottamatta juuri ole, ilmastointi manuaalinen, vain etuikkunat sähköllä ESP, ei tässä autossa.. Tää on tän päivän Amazon, ei mene rikki ilveelläkään ja vielä ketjukäyttöinen Diesel.


    • fcapsa58

      Kyllä Fiat on hyvä, kestävin auto sitten Peugeot 206:n. Parhaat autot joilla olen ajanut Ruotsissa olivat:

      1) Fiat Tipo
      2) Peugeot 205

      Arvatkaa kumpi.

      • arvaajaveikka

        Tipohan se on :D


    • Fiat 126:ssa ei tosiaankaan moottori koskaan keittänyt.

      • fiateikeitä

        Eikä Grande Puntossa eikä Pandassa ole keittänyt mukaan lukien Italiassa ja Puolassa valmistetut Pandat sekä Italiassa valmistetut Grande Puntot :D


      • fiateikeitä kirjoitti:

        Eikä Grande Puntossa eikä Pandassa ole keittänyt mukaan lukien Italiassa ja Puolassa valmistetut Pandat sekä Italiassa valmistetut Grande Puntot :D

        Fiat 126 on kuitenkin ylivoimainen keittämättömyydessään, kun siinä on ilmajäähdytteinen moottori...


    • FCA
    • Köyhienihmistenasialla

      Barvo T-Jet Sport vm. 2009. Ihan saamarin hyvä auto mutta vaihdelaatikkko alkoi oireilemaan 75 000Km:n kohdalla. Mitä ilmeisemmin tyyppivika joka käsisittääkseni johtui tietyn/tiettyjen laakerien väärästä kirstysmomentista. Asia häiritsi sen verran että Bravo vaihtui 2014 KIA Pro Cee'd GT:hen. Bravo on edelleen ajossa uudella/uusilla omistajalla ja Trafin mukaan mennyt ekalla katsastuksesta läpi (no okei, oli maininta vetoakselin sisemmästä suojakumista joka oli rikki. Korjauskehoitus).

      • Fiatjaviat

        Autobildin laatu ja luotettavuustutkimus ajoi minut ja viat,ini itsetuhon partaalle. Toyota onneksi pelasti!


      • Tojoprovo
        Fiatjaviat kirjoitti:

        Autobildin laatu ja luotettavuustutkimus ajoi minut ja viat,ini itsetuhon partaalle. Toyota onneksi pelasti!

        Taisi tojo viedä myös ajamisen ilon. Ainakin tekemistä ajamiseen toi lisää.


    • Siinähän_ne_männöö

      Nytkii kaks viiattia pihassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1635
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1499
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      66
      1398
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      34
      1363
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      49
      1314
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1238
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1136
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1092
    Aihe