Milloin ainevalinnat tehdään?

Olen menossa lukioon, Kuninkaantielle, jos auttaa.
Milloin valitsen ensimmäisen lukuvuoden (/-kauden?) aineet, missä teen sen, ja voiko mitään muuttaa jälkeenpäin?

6

417

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kungsgatan

      Kuninkaanteitähän onkin vain yksi tässä maassa..

      • No löydäpä mulle 2 Kuninkaantiellä toimivaa lukiota :)
        Vitu nero säki oot...


    • Sanoinp

      Valinta uskonon ja et:n välillä pitää tehdä jo ennen lukuvuotta ja -kautta, vaikka eka kurssi olisikin myöhemmin. Ks.
      http://keskustelu.suomi24.fi/t/14874765/lukioon-meneville-ajankohtainen-et-kylla--vinkki

      Ja jos kuulut kirkkoon ja olet kiinnostunut saada itse valita katsomusaine (ussa/et), eroa kirkosta nyt ennen lukion aloittamista. Muuten se eroaminen voi olla myöhäistä tuon ainevalinnan oikeuden saamisen osalta.

      Alle 18-vuotias tarvitsee huoltajien suostumuksen kirkosta eroonsa, mutta sen saanee useimmissa tapauksissa käyttämällä tunnettuja lastenkasvatusmenetelmia eli uhkailua, lahjontaa ja kiristystä.

    • wampire55

      kannattaa valita heti kättelyssä kunnon aineet että jaksat puurtaa siellä herrojen eliittikoulussa

    • ysiysii

      Moi! Oon ite Kunkussa kanssa ja ainevalinnat tehään virallisesti vasta koulun alun jälkeen ja opo siinä myös auttaa. Ei kannata niitä stressata, hyvin ne tulee meneen. Tietty voit etukäteen jo miettiä, että mitkä aineet sua kiinnostaa ja mitä haluisit enemmän opiskella, mutta ite en ainakaa ennen lukion alkua ollu miettiny yhtään mitään ja hienosti on menny siitä huolimatta :D Ja tosiaan ne valinnat tehään wilmassa, siitä valintatilanteesta tuut saamaan koulussa tietoa, se on yksinkertaista. Ja valintoja voi muuttaa jälkeen päin ja mäkin oon sitä tehny, mutta tietty on sulle itelle helpompi jos oot miettiny edes suunnillee mitä haluut.

      • Poika-01

        Kiitokset tiedosta!Juurikin tätä vastausta tarvitsin :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Moi vaan vielä kerran

      Kivaa päivää samalla. Kukaan ei kaipaa eikä rakasta. 💔🐺🌃🌧️☀️
      Ikävä
      328
      3896
    2. Nainen, millaisista miehistä tykkäät?

      Mielenkiinnosta kysyn 😄
      Ikävä
      253
      3681
    3. Nyt sitten ulos ihmiset!

      Älkää jumittako täällä. Menkää, näkykää ja hankkikaa kokemuksia. Ei teitä kukaan edes bongaile, jos önötätte täällä.
      Ikävä
      146
      2693
    4. Mitä jos saisit tietää että kaivatullasi

      on jo joku toinen?
      Ikävä
      114
      2268
    5. Onnea Solatie !

      On sit valittu uusi kaupunginjohtaja.No ei menny Nivala-Harju- Tapio -Pikkarainen juntan mukkaan.
      Kemijärvi
      23
      2210
    6. Naiselle varatulle

      Jos homma kariutuu kotona, niin saanko sinut ihan omakseni🙂??
      Tunteet
      23
      2132
    7. Minun pitää tehdä jotain

      En tiedä meneekö siihen viikko vai kuukausi. Mutta jos voit odottaa, niin löydän sinut sen jälkeen kun on homma hoidett
      Ikävä
      45
      1862
    8. Sarvisalon kesätori

      Onpa kiva paikka. Mutta torikahvila oli suorastaan naurettavan alkeellinen ja ne voileivät,olivat kuin pienen lapsen tek
      Loviisa
      17
      1855
    9. Hindulijat raivoavat täällä, ettei kristinuskossa

      ole itsessään mitään aitoa! No miksi sitten hyökkäilette "nollaa vastaan"? Eikö hnduilijan vaan kannattaisi pieht
      Hindulaisuus
      319
      1603
    10. Sinä oot hyvä ihminen

      Mut ehkä me ei vaa sovita yhteen :(
      Ikävä
      123
      1432
    Aihe