Avautuminen riparista

Hulluerakko

Nonnii perkele, huomennahan se.
Inhoan koko ajatusta jostai jeesuksen syötöstä väen vängällä ihmisten mieliin. Mutta minulle ripari sopii niin huonosti ku ikinä mahollista:

Siellä luetaan raamattua
-olen ateisti
Siellä saa kavereita
-Epäsosiaalisuuden multihuipentumana en osaa keskustella tuntemattomille saman ikäisille.
Siellä ollaan leirillä
-Inhoan leirejä
Siellä leikitään tutustumisleikkejä
-Inhoan tutustumista
Siellä on samanikäisiä ihmisiä
-En tykkää nykynuorisosta, älkää kysykö miksi
Siellä ollaan vain viikko
-Tuntikin on liikaa
Siel on kavereita
-Puolerakkona en siltikää haluu sinne
Siel pääsee uimaan
-Inhoan uimista samanikäisten kanssa
Siel valmistaudutaan konfirmaatioon
-Inhoan konfirmaatiota
Saat sukulaisilta lahjoja
-Inhoan olla huomion keskipisteenä. Ja lisäksi mulla on "reaktiokammo" eli inhoan kuulla ihmisten sanovan "oletpa kasvanut, olet jo mies" jne paskaa

Ja lisäksi mut pakotetaan siellä opettelemaan raamattua, liikkumista ja jokapäiväisiä asioita on rajoitettu.

Kuten näette, olen ehkä hieman hankala ihminen :)

Saa avautua myös itsekin.

20

614

Vastaukset 20

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaikutat tyypilliseltä autistilta.

• jchuwe

usko/luulet toisia vertaisekses

• jchuwe kirjoitti:

usko/luulet toisia vertaisekses

Yuggishan on tässä aivan oikeassa. Itse autismin kirjon "sairauden" omaavana ainakin tunnistan itseni aloituksesta.

• jokutyyppi19 kirjoitti:

Yuggishan on tässä aivan oikeassa. Itse autismin kirjon "sairauden" omaavana ainakin tunnistan itseni aloituksesta.

Tarkoitin sitä, että ihminen saa olla aika tyhmä (= menee sinne vapaaehtoisesti) jos valittaa sinne menemisestä. Ei kukaan pakota.

• yuggis_ kirjoitti:

Tarkoitin sitä, että ihminen saa olla aika tyhmä (= menee sinne vapaaehtoisesti) jos valittaa sinne menemisestä. Ei kukaan pakota.

No, mutta eihän se autismiin liity.

• jokutyyppi19 kirjoitti:

No, mutta eihän se autismiin liity.

Nuorisokielessä autistilla yleensä tarkoitetaan idioottia.

• tomixi
        yuggis_ kirjoitti:

Nuorisokielessä autistilla yleensä tarkoitetaan idioottia.

sinua ei toisia

• Rauskiiik

yuggiksen kirjoitukset eivät sovi tämän foorumin aiheisiin. Jätkä on pelkkä häirikkö.

• Kauha-Guru_

Minusta uskonnnolla lapsien aivopeseminen ei ole oikein.

• No älä mene sinne. Problem solved.

• hygpkih7

Olet liian järkevä sinne.

• vieraileva.autisti

Itellä samat setit enkä mennyt.

• Hellohoh

Mullaki vähän sama juttu. Mut selvisin siitä just ja just. Oli aika vitun lähel et mua ei ees oltas päästetty konfirmaatioo ku lintsasin sielt nii paljon tai niilt oppitunneilt mut hyvin se menee! Ja jos ei huvita nii sit kai oot menemättä tai meet myöhemmin. Paitsi se leiri on varmaa jo maksettu nii sitä ei vois peruu.

• Same.

• Mirka.auttaa

Ripari on kirkon aivopesuleiri, jossa sinusta yritetään tehdä uskis. Haluatko uskistua? Jos et, niin elä mene sinne.

Riparin käyneet tunnustavat julkisesti uskovansa jumalaan. Jos et halua tunnustaa uskoasi niin elä mene ripariin.

Et tarvitse riparia mihinkään. Kirkko taas toivoo että riparin käyneet pysyisivät kirkon jäseninä jotta saisivat perittyä sinulta kirkollisveroa. Eli, kirkko on kiinnostunut vain sinun rahoistasi.

• Aiheeseen liittyvä fakta: 86% (yle 2017) nuorista käy riparin.

• Voi_perua

Rippikoulun leirimaksu maksetaan vasta leirin jälkeen.

• Rehellinen.Mirka

Kukaan ei uskoon tullessanne esittänyt mitään todisteita, koska niitä ei ole. Sadut ja höpötykset riittivät siihen.
      Pieni pelottelu myös avitti uskoon tuloa, jos et usko niin joudut helvettiin ja jos taas uskot niin pääset ihanan ihanaan taivaaseen.
      Epäilyskin saa sinut helvettiin ja ikuiseen kadotukseen.

• Epävarma_uskosta

Menin riparille kyrpä otsassa-meininkillä. Se osoittautui ihan mukavaksi ekan päivän jälkeen. Isoset keksi kaikkia hauskoja leikkejä ja sketsejä. Eikä se nyt niin kamala ole. Vetäjiltä tuli oppitunneilla ihan hyviä argumenttejä.

En omasta uskomisestani sitten tiedä. Väitän, että sellainen Jeesus-henkilö on elänyt silloin kun väitettiin. Torinon kääreliina vaikuttaa hieman omituiselta. Myös se, että nämä arvelut Jeesuksesta , jotka löytyvät vanhasta testamentistä, ovat osuneet oikeaan. Ei se vaan voi olla mahdollista.

Vaikuttaisi, että värikynää on käytetty ainakin vähän tässä jutussa. Voi olla, että kaikki on kusetusta. Voi olla myös, että kaikki on täysin totta.

• Etäällä.Tällee

Annoin tyttärelleni 50000€ kun ei mennyt rippikouluun.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tässä ovat Elämäni biisi vieraat lauantai 19.9. - Yksi vieras on kohuttu TTK-juontajaehdokas

Elämäni biisi vieraslista on harvinaisen mielenkiintoinen lauantaina. Mukana myös kohuttu TTK-juontajaehdokas, josta ei
      Tv-sarjat
      17
      1204
    2. Mies joka on oikeasti kiinnostunut

Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää
      Ikävä
      133
      1141
    3. 64
      1110
    4. Onko nyt kaikki asiat käyty läpi?

Mun mielestä on👍
      Ikävä
      109
      979
    5. Kunnanhallitus

Miten käy täällä vuosia tuomioita jakaneelle valittajalle, hovioikeus hylännyt kaikki syytteet.
      Puolanka
      61
      944
    6. Mikä sun salaisuus on,kun näytät niin nuorelta..

Vaikka oot jo noin vanha!?
      Ikävä
      85
      939
    7. Rauha, sopiiko

Ei häiritä enää toisiamme. Annetaan molemmille rauha unohtaa, pyydän tätä todella. Kiitos. Miehelle.
      Ikävä
      94
      907
    8. Miesten (epä)viehättävyydestä kysymys

Mieltä askarruttava asia, liki dilemma. Palstallahan jotkut miesoletetut usein toteavat, että kaikki naiset tavoittelev
      Sinkut
      180
      864
    9. Minkä kappaleen

haluaisit soivan, kun astellaan alttarille?
      Ikävä
      78
      789
    10. Ei siitä pääse yli, eikä ympäri!

Pakko se on myöntää ja tunnustaa. Olisin halunnut p*nna sinua sydämeni kyllyydestä. Itseäni vanhemmalle naiselle
      Ikävä
      66
      751
    11. MiltäKaivattusi

Näyttää? !
      Ikävä
      40
      713
    12. Mitä meidän välillämme

On käynyt näiden vuosien aikana?
      Ikävä
      70
      616
    13. Olit hyödytön.

Mulle hyödytön..
      Ikävä
      98
      608
    14. Tykkäätkö minusta

Mies vai et? -nainen
      Ikävä
      56
      590
    15. Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi

Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....
      Ikävä
      46
      586
    16. Humppila korvasi johtajia tekoälyllä

https://yle.fi/a/74-20215155 Humppilassa on lakkautettu teknisen ja hallintojohtajan virat. Säästöä tuli hetkessä 150
      Maailman menoa
      83
      548
    17. Vieläkö tykkäät

Minusta niin paljon että olisit valmis?
      Ikävä
      37
      535
    18. Kumpi tästä nyt

Teki niin vaikeaa?
      Ikävä
      60
      534
    19. Mnot, miksi sinulle on tärkeää solvata uskovia?

Onko sinulla joku katkeruus tai peräti viha heitä kohtaan? Kirjoituksesi nimittäin tihkuvat katkeruutta ja vihaa uskovi
      Luterilaisuus
      288
      490
    20. Olen tavattavissa

tänään klo 17-02 siinä ravintolassa. Tulethan sinäkin?
      Ikävä
      46
      472
    Aihe