Benecol ja nivelkipu, kokemuksia ?

qwertttti

Onko kenelläkään samoja havaintoja, eli tammikuussa 2017 mitattiin korkeat kolesteroliarvot. Vähensin kovat rasvat minimiin ja aloin käyttää Kasvisteroli-margariinejä aamupuurossa ja leivällä. Nyt olen huomannut että sormien nivelet ovat aamulla kipeät ja jäykät. Samoin akillesjänteet ovat kipeät aamuisin. Myös muita kummia jomotuksia on tullut. Yritin miettiä että mistä nämä johtuu, ennen olen ollut terve. Liikun paljon. Päätin jättää kasvisterolit pois. Taidan tehdä oman seoksen rypsiöljystä ja voista.

11

5622

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • better.voi

      Mielenkiintoista ! Voisikohan todella olla yhteyttä? Lääkäri "määräsi"/suositteli minut vaihtamaan Oivariinin viime vuoden lopulla Benecoliin ja kuinka ollakaan, sattumalta pienet niveleeni ovat kipeytyneet (kämmen, sormet, pari varvasta) kevättalvesta alkaen.
      Olen miettinyt, mikä ihme mahtaa olla.
      Teollisesti käsitellyt kasvirasvat (levitteet) ovat kiistanalaisia, sen tiedän, melkein "muovia".
      Täytyypä kokeeksi vaihtaa takaisin Oivariiniin tai muuhun. Oivariinissakin on vähän kasviöljyä, mutta sen aikana ko. oireita ei ollut. Eikä Betterin.

      • qwerttttii

        No jopas, ikävä kuulla, mutta luulenpa että syy on tuossa mönjässä. Itse heitin tänään Benecolin pois. Kyllä kasvirasvaa pitää syödä, mutta öljyn muodossa. Ostin tänään luomuvoita ja kylmäpuristettua luomu rypsiöljyä. Aijon tehdä levitteeni itse.

        tässä eräs ohje:

        RAVITSEVA VOILEVITE
        200 grammaa luomulaatuista kirnuvoita

        2,5 dl kylmäpuristettuja luomulaatuisia öljyjä oman maun mukaan (esim. oliiviöljy, manteliöljy, hamppuöljy, rypsiöljy...)

        halutessa mausteeksi maustekasveja ja yrttejä, kuten tilliä, rosmariinia, timjamia, mustapippuria, sitruunankuorta tai valkosipulia.

        Anna voin sulaa huoneenlämmössä hieman pehmeäksi. Paloittele se ja sekoita blenderillä tai sauvasekoittimella öljyjen kanssa tasaiseksi seokseksi. Sekoita halutessasi joukkoon vielä mausteita. Kaada rasiaan tai purkkiin ja laita jääkaappiin.

        Omaan voilevitteeseeni lisäsin mahtavan ravitsevan öljykavalkadin, joka sisälsi manteliöljyä, arganöljyä, vehnänalkioöljyä ja pellavansiemenöljyä. Oliiviöljyä en lisännyt tällä kertaa, sillä en halunnut levitteestä vihertävää, mutta mikäli jännä väri ei haittaa, sopii oliiviöljy myös hyvin joukkoon.


      • Anonyymi

        Paras kolesterolilääke - https://nplink.net/1pghlo67
        Ei mitään haittavaikutuksia, kokesteroliarvot vaan nykyisin erittäin hyvät, niin HDL, LDL, kokonaisKOL kuin triglytkin,


    • better.voi

      Tosi maistuvaisen kuuloinen levite. Hyviä perusjuttuja alkaen luomukirnuvoista.
      Se kuuluu arsenaaliini sellaisenaan. Ja pari luomukasiviöljyä sellaisenaan.
      Olen yksinkertaisen elämän kannattaja (lue:laiska), sipaus voita joskus, loraus öljyä vihanneksille ja yrteille päivittäin.
      Ohjeesta tulee kyllä vesi kielelle ! Mahtavaa ! Yrttien ja valkosipulin huumaa !

      Olen epätietoisuudessa nivelteni suhteen, ihokin on jonkun verran hapertunut niissä,
      olen miettinyt voisiko se myös olla ehkä oire jostain sairaudesta, mutta pitänee tarkkailla tilannetta, jos rasvojen vaihto entisiin auttaisi. Benecolia tai vastaavaa en osta enää.
      Olen aina vastustanut raskaasti prosessoitua ruokaa. Ei siinä ole aitoa ja oikeaa enää mitään jäljellä.
      Lääkäri ei antanut periksi. Minä en ole niin itsepäinen kuin lääkäri, taivuin kokeilemaan, eihän siihen kuole, mutta ei ole ainakaan hyötyäkään ollut. Kontrollilabrat on käyty. Meni jopa ihan piirun verran huonommaksi tulokset.
      Mukavaa kesää Sinulle !
      Jos ilmenee joku "testattu" syy niveliisi, laita infoa !

      • gwerttt

        Kiitos samoin sinulle ! ja laitahan myös infoa tänne, jos tilanne muuttuu suuntaan tai toiseen ! Aurinkoista kesää !


      • aikaoutoa
        gwerttt kirjoitti:

        Kiitos samoin sinulle ! ja laitahan myös infoa tänne, jos tilanne muuttuu suuntaan tai toiseen ! Aurinkoista kesää !

        Oletteko minkä ikäisiä, voisikos nivelkivut olla ihan kulumaperäisiä eikä suinkaan levitteen aiheuttamaa....?


    • hengissäedelleen

      Ei mitään ihmeellistä. Kolesteroli on solujen rakennusaine ja tyydyttyneet rasvat.

      Tossa äskettäin kävin lääkärin vastaanotolla diabeteksen vuoksi ja tuo mokoma halusi hoitaa mun muka kolesterolitautia koska lukemat oli kokonais 6,7 ja lasareettiin vietiin niin lukemat oli vaatimattomasti 4,5. Mielipiteeni on notta hölynpölyä rasvan ja kolesterolin kanssa värkätä.

      Toi tyyppi on näköjään koonnut jotakin asian tiimoilta. http://wainanjutut.blogspot.fi/2015/04/kovatrasvat-ja-kolesteroli-ystavamme.html

    • elintarvikeammattilainen

      Benecol on myrkkyä se on yhden molekyylin päästä muovista.Älkää syökö kevyttuotteita ja margariineja eikä rypsiöljyä.Syökää voita ,oliiviöljyä ja kylmäpuristettuakookosöljyä.Olen ammatikseni tehnyt näitä kevyttuotteita ,ne ovat täyttä sontaa.

      • Anonyymi

        Kyllä hapettuu sitä kautta tukkii suonet,,,


    • dementiakin

      Mikä öljyistä olisi terveellisintä ?

      Suomalaiset käyttävät paljon rypsiöljyä, mutta joittenkin lääkärien mukaan sitä saisi käyttää vain traktoriin.
      Olen lukenut, että juuri rypsiöljyssä on liikaa jotain tulehduksellisuutta aiheuttavaa, mutta pahus kun en muista juttua enää enkä löydä sitä.

    • Anonyymi

      Myös statiiniryhmään kuuluvat kolesterolilääkkeet aiheuttavat lihas ja nivelkipuja. mitä benecol sisältää?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      79
      1820
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1524
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1203
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1192
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1146
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      8
      1129
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1114
    Aihe