Ostin juuri juovatraakkipuun (dracaena deremensis warneckei) ja luin että ne pitävät suht kosteasta ympäristöstä. Meillä on kotona suht kuivaa. Auttaisiko jos sumuttaisin lehtiä aina silloin tällöin vai onko se pahitteeksi?
Muutkin hoito-ohjeet ovat tervetulleita!
Juovatraakkipuun hoito
1
879
Vastaukset
- helppokunmikä
Juovatraakkipuu ei siedä suoraa auringonvaloa tai tulee ruskeita läikkiä (veikkaisin siitä johtuneen), muuten ei eroa muihin traakkipuihin, kasvu nopeutuu mitä isommaksi tulee. Minulla viihtyy kaikki traakkipuut hyvin, tuoksutraakkipuuta pitää lyhentää muutaman vuoden välein tai juurrutan latvat ja vanhat pois. Olen laiska sumuttamaan, mutta talvella on kostutin muiden kasvien ja itseni takia. Kastelu päältä ja multa pitää kuivua välillä, allekin voi laittaa mutta ei välttämätöntä, isommille olen laittanut tikun puoleen väliin ja antanut senkin välillä loppua. Kesällä lannoitus kerran viikossa, talvella kerran kuussa.
Kukkineet eivät ole, jos laskisi lattialle voisi kasvaa puoli metriä lisää, ehkä sitten, muut ovatkin vielä pienempiä, n. metrin ja hitaampia kasvamaan. Juovatraakkipuu kaunein, lisäksi joku kapealehtisempi missä vaaleita ja punertavia raitoja, sekä reunustraakkipuu. Ennen oli myös iso kapea-vihreälehtinen, mutta siihen ainoana tuli vhannespunkkeja.
http://www.myhouseplants.com/house-plant-list/dracaena-lemon-lime/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus54009Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va872072Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J50856- 47784
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?184738Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va34738Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.35732Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke119715- 35674
Miksi tuota ei saada karkotettua Suomesta?
Sillä näkyy olevan ilmeinen suojaväri. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6af3161b-4cdc-4ca7-b6cd-1e745efd1a97127648