millo menkat?

heipsu kaikille!
Oon siis 12v tyttö ja täytän lokakuun lopussa 13. Urheilen aika paljon (4 krt viikos) ja oon menossa liikuntaluokalle nytkin. Ja siis asia on se että millon mun menkat alkaa? Rinnat on kasvanu noin vuoden, mut tosi hitaasti. Eli oon suht lauta. Siis mul on sillee vähä massaa ja semmoset arat ketunnokat. Että vaikka piän alustoppia niin yleensä ne näkyy silti. valkovuotoo on alkanu tulee vähän sen jälkeen kun täytin 12. Alakerrassa on ihan kunnolla karvotusta, ja kainaloissa on silleen että pitää sheivata. Iho ja hiukset rasvottuu nopeesti, ja finnit on kuulunu jo kauan elämään :D Mun äidillä menkat alko 8 luokalla, vanhemmalla siskolla 9 luokalla ja nuoremmalla siskolla 6lk-7lk kesällä. Kaikkialla sanotaan että suurinpiirtein samaan aikaan alkaa kun äidillä mutta no... Mun siskoilla ei näyttävästi. Mä oon pituudeltani 156 ja äiti on 163, ja siskot on 165-170 ja ne on 16-18 vuotiaita. Oon saman pitunen kun nuorempi sisko (joka alotti menkat 6-7lk kesällä) oli sillon kun se oli myös kesällä ennen 7lk, vaikka se syntynyt tässä kuussa ja mä lokakuussa. Mun vanhempi sisko (alotti menkat 9lk) oli tässä vaiheessa noin 147cm pitkä. Ja siis mua sattuu välillä alavatsaan niinkun niitten munasolujen tai mitä olikaan ni niitten kohalle mut en tiiä onks sil välii? Ja sit myös mietin vaikuttaaaks mun runsas urheilu mitenkää menkkoje alkamisee. Eli onko jollakin jotain ajatusta milloin ne vois alkaa? KIITOS SIKANA VASTAUKSISTA<3 ps. tein tän uudestaan koska haluun vastauksia!!!!!!!!!

2

245

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä ne alkaa kunhan ehtii. :) Oot kuitenkin niin nuori vielä. Mutta on totta, että menkkojen alkamiseen vaikuttaa moni asia, myös se liikunnan määrä sikäli, että se vaikuttaa painoon, ja jos painoa on liian vähän, menkat eivät välttämättä ala normaalisti, koska liian kevyenä keho ei jaksa käynnistää menkkoja. Itselläni oli aikanaan muutama sellainen kaveri, joille syy menkkojen poisjäntiin oli puhtaasti painossa, painoivat ihan liian vähän. Toki muitakin syitä on olemassa, mutta niinkuin sanoin, oot vielä nuori, ja se paino voi vaikuttaa.

• Oon 157 ja painan 42 kiloo

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Realistisesti

Miten toivoisit, että asiat etenisivät hänen kanssaan? Kuka tekisi mitä?
      Ikävä
      129
      1322
    2. millaiset hiukset

kaivatullasi on? :)
      Ikävä
      49
      1086
    3. Miksi et edistä asiaa...

Kaivattusi suhteen??
      Ikävä
      58
      910
    4. Minkälaista ajattelisit elämänne olevan

jos olisit kaivattusi kanssa yhdessä?
      Ikävä
      76
      899
    5. Tää on todella huvittavaa seurata näiden savolaisten

naapurusten piikittelyä ja vihanpitoa toisilleen netissä. Näyttää siltä, että Mehtoselle alkaa tulla isäukon piirteet e
      Tuusniemi
      44
      801
    6. Kuka mölyapina

Kuka saatanan vittu naama mölisee sunnuntaiaamuna jolla ei oo edes lauluääntä. Yön kuulunut jonkun ajan mölinää sisälle
      Suomussalmi
      19
      791
    7. Sinulle nainen

Koitan vihdoin jättäytyä täältä pois. Taas koko illan tänne tullut vain jotain pilkkaus viestejä, ei jaksa tuollaista. M
      Ikävä
      84
      771
    8. Kuhmosta (kyseenalaiseen) kuuluisuuteen

Naapurikylän, siis Nurmeksen suurin tubettaja on iskenyt naisen Kuhmosta. Kertoo kanavallaan naisen olevan hyvä rakastel
      Kuhmo
      5
      764
    9. Salaattirosvo

Sinulle tiedoksi joka varastit salaatit viime yönä kasvulootasta,jäit riistakameraan🤣🤣🤣. Tulehan selvittelemään asia
      Suomussalmi
      25
      694
    10. rattijuoppoja

tavattu taas Haapavedellä, hyvä että poliisi on valppaana
      Haapavesi
      18
      671
    Aihe