millo menkat?

heipsu kaikille!
Oon siis 12v tyttö ja täytän lokakuun lopussa 13. Urheilen aika paljon (4 krt viikos) ja oon menossa liikuntaluokalle nytkin. Ja siis asia on se että millon mun menkat alkaa? Rinnat on kasvanu noin vuoden, mut tosi hitaasti. Eli oon suht lauta. Siis mul on sillee vähä massaa ja semmoset arat ketunnokat. Että vaikka piän alustoppia niin yleensä ne näkyy silti. valkovuotoo on alkanu tulee vähän sen jälkeen kun täytin 12. Alakerrassa on ihan kunnolla karvotusta, ja kainaloissa on silleen että pitää sheivata. Iho ja hiukset rasvottuu nopeesti, ja finnit on kuulunu jo kauan elämään :D Mun äidillä menkat alko 8 luokalla, vanhemmalla siskolla 9 luokalla ja nuoremmalla siskolla 6lk-7lk kesällä. Kaikkialla sanotaan että suurinpiirtein samaan aikaan alkaa kun äidillä mutta no... Mun siskoilla ei näyttävästi. Mä oon pituudeltani 156 ja äiti on 163, ja siskot on 165-170 ja ne on 16-18 vuotiaita. Oon saman pitunen kun nuorempi sisko (joka alotti menkat 6-7lk kesällä) oli sillon kun se oli myös kesällä ennen 7lk, vaikka se syntynyt tässä kuussa ja mä lokakuussa. Mun vanhempi sisko (alotti menkat 9lk) oli tässä vaiheessa noin 147cm pitkä. Ja siis mua sattuu välillä alavatsaan niinkun niitten munasolujen tai mitä olikaan ni niitten kohalle mut en tiiä onks sil välii? Ja sit myös mietin vaikuttaaaks mun runsas urheilu mitenkää menkkoje alkamisee. Eli onko jollakin jotain ajatusta milloin ne vois alkaa? KIITOS SIKANA VASTAUKSISTA<3 ps. tein tän uudestaan koska haluun vastauksia!!!!!!!!!

2

223

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä ne alkaa kunhan ehtii. :) Oot kuitenkin niin nuori vielä. Mutta on totta, että menkkojen alkamiseen vaikuttaa moni asia, myös se liikunnan määrä sikäli, että se vaikuttaa painoon, ja jos painoa on liian vähän, menkat eivät välttämättä ala normaalisti, koska liian kevyenä keho ei jaksa käynnistää menkkoja. Itselläni oli aikanaan muutama sellainen kaveri, joille syy menkkojen poisjäntiin oli puhtaasti painossa, painoivat ihan liian vähän. Toki muitakin syitä on olemassa, mutta niinkuin sanoin, oot vielä nuori, ja se paino voi vaikuttaa.

• Oon 157 ja painan 42 kiloo

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät

Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain
      Maailman menoa
      171
      8907
    2. Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava

valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak
      Maailman menoa
      141
      3298
    3. Kunnissa - siis myös kaupungeissa - viihtyvät ovat kommunisteja

Nehän ovat osa yhteiskunnan tuottamia instansseja, joista on vain haittaa veronmaksajille ja yrittäjlle, kuten ollaan ve
      Kommunismi
      2
      2251
    4. Minkälaisen viestin

Laittaisit ikävöinnin kohteelle, jos rohkenisit?
      Ikävä
      170
      2212
    5. Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous

saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha
      Maailman menoa
      101
      1856
    6. Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi

Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim
      Maailman menoa
      174
      1786
    7. Miten voit olla niin tyhmä

että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle
      Tunteet
      180
      1667
    8. Missä vaiheessa

Päätit irl luovuttaa minun suhteeni?
      Ikävä
      139
      1341
    9. SDP todellisuudessa pahin pettäjä koskaan - se syyllistyi valtiopetokseen 1918

kun aloittivat kapinan maan laillista valtiojärjestystä vastaan. Punaiset saivat tukea Neuvosto-Venäjän bolsevikeilta,
      Maailman menoa
      25
      1281
    10. Iski taas katumus kun en jutellut sun kanssa

Silloin kun halusit. Mutta en enää voi sille mitään, en saa muutettua sitä hetkeä..
      Ikävä
      115
      1054
    Aihe