millo menkat?

heipsu kaikille!
Oon siis 12v tyttö ja täytän lokakuun lopussa 13. Urheilen aika paljon (4 krt viikos) ja oon menossa liikuntaluokalle nytkin. Ja siis asia on se että millon mun menkat alkaa? Rinnat on kasvanu noin vuoden, mut tosi hitaasti. Eli oon suht lauta. Siis mul on sillee vähä massaa ja semmoset arat ketunnokat. Että vaikka piän alustoppia niin yleensä ne näkyy silti. valkovuotoo on alkanu tulee vähän sen jälkeen kun täytin 12. Alakerrassa on ihan kunnolla karvotusta, ja kainaloissa on silleen että pitää sheivata. Iho ja hiukset rasvottuu nopeesti, ja finnit on kuulunu jo kauan elämään :D Mun äidillä menkat alko 8 luokalla, vanhemmalla siskolla 9 luokalla ja nuoremmalla siskolla 6lk-7lk kesällä. Kaikkialla sanotaan että suurinpiirtein samaan aikaan alkaa kun äidillä mutta no... Mun siskoilla ei näyttävästi. Mä oon pituudeltani 156 ja äiti on 163, ja siskot on 165-170 ja ne on 16-18 vuotiaita. Oon saman pitunen kun nuorempi sisko (joka alotti menkat 6-7lk kesällä) oli sillon kun se oli myös kesällä ennen 7lk, vaikka se syntynyt tässä kuussa ja mä lokakuussa. Mun vanhempi sisko (alotti menkat 9lk) oli tässä vaiheessa noin 147cm pitkä. Ja siis mua sattuu välillä alavatsaan niinkun niitten munasolujen tai mitä olikaan ni niitten kohalle mut en tiiä onks sil välii? Ja sit myös mietin vaikuttaaaks mun runsas urheilu mitenkää menkkoje alkamisee. Eli onko jollakin jotain ajatusta milloin ne vois alkaa? KIITOS SIKANA VASTAUKSISTA<3 ps. tein tän uudestaan koska haluun vastauksia!!!!!!!!!

2

142

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä ne alkaa kunhan ehtii. :) Oot kuitenkin niin nuori vielä. Mutta on totta, että menkkojen alkamiseen vaikuttaa moni asia, myös se liikunnan määrä sikäli, että se vaikuttaa painoon, ja jos painoa on liian vähän, menkat eivät välttämättä ala normaalisti, koska liian kevyenä keho ei jaksa käynnistää menkkoja. Itselläni oli aikanaan muutama sellainen kaveri, joille syy menkkojen poisjäntiin oli puhtaasti painossa, painoivat ihan liian vähän. Toki muitakin syitä on olemassa, mutta niinkuin sanoin, oot vielä nuori, ja se paino voi vaikuttaa.

      • Oon 157 ja painan 42 kiloo


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      79
      3295
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      1982
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1871
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1548
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1395
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1385
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1099
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      97
      1038
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      844
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      840
    Aihe