Hei, eli ongelmana oisi, että ulkokissalla on matoja ja siitä tahdottaisiin sisäkissa niin mikä/ mitkä matolääkeet pitäisi antaa että saa varmasti tapettu kaikki madot? Onko jokin tietty aine joka riittää vai tarvitaanko useampia? Entä kuinka monta kertaa kissa pitää madottaa, että homma hoituu varmasti? Kiitos jo etukäteen vastauksista:)
Mikä matolääke?
7
288
Vastaukset
- terkkujakisulle
Itse olen käyttänyt kissoillani Axiluria kaksi kertaa vuodessa. Se on hyvä, koska on miltei mauton. Jauhan tabletin ja sotken ruuan sekaan, kermaviilin kanssa menee hyvin. Lääke annetaan kolmena perättäisenä päivänä. Meillä on toiminut hyvin!
- kuurimukaan
Menet apteekkiin, ja kysyt sieltä ;)
- hazardihommia
Onko sillä kissalla matoja vai suolinkaisia? Laajakirjoinen matolääke ja pitkä matokuuri, joka toistetaan tarpeen mukaan. Matolääkepakerissa on ohjeet.
- Mustamirri
Osaako joku neuvoa miten matolääkkeen saa kissan kurkusta alas? Meidän mirri on hyvin nirso ruuan suhteen, joten minkään herkun varjolla ei enää mene. Se haistaa tai " tietää", jos ruokaan on lisätty jotain. Jonakin vuonna sain ruiskulla poskeen tahnamaisen lääkkeen, ainakin osan siitä.
Kissa on isokokoinen ja voimakas ( Maine coon), joten pyristelee pois otteesta. Jos tahnaa saa vähän suuhun sylkee sen pois ja ravistelee päätään, että tahnat lentää.
Muuten kyöhnää aina vieressä ja joka hommassa mukana, joten ei pelkää mitään.
Ulkoilee juoksulangassa valvottuna ja valjaissa talutellaan, muutoin sisällä. Matoja ei ole ollut, mutta kai niitä voi saada, vaikka ei syökään pihalta mitään?- itseteennäin
Kissa kiedotaan pyyhkeen sisään kunnon sykkyrälle ja tukeva ote, ruiskulla töhnälääke suuhun ja pidetään suuta kiinni niin kauan kunnes se on varmasti kurkusta alas. Helpompaa kahden ihmisen kanssa mutta onnistuu yhdeltäkin.
- matomiesmaan
Axilur liuottuu pieneen määrään nestettä. Ruiskulla kitusiin vaan. On myös niskaan laitettavia matolääkkeitä. Pahimmassa tapauksessa eläinlääkärillä on loispistos.
Ja muuten suolinkainen on mato myöskin. Aika vikkelä onkin elävänä.
Madottaisin itse kolme kertaa kahden viikon välein, aina hiekkikset pesuun samalla ja tarvittaessa muitakin pintoja, ainakin jos matoja näkyy. Elävinä tai kuolleina.
Ruokaan piilottamista varten on olemassa sellainen kuin Easypill tahna, jolla pilleri naamioidaan.
- kokemustajovuosia
Axilurin saa jauhettuna menemään ruuan seassa ilman tappeluita!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1212375- 1341895
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos631236Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1051206En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k771101Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik311060Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.451039HESARI: Kahden Pasin pankki OmaSp
Toinen entinen työntekijä sanoi, että Turtio oli organisaatiossa “Jumalasta seuraava, ylöspäin” https://www.hs.fi/visio241006Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉821000Helppo selvittää onko oma täällä
Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse56942