vesimiehen luonne

seurannut

Olen seurannut näitä keskusteluja ja omien kokemusten perusteella olen tullut seuraavaan johtopäätökseen.
vesimies:
-itsekäs
-leikkii toisten tunteilla
-flirttailee herkästi(parisuhde)
-omat menot ja tulemiset tärkeämpiä kuin toisen
-ei puhu avoimesti,vasta kun kysytään
-suutahtaa kysymyksistä
-suunnittelee mutta ei toteuta
-huoleton talousasioissa
-saattaa pitää yllä useita suhteita(sinkut)
-viina maistuu

lapsirakas
rehellinen kun haluaa puhua(parisuhde)
ystäväpiiri laaja ns.spurguista aina tavallisiin tallaajiin(johtotaso esim.)
jalat maassa tyyppi omilla ehdoilla
autaa muita herkästi
ahkera töissä joista itse pitää
ei unohda,pysyy kaverina


tässä muutamia - ja juttuja joita olen ollut huomaavinani vesimiehistä.
Pitääkö paikkansa mitä mieltä muut ootte ottakaahan kantaa ja kertokaa muillekkin....??

-
-

38

15445

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kettu

      samaa mieltä olen!!

    • satuprinsessa

      Olen itse vesimies ja nyt kun aloin lukemaan noita plussia ja miinuksia niin löysin itsestäni monta samaa piirrettä..Toinen vesimies kenet tunnen niin on myös samoja piirteitä..kyllä noi pitää aika hyvin paikkansa.. :)

    • Veskarityttö

      Vesimiehenä sanon ainakin omalta osaltani, ettei viina maistu. En ole koskaan tuntenut vetoa alkoholijuomiin enkä usko suhtautumiseni muuttuvan.

      Uskallan myöntää olevani sulkeutunut ja umpimielinen. Minä en puhu ellei joku kysy. Tiedä sitten onko horoskoopin vai elämänkulun seurausta (ollut pakko sulkeutua "selvitäkseen")...

      Toisten tunteilla en leiki ainakaan tarkoituksellisesti. Varmasti voi siltä joskus (usein) vaikuttaa, mutta liekö tämäkin vesimiesten kommunikaatiovaikeutta..?

      • Silvialidor

        Itsekään en (enää) viinaa ota, korkeintaan kerran vuodessa vähän enemmän. Mutta muuten olit kyllä lähestulkoon oikeilla jäljillä :)


    • Mansikka

      ihan kaikkea tunnista enkä tunnusta. En leiki kenenkään tunteilla. Vain se, jonka kanssa seurustelen kiinnostaa. Sinkkuna ollessani en tunne minkäälaista vetoa yhden illan suhteisiin, enkä varsinkaan moniin yhtäaikaa.
      Rahaakaan ei liikaa satu olemaan, niin että pennoseni joudun laskemaan ja tarkkaan.
      Mutta kun otan sitä holia yleensä otan enemmän kuin olisi pitänyt.Itsekäs olen siinä mielessä, että pidän puoleni, ylitseni ei tallata.En myöskään latele salaisimpia ajatuksiani muuten kuin erittäin luotettaville ystäville tai rakkaalleni.
      Suunnittelen ja toteutan jos se tuntuu järkevältä. Olen realisti.En suutu kysymyksistä, mutta vastausta et tule saamaan ellei minua kiinnosta vastata.En myöskään ole ensimmäisenä utelemassa toisten henkilökohtaisia asioita ja oletan ettei niitä minultakaan kysellä. Kyllä sitä silloin kertoo, jos siltä tuntuu.

    • Paljon riippuu myös siitä, onko kyseessä kehittynyt vai kehittymätön persoona. Yleensä kehittymätön Vesimies omaa enemmän negatiivisiä kuin positiivisiä piirteitä ja kehittynyt taas päin vastoin.

    • Nimetön

      Olen itse vesimies. En tunne fiksumpaa tyyppiä kuin mitä vesimies on. Vesimies on älykäs, aina uusiin haasteisiin valmis henkilö. Vesimies inhoaa yli kaiken keskinkertaisuutta ja ikävystyy keskinkertaisten tyyppien seurassa. Onneksi vesimies saa valita seuransa itse, keiden kanssa hän parhaiten viihtyy; luonnollisesti toisten vesimiesten kanssa

      • eikä sille ole vertaa

        vesimiehet tunnetusti pitävät itseään yleensä fiksumpana japarempana kuin muut. Toiset eivät aina tajua vaan vesimiehen edistyksellisyyttä..
        :D Ihana huomata muissakin samoja piirteitä.. Itselläni eiole siunaantunu veskari kavereita, joten en ole päässyt kaltaisteni seuraan....:(
        en voi sietää "taviksia" ja keskinkertaisuuksiin tyytyjiä. :D tätä fiksu veskari ei tosin kuuluta kaikilla, vaan tekee omat ratkaisunsa ja valitsee seuransa. :D


    • vesimies nainen

      olen itse vesimies ja kiinnostunut luonnehoroskoopeista, ja huomaankin niiden useimmiten pitävänpaikkansa ainakin omalla kohdallani. ;D yllä mainitut piirteet sopivat minuun ja tuntemiini vesimiehiin kuin napitsilmiin.

      Vesimiehet jyrää!!! Eteenpäin vaan idealistiset veskari miehet ja naiset! :) :)

    • Niceday

      Aika hyvin noi luetellut luonteenpiirteet kyllä sopii. Paitsi muutama ei: minä en käytä alkoholia melkein ollenkaan, todella harvoin, kun ei vain maistu.Humalaisista en pidä lainkaan!
      Ja toinen mikä ei pidä paikkaansa on tuo monta suhdetta yhtä aikaa, mottoni on aina ollut yksi kerrallaan! :) Ja ehdoton uskollisuus. Minkä sille mahtaa, että viehättävänä ihmisenä vesimieheen päin otetaan paljon kontaktia ;)
      Ja tuo itsekkyys, enemmän näen sen (opittuna) taitona pitää puoliaan, mitätöintiä ja tallontaa ei kannata yrittää ;)Lujuutta vai heikkoutta, enpä tiedä?
      Eli olen vesimies ja paras naisystäväni on myös vesimies.

    • vesimiestytsky vm.-81

      olen joo vesimies ja nainen ja on vähän ehkä pelottavaakin myöntää että kaikki tuo pitää paikkaansa.....

    • Vesimies-mies 74

      vesimies:
      -itsekäs =Joissain asioissa
      -leikkii toisten tunteilla = En
      -flirttailee herkästi(parisuhde) = Ehkäpä
      -omat menot ja tulemiset tärkeämpiä kuin toisen = Kyllä
      -ei puhu avoimesti,vasta kun kysytään = Puhun aivan liikaa ja liiankin avoimesti!
      -suutahtaa kysymyksistä = Kyllä!
      -suunnittelee mutta ei toteuta = Ehkäpä, mutta oinas on tässä asiassa paljon, paljon huonompi...
      -huoleton talousasioissa = Olen älyttömän tarkka!
      -saattaa pitää yllä useita suhteita(sinkut) = Mahdollista
      -viina maistuu = Siihenkin kyllästyy, nykyään saunaolutta :)

      lapsirakas = En ole
      rehellinen kun haluaa puhua(parisuhde) = Useimmiten
      ystäväpiiri laaja ns.spurguista aina tavallisiin tallaajiin(johtotaso esim.) = Kyllä
      jalat maassa tyyppi omilla ehdoilla = KYllä
      autaa muita herkästi = Kyllä, riippuu vähän asiasta
      ahkera töissä joista itse pitää = Erittäin kyllä!
      ei unohda,pysyy kaverina = Ja erittäin kyllä!

      • Sikuri

        vesimies:
        -itsekäs
        Kyllä, ja tuntee syyllisyyttä siitä, joskus. =)
        -leikkii toisten tunteilla
        En tiedä leikinkö, mutta en ota asioita ehkä tarpeeksi tosissani, mikä johtaa sitten tällaiseen vaikutelmaan.
        -flirttailee herkästi(parisuhde)
        Flirttailu on luonnollinen osa persoonaa, ei sitä voi kääntää pois päältä noin vaan.
        -omat menot ja tulemiset tärkeämpiä kuin toisen
        Ei nyt ihan näinkään.
        -ei puhu avoimesti,vasta kun kysytään
        Ei-vakavat asiat tulee höpötettyä kysymättäkin, mutta vakavampia en jaa helposti.
        -suutahtaa kysymyksistä
        Kyllä, kysely kertoo epäluottamuksesta.
        -suunnittelee mutta ei toteuta
        Ai jai, kun taas nasahti niin kohdallen. Mutta jo suunnitelmista tulee hyvää ja tehokas mielentila.
        -huoleton talousasioissa
        Raha on tehty käytettäväksi!
        -saattaa pitää yllä useita suhteita(sinkut)
        Miksikäs ei, ennen kuin tilanne menee vakavaksi.
        -viina maistuu
        Juu, yleensä se on itse, jolla on kaikista hauskinta (ts. eniten perseet olalla)

        lapsirakas
        En erityisemmin, lapsia on niin vaikea ymmärtää, niillä on pahantahtoinen sielu suurten silmien takana =)
        rehellinen kun haluaa puhua(parisuhde)
        Myös ystävyyssuhteissa olen satuttavankin rehellinen. Ystäväni sanoin: "Kun sanot pahasti niin tietää, että todella tarkoitat sitä" Auts.
        ystäväpiiri laaja ns.spurguista aina tavallisiin tallaajiin(johtotaso esim.)
        Jos on älli kohdallaan ja hauskat jutut niin kaikki muu on toisarvoista, eli totta tämäkin.
        jalat maassa tyyppi omilla ehdoilla
        Omilla ehdoilla kyllä, mutta jalat tukevasti ilmassa.
        autaa muita herkästi
        Aina, kun on mahdollisuus ja toinen ottaa avun vastaan.
        ahkera töissä joista itse pitää
        Erittäin totta.
        ei unohda,pysyy kaverina
        Hmm, riippuu tapauksesta.


    • Zombie

      Itseni mielestä nämä eivät ole totta

      |itsekäs
      |omat menot ja tulemiset tärkeämpiä kuin toisen
      |ei puhu avoimesti,vasta kun kysytään
      |suutahtaa kysymyksistä
      |huoleton talousasioissa

      Olen vesimies ja itsessäni nämä eivät pidä paikkaansa. Mutta voi olla joissakin en sitten tiedä.

    • tuplawattumannit

      Tässä 40 vuoden kokemuksella:
      Vesimies tutkii aina puolueettomasti,ennen kuin
      tekee johtopäätöksiä.
      On valmis myöntämään erehtyneensä,jos on ollut
      väärässä.Tosin sen todistaminen voi olla hankalaa.
      Antaa surutta omastaan,eikä sure omaisuutensa perään.Sitä tietysti voidaan myös typeryytenä ja välinpitämättömyytenä pitää.Itse ajattelen sen olevan keskittymistä olennaiseen,siihen suurempaan kokonaisuuteen.
      Joviaaleina ihmisinä me vesimiehet venymme lähes epäinhimillisiin suorituksiin,ainakin mitä tulee kriiseihin; sietokykymme on melkein rajaton.
      Koska emme halua juuttua tavalliseen ja arki on muutenkin liisteriä, väritämme mielellämme tavallisenkin kauppareissun lähes euforiseksi elämykseksi tai tilanteesta riippuen käynniksi manalan porteilla.Jotkut pikkusieluiset saattavat
      sitä erheellisesti luulla totuuden vääristämiseksi ja siksi turhaan pahoittavat mielensä.
      Lähes lapsenomainen uteliaisuus ja tarve saada
      uusia virikkeitä ajaa vesimiehen usein seikkailemaan ihmismielten loppumattomassa aallokossa,etsien seuraavaa mielenkiintoista tuttavuutta.Kaikki ovat tervetulleita,jos ovat
      vilpittömiä.
      Empaattisena ja intuitiivisena ystäviksi kelpaavat kaikki; ikään,sukupuoleen,varallisuuteen tai asemaan katsomatta,ainoa vaatimus josta ei tingitä on aitous.Teeskentelijät saavatkin usein nopeaa palautetta,joskus ikävääkin.

      • ootsie minun kaksonen?

        Ollaanko me erottu joskus laitoksella, äiti ei koskaan puhunut, että meitä olisi kaksi tullut yhtäaikaa....? *virn*


      • Mine vaa..
        ootsie minun kaksonen? kirjoitti:

        Ollaanko me erottu joskus laitoksella, äiti ei koskaan puhunut, että meitä olisi kaksi tullut yhtäaikaa....? *virn*

        Just,jotain tollaista mä ole aiiina epäillyt!!!
        Mun täytyy olla vaihdokas!Heippa vaan ja terveisii mammal!!


    • Larsipaani

      Veskarinainen olen ja ikää 18 vasta...

      -itsekäs - suhteellisen itsekäs joissakin asioissa, mutta ajattelen myös muitakin.
      -leikkii toisten tunteilla - Joo,ja varsinkin kännissä. En osaa sanoa jos ei kiinnosta!
      -flirttailee herkästi - Flirttailu tuo piristystä harmaaseen arkeen!
      -omat menot ja tulemiset tärkeämpiä kuin toisen - Pitää paikkaansa
      -ei puhu avoimesti,vasta kun kysytään - puhun kyllä avoimesti, mutta on asioita,joista en sitten voi puhua kenellekkään!
      -suutahtaa kysymyksistä - No jaa,jos kysymys on tyhmä
      -suunnittelee mutta ei toteuta -Rakastan suunnittelua. Toteuttaminen vielä kivempaa
      -huoleton talousasioissa - pikemminkin tarkka
      -saattaa pitää yllä useita suhteita - totta, viime viikolla olin kahden eri miehen kanssa
      -viina maistuu - Kyllä, mutta johtuu myös iästäkin

      lapsirakas - no jaa, en mielelläni ole tekemisissä, olen abortinkin tehnyt kun en halunnut
      rehellinen kun haluaa puhua(parisuhde)-Totta myös muissakin asioissa.
      ystäväpiiri laaja ns.spurguista aina tavallisiin tallaajiin(johtotaso esim.)-Minulla on kyllä paljon erinlaisia kavereita:narkkareita ja menestyviä
      jalat maassa tyyppi omilla ehdoilla - en ymmärrä mitä tämä tarkoittaa
      autaa muita herkästi - Mieleeni tulee monta juttua joissa olen neuvonut muita. Minulta useasti kysytään neuvoa
      ahkera töissä joista itse pitää-nimenomaan joista ITSE PIDÄN
      ei unohda,pysyy kaverina - totta

    • oikein

      Tunnistan kaikki edellämainitut piirteet omassa luonteessani, niin plussat kuin miinukset...

    • Daisy

      vesimies:
      -itsekäs = en ajattele tarpeeksi itseäni, yritän nykyisin olla itsekkäämpi
      -leikkii toisten tunteilla = En
      -flirttailee herkästi(parisuhde) = todellakin, mutta minkäs teet kun miehet ovat aina kimpussa ;)
      -omat menot ja tulemiset tärkeämpiä kuin toisen = Kyllä, ystävät olleet aina tärkeämpiä kuin parisuhde
      -ei puhu avoimesti,vasta kun kysytään = Puhun aivan liikaa ja liiankin avoimesti!
      -suutahtaa kysymyksistä = riippuu
      -suunnittelee mutta ei toteuta = Ehkäpä toisinaan, vaikka saan myös toteutettua
      -huoleton talousasioissa = suorastaan ongelmaksi asti
      -saattaa pitää yllä useita suhteita(sinkut) = kokeilin, mutta liian kuluttavaa
      -viina maistuu = ajoittain

      lapsirakas = entistä enemmän, lapset jostain syystä aina ihastuvat minuun ja joudun heidän leikkikaverikseen
      rehellinen kun haluaa puhua(parisuhde) = aina
      ystäväpiiri laaja ns.spurguista aina tavallisiin tallaajiin(johtotaso esim.) = Kyllä todella laaja
      jalat maassa tyyppi omilla ehdoilla = KYllä
      autaa muita herkästi = Kyllä, erityisesti kuuntelee ystävien murheita
      ahkera töissä joista itse pitää = Erittäin kyllä!
      ei unohda,pysyy kaverina = Ja erittäin kyllä!

    • raakahedelma

      Tämän minäkin haluan tietää...

    • vesinainen62

      vesimies:
      -itsekäs = en ole. pitäisi olla itsekkäämpi
      -leikkii toisten tunteilla = En koskaan, Paremminkin joudun leikittelyn kohteeksi
      -flirttailee herkästi(parisuhde) = En mielestäni
      -omat menot ja tulemiset tärkeämpiä kuin toisen = Joskus
      -ei puhu avoimesti,vasta kun kysytään = Valitettavasti liiankin avoimesti ja saan siitä usein kärsiä.
      -suutahtaa kysymyksistä = joskus. Turhat utelijat ärsyttää
      -suunnittelee mutta ei toteuta = Toisinaan, Lennokas suunnittelija ei ehdi kaikkeen....
      -huoleton talousasioissa = Järkevä, joskus heräteostoja...mut selviän laskuista. En osta velaksi.
      -saattaa pitää yllä useita suhteita(sinkut) = Ei onnistu ,
      -viina maistuu = harvoin

      lapsirakas = Kyllä ja eläinrakas
      rehellinen kun haluaa puhua(parisuhde) = aina
      ystäväpiiri laaja ns.spurguista aina tavallisiin tallaajiin(johtotaso esim.) = Kyllä
      jalat maassa tyyppi omilla ehdoilla = Kyllä
      autaa muita herkästi = Kyllä
      ahkera töissä joista itse pitää = Kyllä
      ei unohda,pysyy kaverina = Kyllä, mutta jos kaveri/kumppani pettää, en useinkaan pysty antamaan anteeksi tai luottamaan. Kestää todella pitkään että toinen saavuttaa luottamukseni

    • Omalta kohdaltani!

      Olen seurannut näitä keskusteluja ja omien kokemusten perusteella olen tullut seuraavaan johtopäätökseen.
      vesimies:
      -itsekäs = tietyissä asioissa.
      -leikkii toisten tunteilla = en ikinä.
      -flirttailee herkästi(parisuhde) = liiankin herkästi.
      -omat menot ja tulemiset tärkeämpiä kuin toisen = Riippuu tilanteesta.
      -ei puhu avoimesti,vasta kun kysytään = Olen liiankin avoin, mutta uusien ihmisten on vaikea päästä lähelle ja tutustua kunnolla, sen olen huomannut. Mutta kun mut päästää kunnolla puhumaan niin olen aivan liian avoin.
      -suutahtaa kysymyksistä = Riippuu kysymyksestä ja kysyjästä.
      -suunnittelee mutta ei toteuta = Tämä pitää liiakseenkin paikkansa.
      -huoleton talousasioissa = PItää täysin paikkansa.
      -saattaa pitää yllä useita suhteita(sinkut) = Ei ikinä.
      -viina maistuu = Ei ollenkaan.

      lapsirakas = Pidän lapsista, mutta tuskin hankin koskaan omia. Koiria kyllä hankin vaikka miljoona. Ja eläimiä yleensäkkin.
      rehellinen kun haluaa puhua(parisuhde) = Liiankin rehellinen.
      ystäväpiiri laaja ns.spurguista aina tavallisiin tallaajiin(johtotaso esim.) = Kyllä
      jalat maassa tyyppi omilla ehdoilla = Kyllä
      autaa muita herkästi = Kyllä
      ahkera töissä joista itse pitää = Kyllä
      ei unohda,pysyy kaverina = Kyllä, mutta jos tulen petetyksi, en useinkaan pysty luottamaan enää.


      tässä muutamia - ja juttuja joita olen ollut huomaavinani vesimiehistä.
      Pitääkö paikkansa mitä mieltä muut ootte ottakaahan kantaa ja kertokaa muillekkin....??

      -

    • ergds

      Olen itse todennäköisesti vesimiesten vanhimpia. Sun miinuksissa tulee selkeästi esille nuorempien toilailut. Toisten tunteilla leikkiminen ei ole kovinkaan hauskaa jos alkaa miettii miltä se tuntuu omalla kohdalla. Itse en ole leikkinyt kenenkään tunteilla enkä myöskään ole kovinkaan itsekäs. Voisit tehdä palveluksen ja kuunnella meitä vanhimpia vesimiehiä ensin ennenkun alat nuorempia solvaan. Loppujen lopuksi nuoremmista tulee vanhimpia kun me vanhimmat siirrytään syrjään. Älä ole liian ankara niitä kohtaan. Ne on kuin lapsia, jotka tahtovat leikkiä.

      • katsoin tähtiin

        Tuskin se ikä vaikuttaa vesimiehenkään käyttäytymiseen sinällään, vaan onhan siinä myös muiden planeettojen vaikutus kuten Neptunuksen mukana. Neptunushan siirtyy nyt kalojen merkkiin pois vesimiehen merkistä (v. 1998 -2012). Edelleen Neptunus oli vaa´an merkissä v. 1942 -56, skorpionissa 56-70, jousimiehessä 70 - 84 ja 84 - 98 kauriin merkissä. Kyllähän vesimies on herkkä muutenkin ajattelemattomille toilauksille eikä ota opikseen ( Ilkka Kanerva).

        Löytyykö tästä pohdittavaa?


    • Veskari tammikuu

      Vesimies on humanisti, eli ihmisläheinen.Ei puhu omista asioistaan,kuin parhaimmalle ystävälle.Vesimiehellä on paljon kavereita,mut muutama sydänystävä.

    • ellu67

      Vesimies on paras astrologinen merkki! Olen aina ollut ylpeä siihen liitetyistä ominaisuuksista!
      Olen juuri eronnut skorpionista 19 vuoden siedätyshoidon epäonnistumisen jälkeen. Skorpioni sitoi minut sellaisiin suitsiin,että oli järki mennä. Ja mikä on vesimiehelle tärkeämpää kuin ITSENÄISYYS!
      Voin sanoa,että melkein kaikki tässä mainitut asiat sopivat täysin vesimieheen. Ne ilmenevät vain eri ihmisillä eri suhteissa. Vesimiehiä on kuitenkin niin monta valosta, ettei täydellistä yhtenäväisyyttä voi varmaan löytää.
      Itselleni tutuksi ovat tulleet seuraavat ominaisuudet:
      A) puhumattomuus ( =tuottaa vaikeuksia töissä),
      B) oman ajan tärkeys ( lapset tahtovat unohtua),
      C) rahankäytön ja alkoholin kova kulutus ( = olen sananmukaisesti "liemessä"),
      D)toisten herkkyyden unohtaminen ( = psykologi ihmetteli, miksen osaa sanoa asioita nätisti),
      E) ehdoton rehellisyyden vaatimus ( = mieheni valehteli koko ajan ja lopuksi vielä nauroi päälle),
      F)ennakkoluulottomuus (= kaikki* ihmiset käyvät, humanisti parhaimmillaan), G)suunnitteluvimma ( paljon on paperilla, mutta toteutus vaatii lisää suunnittelua), H)rehellisyys ( = tuottaa ongelmia itsestään tärkeille ihmisille ),
      I)lapsirakkaus (= vesimies on itsekin lapsenomainen),
      J) flirttaileva (= tätä on jatkunut jo kauan, huomasin tämän piirteen heti itsessäni jo murrosiässä. Kaikkia pitää yrittää iskeä),
      K)ylimielisyys (= ongelmat työelämässä johtuvat pitkälti tästä. En vain koe toisten tekevät riittävän hyvin hommiaan),
      L) tyhmien kysymysten sivuuttaaminen ( = monet kysymykset ovat niin itsestäänselviä vesimiehelle, ettei niihin kannata vastata. Miksi he eivät osaa ajatella itse?)
      M) ja lopuksi tämä vesimiehen upein piirre; venyminen vaikeuksissa. Mistä muusta merkistä löytyy yhtä paljon venymiskykyä kuin meistä vesimiehistä? Koen itseni ääriolosuhteissa itsevarmimmaksi.
      Ihmettelen toisten valittamista. Miten ne jaksaakin aina valittaa? Ja jos satun joskus vuosien päästä kertomaan omista vaikeuksistani, he pitävät minua täytenä kahjona, joka ei osannut hakea apua.

      t. Elina 67

    • me

      vesimies on tosia ajasta edellä,

    • taapertaja

      no toi leikkii tunteilla... sen voi tehdä mikä merkki tahansa.
      ja toi itsekäs ei pidä paikkansa... mitä tunnen vesimiehiä ne ovat juuri epäitsekkäitä muiden auttajia, siksi niillä on paljon kavereita.
      kovia suunnittelijoita on .. toiset toteuttaa toiset ei.
      talousasiat... nooh.. tunnen monenlaisia vesimiehiä joilla kunnossa toisilla ne ei oo.

    • kuulijuuli

      vesimies:
      -itsekäs - joissakin asioissa olen, useimmiten en
      -leikkii toisten tunteilla - en, mutta voin lakata rakastamasta hyvin nopeasti
      -flirttailee herkästi(parisuhde) - en flirttaile parisuhteen ulkopuolella
      -omat menot ja tulemiset tärkeämpiä kuin toisen - aika usein näin on
      -ei puhu avoimesti,vasta kun kysytään - kyllä
      -suutahtaa kysymyksistä - riippuu niiden esitystavasta
      -suunnittelee mutta ei toteuta - juu, paljon on tekemätöntä ja kesken jäänyttä
      -huoleton talousasioissa - just ja just selviän palkkapäivästä seuraavaan
      -saattaa pitää yllä useita suhteita(sinkut) - tämäkin on totta
      -viina maistuu - no ei paljoltikaan

      lapsirakas - en, mutta en myöskään ole ilkeä lapsille, eikä heitä saa kohdella huonosti
      rehellinen kun haluaa puhua(parisuhde) - pääasiassa kyllä
      ystäväpiiri laaja ns.spurguista aina tavallisiin tallaajiin(johtotaso esim.) - aivan näin
      jalat maassa tyyppi omilla ehdoilla - kyllä
      autaa muita herkästi - kyllä, jos vain huomaan tarvetta apuun
      ahkera töissä joista itse pitää - kyllä, muut hommat ovat tervanjuontia
      ei unohda,pysyy kaverina - en unohda, mutta en pidä aktiivisesti kehenkään yhteyttä


      Lisäksi sanoisin vielä, että jos minua loukkaa pahasti, tai saa minut kunnolla suututettua, ei ole mitään mahdollisuutta saada asiaa enää korjattua. En ole helppo suuttumaan ihmisille, mutta kun siinä onnistuu, onkin kaikki asiat loppuelämäksi juteltu. Ei tarvitse kuvitella, että edes morjestaisin.

      • Anonyymi

        Tuo pitkävihaisuus, norsun muisti, pitää todella paikkansa minunkin k8hdallani.


    • vesimiesnainen_72

      vesimies:
      -itsekäs = terve itserakkaus ja ripaus uhrautuvaisuutta, en minä tiedä onko se itsekkyyttä
      -leikkii toisten tunteilla = en ikinä, mutta toki tutkin toisen tunteita
      -flirttailee herkästi(parisuhde) = kyllä, mutta tiedostan asian naurettavuuden
      -omat menot ja tulemiset tärkeämpiä kuin toisen = riippu tilanteestä
      -ei puhu avoimesti,vasta kun kysytään = aivan totta ja sitä siksi, että ihmiset eivät yleensä osaa käsitellä avointa puhetta, enkä minä halua ketään loukata. Niinpä voin esim. vastata ystävättärelleni hänen kysyttyään "olenko lihonnut?", että paita joka on hänen yllä, sopii muotoihinsa mainiosti (se olis siis kyllä).
      -suutahtaa kysymyksistä = joskus, silloin kun kysymys on typerä
      -suunnittelee mutta ei toteuta = suunnittelen enemmän, toteutan vähämmän. Syynä useimmiten se, että suunnitelma ei ole toteuttamisen arvoinen.
      -huoleton talousasioissa = en ollenkaan
      -saattaa pitää yllä useita suhteita(sinkut) = no joo, mutta ei niitä silloin varsinaisesti suhteiksi voi sanoa (panoiksi ehkä)
      -viina maistuu = kyllä, mutta valitettavasti pääse harvemmin maistamaan

      lapsirakas = en, lapset ovat vain uusia ihmisia. Eläinrakas hyvinkin
      rehellinen kun haluaa puhua(parisuhde) = aina, mutta pehmennän puheitani n. 80%. Oikeastaan pitää sanoa, että ns. rehelliset ruisleipä tyypit ovat todellisia egoisteja, jotka oman rehellisyyden nimissä eivät ajattele toisen ihmisen tunteita p****kaan.
      ystäväpiiri laaja ns.spurguista aina tavallisiin talla, jiin(johtotaso esim.) = kyllä
      jalat maassa tyyppi omilla ehdoilla = en ymmärrä koko klisheeta
      auttaa muita herkästi = en ehkä niin herkästi, mutta vilpittömästi
      ahkera töissä joista itse pitää = epäilemättä ja ahkera silloinkin kun en niin kovin pitää työstä
      ei unohda,pysyy kaverina = suurin piirtein, mutta en ota itse yhteyttä, jos ei ole mitään asiaa.

    • Anonyymi

      Tää on kyllä niin totta ku voi olla. Yks veskari teki niin törkeesti mua kohtaan pelkästään vaan leikkimielessä. Kyseessä mies ja ihan tismalleen osu nyt nuo kyllä. Hyvä kaverina ja ystävänä mutta sinkku kun on niin voitte kuvitella minkä sopan aiheutti. Varmaan ei edes tietoisesti vaan tykkää leikkiä eikä ymmärrä miltä se toisesta tuntuu. Annetaa siimaa ja kylmästi katkotaan sitten.
      Oon niin pettyny ja vihanen. Rupes yhtäkkiä tosi kylmästi kohtelemaan. 😔 Parempi pitää kaiken suhteen pitkä tauko. Good bye!!

    • Anonyymi

      Vesimiehet oon kokenut suurimmaksi osaksi jopa ärsyttävinä mutta se taas johtuu siitä että olen itse nouseva vesimies ja aikuisena tullut pintaan niitä piirteitä. Samankaltaisuus ärsyttää. Onneksi ei ole sentään ihan tuota kaikkea havaittavissa.

      Meni just maku yhteen taas. En oo koskaan ihastunu vesimieheen ja tein siinä aika ison mokan. Vesimiehet on joo suorasanasia ja siihen liittyen itserakkaitakin joskus eli toisten tunteet on ihan se ja sama. Tuntuu että saavat jotain kiihoketta siitä että muuttavat mieltään leikin varjolla. Ei kiitos enää yhtää vesimiesmiestä. Mutta kuten muutkin sanovat niin ystävänä loistavia. Ainakin antavat olettaa olevansa
      VesimiesMIES ei toki halua loukata ketään mutta saattaa sanoa kohteliaisuuksia vaan vittuillakseen. Eli amerikkalaiseen tyyliin sanotaan toista ja mielessä halveksutaan. Se niissä ärsyttää ettei ne osaa sanoa suoraan oikeasti koska uskallus puuttuu eli se siitä rehellisyydestä. 😂
      Mutta kaikki heistäkään eivät ole samasta puusta veistettyjä.

    • Anonyymi

      Kiitos vain ;)

    • Anonyymi

      Moikka!

      Tässä Veskari nainen 34 v.

      Olen varmasti joissain asioissa itsekäs, mutta ilman sitä en usko että olisin tähän asti pärjännyt näin hyvin traumaattisen lapsuuteni takia. Olen monen asian uhalla pyrkinyt pitämään kiinni oikeudestani olla sellainen, millainen olen.

      Arvioin ihmiset vain ja ainoastaan sen perusteella, miten he kohtelevat muita ja sen pohjalta arvioin itsenikin. Olen oppinut myös arvostamaan sitä, että ihminen priorisoi oman hyvinvointinsa, mitä olen myös omakohtaisesti pitkään opetellut. Itsekkyys on mielestäni asia, johon jokaisella on oikeus eikä se ole huono asia, jos se ei ole keneltäkään toiselta pois. Esimerkiksi leijonanaiset ovat toimineet minulle opettavana esimerkkinä tässä, tulielementtiset yleensäkin. Täytyy muistaa, että epäitsekkyydelläkin voi olla huonot seuraukset, mikäli ihminen ei osaa pitää puoliaan eikä siinä ole mitään ihailtavaa, kokemusta on.

      Luoja, en eläissäni haluaisi leikkiä keneenkään tunteilla. Onneksi kuulen usein, että olen lämmin / sydämellinen. Välillä kuitenkin ihastuessani alan pelkäämään ihan hirvittävästi. On todella rankkaa kun haluaisi nauttia siitä vaiheesta, mutta tulenkin lähes poikkeuksetta pilanneeksi mahdollisuuteni tämän pelon takia. Tarvitsisin ihmisen, joka kysyisi minulta aivan suoraan, mitä häntä kohtaan tunnen ja mitä ajattelen tai ilmaisisi kiinnostuksensa minua kohtaan suoraan eikä tunnustelemalla tai tarkkailemalla - koska sitä itse teen, eikä se johda mihinkään!

      Neuvoni on että vesimiehiä kannattaa tunneasioissa ja miksei muutenkin, puhutella 100 % suoraan, vaikka vaikuttaisivat miltä. Vesimies arvostaa rehellisyyttä eli aitoutta yli kaiken ja yrittää varmasti vaikeassakin tilanteessa antaa yhtä aidon vastauksen kuin millainen kysymys on ollut, jos se on ollut suora ja vailla tulkinnan mahdollisuutta.

      Kuulin exältäni suhteen aikana, että flirttailin muiden kanssa paljon, mistä olin aivan pöllämystynyt. Parisuhteessa olen niin sitoutuvaa tyyppiä, että kaikki muut jäävät pelkiksi kavereiksi tai enintään kiehtoviksi persooniksi; siitä perspektiivistä on seksi kaukana. Eli näyttää flirtiltä, muttei ole sitä.

      "Omat menot ja tulemiset tärkeämpiä kuin toisen." Minusta jokaisella on hyvä olla omia juttuja, se pitää ihmisen kunnossa ja myös vetovoimaisena. Ex-kumppanini suuttui, kun en halunnut lähteä hänen mukaansa eräistä juhlista. Minusta on yksinkertaisesti alistumista miellyttää kumppaniaan asiassa, joka tuntuu itsestä väärältä. Jos toinen on väsynyt ja itsellä vielä tanssijalka vipattaa, miksi katkaista ilta? Elämä on liian lyhyt turhaan miellyttämisen eikä sillä saisi mitata rakkautta.

      "Suutahtaa kysymyksistä" tästä ei ole itsellä kokemusta.

      "Suunnittelee mutta ei toteuta" tämä on ollut aiemmin, mutta nyt onneksi historiaa. Kuitenkin inspiroivat jutut ovat toteutuneet aina.

      "Huoleton talousasioissa" Isäni mukaan olen perheen ainut järkevä raha-asioissa hänen lisäkseen. Kavereille on kivaa tarjota ruokaa ja juomaa tai antaa käytöstä jääneitä vaatteita ja tavaroita, kun mahdollista.

      En kyllä ikinä pystyisi riiailemaan usean tyypin kanssa samaan aikaan. Huh! Yksi on kyllä aina riittänyt viemään ajatukset.

      Juon tosi harvoin alkoholia, kun juon, niin juon aika vähän ja pysyn skarppina. Korona-aikana on ollut ahdistusta, varmasti minkä vuoksi pariin otteeseen kyllä saanut itselleni krapulan.

      Siinäpä se vastaus!

    • Anonyymi

      Ei kannata muodostaa ihmisistä liian vahvoja ennakkoluuloja jotka ovat kuitenkin osittain projektioita omista alitajuisista asenteista

    • Anonyymi

      Itse olen vesimies-nainen
      -Olen äärimmäisen rehellinen. Jopa niin paljon, että valkoisetkaan valheet ei minulta luonnistu. En siis osaa valehdella.
      -Olen aidosti oma itseni ja tiedostan tältä osin myös oman outouteni. Toiset katsovat kieroon ja toiset ihaillen erikoisia näkemyksiäni ja tapaani elää.
      -Minulla on taito saada ihmiset avautumaan parin tunnin tuttavuuden jälkeen ja kertomaan kipeimpiä asioitaan. Luonteelleni on ominaista selvitellä muiden elämän solmuja ja analysoida vallitsevaa tilannetta.
      -Olen hyvin vapauden kaipuinen. En oikein siedä mitään rajoitteita/sääntöjä/käskytystä oli kyse sitten parisuhteesta tai työstä.
      -Vaivun usein omiin ajatuksiini niin kokonaisvaltaisesti, että saatan jopa illanistujaisissa ajoittain olla niin omissa ajatuksissa, että havahduttuani en tiedä mistä muut puhuvat.
      -Saatan alkuun vaikuttaa hiljaiselta, koska tarkkailen uusia ihmisiä/ryhmiä ja heidän ryhmädynamiikkaa ja rooleja ennen keskustelun aloitusta.
      -En siedä juoruilua, draamaa, kapeakatseisuutta tai epäkunnioittavaa käytöstä muita ihmisiä kohtaan.7
      -Koen itseni useimpien ihmisten seurassa ulkopuoliseksi henkisellä tasolla.
      -Olen uskollinen kumppani parisuhteessa ja vaalin parisuhteissa molemmin puolista kunnioitusta.
      -Kaipaan usein vaihtelua kaikkiin elämän osa-alueisiin ja leipäännyn nopeasti jos asiat ei etene.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      226
      3505
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2191
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2081
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1965
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      83
      1640
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1271
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe