Jatkuva kipu toisessa kiveksessä

AyAyAy97

Hei,

Heräsin perjantaia paineen tunteeseen kiveksessä ja sen yläpuolella. Kyselisin onko muilla ollut vastaavia oireita. Kipu tuntui nimenomaan oikealla puolella. Päivällä lueskelin netistä mikä mahtaa olla syynä, mutta en löytänyt mitään tolkkua kun joka puolella toitotetaan vain syöpää. Toinen merkille pantava oire on, että kives on laskeutunut parin päivän kuluessa reilusti alaspäin ja onkin aivan eri korkeudella verrattuna toiseen kivekseen.

Kipu poistuu välillä hetkeksi, mutta suurimman osan päivästä pysyy mukana. Välillä kivestä alkaa myös pistämään hieman.

Kävin lääkärin vastaanotolla ja hän tutki että mikä mahtaisi olla syynä tähän ja sanoi ettei kyseessä ole esim. kiveksen kiertymä. Käski syödä särkylääkettä ja sanoi että toinen kives on usein toista alempana, mutta kives laskeutui yön aikana todella paljon toista alemmas, jota lääkäri ei todennäköisesti tajunnut, sillä hänen tarkastaessaan ne olin makuuasennossa ja ero ei näy silloin niin selvästi.

Muuten olen perusterve parikymppinen pojankloppi, mutta kipu yltyy usein öisin sellaiseksi ettei sen kanssa pysty oikein olemaan. Lääkäristä ei ollut mitään apua, eikä oikein edes yrittänyt etsiä ratkaisua.

Kyseessä ei myöskään ole mikään sukupuolitauti, eikä missään ole mitään ylimääräisiä patteja yms.

1

95

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Itselläni oli kipeä kives melkein kaksi kuukautta. Kävin yleislääkärillä joka tunnustelemalla ei löytänyt mitään, mutta päätti antaa lähetteen kivesten ultraääneen. Ultraäänessä ei löytynyt mitään ja kipukin on alkanut pikkuhiljaa laskemaan. Kaikki kipu ei siis suinkaan ole sitä pahinta, vaikka se usein mieleen ensimmäisenä tuleekin.

      Löysin myös hyvän sivun jolla puhutaan kivesten kivuista ja venytysharjoituksesta jota jokainen voi kokeilla kotonakin. Itselläni tämä näyttää auttavan ja kipu on kolmen päivän aikana tätä tehtyäni lähes täysin poissa. Kimmo Heinonen: Kipua kiveksissä - kiropraktiikasta apua http://www.kiropraktikot.fi/kiropraktikot.fi-blog-kimmo-heinonen-kipua-kiveksissa-kiropraktiikasta-apua

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      412
      4205
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      235
      2078
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1540
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      157
      1357
    5. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      66
      1029
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1015
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      131
      988
    8. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      232
      967
    9. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      923
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      898
    Aihe