Gimpistäni katosi kaikki valikot, enkä saa niitä takaisin koska myös se valikko katosi josta pääsisi valtsemaan windowseja. Control-B komennolla saan pelkästään työkalut valikon näkymään, mutta kuinka saisin sen päävalikon esiin josta voi määrittää valikot?
Gimp on sekaisin
6
242
Vastaukset
En Gimppiä juuri käytä, mutta usein käytetty keino on poistaa/siirtää asetukset. Toinen on kirjautua koneeseen toisena käyttäjänä. Olisit voinut kertoa mitä systeemiä käytät.
- Ymmällä
En pääse Gimpin asetuksiin koska minulla näkyy ainoastaan nuo kuvankäsittelyn työkalut eikä mitään muita valikkoja. Olen poistanutkin koko Gimpin ja asentanut uudestaan, mutta sekään ei auta. Käytän Ubuntua.
- KisoMakkare
Ei ollut vaikea arvata että Tubutin-Ubuntu tekee temppujaan.
- kiskomakkara
Mahtaako?
- Ymmällä
Ratkaisu ongelmaan löytyi ubuntu-palstalta:
http://keskustelu.suomi24.fi/t/14914625/gimppini-on-sekaisin#comment-90395428
"Kun tuhoat kotihakemistosta .gimp-2.8 hakemiston niin Gimp käynnistyy oletusasetuksilla."
Ubuntu-Linuxit ovat Windows-vuosieni jälkeen olleet myönteinen kokemus, muistuttaen Macintosh-vuosiani ennen Windows-vuosiani.Ohjelman poisto ei poista käyttäjän asetuksia kotihakemistosta. Kotihakemisto pitää putsata joskus. Oletin että sanomalla poista asetukset olisit osannut etsiä ja poistaa .gimp-2.8 ja muut mahdolliset kansiot joihin se tallentaa dataa. Myös .thumbnails täyttyy ja .local & .config paikkoja jotka kannattaa joskus syynätä. Kirjautuminen eri tunnuksella auttaa usein selvittämään onko vika asetuksissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi persut eivät häädä mamuja pois Suomesta?
Sitä vartenhan persut äänestettiin valtaan. Nyt valta on persuilla. Mamut nostaa työttömyyskorvauksia. Persut huutaa mam2536315Eduskunnan setämiehet eivät häiritse
Porvariston sedät kertoivat kuorossa, että eivät tiedä häirinnästä mitään.1255249KL - Sähköautoilu aiheuttaa lisäkustannuksia muille tehopiikkimaksujen muodossa!
Kauppalehti 15.1.2026 Kommentti / Sähköautoista tuli ongelma – Uusi ”vero” uhkaa Kun perhe ostaa sähköauton ja laittaa184381Sanna Marinille pedataan paluuta pääministeriksi?
Näyttäisi mylly lähteneen käyntiin nyt toden teolla. Nykyiset oikeistodemarit haukutaan vasemmistodemareiden toimesta ni1703200Jaguar i pace sähköauto hajosi. Jopa 100 tonnia akun vaihto. Edullisia kilometrejä
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/fcaa5ae4-c04d-414d-ac54-dab991758b2e Tuo että sähköautossa ei lämmitys toimi on123111Silminnäkijät kertovat IS:lle useista törkeistä SDP:ssä tapahtuneista häirintätapauksista.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011749874.html Silminnäkijöiden Iltasanomille kertomusten mukaan SDP:ssä on tapahtu1872674Muistakaa demarit, että TE petitte, ei vihreät tai vas.liitto
Te veitte eduskunnasta turvallisen tilan, veditte sen viemäristä alas. Te demarit, itsensä ylentäneet moraalinvartijat,872571Nainen, kaiken aikaa olin yläpuolella
Ja olen edelleen kaiken yläpuolella. Ja niin on aina oleva. :/1821746- 461699
- 711563