Gimpistäni katosi kaikki valikot, enkä saa niitä takaisin koska myös se valikko katosi josta pääsisi valtsemaan windowseja. Control-B komennolla saan pelkästään työkalut valikon näkymään, mutta kuinka saisin sen päävalikon esiin josta voi määrittää valikot?
Gimp on sekaisin
6
277
Vastaukset
En Gimppiä juuri käytä, mutta usein käytetty keino on poistaa/siirtää asetukset. Toinen on kirjautua koneeseen toisena käyttäjänä. Olisit voinut kertoa mitä systeemiä käytät.
- Ymmällä
En pääse Gimpin asetuksiin koska minulla näkyy ainoastaan nuo kuvankäsittelyn työkalut eikä mitään muita valikkoja. Olen poistanutkin koko Gimpin ja asentanut uudestaan, mutta sekään ei auta. Käytän Ubuntua.
- KisoMakkare
Ei ollut vaikea arvata että Tubutin-Ubuntu tekee temppujaan.
- kiskomakkara
Mahtaako?
- Ymmällä
Ratkaisu ongelmaan löytyi ubuntu-palstalta:
http://keskustelu.suomi24.fi/t/14914625/gimppini-on-sekaisin#comment-90395428
"Kun tuhoat kotihakemistosta .gimp-2.8 hakemiston niin Gimp käynnistyy oletusasetuksilla."
Ubuntu-Linuxit ovat Windows-vuosieni jälkeen olleet myönteinen kokemus, muistuttaen Macintosh-vuosiani ennen Windows-vuosiani.Ohjelman poisto ei poista käyttäjän asetuksia kotihakemistosta. Kotihakemisto pitää putsata joskus. Oletin että sanomalla poista asetukset olisit osannut etsiä ja poistaa .gimp-2.8 ja muut mahdolliset kansiot joihin se tallentaa dataa. Myös .thumbnails täyttyy ja .local & .config paikkoja jotka kannattaa joskus syynätä. Kirjautuminen eri tunnuksella auttaa usein selvittämään onko vika asetuksissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101104
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82824Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18659Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat271631- 77598
- 104574
- 54547
- 26522
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49513Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet88438