Oletteko muuten huomanneet lähipiirissänne,miten tämä ikäryhmä alkaa olla todella rasittavan ärtyisää ja kaikesta valittavaa joukkoa. Ihan on pakko joskus välillä huomauttaa ukkokullalle/tai akkakullalle, että älä viitti tuostakin valittaa ja negatiivisesti arvostella,ota kehiin positiivinen katse,jne.Nuoret läheiset 30-50 kymppiset ei marise lainkaan nykymaaiman menosta ,politiikasta,maahanmuuttajista ,eikä muustakaan maailman menosta ,joille ei pieni ihminen mitään voi. Paiskivat iloisina ja into päällä töitä ,jotta tienaavat hyvin ,hankkivat kivat kodit ja matkustelevat.
Iloitkaamme mekin jokaisesta hyvästä hetkesta ja ottakaamme heistä mallia!
Hyvä tuuli tarttuu.Ei nuoremmat edes halua tulla tapaamaan sellaisia vali-vali-vanhuksia.
KÄRTTYISÄT JA KIUKUTTELEVAT seitsenkymppiset
14
212
Vastaukset
- mieti-hieman-itteäsi
Alotuksentekijä on pahin narisija,
ainaki alotuksesta päätellen,
koitahan hyväksyä ittesi ensin,
sitten vasta kiukuttelet palstalaisille ,, hymm, - Ramoona-
Kannattaa välttää tuollaisia negatiivisia energiasyöppöjä, onhan meillä vapaus valita seuramme. Ajatukset voi suunnata rakentavaan toimintaan , vaikkapa ystävystyä pakolaisperheen kanssa ja edesauttaa kielen oppimista ja muutakin kotoutumista. Meillä kirjaston kautta saa kontakteja, jos ei omin päin uskaltaudu ottamaan yhteyksiä.
Itselleni paras lääke ärtymispuuskaan on lähteä ulos luontoon liikkumaan, hengittää syvään , katsella puita, merta, niittyjä ...jotain suurta pikkkumaisuuden sijaan.
Toki tunnen huolta myös Suomen ja maailmantilanteesta, mutta pieneltä osaltani teen mitä vallassani ja voimissani on. Jatkuvasti Suomi sijoittuu kärkeen hyvinvoinnin mittauksissa. Nuorten polvien kanssa yhteydenpito auttaa pitämään mittasuhteet kohdallaan, lasten ja nuorten elämänusko on saatava säilymään. Siihen ei auta mummojen ja vaarien ruikutus. Meidän sukupolvihan saanut kokea Suomen menestystarinan ja sen hedelmät.
🍓🌳🦋🌞🌲🇫🇮- näin-on-käynyt
On hyvä meillä on kaksi muistityyppiä lyhytmuisti jonka avulla muistamme vain lähiaikana tapahtuneet myönteiset asiat.
Ihmettelen mihin on kadonnut jo -70 ikäisiltä pitkäaikaismuisti. Ajatellessa 90-luvun alkupuolta jolloin Koiviston konklaavin johdolla tehtiin hallittua rakennemuutosta, mitä se aiheutti kansalaisille. Se johti maan talouden epävakauden tilaan. Lyhytmuistiset eivät tätä enää muista, eivätkä niitä ihmiskohtaloita joihin hallittu rakennemuutos aiheutti suuria korjaamattoman kohtalokkaita ikävyyksiä.
Onneksi nyt on maan talouselämä päässyt nousujohteiseksi siis yli 25v tätä nousukauden tilannetta odotellessa meni. Tallessa on aika eletty. Joo joo, mutta kun me ei kaivalla pitkäaikaismuistista "syy ja seurausjuttuja"! 🙂
Mehän tiedämme sen menevän pieleen kumminkin,...mepä opimme jo lapsina:----- Jos ja jos
JOS TÄDILLÄ OLIS MUNAT, NIIN TÄTI OLIS SETÄ!
Niinpä me emme jossittelekaan mitä se ja se aiheutti Suomen taloudelle, vaan pitäydymme sen hetken tosiasioissa.
Joku papparainen kuulema syöttää vaimolleen alati: JOS sinä et olis silloin riisunut kuumissasi sitä pusakkaasi,...niin ei oltais tässä,...ja,....
Aloittajan pitkäaikaismuisti ei ainakaan liiku poliittisen tietolaarin ikävystyttävässä ilmapiirissä valittaen, eikä osoita tarvetta maan talouden johtamiseen,,,... voihan konklaavit 📺
Hellu rei 😇- pitkämuistinen-
näin-on-käynyt kirjoitti:
On hyvä meillä on kaksi muistityyppiä lyhytmuisti jonka avulla muistamme vain lähiaikana tapahtuneet myönteiset asiat.
Ihmettelen mihin on kadonnut jo -70 ikäisiltä pitkäaikaismuisti. Ajatellessa 90-luvun alkupuolta jolloin Koiviston konklaavin johdolla tehtiin hallittua rakennemuutosta, mitä se aiheutti kansalaisille. Se johti maan talouden epävakauden tilaan. Lyhytmuistiset eivät tätä enää muista, eivätkä niitä ihmiskohtaloita joihin hallittu rakennemuutos aiheutti suuria korjaamattoman kohtalokkaita ikävyyksiä.
Onneksi nyt on maan talouselämä päässyt nousujohteiseksi siis yli 25v tätä nousukauden tilannetta odotellessa meni. Tallessa on aika eletty.Kyllä Koivisto porukoineen muistetaan hyvin ja kirotaan alimpaan helvettiin,
paljon ovat pahaa saaneet aikaan kansallemme,
- Rasittavaakin
Se aloittaja saattuupi olemaan elämään tyytyväinen ja kiitollinen mummukainen.Nautin suunnattomasti jokaisesta tavallisesta päivästä,kaikki on hyvin ,kun on terveyttä ja seesteinen rauhaisa mieli-ei enää liikaa toitä ,vaan sitä sopivaa askaretta,ilmat ihanan vaihtelevat,upea luonto ympärillä ja hyvä olla.
Näin on nyt ja huomisesta on turha murehtia eikä eilisistäkään
Silloin kaikki voi olla toisin.Nöyrä olen,mutten nöyristelijä.- olet-valehtelija
" rasittavaakin "
osasit silti moittia palstalaisia alotuksessasi,,
Kyllä ihmiset ovat samanlaisia oli ikä mikä tahansa. Meillä vanhoilla on tietenkin vaikeaa jos ei opi uutta oli mitä tahansa siis tähän kuuluu kaikki.
- Ei.puolueen.jäsen
Kyllä Koivistoa voi haukkua minkä ikäinen tahansa. Mutta ei osata ottaa selvää hänestä, ei lukea hänen elämäntyöstään. Kuitenkin netti on käytössä jokaisella palstalaisella.
Hänen muistokirjoituksistaan sai paljon tietoa siitä, mitä kaikkea tämä valtiomies todella sai aikaan, mutta sitä eivät haukkujat haluakaan tietää. He pitäytyvät omissa ihantottaminämuistankyllä-tiedoissaan. - Pikkuapulainen
Eivät vali-vali ja kärtty-tyypit ole mielestäni ikäluokka-juttuja ollenkaan. Näitä on jokaisessa ikäluokassa ihan riittävästi. Totta kyllä on, että joillekin jää valittaminen jotenkin päälle. Olen tämän kyseenalaisen totuuden todennut asuintalaossani, jossa kokoontuu ns. viikkokerho. Tarkoituksena on vaihtaa kuulumisia ja mielipiteitä ajankohtaiaista asioista eli virkistyä ja piristyä.. Jotkut ovat ymmärtäneet asian siten, että nyt voi valittaa putkessa kaikista sairauksistaan tai luuloistaan ja niitähän riittää. En enää käy kyseisessä kerhossa, koska on todella turhauttavaa kuunnella tätä. Tietysti siten aloitus pitää paikkansa, että vanhoilla on yleensä näitä kremppoja enemmän kuin nuorilla.
Niin, kyllähän me kaikki toisaalta myötätuntoa odotamme ja kuuntelijaa. Mutta jotenkin vanhan ja nuorenkin pitäisi kiinnostua oman navan lisäksi muustakin ja muista asioista, jotta keskustelusta ei tule yksinpuhelua ja tuota minun, minun.minun-toistelua.- Lorenaa
Tänään sitä suututti kun taivas antoi mustista paksuista pilvistä sadetta kaikissa olomuodoissa,
tihkua, kaatosadetta ja kaikkea siltä väliltä. Nyt sentään aurinko heijastaa pilvien lomasta tuikkivia säteitä.
Kun kerran marmatan, mieleeni tulee
Lauri Pohjanpään eläinruno, MAAILMAN MENO
"Sivutuulessa poikaansa retuuttaa kantaa
varis lahden poikki päin vastarantaa.
"Sitä varista, ihan väsyttää alkaa"
varis sanoo "jo vanhaa siipeä, jalkaa kangistaa.
Kun vanhenen pian, alan kangistua,
kai kannat sa mua, kuin minä nyt sua ?"
- "En", vastaa poika, "sun jäädä anna"
- "Ketä kannat sitten?" - "Ma poikaani kannan"
Varis huokaa harmaille aatoksille:
"se on maailman meno, minkäs sille."
Tämä runo on aika hätkähdyttävä, ja luulen että moni voi tulkita sen väärin: että poikanen kantaa aikanaan vanhempaansa. Lauri Pohjanpää on realisti. Nuori suuntaa tulevaan, se on maailman meno.
Tällaista se ikääntyminen on, työlästä on potkia tutkainta vastaa, vastoinkäymisistä otettava se mikä otettavissa on, kun vielä omat jyvälaarit eivät ole tyhjentymässä.
Siispä, ILO PINTAAN VAIK` SYVÄN MÄRKÄNIS!
- jätit.pois.kirjaimen
Siteeraat väärin. Se on näin : sun jäädä annaN. Siis poikanen antaa vanhempansa jäädä ja kantaa omaa poikaansa. Ei siinä ole montaa tulkintaa noin.
- Lorenaa
Kuka lie oletkin, kiitos korjauksesta.Taitavat minunkin sormet kangistua ja huomiokyky hapertua kun jäi pois tuo A-kirjain! Miten lie alkaako jyvälaarini pikkuhiljaa vähentyä?
Selvääkin selvempi, maailman meno on se, meidän lapsemme huolehtivat omista lapsistaan.
Suomen laki jo säätää, vanhempien hoitovastuu on yhteiskunnan,sitten kun he eivät enää itsenäisesti tule toimeen. Näin on näppylät. Siispä.:"Tulevaa tautia ei kannata etukäteen sairastaa!"
Pidän Lauri Pohjanpään eläinaiheisista runoista, ne sisältävät usein opetuksen myös meille tavallisille tallaajille.
Vaikka on paras kesäaika, muistin lokeroista tulee esiin hauska syksyruno:
Varikset pellonaidalla! Nyt alan katsomaan Alfa-kanavalta tangomarkkinoita, näilä seuduilla kanava numero on 15.
- flegmaatti
En ole huomannut tuollaista. Tosin minulla on hyvin vähän, käytännössä ei juuri ollenkaan, kontakteja 70 porukkaan. Eikä ole kuin satunnaisia yhteyksiä 60 jengiinkään kun vaimoa ei lasketa mukaan.
En marise juuri mistään henkilöön kohdistuvasta asiasta. Kunnan ja valtakunnan tason politiikka on oma alueensa mutta minulla on aina perusteltu mielipide miten asioiden pitäisi olla.
Olen sen verran pirteä pappa, että halutessaan minusta saa kyllä riitakaverin.
Tosin viimeisen, fyysiseen muotoon johtaneen otatuksen aikaan olin jo melkein 5-kymppinen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216565Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5552261- 1471857
- 831235
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa971032- 72970
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.81915Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10833- 32830
Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon147757