Kubuntun varmuuskopiointi

KubuntuPlasma

Mikä olisi käytettävyydeltään yksinkertainen ja hyvä varmuuskopiointi ohjelma Kubuntulle? Tuli nimittäin vaihdettua Ubuntusta Kubuntuun (koska KDE) ja olen kokeillut Back in time ohjelmaa varmuuskopiointiin. mutta en pidä sitä hyvänä. (Niinpä, en osaa :))
Vai riittäisikö pelkkä .config kansion talteen otto, jos haluaa palauttaa esim. uudelleenasennuksen jälkeen ohjelmien asetukset. (Selain, sähköposti jne.)

4

112

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kymmenenvuottavälissäkö

"Vai riittäisikö pelkkä .config kansion talteen otto, jos haluaa palauttaa esim. uudelleenasennuksen jälkeen ohjelmien asetukset. (Selain, sähköposti jne.)"

Joo ei riittäis
      Ja turhaa olis muutenkaan kopioida turvaan ohjelmien "asetuksii"
      ohjelmat päivittyy "jatkuvastti" vanhojen asetusten palautus uudelle ohjelmalle voi "sotkee" ohjelman toiminnan kokonaan.

• urkgfjrj

Varmuuskopiot päivitetään yleensä päivän tasalle, jos jotain muuttuu.

Näin ainakin itsellä.

• Kotihakemiston voi synkata talteen vaikka ihan rsync ohjelmalla. Voit miettiä levykuvan tekemistä systeemistä. Varminta tapa tehdä se on asennusmedialla vaikka dd:llä. Etuna on, että saat myös käynnistyslataajan talteen ja palautus on nopea vaikka kovalevy hajoaisi.

Yhdistelmä paras tapa. Levykuva ja sitten päivittäin tai viikottain muuttuneet tiedostot talteen kotihakemistosta.

Jos levy hajoaa palautetaan levykuva. Päivitetään ja sitten palautetaan kotihakemiston muuttuneet tiedostot. Jos pieni SSD-levy systeemi palautuu nopeasti.

Asetukset hankalia palautettavia kuten yllä mainittiinkin. Jos asentaa systeemin uusiksi .config kansion palautus voi tuottaa harmia. Jos on koko systeemistä "palautuspiste" ei ongelmaa. Palautuspisteen palauttaminen usein nopeampi tapa kuin jonkin erikoisen virheen haku ja korjaus.

• Itse olen käyttänyt Back In Timea jo jonkun vuoden ilman ongelmia.

Ei se nyt niin vaikea voi olla, kun minäkin sen osaan! ; )

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä sanoisit

juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe