Kubuntun varmuuskopiointi

KubuntuPlasma

Mikä olisi käytettävyydeltään yksinkertainen ja hyvä varmuuskopiointi ohjelma Kubuntulle? Tuli nimittäin vaihdettua Ubuntusta Kubuntuun (koska KDE) ja olen kokeillut Back in time ohjelmaa varmuuskopiointiin. mutta en pidä sitä hyvänä. (Niinpä, en osaa :))
Vai riittäisikö pelkkä .config kansion talteen otto, jos haluaa palauttaa esim. uudelleenasennuksen jälkeen ohjelmien asetukset. (Selain, sähköposti jne.)

4

112

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kymmenenvuottavälissäkö

"Vai riittäisikö pelkkä .config kansion talteen otto, jos haluaa palauttaa esim. uudelleenasennuksen jälkeen ohjelmien asetukset. (Selain, sähköposti jne.)"

Joo ei riittäis
      Ja turhaa olis muutenkaan kopioida turvaan ohjelmien "asetuksii"
      ohjelmat päivittyy "jatkuvastti" vanhojen asetusten palautus uudelle ohjelmalle voi "sotkee" ohjelman toiminnan kokonaan.

• urkgfjrj

Varmuuskopiot päivitetään yleensä päivän tasalle, jos jotain muuttuu.

Näin ainakin itsellä.

• Kotihakemiston voi synkata talteen vaikka ihan rsync ohjelmalla. Voit miettiä levykuvan tekemistä systeemistä. Varminta tapa tehdä se on asennusmedialla vaikka dd:llä. Etuna on, että saat myös käynnistyslataajan talteen ja palautus on nopea vaikka kovalevy hajoaisi.

Yhdistelmä paras tapa. Levykuva ja sitten päivittäin tai viikottain muuttuneet tiedostot talteen kotihakemistosta.

Jos levy hajoaa palautetaan levykuva. Päivitetään ja sitten palautetaan kotihakemiston muuttuneet tiedostot. Jos pieni SSD-levy systeemi palautuu nopeasti.

Asetukset hankalia palautettavia kuten yllä mainittiinkin. Jos asentaa systeemin uusiksi .config kansion palautus voi tuottaa harmia. Jos on koko systeemistä "palautuspiste" ei ongelmaa. Palautuspisteen palauttaminen usein nopeampi tapa kuin jonkin erikoisen virheen haku ja korjaus.

• Itse olen käyttänyt Back In Timea jo jonkun vuoden ilman ongelmia.

Ei se nyt niin vaikea voi olla, kun minäkin sen osaan! ; )

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      109
      2250
    2. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      103
      896
    3. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      69
      871
    4. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      22
      852
    5. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      48
      835
    6. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      541
      770
    7. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      80
      687
    8. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      76
      650
    9. Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen

Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik
      Ikävä
      23
      600
    10. Kai sä olet

Luovuttanut mun suhteen.
      Ikävä
      57
      561
    Aihe