avensiksen rengaspaineet

pohjoist

Minkälaiset rengaspaineet olette todenneet sopivimmiksi?

14

11323

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LaitaPainetta

      Alapuolellakin pitää olla ilmaa.

    • TheKöle

      2,8 eteen
      2,7 taakse

      • pohjoist

        Kiitos asiallisesta vastauksesta the köle.


      • ei.yhtä.totuutta

        Eikös tuo riipu rengaskoosta, profiilista, kuormituksesta, nopeuksista yms. Itsellä 2,5 max. 2,8 on jo aika jyristävä. Jos ajettavuus vaatii tuon 2,8 taakse, jo kevyellä kuormalla on auton suuntavakavuudessa jotain ongelmia.


      • TheKöle
        ei.yhtä.totuutta kirjoitti:

        Eikös tuo riipu rengaskoosta, profiilista, kuormituksesta, nopeuksista yms. Itsellä 2,5 max. 2,8 on jo aika jyristävä. Jos ajettavuus vaatii tuon 2,8 taakse, jo kevyellä kuormalla on auton suuntavakavuudessa jotain ongelmia.

        Riippuu, riippuu.... ja korimallista!

        Itsellä on kokemus, että Toyotan ajettavuus paranee suosituspaineilla yli 160km/h,
        ihan jopa eurooppalaisten tasolle!

        Itsellä on siis kokemusta 400tkm T22 korimallista ja tästä viimeisimmästä T27 140km.

        En voisi kuvitella ajavani niin "lullulla" autolla, mitä ajettavuus 2,2 (tai T27 2.4) paineilla !

        -"metsähallitus"mua varmaan kutsuisi :-)

        Mä olen nykyään se liikenteen "ääsholdi", eli juurikaan muut kuin Bemaristit ei enää minua ohittele :-)

        Viimeksikin kun tulin kaatosateessa kotiin alko 110km/h nopeuksissa luistonesto vilkutteleen..... 162km mökiltä Luvialle 1h 53min

        Terveisin Kölli, näkemiin taloudellisuusajot!


      • 20244
        TheKöle kirjoitti:

        Riippuu, riippuu.... ja korimallista!

        Itsellä on kokemus, että Toyotan ajettavuus paranee suosituspaineilla yli 160km/h,
        ihan jopa eurooppalaisten tasolle!

        Itsellä on siis kokemusta 400tkm T22 korimallista ja tästä viimeisimmästä T27 140km.

        En voisi kuvitella ajavani niin "lullulla" autolla, mitä ajettavuus 2,2 (tai T27 2.4) paineilla !

        -"metsähallitus"mua varmaan kutsuisi :-)

        Mä olen nykyään se liikenteen "ääsholdi", eli juurikaan muut kuin Bemaristit ei enää minua ohittele :-)

        Viimeksikin kun tulin kaatosateessa kotiin alko 110km/h nopeuksissa luistonesto vilkutteleen..... 162km mökiltä Luvialle 1h 53min

        Terveisin Kölli, näkemiin taloudellisuusajot!

        Terve taas TheKöle, onkohan joku taas varastanut niminerkkisi?
        Sen verran alkoi kulmakarvat kohoamaan kun tätä postausta luen. Täytyy saada lisää infoa asiasta. Terv. 2024


      • TheKöle
        20244 kirjoitti:

        Terve taas TheKöle, onkohan joku taas varastanut niminerkkisi?
        Sen verran alkoi kulmakarvat kohoamaan kun tätä postausta luen. Täytyy saada lisää infoa asiasta. Terv. 2024

        Ei ole. Mä olen viimeaikoina ollut tuollainen "riskikuski" -tätä kai leskeys teettää?

        Em. on kirjoitettu pienessä maistissa ja provosoiden, mutta ajettavuuden kanssa olen edelleenkin kirjoitukseni takana.

        Rengaspaine kokeilut olen aloittanut tuon taloudellisuusajon myötä, mutta oli mukava
        todeta, että Tojosta alkaa tulla auto, noilla suuremmilla paineilla. Kaistanvaihto on tarkkaa, ohjaus alkaa palauttamaan.

        Jos pitää itseään "viidyttää" ohittelemalla (ajansäästöhän on ylinopeuksissa marginaalista)
        niin on hyvä, että auto tottelee kuljettajaansa. Minimipaineissa Ave on liian vetelä.......


      • 20244
        TheKöle kirjoitti:

        Ei ole. Mä olen viimeaikoina ollut tuollainen "riskikuski" -tätä kai leskeys teettää?

        Em. on kirjoitettu pienessä maistissa ja provosoiden, mutta ajettavuuden kanssa olen edelleenkin kirjoitukseni takana.

        Rengaspaine kokeilut olen aloittanut tuon taloudellisuusajon myötä, mutta oli mukava
        todeta, että Tojosta alkaa tulla auto, noilla suuremmilla paineilla. Kaistanvaihto on tarkkaa, ohjaus alkaa palauttamaan.

        Jos pitää itseään "viidyttää" ohittelemalla (ajansäästöhän on ylinopeuksissa marginaalista)
        niin on hyvä, että auto tottelee kuljettajaansa. Minimipaineissa Ave on liian vetelä.......

        Hyvä kuulla, että olet pääsemässä taas takaisin autoilun makuun kaiken tuon kokemasi jälkeen.
        Minäkin olen "geeniperimältäni" ns. ripeä kuski, vaikka autoni ovat aina olleet aivan tavallisia kansanautoja.
        Käyn sitten välillä tuolla Baijerissa "autoilemassa" muutamaa astetta virkeimmillä ajopeleillä.
        Ongelmana siellä on se ainainen Stau, joka hidastaa meikeläisen ripeää menoa.
        Onhan siellä ainakin urattomat ja sileät tiet, joista voi nauttia pienemmässäkin vauhdissa ;D
        Hyvää kesän jatkoa sinullekin.


    • Lääninkomanssi
    • paineitatulee

      Auton renkais on 2,8 ja peräkärrys 3,5 pikkasen pitää ääntä mutta bensaa säästyy.

    • huuverturpo

      Olen huomannut että ei luikertele maantieajossa jos pitää matalat paineet n 1bar kummassakin päässä. Haittapuolena kulutus hiukan kasvaa jos auto ilman huuveria.

      • Ominaisuuseivika

        Ikävä kyll luikertelee maantieajossa kaikilla paineilla. Ja kuluttaa.


    • 2.4STW__

      kaikissa autoissa mitä minulla on ollut, vähänkin liian kova rengaspaine on saanut auto epämäärisesti vaeltelemaan. Tällaisia ovat olleet 1 ja 2 koppaiset Avet, Superb, bmw 3-sarja ja audi A4.
      Avet ovat olleet vähiten herkkiä pienille rengaspainemutoksille. BMW kaikkein herkin. Se tosin vaelteli muutenkin ihan kotitarpeikse.

    • 324353

      Aven 205/55-16 renkaissa olen pitänyt 2.6 edessä ja takana. En muista mikä suositus oli, ehkä joku 2.2-2.4, oli kuitenkin sama suositus edessä ja takana.

      Kannattaa laittaa joku 0.3-0.5 yli suosituksen niin säästyy polttoainetta mutta ei tule vielä liian meluisaksi/pito ei vielä heikkene jos max 0.5 yli suosituksen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      49
      4985
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3277
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1412
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1245
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      957
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      878
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      215
      731
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      728
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      697
    Aihe