avensiksen rengaspaineet

pohjoist

Minkälaiset rengaspaineet olette todenneet sopivimmiksi?

14

16575

Vastaukset 14

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LaitaPainetta

Alapuolellakin pitää olla ilmaa.

• TheKöle

2,8 eteen
      2,7 taakse

• pohjoist

Kiitos asiallisesta vastauksesta the köle.

• ei.yhtä.totuutta

Eikös tuo riipu rengaskoosta, profiilista, kuormituksesta, nopeuksista yms. Itsellä 2,5 max. 2,8 on jo aika jyristävä. Jos ajettavuus vaatii tuon 2,8 taakse, jo kevyellä kuormalla on auton suuntavakavuudessa jotain ongelmia.

• TheKöle
        ei.yhtä.totuutta kirjoitti:

Eikös tuo riipu rengaskoosta, profiilista, kuormituksesta, nopeuksista yms. Itsellä 2,5 max. 2,8 on jo aika jyristävä. Jos ajettavuus vaatii tuon 2,8 taakse, jo kevyellä kuormalla on auton suuntavakavuudessa jotain ongelmia.

Riippuu, riippuu.... ja korimallista!

Itsellä on kokemus, että Toyotan ajettavuus paranee suosituspaineilla yli 160km/h,
        ihan jopa eurooppalaisten tasolle!

Itsellä on siis kokemusta 400tkm T22 korimallista ja tästä viimeisimmästä T27 140km.

En voisi kuvitella ajavani niin "lullulla" autolla, mitä ajettavuus 2,2 (tai T27 2.4) paineilla !

-"metsähallitus"mua varmaan kutsuisi :-)

Mä olen nykyään se liikenteen "ääsholdi", eli juurikaan muut kuin Bemaristit ei enää minua ohittele :-)

Viimeksikin kun tulin kaatosateessa kotiin alko 110km/h nopeuksissa luistonesto vilkutteleen..... 162km mökiltä Luvialle 1h 53min

Terveisin Kölli, näkemiin taloudellisuusajot!

• 20244
        TheKöle kirjoitti:

Riippuu, riippuu.... ja korimallista!

Itsellä on kokemus, että Toyotan ajettavuus paranee suosituspaineilla yli 160km/h,
        ihan jopa eurooppalaisten tasolle!

Itsellä on siis kokemusta 400tkm T22 korimallista ja tästä viimeisimmästä T27 140km.

En voisi kuvitella ajavani niin "lullulla" autolla, mitä ajettavuus 2,2 (tai T27 2.4) paineilla !

-"metsähallitus"mua varmaan kutsuisi :-)

Mä olen nykyään se liikenteen "ääsholdi", eli juurikaan muut kuin Bemaristit ei enää minua ohittele :-)

Viimeksikin kun tulin kaatosateessa kotiin alko 110km/h nopeuksissa luistonesto vilkutteleen..... 162km mökiltä Luvialle 1h 53min

Terveisin Kölli, näkemiin taloudellisuusajot!

Terve taas TheKöle, onkohan joku taas varastanut niminerkkisi?
        Sen verran alkoi kulmakarvat kohoamaan kun tätä postausta luen. Täytyy saada lisää infoa asiasta. Terv. 2024

• TheKöle
        20244 kirjoitti:

Terve taas TheKöle, onkohan joku taas varastanut niminerkkisi?
        Sen verran alkoi kulmakarvat kohoamaan kun tätä postausta luen. Täytyy saada lisää infoa asiasta. Terv. 2024

Ei ole. Mä olen viimeaikoina ollut tuollainen "riskikuski" -tätä kai leskeys teettää?

Em. on kirjoitettu pienessä maistissa ja provosoiden, mutta ajettavuuden kanssa olen edelleenkin kirjoitukseni takana.

Rengaspaine kokeilut olen aloittanut tuon taloudellisuusajon myötä, mutta oli mukava
        todeta, että Tojosta alkaa tulla auto, noilla suuremmilla paineilla. Kaistanvaihto on tarkkaa, ohjaus alkaa palauttamaan.

Jos pitää itseään "viidyttää" ohittelemalla (ajansäästöhän on ylinopeuksissa marginaalista)
        niin on hyvä, että auto tottelee kuljettajaansa. Minimipaineissa Ave on liian vetelä.......

• 20244
        TheKöle kirjoitti:

Ei ole. Mä olen viimeaikoina ollut tuollainen "riskikuski" -tätä kai leskeys teettää?

Em. on kirjoitettu pienessä maistissa ja provosoiden, mutta ajettavuuden kanssa olen edelleenkin kirjoitukseni takana.

Rengaspaine kokeilut olen aloittanut tuon taloudellisuusajon myötä, mutta oli mukava
        todeta, että Tojosta alkaa tulla auto, noilla suuremmilla paineilla. Kaistanvaihto on tarkkaa, ohjaus alkaa palauttamaan.

Jos pitää itseään "viidyttää" ohittelemalla (ajansäästöhän on ylinopeuksissa marginaalista)
        niin on hyvä, että auto tottelee kuljettajaansa. Minimipaineissa Ave on liian vetelä.......

Hyvä kuulla, että olet pääsemässä taas takaisin autoilun makuun kaiken tuon kokemasi jälkeen.
        Minäkin olen "geeniperimältäni" ns. ripeä kuski, vaikka autoni ovat aina olleet aivan tavallisia kansanautoja.
        Käyn sitten välillä tuolla Baijerissa "autoilemassa" muutamaa astetta virkeimmillä ajopeleillä.
        Ongelmana siellä on se ainainen Stau, joka hidastaa meikeläisen ripeää menoa.
        Onhan siellä ainakin urattomat ja sileät tiet, joista voi nauttia pienemmässäkin vauhdissa ;D
        Hyvää kesän jatkoa sinullekin.

• Lääninkomanssi
    • paineitatulee

Auton renkais on 2,8 ja peräkärrys 3,5 pikkasen pitää ääntä mutta bensaa säästyy.

• huuverturpo

Olen huomannut että ei luikertele maantieajossa jos pitää matalat paineet n 1bar kummassakin päässä. Haittapuolena kulutus hiukan kasvaa jos auto ilman huuveria.

• Ominaisuuseivika

Ikävä kyll luikertelee maantieajossa kaikilla paineilla. Ja kuluttaa.

• 2.4STW__

kaikissa autoissa mitä minulla on ollut, vähänkin liian kova rengaspaine on saanut auto epämäärisesti vaeltelemaan. Tällaisia ovat olleet 1 ja 2 koppaiset Avet, Superb, bmw 3-sarja ja audi A4.
      Avet ovat olleet vähiten herkkiä pienille rengaspainemutoksille. BMW kaikkein herkin. Se tosin vaelteli muutenkin ihan kotitarpeikse.

• 324353

Aven 205/55-16 renkaissa olen pitänyt 2.6 edessä ja takana. En muista mikä suositus oli, ehkä joku 2.2-2.4, oli kuitenkin sama suositus edessä ja takana.

Kannattaa laittaa joku 0.3-0.5 yli suosituksen niin säästyy polttoainetta mutta ei tule vielä liian meluisaksi/pito ei vielä heikkene jos max 0.5 yli suosituksen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ampuminen kylpylässä

Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa
      Naantali
      105
      2310
    2. Kemijärvellä vesionnettomuus

Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as
      Kemijärvi
      41
      1574
    3. Hei, voitko kuunnella

Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu
      Ikävä
      138
      1114
    4. 106
      1085
    5. Joku porukka lähtenyt täältä

Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.
      Ikävä
      232
      1058
    6. Miten yrität

Vielä saada kaivattusi?
      Ikävä
      82
      886
    7. Costa Rica on tympeän makuinen kahvi

Ostin kahvin hinnan romahduksen kunniaksi Costa Rican "Premium Blendiä". Piti olla sataprosenttista arabialaista. No ain
      Maailman menoa
      54
      885
    8. Tuletko tänään

Jos soitan? Niin... tuletko?🖤
      Ikävä
      81
      791
    9. Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä

Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,
      Ikävä
      54
      790
    10. Olipa yllätys

Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo
      Kotimaiset julkkisjuorut
      215
      774
    11. 54
      771
    12. Muutto auto hakee sut tänään!

Tein sulle oman huoneen! mieheltä naiselle
      Ikävä
      93
      749
    13. Kiinni jäit

Ei olisi uskonut sinusta
      Ikävä
      40
      686
    14. On todella ikävää

Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit
      Ikävä
      79
      668
    15. Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?

Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.
      Ikävä
      31
      607
    16. Nyt ei enää ole

Mitään mikä pitäisi mut hiljaa, kaikesta. Tämä on muutamalle henkilölle täällä.
      Ikävä
      39
      535
    17. Ottanet yhteyttä

Facebookissa,jos on jotain asiaa.Miehelle! T.M-nainen.
      Ikävä
      55
      527
    18. Hämmentävä hetki: TTK:sta pudonnut Johanna Puhakka lataa pettyneenä: "Sitä ei voi kieltää"

Johanna Puhakka ja Jurijs Jurza Trosenko tippuivat Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta. Suositussa viihdeohjelmassa nähtiin
      Tanssii tähtien kanssa
      14
      510
    19. Kai sä mies ymmärrät..

..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast
      Ikävä
      30
      502
    20. Onkin niin, että olet hulluna minuun

mutta et uskalla sitä tuoda ilmi. Salaa haaveilet kiihkeästä suhteesta, vaan siihen se jää, ja syyksi esteet ja muut. S
      Ikävä
      26
      488
    Aihe