Myös ruotsin lehdet kirjoittavat suviseuroista

11

307

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitä hienoa siinä on?

      • Viestini poistettiin ilman syytä, mutta kirjoitin että pidän sitä hienoa että lestadiolaisuuden tunnettavuus paranee ruotsissa, koska meidän suunnasta on paljon uskovaisia ruotsissa.

        Nyt Ruotsin suurin kristillinen lehti kirjoitti suviseuroista. Se lisää tunnettavuutta josta myös muut suunnat hyötyy.


    • gottochväl

      Det är irriterande pingstvänner , bedragare, när de inte citeras av vem som helst.

    • tätä.kaikki.toivovat

      ""Hienoa että lestadiolaisuuden tunnettuutta kasvaa ulkomailla.""

      Toivottavasti samassa yhteydessä kerrotaan myös vl-herätysliikkeen Raamattua raiskaavista valheopeista.

      • DetÄrBra

        Niin ja traumatisoituneesta Heinolan kannonpää kahjo tennispelaajasta.


      • Kerro_meille
        DetÄrBra kirjoitti:

        Niin ja traumatisoituneesta Heinolan kannonpää kahjo tennispelaajasta.

        Miksi häiriköit asiallista keskustelua?

        Missä kohtaa Raamatussa sanotaan, että vanhoillislestadiolaiset ovat ainoita oikeita uskovaisia koko maailmassa? Ja että kaikki vl-herätysliikkeen ulkopuoliset uskovaiset menevät helvettiin.

        Näin SRK ja vl-saarnamiehet opettavat.


    • AlkuperäMaa

      Ruotsista lestadiolaisuus onkin lähtöisin. Ja sitä edeltänyt lukijaisuuskin on ollut Ruotsin maalla.

      • Laestadius

        Sanoisin että ruotsissa on sitä alkuperäistä lestadiolaisuutta (itälestadiolaisuus).


      • Itälä
        Laestadius kirjoitti:

        Sanoisin että ruotsissa on sitä alkuperäistä lestadiolaisuutta (itälestadiolaisuus).

        Valitettavasti itälestadiolaisuus ei ole alkuperäistä Laestadiuksen raittiuusliikettä.


      • Kysyjä3221
        Itälä kirjoitti:

        Valitettavasti itälestadiolaisuus ei ole alkuperäistä Laestadiuksen raittiuusliikettä.

        Mikä on sitten alkuperästä lestadiolaisuutta? Sekä esikoislestadiolaiset, itälestadiolaiset (lff, rauhan sana) ja vanhoillislestadiolaiset väittävät edustavansa alkuperäistä lestadiolaisuutta.


    • Pidän siitä että ruotsin lehti kutsuu seurat lestadiolaisten suviseuroiksi, ei vanhollislestadiolaisten.

      Meitä on paljon muitakin lestadiolaisia joka tapaa osallistua suviseuroihin, ja ainakin minä pidän suviseurat liikkeen tapahtumaksi, ei vain vanhoillislestadiolaisten, vaikka he järjestävät sitä. Kertaakaan minua ei ole ajettu pois suviseuroista, vaikka tapaan keskustella ihmisten kanssa ruokapäydissä ja kertoa että olen rauhansanalainen.

      http://www.dagen.se/87-000-besokte-laestadianernas-sommarmote-1.991686

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      81
      1650
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      71
      1313
    3. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      106
      1238
    4. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      179
      1065
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      153
      1019
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      55
      1004
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      892
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      61
      861
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      826
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      94
      784
    Aihe