Mikähän on vialla kun näytön kuvakkeet värisevät ja välillä koko ruudun yli menee sellaisia väriseviä viivoja kuin rikkinäisessä tv:ssä? Välillä myös herjaa että näytönohjain lakkasi toimimasta mutta palautui. Näytöohjain on ADM Radeon hd 8550g.
Mutta: kun vääntelen konetta saranoista niin välkyntä häviää? Sitten se taas alkaa muutaman päivän jälkeen väristä.
Onko näyttis hajoamassa?
HP Pavilion näyttö värisee
14
4529
Vastaukset
- näytön_kaapelit
Vääntelet saranoista ja korjautuu? Eikös siellä mene ne kaapelit?
Ja kaapelin kiinnitys emolla sitten kannattaisi varmaan tarkistaa.
Tässä ei kovin kauan sitten korjasin erään kannettavan vaihtamalla näyttökaapelin. Näyttöön ei tullut kuvaa koska invertteriin menevät kaapelin johdot oli vialliset. Oli siis vähän vanhempi kannettava mikä lie bulb-taustavalaistu näyttö.- kyänäinon
Oon niin onneton tekniikan kanssa, etten tiedä ees missä ja mikä on näyttökaapeli? Mutta tosiaan kun vähän sormella tökkää näyttöä ja kantta vääntelee saranoista erilaiseen kulmaan, niin värinä lakkaa. Onko kyse siis niistä kaapeleista vai jostain juotoksista vai mistä ihmeestä?
Hajoaakohan tuo pian vai voiko kantta päivittäin väännellä saranoista? Ei anna päivittää näytöohjaimia joten niissä tuskin vika. - jhjhkjkjhkjkjkjkjk
Kannettavan näyttökaapeli on vain sellainen kangaspäällysteinen johtokimppu, mikä on muovisella pitkulaisella liittimellä kiinni emolla ja menee sieltä saranoiden kautta näyttöön missä on kiinni littanalla liittimellä. Vioittunut sellainen voidaan tarvittaessa vaihtaa eikä yleensä ole kallis varaosa.
Eihän se mahdotonta ole ettei koneessa olisi itse näytönohjain vikaantumassa.
Ei haittaisi myöskään ollenkaan jos tarkistaisi koneen jäähdytyssysteemin tilan, vaikkei kone kovin vanha olisikaan, eli purkaisi konetta sen verran, että voisi siivota tuulettimen, irrottaa sen metallisen jäähdytyskapistuksen ja vaihtaisi tahnaukset prosessorista ja tarvittaessa näytönohjaimesta samalla. - kyänäinon
Kone on 3,5 vuotta vanha eikä pölyjä putsattu kuin kerran mutta voisiko tosiaan näytön värinä siitä johtua? Usein menee sellaisia isompiakin "nykäyksiä" näytön yli. Ongelmat alkoivat jo pari vuotta sitten kun kone alkoi herjata näytönohjaimesta, nyt vain pahentunut.
Mistä sen sitten tietää onko kyse näyttökaapelista vai onko vaan näytönohjain menossa sököksi? Oon kuullut että HP:n koneissa on näitä ongelmia. Yritin päivittää näytönohjaimen mutta väittää että koneessa on uusin vaikka se on vuodelta 2014.
En tajuu..... - fsfdsffffdfdsfdsfdsfd
kyänäinon kirjoitti:
Kone on 3,5 vuotta vanha eikä pölyjä putsattu kuin kerran mutta voisiko tosiaan näytön värinä siitä johtua? Usein menee sellaisia isompiakin "nykäyksiä" näytön yli. Ongelmat alkoivat jo pari vuotta sitten kun kone alkoi herjata näytönohjaimesta, nyt vain pahentunut.
Mistä sen sitten tietää onko kyse näyttökaapelista vai onko vaan näytönohjain menossa sököksi? Oon kuullut että HP:n koneissa on näitä ongelmia. Yritin päivittää näytönohjaimen mutta väittää että koneessa on uusin vaikka se on vuodelta 2014.
En tajuu.....Voi testata ulkoisella näytöllä.
Eli tavallisen tietokoneen näytön kytket kannettavaan sellaisesta liittimestä kuin koneessa on.
VGA, DVI, tai Display Port. Onkohan vielä muitakin.
Jos saat kuvan näkymään ongelmitta ulkoiseen näyttöön kannettavasta, silloin kannettavan näytönohjain on luultavasti kunnossa, ja vika on luultavasti kannettavan sisäisessä näyttökaapelissa, jos kannettavan sisäinen näyttö on LED-taustavalaistu, tai vika on joko sis. näyttökaapelissa tai invertterissä, jos sis. näyttö on vanhemman mallinen loisteputkitaustavalaistu. - fdsfdsfsfdfdfsffds
kyänäinon kirjoitti:
En tajuu.....Ja voihan se näyttöpaneeli itsekin rikkoontua.
- kyänäinon
Vaihdoin virkistystaajutta 60:sta 40hertziin. Värinä lakkasi, mutta nyt huolettaa onko tämä turvallista ja käynnistyyköhän kone normaalista sammuttamisen jälkeen?
- jalaa1
Näyttöpaneelia ei ole tarkoitettu noin matalalle taajuudelle, vaikka se sillä toimisikin. Tuo on vain kiertotie, ei mikään lopullinen korjaus. Niinkuin aiemmissa viesteissä on sanottu, vika on joko näytönohjaimessa, tai näytön ja koneen emolevyn välisessä kaapelissa. Kaapeli on vaihdettavissa oleva osa, mutta näytönohjain ei. Näytönohjain on osa koneen emolevyä.
- kyänäinon
Ok eli nyt mun pitää testata tätä näyttöä toisessa laitteessa. En ole kyllä ihan varma osaanko.... mutta jos näytössä ei vikaa, niin miten kaapeli vaihdetaan tai minkä hintaista se on? Mietin vain että pitäisikö ostaa suosilla uusi kone, tämä kohta 4 vuotta vanhaa.
Ja eilen illalla alkoi taas väristä vaikka vaihdoin virkistystaajutta. - etyeyrtyrty
Et sinä sitä läppärin näyttöä testaa toisessa koneessa vaan kytket siihen läppäriin ulkoisen näytön.
- kyänäinon
Niin tarkoitin laitteella tv:tä. Mikäs kaapeli siihen tarvitaan?
Jos näyttö toimii tv:n näytöllä ja vika on kaapelissa. niin onko hankala toimenpide vaihtaa? Siis se näyttökaapeli.
Sori tyhmät kysymykset mutta olen iäkkäämpi ihminen eikä mulla nyt ole ketään tässä auttamassa. Paitsi te,kiitos siitä! - kyänäinon
No olipas valaiseva video, mun läppärin ongelma voi siis olla tosiaan tuo näyttökaapeli kun sehän menee juuri saranakohdista, joita vääntelemällä saan värinän loppumaan tai vähenenemään. Itse en kyllä osaa vaihtaa, toiv löytyy joku ammattilainen.
Täytyy selvittää missä vika on ja tulisiko halvimmaksi ostaa vaan uusi läppäri. Hp tuntuu olevan kuuluisa näistä värisevistä näytöistä ja muutenkin huono kone, ei sitä enää. - amatööriltäkin-sujuu
kyänäinon kirjoitti:
No olipas valaiseva video, mun läppärin ongelma voi siis olla tosiaan tuo näyttökaapeli kun sehän menee juuri saranakohdista, joita vääntelemällä saan värinän loppumaan tai vähenenemään. Itse en kyllä osaa vaihtaa, toiv löytyy joku ammattilainen.
Täytyy selvittää missä vika on ja tulisiko halvimmaksi ostaa vaan uusi läppäri. Hp tuntuu olevan kuuluisa näistä värisevistä näytöistä ja muutenkin huono kone, ei sitä enää.Voi se läppärin näyttöpaneelikin rikkoontua, ja ongelmasi voi johtua siitäkin.
Joka tapauksessa asian selvittäminen onnistuu amatööriltäkin, eikä korjaus välttämättä tulisi kalliiksi, enimmäkseen varaosien hinnoista riippuisi.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."562215Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.2012051- 1161392
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711180- 96995
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73939Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78889Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki58887Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347933855- 61746