Osaako kukaan sanoa, miten tarkkaan heinäkuun alusta on tarkistettu Helsinki-Tallinna -välillä passeja? Ongelmana on, että hotelli varattu pariksi yöksi ja muistin väärin toisen lapsen passin voimassaoloajan...
Muut passit ok, 8-vuotiaalla vanhentunut jo vuosi sitten. Yritän kyllä pikapassin hankkia, mutta haasteita aiheuttaa se, että lapsi pari päivää reissussa, eikä valmista passikuvaa ole. Ja tietty toisen huoltajan suostumuskin pitää toimittaa...
Eli jos passia ei ehdi saamaan, kannattaako yrittää liikkua tuolla vanhentuneella? Ja kyllä, tiedän tyhmyyteni ja olen jo itse itseäni soimannut tästä tarpeeksi.
Tallinnaan, lapsen passi vanhentunut
5
853
Vastaukset
- khölk
Ei missään nimessä vanhentuneella! Se on valtiorajarikos. Eikö lapsella ole poliisin myöntämää henkilötodistusta? Se toimii matkustusasiakirjana mm Viroon. Itse olin äskettäin omallani Tukholmassa viikon, ja hyvin kelpasi.
- Reissuunko
Joo, asiaa selvitelty eikä auta kuin hakea express-passia, henkilötodistusta ei tosiaan ole toistaiseksi tarvittu, kun passikin on ollut olemassa ;) Kiitos vastauksesta!
- jos.uskaltaa
Vain harvat joutuvat tarkastukseen. Mene vanhalla passilla, monesti eivät katso päivämääriä. Pikapassin hinnalla maksaa jo jonkinlaiset sakot. Muuan tuttavani kävi Roomassa vanhalla passilla. Kukaan ei sanonut mitään päivämääristä.
- Passit
No, tietenkin kannattaa hankkia joko pikapassi tai express-passi, koska uuden passin hankkiminen on kuitenkin edessä. Näiden passien toimitusajoissa sekä -paikoissa on eroa. Huom, express-passin voi noutaa vain näistä toimituspaikoista:
Matkahuollon Kampin terminaali, Helsinki
R-kioski, Terminaali 2, Helsinki-Vantaan lentoasema
Verkkokauppa.comin 24 h kioski, Helsinki - 222222255644
Ainakin aikuisen vanhentuneella passilla voi pyyhkäistä ahteriaan, Passi ei kelpaa mihinkään esim henkkarina.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713115
- 922885
- 512115
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201575- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51338Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301- 181280
Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232