käytettäväksi autoissa, pyykkitelineissä, mattotelineissä ja vaikka missä? kaikki ruostuu, tulee kalliksi, typerää valmistaa ruostuvaa tavaraa, nykypäivänä.
Eikö ole ruostumatonta metallia
18
285
Vastaukset
- 1eero
Sen huomaa alushousuissa kun eivät ole ruostumatonta.
- ö-Öö
On, ei järkevää käyttää
Kauppa se on, joka kannattaa. Toisekseen, ei mikään kuitenkaan ole ikuista.
Sellaista pikkujuttua joskus kummastellut. Kaikki tietää, pinnoitetut teflonipaistinpannut lyhytikäisiä, kalliitakin, niitä joutuu ostelemaan aika usein uusia. Noh, pyöriipähän paistinpannuteollisuus ja kauppa, kierrätys. Vaan kun tavallinen valurautapannu ominaisuuksiltaan, etenkin kestoltaan ylivoimainen, hinnaltaankin edullinen. Vaan, kyllä mullakin on aina valurautaisten lisäksi joku pinnoitepannu, sillä kun näppärä paistaa vaikka kananmunia, eikä tarvi tiskata. Niinno, voi valurautapannullakin paistaa kananmunia, eik' valurautapannua oikein edes saa tiskata...,
On noita ruostumattomia autoja, Trabant ja Corvette, net on tehty muovista.
=DW=- Asko751t
Autonkin rekisterikilpien ruuvikohdat valuu ruostetta. eikö hemmetti nyt tuollaista juttua voi tehä ruostumattomasta aineesta? Ja autot on kalliitta ja noin noloja juttuja niissä. Kyllä oikein tässä kun siisvosin autoa sisältä ajattelin että tehtaat massatuotantona puskee autojen erilaisia osia, muovikotelooita ja muuta sisätiloihin esim. Sitten ihmiset katsoo autoon kaupoissa ja ihastelee ett näyttääpä hienolta, komelata ja kaliiltakin, mutta halvasti tehty osai niihin, muovipätikkää paljon. Voi että.
- ö-Öö
Asko751t kirjoitti:
Autonkin rekisterikilpien ruuvikohdat valuu ruostetta. eikö hemmetti nyt tuollaista juttua voi tehä ruostumattomasta aineesta? Ja autot on kalliitta ja noin noloja juttuja niissä. Kyllä oikein tässä kun siisvosin autoa sisältä ajattelin että tehtaat massatuotantona puskee autojen erilaisia osia, muovikotelooita ja muuta sisätiloihin esim. Sitten ihmiset katsoo autoon kaupoissa ja ihastelee ett näyttääpä hienolta, komelata ja kaliiltakin, mutta halvasti tehty osai niihin, muovipätikkää paljon. Voi että.
Nooh.
Jos kerran rahaa on, teetä autosi rosterista.
=DW= - ö-Öö
Asko751t kirjoitti:
Autonkin rekisterikilpien ruuvikohdat valuu ruostetta. eikö hemmetti nyt tuollaista juttua voi tehä ruostumattomasta aineesta? Ja autot on kalliitta ja noin noloja juttuja niissä. Kyllä oikein tässä kun siisvosin autoa sisältä ajattelin että tehtaat massatuotantona puskee autojen erilaisia osia, muovikotelooita ja muuta sisätiloihin esim. Sitten ihmiset katsoo autoon kaupoissa ja ihastelee ett näyttääpä hienolta, komelata ja kaliiltakin, mutta halvasti tehty osai niihin, muovipätikkää paljon. Voi että.
Ai nii
Rekisterikilvet alumiinia, ei ne ruostu. Ruuvit ruostuu. Jos se noin reipoo, vaihda rosteriruuvit.
=DW= - hempppavvn
ö-Öö kirjoitti:
Nooh.
Jos kerran rahaa on, teetä autosi rosterista.
=DW=jossei ny koko autoo, niin ne kilpien ruuvit ees.järellä! tiettyjä asioita arjessa, mutta ei ees piikukohtia, olellisia ymmärretä tehä kunnolla.
- vainkemiaa
hempppavvn kirjoitti:
jossei ny koko autoo, niin ne kilpien ruuvit ees.järellä! tiettyjä asioita arjessa, mutta ei ees piikukohtia, olellisia ymmärretä tehä kunnolla.
Jos ruuvit on rosteria, sitten ruostuu kori oikein kunnolla. Jalo ja epäjalo ei ole hyvä yhdstelmä.
- ö-Öö
vainkemiaa kirjoitti:
Jos ruuvit on rosteria, sitten ruostuu kori oikein kunnolla. Jalo ja epäjalo ei ole hyvä yhdstelmä.
Mnaah
Mitä tekemistä korilla on rekisterikilven kanssa? Mietin hetken, mun muistin mukaan rosteria ei louhita missään, eikä se ole jalometalli.
Teetä autosi kullasta, varmasti ei ruostu ja on jalometallia.
=DW= - Nippusidejeesusteippi
Meikän koslasta kun ruostui rekkarien ruuvit. molemmat alkoi lenkottaa, vedin kiinni nippusiteillä ja hyvin on pitänyt. Katsastusmies viime tammikuussa huomautti "epäkäytännöllisyydestä", lupasin korjata, en tiedä milloin, ei siitä tullut mustaa-valkoisella.
Mut kaikkiaan nippuside ja tsiisusteippi on hyvä korjaussarja moneen.
- flegmaatti
Alumiini Audi! Taitaa olla R8?
Tv:ssa oli tunnin ohjelma sen valmistuksesta. Kori alumiinia.
Joskus lähimenneisyydessä on joku jenkki teettänyt 100kpl:n sarjan autoja ns. ruostumattomasta teräksestä. Ei syntynyt jatkoa.
On eri asteisia ruostumattomia teräksiä. Kansan kielessä rostereita joista osa on ns. hapon kestäviä.
Ylipäätään ruostumattomien kanssa touhutessa on syytä pitää mielessä galvaanisten parien syntymisen periaatteet.
Käyttöpaikka ratkaisee. Esimerkiksi hyvin pohjattu, kuumasinkitty teräs kestää meidän ulkoisissa olosuhteissamme 50 vuotta.
Tavallinen ruostumaton on samoissa olosuhteissa riittävän pitkäikäinen mutta tietyissä olosuhteissa se on ns. ( niinsanottua ) ruostumatonta.
Varma on aina varmaa. Ahkerassa käytössä olleet pontikan keittovälineeni olivat haponkestävää vaikka ns. ruostumatonkin olisi kelvannut. - Netistä
Rahaa pöytää, niin kyllä sun toive toteutuu:
Tuossa muutamia auto malleja jotka ei ruostu:
Mercedes-Maybachin
BMW käyttää jo nykyisessä 7-sarjassa mm. alumiinista sekä hiilikuidusta koostuvaa sekarakennetta, ja samoja materiaaleja ollaan hyödyntämässä myös tulevassa 9-sarjassa. Kevytrakenteiden idea viedään kuitenkin astetta pidemmälle, ja esimerkiksi istuinten rungot saatetaan tehdä hiilikuidusta. Ne vakauttavat myös korirakennetta, jolloin B-pilarista voidaan tehdä tavallista ohuempi ja kevyempi. Jäämme odottelemaan, koska 9-sarjan ensimmäiset testiprototyypit bongataan salavalokuvaajien linsseihin.
- Alumiininen mattotelineet alkaen 155€ - 430,00 € Suomessa valmistettu
- SEINÄLLE KÄÄNTYVÄ KIKKA-TAMPPAUSTELINE Hinta: 147,00 €
Etsi netistä lisä nuokin tuoteet on täältä löytynyt... Ruostumatonta ja haponkestävää terästä valmistetaan erilaisista terässeoksista, myös Suomessa. Seokset vaikuttavat myös terästen ominaisuuksiin eri tavoin.
Linkeistä löytyy monenlaista tietoa kiinnostuneille.
http://www.outokumpu.com/fi/ruostumaton-teras/ruostumattoman-teraksen-lajit/Sivut/default.aspx
http://www.sandvik.coromant.com/fi-fi/knowledge/materials/workpiece_materials/iso_m_stainless_steel/pages/default.aspx
https://www.sfs.fi/files/1483/Terasstandardit.pd.pdf
Ruostuvia teräksiä voidaan suojata ruostumiselta eri tavoin, pinnoituksilla, maalaamalla, sinkitsemällä, galvanoimalla, yms. Ruostekerros jätetään joskus suojaamaan hiiliteräksen pintaa, esimerkiksi suurissa teräsputkissa, kiskoissa yms. teräsrakenteissa.
Nykyisin raskaita teräksiä korvaataan välillä myös erilaisilla muovin sukuisilla seoksilla vaikkapa putkistoissa.- hmpff
Uskon että DW oli pitkälti oikeassa tässä. Mikään ei ole nykyisin tehty kestämään.
Mutta saahan rahalla tosiaan, niin kuin joku täällä sanoikin. Toisaalta pitää ottaa huomioon myös erilaisten aineiden ominaisuudet. Teräksen hinta-laatusuhde on hyvä. Rosteri varmaan laadultaan vähintäänkin samaa luokkaa, mutta turhan kallis. Alumiini taas murtuu helpommin, joten turvallisuus kärsii. On lisäksi vaikeampi työstää.- Kertakäyttöelämää
Jos autot valmistettaisiin samoista kamoista kuin lentokoneet ja avaruussukkulat, alkaisi kesto ikä toisissa lukemissa kuin tämän hetkinen auton elinkaari on.
Toki sillä voisi olla vaikutusta hintalappuun mutta kukapa ei hyvästä maksaisi.
Se taisi olla 80 luvulla kun eri valmistajat tajusivat että eihän ihminenkään ole kuin kertakäyttötuote, miksi tavaroiden pitäisi olla kestäviä ja pitkäikäisiä? Tosin pääasiassa ihminen elinaika on pitkähkö joten se ehtii ostamaan kymmenet imurit, puhelimet, telkkarit ym. - flegmaatti
Käytössä on lujia alumiinilaatuja joiden paino/lujuus suhde on hyvin kilpailukykyinen.
Al:n eräs heikkous on työstökarkenevuus, lastuavan työstön erikoisvaatimukset ja hitsauksen poikkeavuus teräksistä.
Sakut valmistivat 50-luvulla traktoreiden runkoja alumiinista. Arvaukseni on, että sinne oli tippunut sodan aikana niin paljon lentsikoita, että romua riitti. - flegmaatti
Kertakäyttöelämää kirjoitti:
Jos autot valmistettaisiin samoista kamoista kuin lentokoneet ja avaruussukkulat, alkaisi kesto ikä toisissa lukemissa kuin tämän hetkinen auton elinkaari on.
Toki sillä voisi olla vaikutusta hintalappuun mutta kukapa ei hyvästä maksaisi.
Se taisi olla 80 luvulla kun eri valmistajat tajusivat että eihän ihminenkään ole kuin kertakäyttötuote, miksi tavaroiden pitäisi olla kestäviä ja pitkäikäisiä? Tosin pääasiassa ihminen elinaika on pitkähkö joten se ehtii ostamaan kymmenet imurit, puhelimet, telkkarit ym.Kulutushyödykkeiden valmistajina japsit havahtuivat elinkaariajatteluun 60-luvulla.
Samaan tarkoitukseen tehdyn tuotteen yksi sukupolvi oli myynnissä, seuraava, korvaava versio oli tuotantovalmiina, kolmas sukupolvi protovaiheessa ja neljäs suunnitteilla.
Sama periaate pätee edelleenkin ja on selvästi havaittavissa. Sykli on avin lyhentynyt. Kertakäyttöelämää kirjoitti:
Jos autot valmistettaisiin samoista kamoista kuin lentokoneet ja avaruussukkulat, alkaisi kesto ikä toisissa lukemissa kuin tämän hetkinen auton elinkaari on.
Toki sillä voisi olla vaikutusta hintalappuun mutta kukapa ei hyvästä maksaisi.
Se taisi olla 80 luvulla kun eri valmistajat tajusivat että eihän ihminenkään ole kuin kertakäyttötuote, miksi tavaroiden pitäisi olla kestäviä ja pitkäikäisiä? Tosin pääasiassa ihminen elinaika on pitkähkö joten se ehtii ostamaan kymmenet imurit, puhelimet, telkkarit ym.Onhan tänäänkin käytössä hyvin toimivia yli 100 vuotiaita autoja. Kyse on myös huolloista, hoidosta ja kunnostamisesta.
Kuka tietää miten vanhoilla autoilla ajellaan Suomessa kesäisin?
Onko nykyiset uudet autot valmistettu heikommista osista kuin antiikkiset aikoinaan?- hmpff
Kertakäyttöelämää kirjoitti:
Jos autot valmistettaisiin samoista kamoista kuin lentokoneet ja avaruussukkulat, alkaisi kesto ikä toisissa lukemissa kuin tämän hetkinen auton elinkaari on.
Toki sillä voisi olla vaikutusta hintalappuun mutta kukapa ei hyvästä maksaisi.
Se taisi olla 80 luvulla kun eri valmistajat tajusivat että eihän ihminenkään ole kuin kertakäyttötuote, miksi tavaroiden pitäisi olla kestäviä ja pitkäikäisiä? Tosin pääasiassa ihminen elinaika on pitkähkö joten se ehtii ostamaan kymmenet imurit, puhelimet, telkkarit ym.Toisaalta aika moni perhe saa leipänsä siitä, että tavarat ei kestä ihmisen eliniän. Kertakäyttöelämässä on puolensa. Liikkumaton raha ei auta ketään, se ei luo työpaikkoja.
Niin kuin moni ulkomainen kauppaketju on näyttänyt, ei se laatu, vaan määrä...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?
Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta801965Tietysti jokainen ansaitsee
Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt181743- 161604
50+ naiset kyl
Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin201356Välitän sinusta mies
Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv61262En voi sille mitään
Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee121254hieman diabetes...
Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo121236Jotain puuttuu
Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu451233Miten joku voi käyttää koko elämänsä
siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää101212Annetaanko olla vaan
Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N291191