Mistä apua henkiseen pahaan oloon?

Ygthftdgh

En ajatellut, että alistuisin koskaan kirjoittamaan tänne. Varsinkaan tällaista viestiä. Mulla on henkisesti paha olla, joku on nyt vialla, mutta en saa mistään päätä enkä häntää kiinni. Olen todella väsynyt, elämä ei tunnu elämisen arvoiselta, ahdistaa, itsetunto nollassa, olen viillellyt, on turvaton olo ja haluaisin vain eristäytyä kokonaan. Jos olen rehellinen, tappaisin itseni, jos minulla ei olisi perhettä ja ystävä. Saan apua kouluterkkarilta, mutta vasta syksyllä, kun koulu alkaa. En usko, että kestän siihen asti. Miten jaksan sinne asti ja mistä voisin jo hakea apua? Olisin todella kiitollinen vastauksista!

5

189

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tee jotain, ei se ilman syytä lähde.

• Hei,

Hyvä, että olet rohkaistunut kirjoittamaan ja lähtenyt hakemaan apua tilanteeseesi. Kerroit, että saat apua kouluterveydenhoitajalta, mutta vasta syksyllä.

Vaikeassa tilanteessa voi hakea keskusteluapua myös erilaisilta auttavilta tahoilta.

Koko kesän avoinna olevia palveluita ovat mm.

- Sekasin-chat https://sekasin247.fi/ ja verkkokriisikeskus Tukinet https://www.tukinet.net/

Sekasin-chatissä voit keskustella mistä tahansa mieltäsi askarruttavista kysymyksistä tai aiheista nimettömänä ja luottamuksellisesti. Chatissa päivystävät mielenterveyden ammattilaiset sekä koulutetut vapaaehtoiset. Chatissä on laajat aukioloajat ja se on avoinna ma-pe klo 7-24 ja la-su klo 15-24.

- Tukinetistä voit halutessasi saada itsellesi oman tukihenkilön ja lisäksi siellä on monenlaisia keskustelufoorumeita ja ryhmächatteja, joissa on mahdollista saada vertaistukea. Tukinet on avoinna kellon ympäri.

Ystävällisin terveisin
      SOS-kriisikeskus/Kata

• Alistut? :D Ei tämä nyt niin paha palsta ole.

• Perhe? Ja se ystävä?

Lääkäriin voi kyllä mennä jo ennen syksyäkin.

• veio4

Tämä on sinun tilaisuutesi, älä käytä sitä väärin. Paha olo ja vain se kertoo sinulle asioita mitä kukaan muu ei voi kertoa.
      Jotta se voisi kertoa, on sinun kuunneltava. Kirjoita Googleen Kärsimyksen mielekkyys, jos oikeasti kaipaat apua. Lääkäri saattaa pilata mahdollisuutesi löytää.

Monet eksyvät hakemaan apua uskonnoista, joogista, fiiliksistä, .......

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet taitava

monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo
      Ikävä
      75
      8010
    2. Sinällään hauska miten jostakin

jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      58
      3223
    3. Mikä ihme sai sut käyttäytymään

Niin helvetin törkeästi mua kohtaan, jos kerta olet ihastunut?
      Ikävä
      37
      2536
    4. Miten voit manipuloida katsojalukuja?

Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj
      Ateismi
      15
      2146
    5. Osuuspankki Kuhmo!

Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto
      Kuhmo
      35
      2104
    6. Voi helvetti

Mihin olet mut ajanut.
      Ikävä
      23
      2060
    7. Tiedät etten tiedä

Mitä pitäisi tehdä.
      Ikävä
      13
      1897
    8. Rakkaalleni!

Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus
      Tunteet
      15
      1693
    9. Työttömyys kasvaa

Onneksi persujen kannatus ei kasva.
      Perussuomalaiset
      60
      1638
    10. hyvää yötä.

toivottavasti sulla oli kiva jouluaatto. 🤍
      Ikävä
      18