Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Voiko unessa joutua rinnakkais todellisuuteen?

Neoh

Hei.

Ensimmäistä kertaa kirjoittelen tänne unistani, niitä kun on matkan varrella nähty ja koettu jos jonkinlaisia, enne unia unohtamatta. Mutta siis viime öisestä ja niihin liittyvistä, niin uni jatkui periaatteessa yli puoli vuotta sitten nähdystä unesta, miten tämä on mahdollista?

Unessa paikat ja asunnot olivat täysin samassa paikassa kuin todellisuudessakin. Mutta unessa siis omistin omakotitaloja ja maatilkkuja, joita en siis todellisuudessa omista, en omista itseasiassa kuin vanhan auton.

Tuossa unessa minulla oli vanha amerikan rauta jota etsin aiemmin nähdyn unen jatkona ja löysin sen. Olipa muutama vanha zuzuki pv eksynyt talliin. Joitain uni pätkiä on tullut samassa miljöössä nähtyä, joissa oon omistanut ferraria, lamborghinia ja muuta urheilu autoa. Kaikki unet olleet todella aitoja, ja mikä hulluinta, niin olen pystynyt unessa ajattelemaan/tajuamaan asioita, aivan kuin valvella ollessanikin.

Unien ilmapiiristä sen verran, että niissä oloni on melko vapaa ja tressitön. Väri maailma on melko lailla normaali, vaikka ympäristö olikin hieman mustavalkoinen ja harmahtava.

Se miten reagoin näin valveilla ollessani näihin uniin, niin toivon joskus olevani tuossa tilanteessa, koska ilmapiiri oli jotenkin postiivinen. Tiedä sitten oliko vain uni muiden joukossa, kuten sanoin kaikenlaista on nähty ja koettu. Ja itselleni noiden juttujen mahdollinen kertominen vaatii rohkeutta, koska kaikki ei aina välttämättä ymmärrä, varsinkin kun mennään yliluonnolisten asioiden rajoille. Mutta jos jollakin on jotain tietämystä unista, niin kiitos etukäteen. :)

2

1219

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tulkintaa

      Hei,

      Uskoisin näin, että ihmisen alitajunta on niin viisas ja lempeä
      että se saattaa tarjota stressittömän "keitaan mielelle",
      eli tietynlaisen pakopaikan tai ihanneolotilan ,
      mikä tarjoaa asioita joita uneksuja valve-elämässä kaipaa
      tai esimerkiksi mitkä asiat häntä suuresti ilahduttaisivat jos hänellä esimerkiksi on tylsä tai ankea elämänvaihe.

      Esimerkiksi rakkaudettomassa elämänvaiheessa elävä saattaa uneksua romanttisia unia unirakastetun kanssa, köyhä uneksua voittavansa rahasumman, nälkäinen syövänsä juhla-ateriaa, jne..
      Uni siis saattaa säikytellä meitä ja esittää meille alitajuntamme pahimmat painajaisemme ja pelkomme mutta myös vastaavasti toteuttaa hartaimmat toiveemme joita valvemaailmassa suuresti halajamme esittäen ne meille unielämyksinä.

      Varsinaiseen rinnakkaistodellisuuteen en siis usko .
      Mutta toisaalta -- ihmisen mieli ja mielikuvitus on rajaton, joten.....?

    • Anonyymi

      Jarno moi olen varma että unet on rinnakkaistodellisuudedta oon nähnyt saman kaupungin siis unessa muuten sama mut ihan eri rakennukset jne ollu todella siistiä nähdä unia mitä oon nähny niin todellisia että mietin niitä paikkoja valveilla et onko siellä sittenkin semmonen rakennus ollu tai on.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1975
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1753
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1614
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1356
    5. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1262
    6. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1254
    7. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      50
      1253
    8. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1246
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1212
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1191
    Aihe