kokemuksia Sea star 7000:sta??

meritädeksikö?

Eli onkos jollain tollasesta paatista kokemuksia? hyvä vai huono..? minulle tarjottiin vm-88 (myös kone) Hinta ei näytä ainakaan kovin korkea olevan, mitä myynti-ilmoitusia oon kattellut.

8

7824

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokemuksia

joo mulla on tuollanen sea star 7000 ja oon ollut ihan tyytyväinen.Sopii hyvin 3-4 henkiselle perheelle viikonloppu retkille ja miksei vähän pitemmillekin retkille.
      On kaikki tervittavat varusteet mm.wc,lämmitin,kaasu keittolevy ja pesuallas sekä kylmä vesi tulee menee.Säilytystilaa on riittävästi.
      Oon tykännyt myös isosta liukuvasta kattoluukusta ja mikä tärkeintä ei ole mitään pressujen kanssa pelaamista kun on lukittava liukuovi.
      Bensan kulutus on aika iso 120hv kaksitahti evarilla ,mutta pistin viimekesänä siihen myös 9.9hv nelitahti yammun apumoottoriksi niin voi välillä ajella pikkuhiljaa kun ei ole mihinkään kiire ja pistää vaikka pari vapaa perään vetoon.

jos kiinnostaa niin kysele lisää ja voisin myös olla valmis myymään omani.
      [email protected]

• sofia

Sea star 7000 tyypillisimmät viat ovat ikkunatiivisteet vuotaavat, teak sisustus homehtunnut, epämukava kaasukahva, yleensä kaikki ulkopuoliset teak listat haljenneet ym ym. Ole tarkkana pohjan kanssa, monet pohjat rikki noin 0.5 m perästä,syy pohja ohut ja kun trailerin vetää niin trailerin rulla pohjan läpi, muista koputa. Jos konee on Mercruiser niin pakosarja pitää uusia ja se maksaa vanhoissa markkoissa noin 15.000 jos tehdään kunnolla.Muuten suht koht hyvää patti just näiden takia ostin kunnon veneen samaan hintaan (Marino 7000).

• Eikä maksa.

Jos pakosarjasta oot 15000 mummoo/vaarii maksanu, niin oot varmaan tilannu Bulgariasta asti kaverit vaihtamaan sitä. Yhden pakosarjan vaihtaa itsekin jos on edes polkupyörän ketjut rasvannu joskus ja yhtä lailla "kunnolla tulee tehtyä". Tai sit on veneilijää viilattu kunnolla potkuriin? Nim. Mercruiser löytyy pihalta.

• UPPOO

Eikös nää MARINO 7000 ole niitä jotka hörppii vedet sisään niistä moottorin ilmanotto kanavista?!
        Vähän suurempi juttu kuin jos ikkuna tiivisteistä tulee pari tippaa sisälle.

• Tolkkua vesille
        UPPOO kirjoitti:

Eikös nää MARINO 7000 ole niitä jotka hörppii vedet sisään niistä moottorin ilmanotto kanavista?!

Kaikki kelluvat laitteet saa uppoamaan jos löytyy riittävästi tyhjää tilaa korvien välistä tuulen humista.

Marino 7000:ssa oli toki mallimuutoksen takia varalaita karvan alle normien, mutta siitä huolimatta yksikään niistä ei normaalijärjellä varustetulta kipparilta käsistä uppoa, tuossakin viittaamassasi tapauksessa oli menossa melkoiset uimataso-/avotilapartyt, jolloin veneen kipparin istuessa sukellusvarusteet päällä uimatasolla painui taso jo reilusti veden alle... eikä hälytyskellot soineet missään vaiheessa. Lisäksi veneessä sisällä oleillut tyttö katsoi parhaaksi ilmoittaa sisälle tulleesta vedestä vasta siinä vaiheessa, kun nilkat oli jo tukevasti märkänä.

Kaiken kauniin lopuksi todettakoon vielä, että Marino Oy on toimittanut vastikkeetta korjaussarjan jokaiseen 7000:seen, siis niille, jotka ovat sitä pyytäneet, tai vaihtoehtoisesti korjannut vastikkeetta kaikki yksilöt, jotka on heille remonttiin toimitettu. Jos joku ei ole viitsinyt asioistaan huolehtia, niin siitä ei venettä voitane syyttää... aivan samoin kuin nykyään ah niin tavallisten uusien autojen takaisin kutsujen kanssa: Jos autossa havaitaan tyyppivikana jarruputkien katkeamisvaara, on omistajan/haltijan toimitettava auto takaisinkutsun saatuaan huoltoon. Jos et toimita ja putki katkeaa, joudut onnettomuuteen, tapat ihmisiä tai toivottavasti tässä tapauksessa itsesi, ei ketään muuta voida syyttää kuin sinua itseäsi, ei automerkkiä, automallia, tehdasta, maahantuojaa, merkkihuoltoa tms.

• sofia
        UPPOO kirjoitti:

Arvasihan että joku tietämätön ottaa asian taas esiin.Minunkin marino on ollut Marinolla ilmanottomuutoksen takia ja voisin sanoa sen että ennen muutosta ikinä ollut ongelma veden sisäntulon kanssa vaikka olin missä kelissä vaan.Turvallinen ja luotettava vene. Kerroin vaan omat mielipiteni Sea Star 7000, nimittäin se oli minunkin mielestäni paras vene ennen kuin olin käynnyt katsomassa 11 veneitä mitkä oli myynissä.Lisäksi selvitin kahden veneekorjaajan kanssa pohjaongelmista ja Mercruiserin ongelmista. Jos pakosarjaa vaihdetaan niin moottori on otettava pois ja silloin kannattaa tehdä kaikki tarvittavat remppat samantien ja kustannnusarvio oli silloin 13.000-16.000 mummonmarkkaa.Venee on muuten ihan hyvä päiväretkiveneeksi silloin tällöin.

• Eikä maksa.
        sofia kirjoitti:

Arvasihan että joku tietämätön ottaa asian taas esiin.Minunkin marino on ollut Marinolla ilmanottomuutoksen takia ja voisin sanoa sen että ennen muutosta ikinä ollut ongelma veden sisäntulon kanssa vaikka olin missä kelissä vaan.Turvallinen ja luotettava vene. Kerroin vaan omat mielipiteni Sea Star 7000, nimittäin se oli minunkin mielestäni paras vene ennen kuin olin käynnyt katsomassa 11 veneitä mitkä oli myynissä.Lisäksi selvitin kahden veneekorjaajan kanssa pohjaongelmista ja Mercruiserin ongelmista. Jos pakosarjaa vaihdetaan niin moottori on otettava pois ja silloin kannattaa tehdä kaikki tarvittavat remppat samantien ja kustannnusarvio oli silloin 13.000-16.000 mummonmarkkaa.Venee on muuten ihan hyvä päiväretkiveneeksi silloin tällöin.

Jos pakosarjojen vaihdon takia täytyy ottaa kone pois, niin kyllä sua on kusetettu oikein kunnolla. Jos mulle joku "ammatilais" korjaaja alkais tollasta selittämään, niin repeisin nauramaan välittömästi. Mercruiserin ongelmat? Ei mulla ainakaan koneessa mitään merkillisiä ongelmia oo.

• 11413

Ei ole hyvä. Älä osta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      49
      1578
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      27
      1112
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      88
      1074
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      89
      986
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      188
      924
    7. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      98
      863
    8. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      861
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      821
    10. Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..

Mitä sinä minusta haluat?
      Ikävä
      70
      799
    Aihe