Meditointi

meditroijalainen

Oletteko kokeilleet? Mitä hyötyä teille on ollut meditoinnista?

Itse olen lähinnä muutamasti meditoinut, sillä aina löytyisi jotain "parempaa" tekemistä kuten kännykän räpläämistä.

Aion itse päivittämään tänne kokemuksiani meditoinnista sekä pyrin myös meditoimaan päivittäin. Saa nähdä, miten käy...

13

154

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itselläni ei perinteinen meditaatio oikein ole hyödyttänyt, sillä en kykene rauhoittumaan. Nykyään en tämän vuoksi meditoikaan säännöllisesti, vaan käytän sitä erikoistapauksiin leikkiessäni mystiikalla ja alitajunnalla.

• meditroijalainen

Miksi et muka kykenisi rauhoittumaan? Eikös meditointi nimenomaan tee ihmisestä rauhallisempaa? Vaiko keskittymisongelmia? Jos perinteinen ei sovi, sopiiko jokin vähemmän perinteinen? :D Mitä edes on perinteinen meditointi? En kyllä loppujen lopuksi tiedä meditoinnista mitään...

Ja tämän keskustelun avatessani muistinkin, että nyt onkin sopiva aika hieman rauhoittua. Kyllä tästä joku päivä vielä rutiini tulee.

• meditroijalainen kirjoitti:

Miksi et muka kykenisi rauhoittumaan? Eikös meditointi nimenomaan tee ihmisestä rauhallisempaa? Vaiko keskittymisongelmia? Jos perinteinen ei sovi, sopiiko jokin vähemmän perinteinen? :D Mitä edes on perinteinen meditointi? En kyllä loppujen lopuksi tiedä meditoinnista mitään...

Ja tämän keskustelun avatessani muistinkin, että nyt onkin sopiva aika hieman rauhoittua. Kyllä tästä joku päivä vielä rutiini tulee.

Nykyään yleisin meditaatio on joko mindfullnessia tahi mielen tyhjentämistä. Näistä mindfullness on minulle aika turhaa, sillä ajatukseni työstävät jo nyt sekä ulkoista, että päänsisäistä ympäristöä yliteholla. Samasta syystä mielen tyhjentäminen ei minulta onnistu.
        Harjoitan toki ei-perinteisiä, itse kehittelemiäni meditaation muotoja.

Btw. muista, että meditaatiossakin on haittapuolia. Buddhalaisen meditaation kehityksessä suurin osa vaiheista on vahvan negatiivisia tunteita sisältäviä. Mindfullness taas tutkimuksen mukaan lisää stressiä miehillä, ja voimistaa itserakkautta narsisteilla.

• meditroijalainen1

Olen kuullut, että meditoinnin aikana saattaa nousta negatiivisia tuntemuksia pintaan. Tarkoitatko tätä? Ja en sentään ole narsisti. :D Narsissi kylläkin.

• meditroijalainen

(keltakukkainen kusipäänarsissi)

• meditroijalainen1 kirjoitti:

Olen kuullut, että meditoinnin aikana saattaa nousta negatiivisia tuntemuksia pintaan. Tarkoitatko tätä? Ja en sentään ole narsisti. :D Narsissi kylläkin.

Kyllä, juuri siihen viittasin.

• Pitäisi varmaan aloittaa. Parantaisi ehkä elämänlaatua. Kerron sitten tulokset.

• meditroijalainen

Juu. Äskettäin vedin juuri puolen tunnin meditaation. Välillä päädyin ajattelemaan sitä sun tätä, mutta oikein hyvä kerta siitä huolimatta. Nyt sitten nukkumaan. :)

• dfgtdrhgt

En jaxa opetella. Meen mieluummin nukkumaan tahikka kuulen hyvää musaakkia, jota ei ole kuitenkaan Raihanna, Alikia Keis, Laiton Kääkkä tai Tzseör Tiihonen

• Miksi meditoida kun voi vain maata sängyssä

• meditroijalainen

Niinpä juuri! Pääset makaamaan sänkyyn, kun meditoit.

Itse uskon meditoinnin parantavan henkistä hyvinvointia ja hyvinvointia yleensäkin. Ja tällä uskon voimalla sinnittelen vähintään sen puoli tuntia päivittäin. :D Tai jos nyt saisin tämän päivittäiseksi rutiinikseni.

• meditroijalainen

Rutiiniksi on tätä hyvin vaikea muuttaa. Valitettavasti. Jospa tänään meditoisi. Tai ehkä huomenna.. :D

• meditroijalainen kirjoitti:

Rutiiniksi on tätä hyvin vaikea muuttaa. Valitettavasti. Jospa tänään meditoisi. Tai ehkä huomenna.. :D

Tapahtuu helpommin, mikäli meditoi suunnilleen samaan aikaan ja samassa paikassa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Simula, rakkaus, Aittakumpu

Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww
      Perussuomalaiset
      132
      3029
    2. Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan

anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html
      Maailman menoa
      271
      2688
    3. Pormestari käräjille?

Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j
      Puolanka
      64
      1708
    4. Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin

että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html
      Maailman menoa
      209
      1675
    5. Millaista naista ikävöit

Ulkonäkö/persoona
      Ikävä
      59
      1572
    6. Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle

Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa
      Maailman menoa
      83
      1239
    7. Minkälainen naama

kaivatullasi on? 🫠
      Ikävä
      45
      1228
    8. Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon

meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä
      Ikävä
      78
      1202
    9. Purra esiintyi epäasiallisesti

Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M
      Pyhäjärvi
      305
      1063
    10. Voisimmeko seuraavan kerran kun

Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi
      Ikävä
      39
      1022
    Aihe