Meditointi

meditroijalainen

Oletteko kokeilleet? Mitä hyötyä teille on ollut meditoinnista?

Itse olen lähinnä muutamasti meditoinut, sillä aina löytyisi jotain "parempaa" tekemistä kuten kännykän räpläämistä.

Aion itse päivittämään tänne kokemuksiani meditoinnista sekä pyrin myös meditoimaan päivittäin. Saa nähdä, miten käy...

13

190

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itselläni ei perinteinen meditaatio oikein ole hyödyttänyt, sillä en kykene rauhoittumaan. Nykyään en tämän vuoksi meditoikaan säännöllisesti, vaan käytän sitä erikoistapauksiin leikkiessäni mystiikalla ja alitajunnalla.

• meditroijalainen

Miksi et muka kykenisi rauhoittumaan? Eikös meditointi nimenomaan tee ihmisestä rauhallisempaa? Vaiko keskittymisongelmia? Jos perinteinen ei sovi, sopiiko jokin vähemmän perinteinen? :D Mitä edes on perinteinen meditointi? En kyllä loppujen lopuksi tiedä meditoinnista mitään...

Ja tämän keskustelun avatessani muistinkin, että nyt onkin sopiva aika hieman rauhoittua. Kyllä tästä joku päivä vielä rutiini tulee.

• meditroijalainen kirjoitti:

Miksi et muka kykenisi rauhoittumaan? Eikös meditointi nimenomaan tee ihmisestä rauhallisempaa? Vaiko keskittymisongelmia? Jos perinteinen ei sovi, sopiiko jokin vähemmän perinteinen? :D Mitä edes on perinteinen meditointi? En kyllä loppujen lopuksi tiedä meditoinnista mitään...

Ja tämän keskustelun avatessani muistinkin, että nyt onkin sopiva aika hieman rauhoittua. Kyllä tästä joku päivä vielä rutiini tulee.

Nykyään yleisin meditaatio on joko mindfullnessia tahi mielen tyhjentämistä. Näistä mindfullness on minulle aika turhaa, sillä ajatukseni työstävät jo nyt sekä ulkoista, että päänsisäistä ympäristöä yliteholla. Samasta syystä mielen tyhjentäminen ei minulta onnistu.
        Harjoitan toki ei-perinteisiä, itse kehittelemiäni meditaation muotoja.

Btw. muista, että meditaatiossakin on haittapuolia. Buddhalaisen meditaation kehityksessä suurin osa vaiheista on vahvan negatiivisia tunteita sisältäviä. Mindfullness taas tutkimuksen mukaan lisää stressiä miehillä, ja voimistaa itserakkautta narsisteilla.

• meditroijalainen1

Olen kuullut, että meditoinnin aikana saattaa nousta negatiivisia tuntemuksia pintaan. Tarkoitatko tätä? Ja en sentään ole narsisti. :D Narsissi kylläkin.

• meditroijalainen

(keltakukkainen kusipäänarsissi)

• meditroijalainen1 kirjoitti:

Olen kuullut, että meditoinnin aikana saattaa nousta negatiivisia tuntemuksia pintaan. Tarkoitatko tätä? Ja en sentään ole narsisti. :D Narsissi kylläkin.

Kyllä, juuri siihen viittasin.

• Pitäisi varmaan aloittaa. Parantaisi ehkä elämänlaatua. Kerron sitten tulokset.

• meditroijalainen

Juu. Äskettäin vedin juuri puolen tunnin meditaation. Välillä päädyin ajattelemaan sitä sun tätä, mutta oikein hyvä kerta siitä huolimatta. Nyt sitten nukkumaan. :)

• dfgtdrhgt

En jaxa opetella. Meen mieluummin nukkumaan tahikka kuulen hyvää musaakkia, jota ei ole kuitenkaan Raihanna, Alikia Keis, Laiton Kääkkä tai Tzseör Tiihonen

• Miksi meditoida kun voi vain maata sängyssä

• meditroijalainen

Niinpä juuri! Pääset makaamaan sänkyyn, kun meditoit.

Itse uskon meditoinnin parantavan henkistä hyvinvointia ja hyvinvointia yleensäkin. Ja tällä uskon voimalla sinnittelen vähintään sen puoli tuntia päivittäin. :D Tai jos nyt saisin tämän päivittäiseksi rutiinikseni.

• meditroijalainen

Rutiiniksi on tätä hyvin vaikea muuttaa. Valitettavasti. Jospa tänään meditoisi. Tai ehkä huomenna.. :D

• meditroijalainen kirjoitti:

Rutiiniksi on tätä hyvin vaikea muuttaa. Valitettavasti. Jospa tänään meditoisi. Tai ehkä huomenna.. :D

Tapahtuu helpommin, mikäli meditoi suunnilleen samaan aikaan ja samassa paikassa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      162
      1374
    2. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      40
      965
    3. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      38
      705
    4. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      620
    5. Miksi Lapset kiusaa yöllä

Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      28
      612
    6. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      35
      604
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      597
    8. Sama ransetti taas!

Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      19
      580
    9. Ajatteletko ollenkaan minua

Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott
      Ikävä
      30
      567
    10. Viimeinen lankafest

Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      17
      553
    Aihe