Olette varmaan puhuneet jo aiheesta, mutta kertokaa, hyvät ihmiset minullekin onko jollakulla Nokia Mediamaster todella toiminut?? Minä olen soitellut helpdeskiin tosi monta kertaa (ongelmat on aina niillä neuvoilla tilapäisesti ratkenneet), mutta kyllähän tämä hiukan alkaa jo ottaa päähän.
Tuttavan boksi kävi nokian huollossa ja palasi ihan samanlaisena takaisin, siksi ei ole tullut vielä vietyä omaani takuuhuoltoon. Päivitykset on haettu. Minulla rakkine menee jumiin 1-5 kertaa viikossa, kaikenlaisissa käyttötilanteissa. Kyllä minun mielestäni Nokia on huijannut minut ostamaan keskeneräisen keksinnön.
Nokia Mediamaster jumissa aina
16
2063
Vastaukset
- siska
Unohtu, että se on siis tuo kovalevyllinen 260C.
Jos ei jumittuisi, niin olisi ihan ok. Tallennusten katselu on helppoa ja mukavaa. Ei enää vhs-kasettien kanssa sähläämistä. Ja kun lähtee lomalle, ei tarvitse miettiä, että mitä nauhoitan ja mitä en ja mahtuuko enää...Kyllä mahtuu.- viritin
.. että nuo mediamasterit eivät ole parhaimpia T-ja C -mallina .
Ainakaan S- mallin veroisia , tosi satelliittiversiot 96XXS , 9802s (ohj.SC4.0) 9902s oli parhaita näistäkin merkeistä. - Jaska
Minulla on 260T ja jumiin jää aina välillä. Syksyisen softapäivityksen jälkeen on kuitenkin toiminut huomattavasti paremmin kuin ennen päivitystä.
Tyypillinen tilanne, jossa se jää jumiin, liittyy tallennetun ohjelman katseluun tallennuksen ollessa käynnissä. Jos katson ohjelmaa vaikkapa puolen tunnin viiveellä ja katson ohjelman loppuun asti eli tallennus päättyy samalla, kun katselen sitä, niin lopetettuani katselun boxi jää hyvin todennäköisesti jumiin.
Muutaman kerran jumiintuminen on tapahtunut kesken tallennuksen ja ohjelma on jäänyt tallentumatta. Yleensä tällaiset tapahtuvat YLE:n kanavilla, ehkäpä tekstityksellä on jotain tekemistä asian kanssa.
Tekstityksen kanssa on aina välillä ongelmia, sekä livenä että tallennuksia katsoessa. Siihen ei auta muu kuin virran katkaisu. Sitä vain ei voi tehdä, jos tallentaa samalla.
Boxissa on lisäksi tallennukseen liittyen muutama ärsyttävä ominaisuus:
1. Viisi minuuttia ennen tallennuksen aloittamista tulee keskelle TV-ruutua ilmoitus, että nauhoitus alkaa 5 minuutin päästä. Se pitää kuitata pois OK-napilla. Minkä ihmeen takia tällainen ilmoitus tarvitaan, se vain häiritsee TV:n katselua. Kaikkein ärsyttävintä on, että ilmoitus tulee myös silloin, kun katselen tallennettua ohjelmaa kovalevyltä. Siihenhän ei samanaikaisesti tapahtuvan tallennuksen pitäisi vaikuttaa yhtään mitään.
2. Kun katselen kovalevylle tallennettua ohjelmaa ja ajastettu tallennus alkaa, katkeaa katselu ja TV-ruutuun tulee tallennettavan kanavan kuva. Miksi ihmeessä katselu pitää tuossa tilanteessa keskeyttää ?
3. Tallennetulle ohjelmalle tulee nimi vasta tallennuksen päätyttyä, tallennuksen aikana nimenä on ko. kanavan nimi. Miksi ? Tämä ärsyttää silloin, kun aloitan katselun tallennuksen aikana ja keskeytän sen joksikin aikaa. Jos tallennus päättyy keskeytyksen aikana, ohjelma löytyykin hakemistosta eri kohdasta, koska ohjelmat ovat aakkosjärjestyksessä. Tällainen keskeytys tulee automaattisesti aina, jos kesken katselun alkaa toinen ajastettu tallennus (kohta 2).
4. Miksi pääkytkin ja mute-nappi on yhdistetty ? Hankala käyttää.
5. Ehkä kaikkein ärsyttävin on kaukosäädin. Logiikka on ihan toimiva, mutta säädintä täytyy pitää kädessä etuosa alaspäin, mikä on täysin epäluonteva asento. Paljon luontavammin kaukosäätimen käyttö käy perä alaspäin ja etuosa vähän yläviistoon. Useimmilla kaukosäätimillä ei ole mitään väliä miten päin se on kädessä. Nokialainen kuitenkin hyvin tarkka siitä, että säteen kohdistaa tarkasti boxiin.
6. Boxissa ei ole etupaneelissa kanavanumeroa eikä mitään indikaatiota siitä, onko tallennus käynnissä vai ei. Nyt se pitää aina tarkistaa TV:stä.
7. Tekstityksen kieltä ei voi vaihtaa tallennetun ohjelman katselun aikana. Käsittääkseni kovalevylle tallennetaan kuitenkin kaikki data, mitä lähetteessä on. Miksei kieltä voisi vaihtaa ?
8. Tuuletin pitää sen verran kovaa ääntä, että käytännössä tulee mieluummin katsottua analogiakanavia aina, kun se on mahdollista.
Hiihtoloman lähestyessä on vähän epävarma olo, luottaisiko boxiin vai ei, vai pitäisikö ajastaa tärkeimmät ohjelmat VHS-videoille.
Voitte vapaasti päätellä, onko seuraava boxini Nokia vai ei. Kovalevy siinä kuitenkin on aivan varmasti, se on ylivertainen VHS:iin tai DVD:hen verrattuna.
- NOKIALAISEN
...kuka pakotti ostamaan just semmosen.
ja eiköhän noissa boxeissa noita päivitysongelmia riitä.
tekniikka taitaa olla kuitennii aika aluillaa.Et kestä vaan tommoset pienet "boottaukset" tai heitä vesilintua sillä boksilla. - Vinkki
Minulla on Nokia 212 T (Ruotsin versio) ja sekin heittää pyyhkeen kehään monesti viikossa.
Kun selaat kanavia, se saattaa pysähtyä tai mennä
pimeäksi, eikä reagoi muuhun, kuin töpselin irroittamiseen seinästä.
Sitten pitääkin odotella käynnistymistä raivostuttavan kauan, kunnes menee päälle.
Kaukosääsin on p...eestä, Nokian erinomainen keksintö
on laittaa selaus/äänenvoimakkuus keinunappi
epäasialliseen muotoon, eli sivuselaimet ovat
aivan napin yläosassa, jolloin painettaessa on
oltava tarkkana, ettei samalla säädä äänenvoimakkuutta
selaillessa.
Muutenkin jonkinaikaisen käytön jälkeen säädin ei
tunnu toimivan, kuin rystyset valkoisena rutistamalla.
Sammutus vaatii usean sekunnin yhtäjaksoisen painamisen.
Nokian ohjelmisto on totutun Nokialaisen laiska,
eli ei aina haluta edes turhaa selailla sen ja
jumipelon vuoksi.
Nokia EI osaa tehdä jouhevia ja toimivia ohjelmia.
Seuraava merkki ei varmasti ole Nokia.
Humxia kerran kokeilleena ei voi kuin ihmetellä
ohjelmien paljon parempaa toimimista Humaxilla.- jaajattelija
Mulla on ollut 210T pari vuotta, eikä ole ikinä jumittanut.
Mutta tuo kake on kyllä aika onneton; juuri tuo navi-nappi, kun koettaa säätää ääntä, niin samalla vaihtuu kanava. Ja sulkiessa saa pitää nappia pohjassa puoli tuntia (tai melkein).
- ...
Miksi uusin TM ei kertonut näistäkään ongelmista...
- Jari J.
Tässä kourallinen vikoja, joita olen löytänyt omista Nokian 260C -bokseista.
1) Ensimmäinen Nokiani jumiutui joka Jumalan päivä aina n. neljän, viiden tunnin käytön jälkeen. Se ei reagoinut kaukosäätimen tai laatikon omiin nappuloihin. Vein huoltoon, joka kesti muutaman viikon. Vika korjaantui.
2) Puoli vuotta huollon jälkeen alkoi ilmetä uusia vikoja: digiboksi ei käynnistynyt enää kaukosäätimestä, vaan joka kerta kun laitteen halusi päälle piti virtajohto irrottaa seinästä hetkeksi. Koska laite ei käynnistynyt myös kaikki aikanauhoitukset olivat menetetyt (yhtenä viikonloppuna 7 ohjelmaa).
3) Katsoessani tallennuksia (ohjelmoidut tai taukotallennus) eivät siirtymät tallennuksessa toimi ja tekstityksen kanssa on ongelmia. Mainoskatkon alkaessa yritän siirtyä minuutin verran eteenpäin, jolloin huomaankin katselevani lopputekstejä. Yrittäessäni siirtyä tästä tilasta esim. 60 minuuttia taaksepäin, alkaakin elokuva alusta eikä 60 min takaa.
4) Surffaillessani kanavilla, joistain kanavasti ei kuulu ääntä. Äänen saa kuuluviin palaamalla yhden kanavan taaksepäin ja siirtymällä uudelleen halutulle kanavalle, jos ääntä ei vieläkään kuulu joutuu tämän pelleilyn toistamaan.
Lähetin laitteen toisen kerran huoltoon ja kahden viikon päästä sain kuulla, että saan kokonaan uuden laitteen vanhan tilalle. Hetken riemu vaihtui taas todellisuuden tuskaan ensimmäisen kahdeksan tunnin aikana, sillä:
Ihme ja kyllä Nokia käynnistyi ensimmäiset kaksi kertaa kaukosäätimestä niin kuin pitikin, mutta hallelujaa ja harasoo! jälleen pitää nykiä johtoa seinästä, jotta laitteen saa käyntiin. V*** niin kovin, että kohta otan Fiskarsin pistokärkisen rautalapion, menen ulos ja hakkaan Nokian niin pieniksi molekyyleiksi kuin sen vaan saa, taidan laittaa samaan kasaan myös Nokian 6100 puhelimeni, vaikka siinä ei vikoja olekaan. Voitte olla varmoja, että tähän taloon ei tule enää ainuttakaan Nokian laitetta.
Ihan aikuisten oikeesti uskokaa ihmiset minua ja muita kohtalontovereitani:
JOS OLETTE OSTAMASSA ITSELLENNE DIGIBOKSIA ÄLKÄÄ MISSÄÄN NIMESSÄ OSTAKO NOKIAN LAATIKKOA,
vaan esimerkiksi Humax, joka on melkein neljä kertaa halvempi ja sata kertaa parempi (veljelläni ja hänen vaimollaan nimittäin on kyseisen valmistajan laatikko ilman minkään valtakunnan ongelmia).- siska
>kohta otan Fiskarsin pistokärkisen rautalapion, menen ulos ja hakkaan Nokian niin pieniksi molekyyleiksi kuin sen vaan saa, taidan laittaa samaan kasaan myös Nokian 6100 puhelimeni, vaikka siinä ei vikoja olekaan.<
Kiitos toimintaohjeista, taidan minäkin tehdä näin. Tosin nyt tuo rakkine onkin sitten toiminut peräti viikon ilman kakomista. Kohta se kuitenkin taas aloittaa, joten tuusannuuskaksi vaan.
- Kimi
On Nokian ihan perusmalli 120C, eikä sen kans oo ollu mitään ongelmia. Se ei oo jumittanu kertaakaan. Kyseinen boxi riittää mun tarpeisiin ihan hyvin ja jos tuntuu ettei riitä, niin ostan toisenlaisen ja laitan nykyisen makuuhuoneen telkkariin..(asiasta poiketakseni..) :)
- Pasi
Siinäpä ei olekaan kovalevyä. Se on tarpeeksi yksinkertainen Nokian insinööreille.
- uunoitettu
Ikävä tuottaa pettymys, mutta myös 120-mallissa on kaikkia noita aikaisemmin lueteltuja vikoja. Vain tallennusviat puuttuvat, koska tallennusta ei ole.
Mutta muuta riesaa sitten riittääkin tuttuun tyyliin. Ohjelmatiedot näkyvät miten sattuvat, kellonaika ja päivämäärä sekoilee jatkuvasti ja kerran viikossa koko vehje pimenee niin ettei käynnisty ennen kuin repimällä virrat pois. On se helvetin hienoa, että television katselustakin pitää tehdä samanlaista kuin tietokoneohjelmien käytöstä.
Kiitos siitä Nokialle, Suomen ylpeydelle, joka laskee keskeneräiset tuotteet markkinoille asiakkaiden testattaviksi.
- AATU
Niin,, kuulostaa liiankin tutulta, huhtikuussa ongelma täyttääkin jo vuoden.. Olisi syytä kai juhlia. Mulla on jo tosin toinen laite menossa kun laite kävi lakisääteisen määrän huollossa niin antoivat uuden tilalle. Olis pitäny näyttää heti sitä pisto lapioo heti kättelyssä, viat jatkuvat edelleen... Kaapelista on mitattu singaalit ja kaiken pitäisi olla kunnossa palvelun tarjoajan puolesta.. Mulla on käynnistys ongelma joka toinen käynnistys kerta.
- AATU
Laite menee tosiaankin "jökkiin" joka toinen käynnistys kerta.. Laitteesta ja kukosäätimestä tulee toiminta kyvytön ne ei reagoi nappeihin vaan on revittävä töpseli pois seinästä.. Helvetin hauskaa puhaa...
- AATU
AATU kirjoitti:
Laite menee tosiaankin "jökkiin" joka toinen käynnistys kerta.. Laitteesta ja kukosäätimestä tulee toiminta kyvytön ne ei reagoi nappeihin vaan on revittävä töpseli pois seinästä.. Helvetin hauskaa puhaa...
Ohjelmisto päivitys on tulossa helmikuun aikana josta "pitäisi" olla apua juuri tähän ongelmaan... Jos ei ole niin ajattelin kysäistä kuluttaja-asia miehen mieli pidettä yhteiseen ongelmaamme.
- siska
AATU kirjoitti:
Ohjelmisto päivitys on tulossa helmikuun aikana josta "pitäisi" olla apua juuri tähän ongelmaan... Jos ei ole niin ajattelin kysäistä kuluttaja-asia miehen mieli pidettä yhteiseen ongelmaamme.
...voisi ottaa yhteyttä kuluttaja-asiamieheen. Itse maksoin muistaakseni 460e tuosta rakkineesta. On se sen verran paljon, että jotain pitäisi saada vastineeksikin. Tai olipa hinta mikä hyvänsä, vaikka 100e, niin ei tämä homma voi mennä ihan näin. Että laite, jonka pitäisi helpottaa arkielämää, saakin verenpaineen nousemaan ja siivon ihmisen kiroilemaan niin perkeleellisesti.
Ilmeisesti ennen hankintoja pitäisi todellakin lukea kaikki tässä maassa julkaistut vertailut, eikä uskoa kenenkään myyntimiehen väitteitä.
Kiitos teidän kommenteista, tiednpähän nyt ainakin sen, ettei minun boksini ole se ainoa maanantaikappale.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as643202Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna232974- 512862
- 562678
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582558Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482540On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532311Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä782188- 692088
- 452082