Pummit, tunnustakaatten!

ö-Öö

Voin aloittaa tunnustuksillani

Rikokset jo vanhentuneita. Mutta juu-u kyllä meitsikin on aikoinaan joskus pumminut. Tuoreimmasta päästä kai, en ole juuri koskaan maksanut tsadissa maksuja julkisista. Lakin aikoinaan, jää sen verran suurella epätodennäköisyydellä kiinni, siinä säästää rahaa varsin helposti. Ikinä en ole kiinni jäänyt. nykyisin ei niin tarvetta matkusteluun paikallisesti, todennäköisyys kärylle kasvaa jatkuvasti, nykyisin ostan lipun.

Yks hupaisa muisto nuoruudesta. Noh, lavztansseissa teki mieli käydä, ei oikein rahaa. Kesälavalle oli hankala mennä. Joen rannassa, ympärillä verkkoaita ja piikkilankaa, sisäpuolella järjestysmiehiä susikoirien kanssa. (Ihan tosi asia, näin oli pohjanmaalla aikanaan). Kyllä siitä joka kerta jotenkin mentiin. Hupaisin oli yks kerta kun koiramiehet oikein oli asettuneet meidän ylityspaikan eteen parkkiin. Onneksi oli mukana yks nuorempi Hikiän kansalainen, jolle viisaasti neuvottiin, että nyt hyvä aika mennä, järkkäreitä ei näy missään. Ninno, se kiipes yli, järkkärit otti sen kiinni ja meni talutteleen kundia portille. Noh, eipä enää näkynyt järkkäreitä ja yli vaan. Vähän ehkä ilkeetä, nojaa.

Yjden kerran käynyt Saapasjalkarockissa pummilla, Oli sellaiset kangasnarut, jotka plommattiin kiinni portilla, kun esitti lipun. Sillä pääsi sitten kulkemaan. Mulla ei ollut lippua, ei rahaakaan. Van. sattui olemaan koruna ranteessa edellisen vuoden ranneke koruna. Kah, samanlainen ranneke, vapaa pääsy.

Öf, ehkä ois jotain muitakin ,eipä niistä tässä yhteydessä enenpiä. Vanhentuneita tosin, mutta eipä jaella vinkkejä, eik yllytetä rikokseen.

Nykynuoriso paljon viitseliämpää, tosin liputkin kalliimpia:

https://www.karjalainen.fi/uutiset/uutis-alueet/kotimaa/item/148345-mtv-mies-yritti-ruisrockiin-sorsaksi-naamioituneena

Ja sitten tunnustuksia kehiin, kenellä ollut väärennetyt henkkarit alaikäisenä?

=DW=

88

1252

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1eero

Junakyytiä Mikkelistä Hesaan pummilla 60 luvulla köyhän opiskelijan lompsa oli ohut, nii Riihimäelle asti se onnistu aika usein koska silloin tarkastivat jokaisen mutta säästöä tuli, sama väli armeian aikaan liftaten laivaston kamppeet ehkä auttoi.

• Nallepossu

"kamppeet ehkä auttoi"

No, itselläni ei ollut tuollaisia kamppeita armeian aikaan, 60-luvulla.
        Mut, tallella on vieläkin neljästä "litterasta" kolme "litteraa"= ( armeijasta saatua vapaata lomamatkustuslippua) , että sen verran hyvin pääsin puskajussipuvussa liftaten Hesasta - Vaasaan.
        Tosin liftasin aina yksin, ja se oli nopein ja varmin konsti päästä nopeammin kun esim. VR junalla ;=O

Kävin jopa vaihtamassa siviilit kotona, ja sitten asemalle ottamaan muita solttupoikia vastaan junasta. ;)

Muuten pummilla ei ole tarvinnut mennä , koska aina on ollut sen verran taskussa omaa ansaitsemaa rahaa.

• Siilenä1

Minä olen aina ollut kiltisti ja kuuliainen elikkä olen aina tehnyt niin kuin on sääntöjen mukaan määrätty.

• 1eero

Valtio kyydin maksaa..sanotaan jossain, nii siihen aikaan ei ollu opiskelijalla mitään apuja, neljävuotta opiskelua hesassa, pankin ja kesätyön turvin, kotoa ei liienny just mitään.

• Siilenä1
        1eero kirjoitti:

Valtio kyydin maksaa..sanotaan jossain, nii siihen aikaan ei ollu opiskelijalla mitään apuja, neljävuotta opiskelua hesassa, pankin ja kesätyön turvin, kotoa ei liienny just mitään.

Niinpä, kukin tyylillään. Mulla on silti aina ollu voimakas omatunto, joka ei salli vilunkia. Tyhmää sitten tai ei. Liian tunnontarkka jopa sanoisin. Minäkin olin kaikki kesälomat, joululoma ha juhlapyhät opiskeluaikana töissä, lisäksi piti ottaa opintolainaa. Kotoa ei ollut varaa saada mitään vaan itse piti itsensä elättämän. Eikä ylpeys antanut periksi pyytää.

• ö-Öö
        Siilenä1 kirjoitti:

Niinpä, kukin tyylillään. Mulla on silti aina ollu voimakas omatunto, joka ei salli vilunkia. Tyhmää sitten tai ei. Liian tunnontarkka jopa sanoisin. Minäkin olin kaikki kesälomat, joululoma ha juhlapyhät opiskeluaikana töissä, lisäksi piti ottaa opintolainaa. Kotoa ei ollut varaa saada mitään vaan itse piti itsensä elättämän. Eikä ylpeys antanut periksi pyytää.

Ja eka valehtelija sitten ilmoittautuikin.

=DW=

• 1eero
        Siilenä1 kirjoitti:

Juu se oli silloin, ei ole sen jälkeen tarvinnu pummilla tai pummailla mut usein tulee jälkeenpäin mieleen kun oli puutetta ei edes tahtonu jokapäivä olla ruokaa no menneet on menneitä.

• Siilenä1
        ö-Öö kirjoitti:

Ja eka valehtelija sitten ilmoittautuikin.

=DW=

Mitenniin muka valehtelija. Minä olen aina ollu niin rehellinen jotta iteki joskus jälkeenpäin harmittanut kun toiset päässeet helpommalla vilunkeineen.

• Siilenä1
        1eero kirjoitti:

Juu se oli silloin, ei ole sen jälkeen tarvinnu pummilla tai pummailla mut usein tulee jälkeenpäin mieleen kun oli puutetta ei edes tahtonu jokapäivä olla ruokaa no menneet on menneitä.

Juu. Kyllä minäkin tuolloin tiesin mitä on kun sai laskea rahat et riittääkö ruokaan jamuuhun. Silloin ei ollu tapana mennä sossun luukulta pyytämään. Se koettiin häpeästä.

• 1eero
        Siilenä1 kirjoitti:

Juu. Kyllä minäkin tuolloin tiesin mitä on kun sai laskea rahat et riittääkö ruokaan jamuuhun. Silloin ei ollu tapana mennä sossun luukulta pyytämään. Se koettiin häpeästä.

Yhen kerran menin opiskeluaikana Kallion sossuun kun ei ollu rahaa lääkkeisiin sain vaikka sanoivat et pitäis mennä Mikkelin sossuun helekuti, sen jälkeen en ole sossuloita tarvinna.
        Harvinaisen kaunis ilta kuvastaa järvenselkä näin laiturin nokalta katottuna eeeee oo huolta huomisesta.

• Siilenä1:
        """Minä olen aina ollut kiltisti ja kuuliainen elikkä olen aina tehnyt niin kuin on sääntöjen mukaan määrätty."""
        """Niinpä, kukin tyylillään. Mulla on silti aina ollu voimakas omatunto, joka ei salli vilunkia. Tyhmää sitten tai ei. Liian tunnontarkka jopa sanoisin. """

Noin siis kirjoittaa hän, joka alle kuuskymppisenä kirjoittelee 60 palstalle ja pitää tyhmänä sellaisia, jotka rekkautuvat omalla nimellään ja rekkautuu itse keksityillä henkilötiedoilla.

Se on tuo omatunto sellainen veitikka, että sille voi laittaa jokainen omat sääntönsä mistä se kolkuttaa ja mistä ei.

• Siilenä1
        Tellukka kirjoitti:

Siilenä1:
        """Minä olen aina ollut kiltisti ja kuuliainen elikkä olen aina tehnyt niin kuin on sääntöjen mukaan määrätty."""
        """Niinpä, kukin tyylillään. Mulla on silti aina ollu voimakas omatunto, joka ei salli vilunkia. Tyhmää sitten tai ei. Liian tunnontarkka jopa sanoisin. """

Noin siis kirjoittaa hän, joka alle kuuskymppisenä kirjoittelee 60 palstalle ja pitää tyhmänä sellaisia, jotka rekkautuvat omalla nimellään ja rekkautuu itse keksityillä henkilötiedoilla.

Se on tuo omatunto sellainen veitikka, että sille voi laittaa jokainen omat sääntönsä mistä se kolkuttaa ja mistä ei.

Juu , minä en koe mitenkään epärehellisyytenä ja vilunkia kirjoittaa tänne. Olenhan avoimestii kertonut olevani alimittainen tänne.

• Siilenä1
        1eero kirjoitti:

Yhen kerran menin opiskeluaikana Kallion sossuun kun ei ollu rahaa lääkkeisiin sain vaikka sanoivat et pitäis mennä Mikkelin sossuun helekuti, sen jälkeen en ole sossuloita tarvinna.
        Harvinaisen kaunis ilta kuvastaa järvenselkä näin laiturin nokalta katottuna eeeee oo huolta huomisesta.

Minä olen lomareissulla ja uskomattomanagement hienoja kuvia on kamera maisemista ja luonnon yksityiskohdista pullollaan. Tulee taas hieno kesäpäivä. Naatitaan kesästä.

• Siilenä1
        Siilenä1 kirjoitti:

Juu , minä en koe mitenkään epärehellisyytenä ja vilunkia kirjoittaa tänne. Olenhan avoimestii kertonut olevani alimittainen tänne.

En tyhmänä vaan rohkena. Jos tänne olisi kiellettyä kirjautua Iines Ankkaa se olisi tänä teknologian aikana tehty mahdottomaksi.

• 1eero
        Siilenä1 kirjoitti:

Minä olen lomareissulla ja uskomattomanagement hienoja kuvia on kamera maisemista ja luonnon yksityiskohdista pullollaan. Tulee taas hieno kesäpäivä. Naatitaan kesästä.

Lämmintä pukkaa heti aamusta jos heittäisin housut poies olisin alasti.

• hehehehee
        Siilenä1 kirjoitti:

En tyhmänä vaan rohkena. Jos tänne olisi kiellettyä kirjautua Iines Ankkaa se olisi tänä teknologian aikana tehty mahdottomaksi.

Seliseli. Iines Ankka hehehehee

• Siilenä1
        1eero kirjoitti:

Lämmintä pukkaa heti aamusta jos heittäisin housut poies olisin alasti.

No jos oot yksin tai sellaisessa seurassa joka ei välitä niin anna palaa. Mut älä anna auringon polttaa😁.

• Siilenä1
        hehehehee kirjoitti:

Seliseli. Iines Ankka hehehehee

No oisko Minni parempi😁?

• Siilenä1 kirjoitti:

Siilenä1:
        """Niinpä, kukin tyylillään. Mulla on silti aina ollu voimakas omatunto, joka ei salli vilunkia."""
        """Jos tänne olisi kiellettyä kirjautua Iines Ankkaa se olisi tänä teknologian aikana tehty mahdottomaksi."""

Siis se voimakas omatuntosi on ohjelmoitu niin, että se sallii tehdä kaikkea, mitä ei ole tehty mahdottomaksi tehdä? Ja silloinko se ei ole vilunkia?
        Jos kaupasta olisi kiellettyä näpistellä, niin olisi kai se tämän teknologian aikana tehty mahdottomaksi?
        Jos olisi kiellettyä matkustaa bussissa ja junassa jäniksenä, niin olisi kai se tehty mahdottomaksi?
        Jos olisi kiellettyä rikkoa liikennesääntöjä paitsi silloin kun poliisi on näkyvillä, niin olisi kai se tehty mahdottomaksi?
        jne ...

• 1eero
        Siilenä1 kirjoitti:

No jos oot yksin tai sellaisessa seurassa joka ei välitä niin anna palaa. Mut älä anna auringon polttaa😁.

Olin viikon tutun mökillä täysihoidossa..aamusella siirryin 1.5 tuntia toiseen paikkaan, nyt yksin kun alkaa polttaa ni siirryn sitten minne lie.
        Pummilla matkustamisessa oli oma jännityksensä, konnari tul kierroksella vaunuun " onko Mikkelistä tulijoita " sitä oli vaan muina miehenä tai nukkuvinaan no en tiedä miten tarkkoja olivat vai eiväkö välittäneet, paskaaks tuosta menny mikä menny pieni lusmu kulkijalle.

• Siilenä1
        Tellukka kirjoitti:

Siilenä1:
        """Niinpä, kukin tyylillään. Mulla on silti aina ollu voimakas omatunto, joka ei salli vilunkia."""
        """Jos tänne olisi kiellettyä kirjautua Iines Ankkaa se olisi tänä teknologian aikana tehty mahdottomaksi."""

Siis se voimakas omatuntosi on ohjelmoitu niin, että se sallii tehdä kaikkea, mitä ei ole tehty mahdottomaksi tehdä? Ja silloinko se ei ole vilunkia?
        Jos kaupasta olisi kiellettyä näpistellä, niin olisi kai se tämän teknologian aikana tehty mahdottomaksi?
        Jos olisi kiellettyä matkustaa bussissa ja junassa jäniksenä, niin olisi kai se tehty mahdottomaksi?
        Jos olisi kiellettyä rikkoa liikennesääntöjä paitsi silloin kun poliisi on näkyvillä, niin olisi kai se tehty mahdottomaksi?
        jne ...

Enpä jaksa muuta kuin sanoa et jokainen toimii omantuntonsa ja harkintansa mukaan, niin minäkin. Yleensä mulla raja menee siitä, onko asiasta vahinkoa toisille.

• Siilenä1
        1eero kirjoitti:

Olin viikon tutun mökillä täysihoidossa..aamusella siirryin 1.5 tuntia toiseen paikkaan, nyt yksin kun alkaa polttaa ni siirryn sitten minne lie.
        Pummilla matkustamisessa oli oma jännityksensä, konnari tul kierroksella vaunuun " onko Mikkelistä tulijoita " sitä oli vaan muina miehenä tai nukkuvinaan no en tiedä miten tarkkoja olivat vai eiväkö välittäneet, paskaaks tuosta menny mikä menny pieni lusmu kulkijalle.

Juupajoki juu, tuota harrasti varmaan moni. Me ollaan reissattu nyt perjantai-illan 1100km keikka, parin tunnin päästä kotona mooooonta kokemusta rikkaampana😍.

• 1eero
        Siilenä1 kirjoitti:

Juupajoki juu, tuota harrasti varmaan moni. Me ollaan reissattu nyt perjantai-illan 1100km keikka, parin tunnin päästä kotona mooooonta kokemusta rikkaampana😍.

No no kävitte sitten pohjoisessa, liekkö jossain Inarin pakeilla noilla kilometrin lukemilla.
        Nähdä lappi ja tulla pikimiten poes... sellanen kulkemus se ei kerennä lapin hulluus vaiko hä.

• Siilenä1 kirjoitti:

Enpä jaksa muuta kuin sanoa et jokainen toimii omantuntonsa ja harkintansa mukaan, niin minäkin. Yleensä mulla raja menee siitä, onko asiasta vahinkoa toisille.

No niinhä tekeekin. Sitähä minnäi.

Turha sitten hehkuttaa, että: """Minä olen aina ollut kiltisti ja kuuliainen elikkä olen aina tehnyt niin kuin on sääntöjen mukaan määrätty."""

Niele kielesi, koska kuitenkin kierrät sääntöjä aina tilaisuuden tullen ja tilaisuuden mukaan.

• Siilenä1
        Tellukka kirjoitti:

No niinhä tekeekin. Sitähä minnäi.

Turha sitten hehkuttaa, että: """Minä olen aina ollut kiltisti ja kuuliainen elikkä olen aina tehnyt niin kuin on sääntöjen mukaan määrätty."""

Niele kielesi, koska kuitenkin kierrät sääntöjä aina tilaisuuden tullen ja tilaisuuden mukaan.

Jankuti.

• Siilenä1
        1eero kirjoitti:

No no kävitte sitten pohjoisessa, liekkö jossain Inarin pakeilla noilla kilometrin lukemilla.
        Nähdä lappi ja tulla pikimiten poes... sellanen kulkemus se ei kerennä lapin hulluus vaiko hä.

Juu pohjoisen reissu, noilla korkeuksilla. Levillä olen ollu ennenki, sellä aika hiljaista nyt näin kesällä mutta majoitus oli huippu, maisemat huikean kauniit. Kittilässä oli markkinat, Ostin lappalaista kampanisua, nam. Sitä ainoaa oikeaa. Saariselällä yhden yön aika, se mulle uusi tuttavuus, sinne pitää mennä vielä uudelleen ja ajan kanssa. Karaokebaarissa rento tunnelma, rohkaistuin pari biisiäkin vetäisemään :D. Kemijärvellä Yöttömän yön festifaalit, nekin piti kerran kokea mutta tähän kertaan taisi jäädä. Kiva kesätapahtuma ei siinä mitään.

Säät suosi koko matkan. Mutta oma koti kullan kallis. Heti kotiin tultua sauna lämpenemään, kyllä nukuttaa omassa sängyssä varmasti makeasti. Ensi kesänä kohti Savonlinnan oopperajuhlia, nekin vielä kokematta. Häytynee alkaa jo majoitusta varaamaan jotta saa haluamansa.

• mimmimum-..mi

Minäkin aivan mielelläni tunnustaisin....mutta kun ei ole tunnustettavaa...ei tule vaan mieleen mitään ...junalipun olen aina ostanut.. bussilipun myös...en kai minä nyt sentään mikään pyhimys ole...

• reppuriika

Eikö ne lukot olekin rehellisiä varten eikä varkaita .Jos todella haluaa olla epärehellinen, niin siihen on mahdollisuus. Jos haluaa varastaa kaupasta, niin se onnistuu. Valitettavasti kaikilla ei ole moraalia, vastuuta ja omaatuntoa. Ei ole mitään vastuuta ja yhteisöllisyyden tunnetta, että toistenkin pitää elää ja yhdessä me täällä mennään ja meillä on myös yhteiset pelisäännöt. Sinä siis haluat maksattaa hupisi, ja liikkumisesti toisilla. Oletan että työpaikallakin olet tehnyt vain sen vähimmän joka on ollut pakko tehdä. Kyllä niin sellaisia lusmuajia on kaikkialla.
      Tunnen lähihoitajan, joka joutui ennen aikojaan eläkkeelle. Vieläkin hän osaa mainita miten tiukkaa töissä oli. Tuli varmasti töihin viimeisellä minuutilla ja oli ensimmäinen lähtijä pukukopille työvuoron päättyessä. Ei unohtuneet tupakkatauot, mutta jos jossain huoneessa merkkivalo paloi niin ei ollut ensimmäinen liikkeelle lähtijä vaan odotti että joku toinen lähtee.
      Muistan minäkin muutaman kerran että yritin kaverini kanssa yli aidan urheilutapahtumaan ja juoksutimme välituntivalvojia edestakaisin viiden kerroksen rappuja pinnaillessa välitunneilta. Eipä siinä tainnut olla kysymys rahattoman teinin halusta päästä tapahtumaan vaan vain ikään kuuluva tienien temppuilua kiusata ja tehdä pientä pilaa.
      Tuollaisen ymmärtää siinä iässä, mutta aikuisena ei tulisi kyllä mieleenkään matkustaa ilman lippua.

• ö-Öö

Ja toinen valehtelija ilmoittautui.

=DW=

• hippipummijuppari

Voisin kertoa 225 sivullista tarinaa pummauksesta ja vapaamatkustajuudesta ja kuinka paljon on ilmaisia lounaita, kun käyttää älliä... Sitäkään ei tarvitse käyttää täysipainoisesti, riittää kun on tilannetajua viitteellä "tilaisuus tekee varkaan". Silti ei tarvitse olla kysymys varastamisesta eli rikoksesta.

Mutta vanhat on vanhoja. Olkoon tällekin erää.

• reppuriika

60-luvulla maalla kun lähdettiin heinäpellolle tai kauemmaksi pihapiiristä, niin laitettiin luuta tai harja ovelle. Se oli merkki pihaan tulijoille, että talonväki ei ole paikalla. Mökkimme oli melko vilkkaan kyläraitin varrella ja kulkijoita riitti myös kiertäviä kauppiaita, hierojia, mustalaisia... Ei sitä uskottu että taloon menee ketään kun näkee etteivät asukkaat ole paikalla.
      Oli sitä aina jonkin verran rahaakin piirongin laatikossa ja jotain sen ajan arvokasta ja kaapissa ruokaa.
      Kerrankin olimme reilun kilometrin päässä heinäniityllä ja kuulimme että koira haukkuu erittäin vimmatusti ja pitkään. Nepellä oli erittäin kantava ja kilakka haukku ja oli hieman vihainen vieraille. Silloin isä sanoi, että pitäneekö mennä katsomaan, että vaikka mustalaiset ovat tulleet ja asettuneet taloksi. En muista menikö katsomaan, mutta kaikki oli ennallaan kun tulimme kotiin.
      Aikoinaan sama tyyli oli Karjalan kylissä. Ei siellä lukittu ovia, kun talo jäi ilman asukkaita päiväsaikaan.

• raskautettu

Minä ulkoilutus koiraa irrallaan talvisaikaan. Olin raskaana ja pelkäsin liukastuvani. Näin kun kaksi naista pysäyttivät poliisiauton. Sen jälkeen poliisiauto pysähtyi kohdalleni ja käskivät kytkeä koiran. Kamalan vihainen oli se poliisi ensin. Pääsin sakotta ja suullisella varoituksella.
      Niin herkillä olin, että pillahdin itkuun. Koira oli pienehkö ja haukkui lintuja.

• tööttt

Nuorena kuljettiiin paljon liftillä kun rahaa ei ollut
      - jos joku kysyi nimeä tai osoitetta, valehtelin että oon vaan Manta jostain savon suunnasta tai sitten sanoin naapurin yl 80-v nimen ja vielä että jos joku perään haikailee niin tulkaa kukkapuskan käymään kun aattelin että naapurin vanha mummo tykkää kukista ja salskean näköosistä nuorista pojista.

• joopahan

Vähältä piti.

Ostin kerran auton peräkärryn ja tietenkin ilmoitin tiedot rekiströitäväksi heti. Kuitenkin paperit tulivat yli kahden kk:n kuluttua myöhässä kesälomien takia. Kävin toimistossa ilmoittamassa papereiden saavuttua. Virkailija soitti poliisille, joka käski tulla paikalle. Uhkasi kirjoittaa sakkolapun vaikka kuinka kerroin että näethän itsekin päiväyksestä ettei ole minun vikani. Kuitenkin edellinen virkailija soitti poliisille että laitahan se asiakas takaisin tänne. Virkailija pyyteli anteeksi ja asia hoitui kuntoon.

Tapoihini ei ole koskaan olla epärehellinen.

Kerran unodin rahapussini asuntolaan, mikäs siinä, tuli 10 km:n kävely keskustaan, jossa tapasin erään tuttavani. Sain kyytirahat lainatuksi loppumatkaa varten, jonka tietenkin maksoin heti kun rahaa sain.

• Nallepossu

Tutun kuuloista tuollainen touhu Suomessa.

Minulta oli poistettu peräkärry Trafin rekisteristä vuonna 1984.
        Menin joskus 2010 luvulla katsastan, silloista autoa ja se vanha haitari mallinen rekisteriote oli mukana peräkärrystä, ja kyselin katsastusmieheltä miksiköhän en ole saanut uudempaa paperia tuosta peräkärrystä?

Siitähän sitten varsinainen sou tulikin, minun piti todistaa että olen maksanut vakuutusmaksut kokoajalta, siis koska vaativat sen peräkärryn uudelleen rekisteröintiä sun muuta. No tuohonhan en suostunut koska syy ei ollut minussa vaan järjestelmässä, ja lopulta se meni niin että sitä ei uudelleen katsastettu koska vakuutuksen olin maksanut kokoajalta ja todistuksen siitä sain vakuutusyhtiöstä.

Trafille tosin piti ilmoittaa millaisen peräkärryn omistan, siis. valmistusnumero, rekisterikilven tunnus, mitat, jousitus renkaidenkoot, .. ym...?

Et näin se järjestelmä toimii., ja vieläpä jotkut uskoo siihenkin että joku olisi ollut kuussa muutenkin ku mielikuvituksellisesti. ;)

• TakaovenTaneli

Mä olen mennyt erilaisiin messutapahtumiin pummilla. Messuihin jotka ovat halleissa, liikkuu näitä järjästäjiä ja niiden henkilökuntaa sieltä avonaisista takaovista, kantavat laatikoita ym. edestakas.
      Mä keksin mennä sinne hallien takapihoille. Otin roskakatoksesta tyhjän pahvilaatikon (niitä on siellä aina kasoittain) ja jotain paperiarkkeja ja kävelin muitten kiireisten kantajien mukana takaovista sisään. Useasti siellä oli Joku securimies tai pari tupakalla, mutta ei ne koskaan kiinnittäny meikäläiseen "raskaantyönraatajaan😜" mitään huomiota. Jätin sen laatikon sitten jonnekin seinustalle muitten laatikoitten joukkoon ja aloin etsiä sitä olutkeidasta, semmonenkin sieltä aina löytyy.
      Noissa messutapahtumissa kun on pääsymaksut siellä 20 -30€.

• ö-Öö

Kah, rehellisiäkin.

Aika ihmeen paljon tuntuu palstalla olevan vaan valehtelijoita. Toi oli kyllä hyvä kikka, kun ois kuullut nuorempana. Sinällään ei vaadi, kuin pikkasen kekseliäisyyttä ja pokkaa.

Mulla aina ollut mielessä häät. Kesäisin hääkylttejä jokapaikassa. Noh, suht siistit tamineet ja mukaan vaan, jos isommat häät. Ei siellä ihmiset tunne toisiaan, kukaan tunne sua, jos et sinäkään oikein ketään. Jos joku utelee, kertoo olevans joku opiskelukaveri ja alkaa puhumaan säistä. On asiallisesti, syö, juo kahvit ja häipyy. Oli nuorempana mielessä, mulla vaan liian kehno pokka, ei tullut kokeiltua. Mun mielestä pitäis toimia ihan ok.

=DW=

• ö-Öö kirjoitti:

Kah, rehellisiäkin.

Aika ihmeen paljon tuntuu palstalla olevan vaan valehtelijoita. Toi oli kyllä hyvä kikka, kun ois kuullut nuorempana. Sinällään ei vaadi, kuin pikkasen kekseliäisyyttä ja pokkaa.

Mulla aina ollut mielessä häät. Kesäisin hääkylttejä jokapaikassa. Noh, suht siistit tamineet ja mukaan vaan, jos isommat häät. Ei siellä ihmiset tunne toisiaan, kukaan tunne sua, jos et sinäkään oikein ketään. Jos joku utelee, kertoo olevans joku opiskelukaveri ja alkaa puhumaan säistä. On asiallisesti, syö, juo kahvit ja häipyy. Oli nuorempana mielessä, mulla vaan liian kehno pokka, ei tullut kokeiltua. Mun mielestä pitäis toimia ihan ok.

=DW=

Olet siis yksi niitä, jotka pitävät epärehellisyyttä kekseliäisyytenä ja viisautena? Ja epärehellisyydestä kiinnijäämistä tyhmyytenä?
        Eipä siltään. Kovin vähän minä olen kaikkiin sinun juttuihisi uskonut tähänkään asti.

• ö-Öö
        Tellukka kirjoitti:

Olet siis yksi niitä, jotka pitävät epärehellisyyttä kekseliäisyytenä ja viisautena? Ja epärehellisyydestä kiinnijäämistä tyhmyytenä?
        Eipä siltään. Kovin vähän minä olen kaikkiin sinun juttuihisi uskonut tähänkään asti.

?

Miten kommenttisi koski aloitusta ja sen aihetta, vastasitko kysymykseen?

=DW=

• ö-Öö kirjoitti:

?

Miten kommenttisi koski aloitusta ja sen aihetta, vastasitko kysymykseen?

=DW=

Aina ja jatkuvasti tuo sama typerä kysymys ja selitystä vailla päivänselvään asiaan.
        Sehän nyt koski äärimmäisen läheltä aloitusta, jonka aihe on nimenomaan "teitsi" itse.

Toisaalta sitävastoin kysyisin kuinka nuo sinun välikommenttisi toisista keskustelijoista liittyvät aloitukseen ja sen aiheeseen:
        """Ja eka valehtelija sitten ilmoittautuikin"""
        """Ja toinen valehtelija ilmoittautui."""
        Sillä eihän aloituksessa heistä ole kysymys vaan "teitsistä". Voisitko vastata? Miten?

• ö-Öö
        Tellukka kirjoitti:

Aina ja jatkuvasti tuo sama typerä kysymys ja selitystä vailla päivänselvään asiaan.
        Sehän nyt koski äärimmäisen läheltä aloitusta, jonka aihe on nimenomaan "teitsi" itse.

Toisaalta sitävastoin kysyisin kuinka nuo sinun välikommenttisi toisista keskustelijoista liittyvät aloitukseen ja sen aiheeseen:
        """Ja eka valehtelija sitten ilmoittautuikin"""
        """Ja toinen valehtelija ilmoittautui."""
        Sillä eihän aloituksessa heistä ole kysymys vaan "teitsistä". Voisitko vastata? Miten?

Aloituksen otsikko

"Pummit, tunnustakaatten". Siinä aloituksen sisältö tiivistettynä. Otsikko ei ollut esim."Valehdelkaa rehellisyydestänne". Muutamia aihetta käsitteleviä kommentteja, loput kirjoitettu, mistä lie.

=DW=

• Penni-rehellisyydestänne

Tuommoset pummailut (messut tai häät) joista ei aiheudu mitään varsinaista vahinkoa kenellekkään, ovat vaan hauskoja.
        Nämä sivut ei sovi tosikoitten ja uskovaisten luettavaksi. Heille suosittelen VAUVA.fi sivustoja😉.

• tööttt

Varastelun kerrottiin jo varhaisessa iässä olevan suuri synti -ei silleen koskaan mun rikoslaji . Mun mielestä vanhoilla mummuilla oli aina pyhän äidin kasvot
      -siksi valehtelu tuntui pienemmältä synniltä tuntemattomille jätkille kun aina oli rankasti peloiteltu . Nykyisin kyllä hyväksyy jo pienuutensa ja mitättömyytensä -kukkanakin vain pelkkä rikkaruoho muitten rikkakasvien joukossa herran yrttitarh----
      - kun tuonen viita joskus kaataa - voi ollahyvillä mielin
      - elin silti koko eloni vaikkei se koskaan erityisen loistokas ollut.

• Ukkosen-jumalan-poika

Uskovaisten (helluntailaisten, lestojen ym.) teidän ei pitäisi lukea näitä sivuja, te pahoitatte vain mielenne ja se tekee teidän elämästänne jos mahdollista vain entistä kurjempaa.

• ö-Öö

Hahaha

Linkin keino olikin kierrätyskamaa. Sitä käytetty James Bond-leffassa ajat sitten. Nähnyt juu filmin, en muistanutkaan. Nuoriso siis harrastaaa elokuvakulttuuriakin, musiikin lisäksi. Joka tapauksessa kiitettävät pointsit yrityksestä ja etenkin, toi tematiikka oli näinä ankeina terrorismin aikoina ajatuksia herättävää. Jos tapahtunut hollywoodissa, miks ei ruisssalossa......

Kohtaus alkupuolella klippiä:

http://www.rumba.fi/uutiset/mies-yritti-livahtaa-ruisrockiin-uimalla-kumisorsa-paassaan-sai-sentaan-aplodit-ja-kahvikupillisen/

=DW=

• hmpff

Kun olin 16 pystyi vielä todistamaan henkilöllisyyttä kela-kortilla. Se oli siihen aikaan taittokantinen, vähän paksummasta paperista tehty. Ainut muoviosuus muistaakseni kuvan päällä, ettei sitä pystynyt repimään. Viimeisen numeron vaihto syntymävuodesta ei ihan onnistunut siltikään, mutta yritin. Ehkä naamakin oli niin babyface, ettei mennyt läpi.

Ei siitä tullut kuin vino hymy palkkiona suorituksesta. Lähetettiin kotiin kasvamaan. Syy siihen ettei tullut kovempi seuraamuksia, on se miksi rötöstelyni jatkuu?

Kaksi viikkoa sitten kauppakärryssä oli valmiiksi poletti - mersun johtotähti. Se on nyt mulla. En vienyt infotiskille. Arvelen, että jos jollain on varaa mersuun, hänellä on varaa uuteen polettiinkin. Tosin olen hyvä itsekin unohtamaan polettejani, että eiköhän tuo varkaus ennen pitkää vaihdu lainaksi.

• hehehehee

Minä en ole koskaan en ikuna ,tehnyt mitään väärää syntiä: varastaa, sanoa väärä todistus lähimmäisestään, himoita lähimmäisen puolisoa, palvelijoita tai karjaa etc.
      Ikäiselleni normaalia käytöstä olen harjoittanut uhmaikäisenä ja esimurrosikäisenä ja jälkimurrosikäisenä mutta niitä ei lasketa.

• hehehehee

Oho, meinas unohtua. Murrosikäisenä kans harrastin murrosikäiselle normaalia toimintaa. Tärkeätä on olla normaali, ettei ole epänormaali.

• hehehehee
        hehehehee kirjoitti:

Oho, meinas unohtua. Murrosikäisenä kans harrastin murrosikäiselle normaalia toimintaa. Tärkeätä on olla normaali, ettei ole epänormaali.

Lestaateilla on nimi normaalille toiminnalle: Normisynti hehehehee

• Turha.saivarrella

Empä usko että täysin rehellistä ihmistä onkaan ollut koskaan.

• Heikunkeikku

Kirkkain silmin, sädekehä pään päällä loistaen, monisanaiset valehtelut isälleni.
      Minulla ei nuorena ollut pulaa rahasta. "Pappa betalar"-syysteemi antoi minulle mahdollisuuden mennä esim. tanssipaikoille rehellisesti lippuluukun kautta.
      Myös bussimatkat kauempana oleviin tanssipaikoille onnistui kun rahaa oli plakkarissa.
      En saanut lupaa edes kävellä keskustasta kotiin kesällä linja--auton saavuttua torille, vaan minun piti mennä taksilla. Vähä noloo, kun minäkin olisin tahtonut kävellä.

Ongelmana oli vain se, että monet kaverit tahtoivat liftata tansseihin. Silloin tällöin maksoin bussimatkan kaverin puolesta, mutta eihän se ollut jännää kuitenkaan bussilla mennä.

Isäni oli EHDOTTOMASTI sitä mieltä, että hänen tyttärensä EI saa liftata.
      Mutta minä tahdoin tehdä, kuten moni kaveri ja piti tehdä erikoissuunnitteluita liftauksen onnistumiseksi. Isäni vei usein linja-autoasemalle. Me menimme muina miehinä linja-autoon, isäni odotti bussin lähtöä ja lähti itsekin sitten kotiin. Me menimme bussilla vain kymmenisen kilometriä, hyppäsimme autosta veks ja aloimme liftaamaan. Oi se oli kivaa:)

Monia vastaavia valehteluita olin pakotettu tekemään, muuten en olisi päässyt mihinkään jännittäviin juttuihin. Isäni nimittäin valvoi minun menoja mitä suurimmin silmin.:)

Muuta en nyt tähän "hätään" muista. Mitään varasteluita en ole suorittanut. Se iskostettiin jo älyttömän pienenä, että MISSÄÄN NIMESSÄ ei saa varastaa mitään. Edes nuppineulaa.

• hmpff

Käy heti palauttamassa taksikuskille ne rahat mitkä isäsi oli hänelle tarkoittanut, kun liftaten panit menemään :)) Ei saa takseilta noin varastaa....

Mä menen heti huomenna nolona palauttamaan johtotähden info-pisteeseen. Laitan kuoreen euron kanssa, polettivuokrana :D Sen verran alkoi kirvellä sun viestisi mun pienoisessa omatunnossa.

Olen mä myös lapsilta varastanut karkkia. Oi mikä vuori tulisi jos kaikki näpistykset laittaisi samaan kasaan. Taidan olla paatunut rikollinen.

• Heikunkeikku
        hmpff kirjoitti:

Käy heti palauttamassa taksikuskille ne rahat mitkä isäsi oli hänelle tarkoittanut, kun liftaten panit menemään :)) Ei saa takseilta noin varastaa....

Mä menen heti huomenna nolona palauttamaan johtotähden info-pisteeseen. Laitan kuoreen euron kanssa, polettivuokrana :D Sen verran alkoi kirvellä sun viestisi mun pienoisessa omatunnossa.

Olen mä myös lapsilta varastanut karkkia. Oi mikä vuori tulisi jos kaikki näpistykset laittaisi samaan kasaan. Taidan olla paatunut rikollinen.

En usko, että olet paatunut rikollinen. Pois tuommoset ajatukset:)
        Mutta perso makialle taidat olla. Kun olet lapsesi peitellyt sänkyihin, hyvät yöt toivotellut, niin olet hiljaa hiipinyt lasten karkkipusseille napostelemaan herkkuja. Pussien krapina-äänen postaaksesi, olet tainnut siirtää karkit vähemmän krapisevaan pussiin:)

Ne rahat, jotka säästyivät epärehellisen toimintani johdosta, piilotin pois kukkarostani, etten jäisi kiinni. Sota olis syntynyt, sillä isäni oli aika jämpti tommosissa asioissa.

• hmpff
        Heikunkeikku kirjoitti:

En usko, että olet paatunut rikollinen. Pois tuommoset ajatukset:)
        Mutta perso makialle taidat olla. Kun olet lapsesi peitellyt sänkyihin, hyvät yöt toivotellut, niin olet hiljaa hiipinyt lasten karkkipusseille napostelemaan herkkuja. Pussien krapina-äänen postaaksesi, olet tainnut siirtää karkit vähemmän krapisevaan pussiin:)

Ne rahat, jotka säästyivät epärehellisen toimintani johdosta, piilotin pois kukkarostani, etten jäisi kiinni. Sota olis syntynyt, sillä isäni oli aika jämpti tommosissa asioissa.

Ihan hyvin minut tunnet, rapistuvien kanssa pitää joskus painua komeroon.

Olen kuullut huhuja että Heikku oli miljonääri kun täytti 20 vee :))) Siellä vasemman laidan kuusen juuren alla (tuliko tarpeeksi genetiivejä) odotti pata täynnä kolikoita kun hän muutti pois kotoa...

Itse asiassa tässä voisi nyt samalla sellaisen väärän sanonnan korjata. Ihmiset väittää että sateenkaaren päässä odottaa kultaa. Se ei pidä paikkansa. Siellä padan luona oli vain Heikun punaiset hiukset jotka aamun ensi auringonsäteet heijasti. Ei sateenkaari :))

• Heikunkeikku
        hmpff kirjoitti:

Ihan hyvin minut tunnet, rapistuvien kanssa pitää joskus painua komeroon.

Olen kuullut huhuja että Heikku oli miljonääri kun täytti 20 vee :))) Siellä vasemman laidan kuusen juuren alla (tuliko tarpeeksi genetiivejä) odotti pata täynnä kolikoita kun hän muutti pois kotoa...

Itse asiassa tässä voisi nyt samalla sellaisen väärän sanonnan korjata. Ihmiset väittää että sateenkaaren päässä odottaa kultaa. Se ei pidä paikkansa. Siellä padan luona oli vain Heikun punaiset hiukset jotka aamun ensi auringonsäteet heijasti. Ei sateenkaari :))

Ihan tuli sopiva määrä genetiivejä. Enemmän olis ollut jo liikaa.
        Hyviä huhuja oot kuunnellut. Varmaan korvat niin höröllä kuunnellut, että jos siitä hörömmäs olis mennyt, niin olisi tullut pään sivuille korvaläpät ja sitte ei olis kuullu mitään.

Sitten kopsotti kovalla kopinalla vasemman laidan kuusen juurelle "hevoinen". Ratsupoliisi nääs. Kaapas miljonäärin, kera kolikkoja pursuavan padan, kiepsautti satulan takaosaan peppunsa taa tän miljonäärin ja laukaskeli askelin monin kuunsiltaa pitkin kohti yhteistä tulevaisuutta.:)

Tämmöstä pientä ja vaatimatonta eloa oon eleleskellyt. Pikkuusen on elon asken lyhentynyt, mutta kyllä sitä lyhyinkin askelin eteenpäin köpsöttää. Nopiaattekin jos tikuttaa menemään ompelukoneneulamaisin liikkein :)

• Näin-se-menee

Suomalainen on V V rehellinen.
      Jos leikkii rehellistä muuten, niin pyrkii fuskaamaan veroissa ja vakuutuksissa.
      Ja V eli v i t t u on hänen allekirjoituksensa.

• hmpff

Verofuskuja en ymmärrä, on kuin varastaisi itseltään. Ottaa myhäillen itseltään salaa yhdestä taskusta, ja laittaa toiseen. Noh, raha on luotu liikkumaan..

• Näinkin-voi-olla

Verofuskuilla voidaan tarkoittaa sitäkin, että veroilmoitukseen pyritään pistämään kaikenlaiset vähennykset silmälaseista tekohampaisiin ja lääkeresepteihin yms. Monet jopa luulee, että ne voisi vähentää?
        En usko että peri suomalainen alkaisi tehdä katteettomia tuulesta temmattuja vähennyksiä.

• Siilenännin voimakkaan omantunnon mukaan sekään veroissa ja vakuutuksissa fuskaaminen ei ole vilunkia.
        Jos se olisi kiellettyä, niin olisi se silloin tehty mahdottomaksi.

• Siilenä1
        Tellukka kirjoitti:

Siilenännin voimakkaan omantunnon mukaan sekään veroissa ja vakuutuksissa fuskaaminen ei ole vilunkia.
        Jos se olisi kiellettyä, niin olisi se silloin tehty mahdottomaksi.

Siilenännin😁😁😁
        Jos minä kirjaudu tänne Iinesankkana, siitä ei kärsi kukaan. Jos tämän saitin viranomaiset jostain syystä tarttisin ne johonkin virallisiin, olisin valmis ne antamaan. Vero,- ja vakuutuspetoksista kärsii aina joku joten niitä en harrasta.

• Siilenä1 kirjoitti:

Siilenännin😁😁😁
        Jos minä kirjaudu tänne Iinesankkana, siitä ei kärsi kukaan. Jos tämän saitin viranomaiset jostain syystä tarttisin ne johonkin virallisiin, olisin valmis ne antamaan. Vero,- ja vakuutuspetoksista kärsii aina joku joten niitä en harrasta.

Alankin ymmärtää jo, miten se sinun tunnontarkkatarkka voimakas omatuntosi toimii.
        Mutta niele sitten kielesi:

Siis omatuntosi hyväksyy kuitenkin kaiken vilpin, jos se on mahdollisuuksien rajoissa tehdä:

Tai jos siitä ei kukaan kärsi:
        """Jos minä kirjaudu tänne Iinesankkana, siitä ei kärsi kukaan."""

Eihän siitäkään kukaan kärsi, eikä sitä ole tehty mahdottomaksi, jos ajat jäniksenä bussissa tai junassa. Nehän kulkisivat sen linjansa tyhjän paikkasi kanssa vaikka et olisi mukanakaan. Ihan sama sitten vaikka olet maksamattakin kyydissä?
        Eihän siitäkään kukaan kärsi, jos livistät aidan raosta festareille, kun ei sitä ole tehty mahdottomaksi. Ne festarithan pidettäisiin kuitenkin, olitpa siellä tai et?

• Tellukka kirjoitti:

Alankin ymmärtää jo, miten se sinun tunnontarkkatarkka voimakas omatuntosi toimii.

Siis omatuntosi hyväksyy kuitenkin kaiken vilpin, jos se on mahdollisuuksien rajoissa tehdä:

Eihän siitäkään kukaan kärsi, eikä sitä ole tehty mahdottomaksi, jos ajat jäniksenä bussissa tai junassa. Nehän kulkisivat sen linjansa tyhjän paikkasi kanssa vaikka et olisi mukanakaan. Ihan sama sitten vaikka olet maksamattakin kyydissä?
        Eihän siitäkään kukaan kärsi, jos livistät aidan raosta festareille, kun ei sitä ole tehty mahdottomaksi. Ne festarithan pidettäisiin kuitenkin, olitpa siellä tai et?

"Tellukka"

Muistathan kuitenkin, että jos matkustaja ei maksa matkaansa.
        Joku sen maksaa.
        Esim.hän, joka ajaa omalla autollaan ja omilla Bensoillaan.

H.

• hunksz kirjoitti:

"Tellukka"

Muistathan kuitenkin, että jos matkustaja ei maksa matkaansa.
        Joku sen maksaa.
        Esim.hän, joka ajaa omalla autollaan ja omilla Bensoillaan.

H.

Nehän joutuisivat maksamaan kuitenkin vaikka en olisi mukana (kävelisin) ja ajaisivat yhden tyhjän paikan kanssa.
        Siilinännin voimakkaan omantunnon mukaan se ei silloin ole vilppiä, koska siitä siten ei kärsi kukaan, eikä sitä ole tehty mahdottomaksi toteuttaa.

Tukholmassa ehkä puolet matkustajista maksaa matkansa. Minä olen yksi niistä. Siksi meille nousee jatkuvasti matkojen hinnat, kun joudutaan maksamaan kaikkien lähiöitten uudisasukkaittenkin matkat.
        Aina kun menen spärristä, niin niskassa roikkuu kiinni joku rotta, joka livistää minun korttini klikkauksella mukana. Joskus työntävät vielä selästä niin, että meinaa turvalleen kaatua.

• Siilenä1
        Tellukka kirjoitti:

Nehän joutuisivat maksamaan kuitenkin vaikka en olisi mukana (kävelisin) ja ajaisivat yhden tyhjän paikan kanssa.
        Siilinännin voimakkaan omantunnon mukaan se ei silloin ole vilppiä, koska siitä siten ei kärsi kukaan, eikä sitä ole tehty mahdottomaksi toteuttaa.

Tukholmassa ehkä puolet matkustajista maksaa matkansa. Minä olen yksi niistä. Siksi meille nousee jatkuvasti matkojen hinnat, kun joudutaan maksamaan kaikkien lähiöitten uudisasukkaittenkin matkat.
        Aina kun menen spärristä, niin niskassa roikkuu kiinni joku rotta, joka livistää minun korttini klikkauksella mukana. Joskus työntävät vielä selästä niin, että meinaa turvalleen kaatua.

Huoks. puhuppas tellunänni ihan omasta puolestas vaan ja jätä tulkinnat minun mielipiteistäni sikseen, joohan?

• Siilenä1
        Tellukka kirjoitti:

Sulla näyttää olevan ihan oma tulkinta noista asioista joten en jaksa alkaa nyt vääntämään.

• Siilenä1 kirjoitti:

Sulla näyttää olevan ihan oma tulkinta noista asioista joten en jaksa alkaa nyt vääntämään.

No ei se mitään.
        Johan tuota taas väänsitkin. Lepäilehän nyt välillä.

• korppisylisiltä

Eipä ole tosi tunnustuksia vielä kukaan tehnyt. Pummilla ajelut, muka tunnustuksia.😊 Pummilla ajelin kerran ulkomailla kun en löytänyt bussilippumyyntipistettä. Ei sellainen ole tunnustuksen arvoista. Normaalia kuten valepakettien tielle laittamiset, lasten hupaa.

Jos kertoisin kaikki väärintekoni ei palstatila riittäisi. 😂

Rehellinen, no joo.

• Heikunkeikku

"korppisylisiltä"

Mutta mikä olisi sitten Tosi Tunnustuksia, jos noi esim. mitä minä kerroin valehteluista, niin jos niitä ei lasketa? Mä ainaskin lasken ne :)
        Entä jos ei ole mitään tunnustettavaa.
        Jos on ollut mamismainen ja kiltti tyyppi.

• Korppisiltapuuhissa
        Heikunkeikku kirjoitti:

"korppisylisiltä"

Mutta mikä olisi sitten Tosi Tunnustuksia, jos noi esim. mitä minä kerroin valehteluista, niin jos niitä ei lasketa? Mä ainaskin lasken ne :)
        Entä jos ei ole mitään tunnustettavaa.
        Jos on ollut mamismainen ja kiltti tyyppi.

Kaikki teini-ikäiset valehtelevat vanhemmilleen tai sanotaanko muuntelevat totuutta.

Mamismaisia ja kilttejä, mitä kaikkea salaista kätkeytyykään heidän persoonansa tuntemattoman minän kätköihin.

Ihminen nyt vain hamuaa omaa hyvää muiden kustannuksella.

• Heikunkeikku
        Korppisiltapuuhissa kirjoitti:

Kaikki teini-ikäiset valehtelevat vanhemmilleen tai sanotaanko muuntelevat totuutta.

Mamismaisia ja kilttejä, mitä kaikkea salaista kätkeytyykään heidän persoonansa tuntemattoman minän kätköihin.

Ihminen nyt vain hamuaa omaa hyvää muiden kustannuksella.

"Ihminen nyt vain hamuaa omaa hyvää muiden kustannuksella."

Et varmaankaan tarkoittanut tuota lausettasi kirjaimellisesti, mutta jos-jos tarkoitit, niin olen eri mieltä.
        Ei ihminen voi eikä saa olla niin "omaa hyvää tavoitteleva", että alkaisi vaikkapa fuskaamisella haalimaan itselleen jotakin muiden kustannuksella.

• Heikunkeikku kirjoitti:

Et varmaankaan tarkoittanut tuota lausettasi kirjaimellisesti, mutta jos-jos tarkoitit, niin olen eri mieltä.
        Ei ihminen voi eikä saa olla niin "omaa hyvää tavoitteleva", että alkaisi vaikkapa fuskaamisella haalimaan itselleen jotakin muiden kustannuksella.

"Heikunkeikku"

Kuitenkin yhden nimmarin muuttaessa, toiset nimmarit innostuvat.
        Tulee uusiakin.

H.

• korppispyykkämässä
        Heikunkeikku kirjoitti:

Voi Heikku kulta, karista pinkki silmiltäsi ja katso totuutta silmiin.

Kirjoitit...

"Ei ihminen voi eikä saa olla niin "omaa hyvää tavoitteleva", että alkaisi vaikkapa fuskaamisella haalimaan itselleen jotakin muiden kustannuksella."

Isot maailmanlaajuiset yritykset, valtioiden vallan kahvassa olevat, lain porsaanreikien tuntijat jne. jne siis ihmiset rikastuvat muiden kustannuksella. Köyhät, rehelliset eivät rikastu jos nyt ei satu lotossa voittamaan.

• Heikunkeikku
        korppispyykkämässä kirjoitti:

Voi Heikku kulta, karista pinkki silmiltäsi ja katso totuutta silmiin.

Kirjoitit...

"Ei ihminen voi eikä saa olla niin "omaa hyvää tavoitteleva", että alkaisi vaikkapa fuskaamisella haalimaan itselleen jotakin muiden kustannuksella."

Isot maailmanlaajuiset yritykset, valtioiden vallan kahvassa olevat, lain porsaanreikien tuntijat jne. jne siis ihmiset rikastuvat muiden kustannuksella. Köyhät, rehelliset eivät rikastu jos nyt ei satu lotossa voittamaan.

Äläs nyt kullittele :)
        Aloituksessa pyydettiin tunnustamaan Omia pummauksia tai muita vastaavia asioita.
        Minä en fuski muiden kustannuksella.
        Kirjoitit, että ihminen nyt vain hamuaa omaa hyvää muiden kustannuksella.
        Halusin "tarkistaa", että ajatteletko tosiaan noin Omasta itsestäsi.

En laaaaaajentanut asia noin pitkälle, vaan kieputtelin Oman navan ympärillä:)

• saunapuhdaskorppis
        Heikunkeikku kirjoitti:

Äläs nyt kullittele :)
        Aloituksessa pyydettiin tunnustamaan Omia pummauksia tai muita vastaavia asioita.
        Minä en fuski muiden kustannuksella.
        Kirjoitit, että ihminen nyt vain hamuaa omaa hyvää muiden kustannuksella.
        Halusin "tarkistaa", että ajatteletko tosiaan noin Omasta itsestäsi.

En laaaaaajentanut asia noin pitkälle, vaan kieputtelin Oman navan ympärillä:)

Tulihan se oma napa 😊 Itse olen kieputellut tämän päivän luopuksen navan ympärillä, eli pessyt hänen pyykkiään. Poika on muuttamassa tulevaan opiskelukaupunkiinsa ja mani auttaa niillä töin kuin kykenee.

Jaa, kun lapsoset muuttaa pois navat vähenevät ja oma napa jää.

Mitäpä sitä enää muuta kuin omaa hyvää.

• pummittelija

Tosi vonkula olen aina ollut, kauheasti olisi tunnustettavaa, koskaan en ole tvlupaa maksanut, en päästänyt tarkastajia sisälle, en nykyisinkään maksa sakkoja , ne vanhenee aikanaan, kirjastosta varastin kerran kirjan, ja se on tosi suuri synti, työnantajan varastosta olen hakenut jos jotain tarvitsin ja koskaan en kuittaillut,
      Pummilla ajo on tuonut jännitystä elämään.
      laukut oli täynnä viinaa kun entisinä aikoina ulkomailla reissattiin, en jäänyt kiinni, en koskaan.
      Jos on pitänyt jotakin ymmärtää olen vain sanonut "ei ummarra, on niin hoono suomi minu soomi"
      monestä pälkähästä noin päässyt.

Ikinä en ole valehdellut, rehellisesti ollut aina vain epärehellinen.

• New-age

Ihan pientä sillai, niin pientä, että hävettää: joskus kun olen matkustanut junassa konnariaikaan, jos tämä tuli juuri kun olin jäämässä pois, livahdin ulos.
        Ajattelin, että jos VR palvelee näin huonosti, kärsiköön.
        Mutta ajat muuttuvat Erkit ja Ellit. Nyt pitää olla lippu tai papua korteissa ennen kuin voi julkisia pelejä lähestyä.
        90 euron sakot, Roomassa 50 €, ei oikein nappaa.

• Kaikkipummit-vie-roomaan

Roomassa 50€ (Tuleeko lasku suomeen vai maksaa heti vaikka on rahaton).
        Taidan alkaa varata lentoa ja lähteä matkapummiksi Roomaan.

• Jope-Ruon---

Mää oon pohojanmaalta ja me ollaan siellä nii rehellisiä ettei oo kohta tosikaa.

• 167-176

En tunnusta ikinä mitään.
      Toki suurin osa kolttosistani on jo vanhentunut.
      Pyhäkoulupoikia ja -tyttöjä olette tai sitten tunnustatte vain lievimipiä kolttosianne.

• hmpff

Ahh, nyt on kuin vastapesty olo, viaton ja kevyt, ylin nappi napitettu :))

Sä voit aina vedota siihen, että et sä muuten, mutku perhe velvoittaa. Veljet pisti tekemään.

• Kaikki-pois

Kävit sitten suihkussa ja läträsit taloyhtiön vettä enemmän kuin suositukset ja naapurit maksaa. Hyvä siinä on napitella vaikka voisit suihkunraikkaana tepastella pihalla ilman puseroa.

• En kyllä näin äkisti muista että olisin koskaan matkustanut pummilla.

• Kauan piti minunkin miettiä ennenkuin muistin, että viime Helsinginkäynnilläni ajoin (ajettiin kaikki kolme) raitiovaunulla pummina kaatosateessa jostain siitä keskustasta lähelle satamaa.

En edes tiedä kuinka niissä se maksaminen toimii. Kuljettajalleko se maksetaan vai pitäisikö sielläkin olla ennalta ostettu lippu niinkuin täällä? Kelpaako siellä käteinen vielä?

No kerran tässä, ei ole kauankaan, ajoin bussissa pummina. Se oli kyllä ihan inhimillinen vahinko, höperyyttä. Olin ladannut korttiin hintaa just kioskilla ja sitten ryntäsin bussille. Kun lätkäsin kortin siihen lukijaan, niin se sanoi vain piip piip piip ... No olihan minulla näyttää kuitti kuljettajalle, että kun just latasin kortin ja pitäisihän sen toimia. Kuljettaja arveli, ettei se ole vielä ehtinyt aktivoitua.

Kotona sitten huomasin, että väärä kortti, se ladattu kortti olikin toisessa taskussa.

• Puhdas-ja-viaton

Ei ole mitään tunnustettavaa.
      Kaiken olen tunnustanut ja viranomaiset ovat ne merkinneet pöytäkirjoihinsa.
      Yllättävän paksuja ne pöytäkirjat ja kun niitä on tarpeeksi, syntyy metrin pino.

Hah hah haa.

• Ei ole tunnustettavaa. Epärehellisyys ja toisten hyväksikäyttö on syvältä.

• Pummimummi

Hyvä aloitus, hyvä joskus pohtia menneisyyttään ja muistella pummejaan. Eletyt vuodet ovat tällenneet vuosi vuodelta omahyväistä siloisuutta ja puhtoisuutta paksuksi kerrokseksi mielen päälle. Tunnusstuksia on tervettä ainaski pohtia vaikkei kaikelle kansalle niitä kertoisikaan.
      Syyllisyyttä omista pummeistaan on turha kantaa, ne ovat olleet sitä elämän rikkautta, josta en ripaustakaan pois antaisi. Ei niillä toisaalta kannata kehuskellakaan.

• Siilenä1

Minä olen varaan siten huono ihminen kun pummeja ei ole ollunna :D. Pyydän mitä nöyrimmin anteeksi.

• En ole matkustanut pummilla mutta nuorena mentiin aidan raosta tanssilavalle kun ei ollut rahaa.
      Vanhemmille tuli valehdeltua kun viivyin liian kauan iltaisin ulkona.
      Vanhempanakin valkoisia valheita on tullut kertoiltua silloin tällöin.
      Nyt vanhempana olen tullut siihen tulokseen että on helpompi elää kun ei ole mitään salattavaa. En silti ala totuudentorveksi joka kertoo kaiken epäedullisen kaveria koskevan päin naamaa.

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla

Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2
      Mikkeli
      57
      1865
    2. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      14
      1712
    3. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      137
      1276
    4. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      126
      1155
    5. Mikä estää?

tapaamisen, suhteen aloittamisen?
      Ikävä
      83
      807
    6. Mitä jos saisit selville

että kaivattusi tekee susta pilaa?
      Ikävä
      164
      757
    7. Miksi ETTE suostu selvittämään . . . . . ...

Asioita jotka jääneet selvittämättä toisen osapuolen kanssa? Kertoisitteko miksi ette suostu? Vaikka teidän mielestä
      Ikävä
      168
      721
    8. Wille Rydman on kansalaisten mielestä huonoiten onnistunut ministeri

Onneksi olkoo Wille kärkipaikasta! Oletkin sen eteen tehnyt hartiavoimin töitä. "Ministeri Wille Rydman (ps) on kansala
      Maailman menoa
      418
      668
    9. Eilinen

Herättikö eilinen jotain ajatuksia?
      Ikävä
      52
      592
    10. Tajuan kyllä

että molemmilla on omat elämänsä ja kuvionsa ja rakkaansa. En odota mitään enkä ole tunkemassa mihinkään. Kai silti saa
      Ikävä
      52
      535
    Aihe