Ohjeistusta keskustelujen aloittamiseen

Cycl0ne

Lienee paikallaan ohjeistaa palstalaisia keskustelujen aloittamisen suhteen. Kun vilkaisin 10 viimeisintä aloitusta, yli puolet olivat iloinen_nauraja nimimerkin aloittamia. Ei siinä mitään jos jokaisen aloituksen alta löytyisi jotakin adventismiin, edes kaukaisesti, liittyvää aihetta.

Mutta aiheet kuten 'Mikä on lempienergiajuomasi?' tai 'Karu totuus kokkareista' tuskin läpäisevät tätä seulaa. En usko että tälläiset aiheet ovat millään tavalla relevantteja, ainakaan, yli 12-vuotiaiden parissa joten olisi kiva nähdä jonkinlaista tasokkuutta aloituksissa. Ihmiset tulevat tänne lukemaan kirjoituksia adventismiin liittyen - tämä ei ole sielunhoidollinen päiväkoti henkisesti erakoituineille joiden juttuja pitäisi huomioida kuten lasten 'Arvaa mitä tuli mieleen?'-leikkien kanssa. Jos haluaa jutella joidenkin kanssa, saada rukousta tai kuuntelevat korvat, seurakunnasta todennäköisesti löytää sellaisia henkilöitä.

12

153

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Cycl0ne

Ei mitään henkilökohtaista, iloinen nauraja, ota siis tämä veljellinen nuhtelu tietoisuuden kohennuksena eli rakkauden askareena. :)

• iloinen_naurajaa

Kyllä täällä kannattaa käsitellä kaikenlaisia aiheita.

Laitoin tänne viime viikolla Peterin runon Persut. Se sai kiitosta, joten lähetin Kalevi Kolttoselle sähköpostia ja kysyin voiko hän pyytää Peteriä runoilemaan lisää. Näitä runoja muistakin puolueista on pyydetty täällä.

Kalevi ei koskaan vastaa viesteihini, mutta ilmeisesti toivomukseni on kuultu ja Peter on aktivoitunut runoilemaan. Toimin tässä vain välimiehenä. En osaa itse runoilla lainkaan.

• kerettiläinen-
        iloinen_naurajaa kirjoitti:

Laitoin tänne viime viikolla Peterin runon Persut. Se sai kiitosta, joten lähetin Kalevi Kolttoselle sähköpostia ja kysyin voiko hän pyytää Peteriä runoilemaan lisää. Näitä runoja muistakin puolueista on pyydetty täällä.

Kalevi ei koskaan vastaa viesteihini, mutta ilmeisesti toivomukseni on kuultu ja Peter on aktivoitunut runoilemaan. Toimin tässä vain välimiehenä. En osaa itse runoilla lainkaan.

>> Kyllä täällä kannattaa käsitellä kaikenlaisia aiheita. <<

Sitten pitäisi varmaan muuttaa palstan otsikko hieman osuvammaksi esim. "Sitä sun tätä, mitä mieleen juolahtaa" tai "Yksi-uskon, busmannin ja iloisen naurajaan Totuuspalsta"... :-)

>> Laitoin tänne viime viikolla Peterin runon Persut. Se sai kiitosta <<

Oliko tuo "kiittäjä" (yks.) adventismin vastustaja veli Adventtiairut... ?

• iloinen_naurajaa
        kerettiläinen- kirjoitti:

>> Kyllä täällä kannattaa käsitellä kaikenlaisia aiheita. <<

Sitten pitäisi varmaan muuttaa palstan otsikko hieman osuvammaksi esim. "Sitä sun tätä, mitä mieleen juolahtaa" tai "Yksi-uskon, busmannin ja iloisen naurajaan Totuuspalsta"... :-)

>> Laitoin tänne viime viikolla Peterin runon Persut. Se sai kiitosta <<

Oliko tuo "kiittäjä" (yks.) adventismin vastustaja veli Adventtiairut... ?

Kerettiläinen, nauti Kalevin julkaisemista runoista. Eihän niillä varmasti mitään kirjoituspalkintoja voiteta, mutta huonompiakin olen lukenut. Erityisesti asiasisältö ja loppusoinnullisuus kolahtavat minulle noissa Peterin runoissa.

Ja eikö ole hyvä, että poliitikot saavat osansa? Sinähän inhoat organisoituja firmoja kuten kirkkoja ja puolueita.

• hihhuliko

Kalle on ...

• kerettiläinen-

Kerettiläinen, nauti Kalevin julkaisemista runoista. Eihän niillä varmasti mitään kirjoituspalkintoja voiteta, mutta huonompiakin olen lukenut. Erityisesti asiasisältö ja loppusoinnullisuus kolahtavat minulle noissa Peterin runoissa.

Ja eikö ole hyvä, että poliitikot saavat osansa? Sinähän inhoat organisoituja firmoja kuten kirkkoja ja puolueita.

Minua ei niinkään haittaa, vaikka täällä kirjoiteltaisiin muustakin kuin adventismista, mutta minun mielipiteelläni ei ole mitään merkitystä, sillä tämä on adventistien palsta, jossa on tarkoitus keskustella adventismiin liittyvistä asioista.

On asiatonta ja epäkohteliasta kirjoittaa adventisteja loukkaavista asioista, jotka eivät mitenkään liity adventismiin. Tässä suhteessa minulla myös on aihetta katsoa peiliin.

Pitäisi perustaa jokin oma "antiadventismipalsta", jossa sitten voisi keskustella myös kaikesta muusta maan ja taivaan välillä... :-)

• orav

olipakerran

• Edes jonkinlainen asiayhteys palstan otsikkoon olisi kyllä tavattoman suotava.

Näiden runo- ja sarjakuvalinkkien lisäksi aika raskaasti asian vierestä menee, jos joku esittelee täällä seikkaperäisesti omaa henkilöhistoriaansa tai vaikkapa sukutauluaan. Ihan nimiä mainitsematta tämän tuon esiin.

Pelkkä linkki ja yksi rivi tekstiä on kovin köyhä avaus. Avauksessa kannattaisi olla aina jokin kannanotto, kysymys tai muu itse tuotettu sisältö.

• iloinen_naurajaa

Linkittämissäni runoissa on kuitenkin asiasisältöä, jota voi kommentoida täällä. Sama juttu sarjakuvien kanssa.

• "Oliko tuo "kiittäjä" (yks.) adventismin vastustaja veli Adventtiairut... ?"
      No ei ollut hän, koska en jaksa lueskella runoja kovinkaan usein. Tosin Eino Leinolta löytyy runoja joita luen joskus ihan mielelläni. Eino Leinon päiväkin oli tuossa juuri ja Suomen lippu liehui ryhdikkäänä hänen kunniakseen.

Mitä adventismin vastustamiseen tulee, niin olen kaikkia jenkkilahkoja vastaan, koska tiedän niiden olemassaolon tarkoituksen. Ne eivät suinkaan julista mitään ilosanomaa, vaan perustuvat täysin mammonan keräämiseen pois herkkäuskoilta.

• iloinen_naurajaa

Katolinen, ortodoksinen ja ev. lut. kirkko ne vasta suuria firmoja ovatkin. Ne ovat vallanhimoisia, petollisia, kavalia, vietteleviä, PAHOJA, ja erittäin rahanahneita.

Jenkkilahkot yrittävät kyllä hyvin, mutta eivät oikein pärjää suuruudessa ja mahtavuudesta, koska heidän firmansa ovat niin nuoria vasta.

• Kun käyt Shellillä tankkaamassa, niin Paavin kirstuun kilahtaa.

Onhan se ihan toisenlaisella tasolla olevaa bisnestä tuo katolisen kirkon touhu, kun vertaa näihin jenkkilahkojen puuhasteluihin. Volyymi on vain niin helvetin suurta siellä Paavin helmojen suojassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      73
      5871
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      275
      4750
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      20
      2588
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      28
      2493
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      88
      1532
    6. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      14
      1420
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      105
      1357
    8. Olen ihmetellyt yhtä asiaa

Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm
      Ikävä
      128
      1306
    9. seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen

Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa
      Kemijärvi
      108
      1254
    10. Rötösherra käräjillä

Ähtäriläisyrityksen epärehellisyys oli niin suurta, että mies yhtiön takaa oli lähellä saada ehdotonta vankeutta. Vaikeu
      Ähtäri
      19
      1211
    Aihe