Hei!
Olen sienestänyt koko pienen ikäni, mutta tänä syksynä ajattelin ensi kertaa kokeilla sienien keräämistä myyntiin, koska aikaa ja intoa riittäisi.
Otan mielelläni kaikkia vinkkejä vastaan. Mihin kannattaisi myydä, keneen ottaa yhteyttä? Mikä olisi kannattavin tapa myydä? Ostaako ravintolat jos en omista sitä poimija korttia? Entä voinko mennä suoraan torille?
Ajattelin, että voisin poimia ainakin kanttarelleja, herkkutatteja, mustatorvisieniä ja suppiloita. Tiedän, ettei tällä nyt rikastumaan pääse, mutta pienetkin lisätulot olisivat plussaa.
Kokemuksia? Ensimmäiset kanttarellit keräsin jo alkukuusta.
Tahtoisin myydä sieniä / Turun seutu
5
2737
Vastaukset
- 579853637854
Turun seudulla kannattaa kysyä Satotukku nimiseltä marja-/ sienitukulta onko heillä ostohaluja. Ravintoloille voi ja kannattaa tarjota suoraan. Tukut ja tuskin ravintolatkaan ovat kiinnostuneita poimijakorteista tms. hömpästä. Itseltä sitä ei ole vielä koskaan kysytty (eikä olisi mistä näyttääkään). Torille voit ainakin mennä torimaksun jälkeen myymään sieniäsi. Sitä myyntiä vahtaavat ainoastaan terveystarkastajat ja nekin tyyliin kerran kesässä jos silloinkaan. Eviran/ Turun kaupungin sivuilta voit tsekata sen mitä vaateita sille myyntitavalle asetetaan (käytännössä ei juuri mitään).
- Aloittaja10
Hei ja kiitos vastauksestasi. Osaatko yhtään arvioida minkälaista hintaa esim kanttarelleista voisi tänä vuonna pyytää? Tai tiedätkö paljonko ravintolat suostuisivat ylipäätään maksamaan?
Kannattaako ravintoloihin ottaa nyt jo etukäteen yhteyttä vai vasta sitten kun sienet on poimittu? - TahtoisinLöytääSieniä
Parahin aloittaja, tänä vuonna minä ainoastaan haluaisin VIHDOIN edes löytää sieniä Turun seudulta!
- marjanpoimijaksi
Hanki itsellesi myöskin tukeva vakuutus, jos vaikka joku joutuisi "haudattavaksi myrkytyksen takia". Poimi mieluimmin puolukoita myyntiin.
- Anonyymi
ei se mitään korttia vaadi jos kerran haluaa sieniä tai marjoja myydä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 315703
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus134182- 1962379
Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1661770Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan791696Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike351477Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais141375En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.741355viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.2241204- 941195