Tahtoisin myydä sieniä / Turun seutu

Sienityttö9

Hei!
Olen sienestänyt koko pienen ikäni, mutta tänä syksynä ajattelin ensi kertaa kokeilla sienien keräämistä myyntiin, koska aikaa ja intoa riittäisi.

Otan mielelläni kaikkia vinkkejä vastaan. Mihin kannattaisi myydä, keneen ottaa yhteyttä? Mikä olisi kannattavin tapa myydä? Ostaako ravintolat jos en omista sitä poimija korttia? Entä voinko mennä suoraan torille?

Ajattelin, että voisin poimia ainakin kanttarelleja, herkkutatteja, mustatorvisieniä ja suppiloita. Tiedän, ettei tällä nyt rikastumaan pääse, mutta pienetkin lisätulot olisivat plussaa.

Kokemuksia? Ensimmäiset kanttarellit keräsin jo alkukuusta.

6

3126

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 579853637854

Turun seudulla kannattaa kysyä Satotukku nimiseltä marja-/ sienitukulta onko heillä ostohaluja. Ravintoloille voi ja kannattaa tarjota suoraan. Tukut ja tuskin ravintolatkaan ovat kiinnostuneita poimijakorteista tms. hömpästä. Itseltä sitä ei ole vielä koskaan kysytty (eikä olisi mistä näyttääkään). Torille voit ainakin mennä torimaksun jälkeen myymään sieniäsi. Sitä myyntiä vahtaavat ainoastaan terveystarkastajat ja nekin tyyliin kerran kesässä jos silloinkaan. Eviran/ Turun kaupungin sivuilta voit tsekata sen mitä vaateita sille myyntitavalle asetetaan (käytännössä ei juuri mitään).

• Aloittaja10

Hei ja kiitos vastauksestasi. Osaatko yhtään arvioida minkälaista hintaa esim kanttarelleista voisi tänä vuonna pyytää? Tai tiedätkö paljonko ravintolat suostuisivat ylipäätään maksamaan?

Kannattaako ravintoloihin ottaa nyt jo etukäteen yhteyttä vai vasta sitten kun sienet on poimittu?

• TahtoisinLöytääSieniä

Parahin aloittaja, tänä vuonna minä ainoastaan haluaisin VIHDOIN edes löytää sieniä Turun seudulta!

• marjanpoimijaksi

Hanki itsellesi myöskin tukeva vakuutus, jos vaikka joku joutuisi "haudattavaksi myrkytyksen takia". Poimi mieluimmin puolukoita myyntiin.

• Anonyymi

ei se mitään korttia vaadi jos kerran haluaa sieniä tai marjoja myydä

• Anonyymi

Hei
      Haluaisin ostaa kanttarelleja,
      Myytkö suoraan kuluttajalle esin n 20 l

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      87
      6042
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      328
      5240
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      20
      2668
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      51
      2615
    5. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      84
      1865
    6. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      104
      1682
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      112
      1546
    8. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      17
      1521
    9. seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen

Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa
      Kemijärvi
      121
      1430
    10. Olen ihmetellyt yhtä asiaa

Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm
      Ikävä
      133
      1393
    Aihe