Kissa- ja koirakahvila

mimmimum-..mi

Hyvän liikeidean nykypäivään on joku kehittänyt....pääsymaksu kahvilaan viisi euroa kaikilta ...myös lapsilta...se on vain maksu puolestatoista tunnista jonka voit viettää kahvilassa ja katsella ja rapsutella lemmikkejä...Kahvit ja jäätelöt maksavat sitten erikseen...Minun mielestäni aika kallista...neljältä 20euroa...plus syötävät...mutta elämykset maksavat...sanotaan.

26

576

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siilenä1

      Vaikka koiraihminen olenkin en menisi koira/kissakahvilaan. Kahvilat erikseen ja eläintarhat erikseen. Mutta onhan tuollakin idealla joku työllistänyt itsensä.

    • hmpff

      Sisäänpääsymaksu? Onpas...

      Ehkä just lapsille kiva paikka, pääsee vähän rapsuttamaan karvakuonoja, ja kotiin kinuamaan että "mä haluUuUuUun...." :)) En ehkä itte menis sinne kahville, jos haluan kahvia, juon sen jossain rauhassa. Yhdistelmä koiria, kissoja, lapsia, ei kuulosta kovin rauhalliselta :D

    • huonoidea

      Ei oo hyvä idea jos ei toimi eikä asiakkaita riitä.

      • Siilenä1

        Kissakarvoja kahvipöydässä, en tykkää.


      • hyi.olkoon
        Siilenä1 kirjoitti:

        Kissakarvoja kahvipöydässä, en tykkää.

        Ja koirien turkkien yököttävä haju.


      • Siilenä1
        hyi.olkoon kirjoitti:

        Ja koirien turkkien yököttävä haju.

        Uskosisin et sisäkahviloiden koirien turkit hoidetaan hajuttomiksi tai koiranhajuisiksi nyt ainakin. Sitten niitä puhtoisia koiria tulee lähmimään joku paskalta, hieltä ja tupakilta haiseva röhmy :D.


    • hytinäx1

      Niin ja sitten jonkun ajan kuluttua itketään kun mennään konkurssiin. Tietenkin sitä tajuaa että kamala siivohan se on joka päivä sellaisessa kahvilassa ja pakko on pitää paikat puhtaina, muuten paikka suljetaan. Mutta kyllä eurokin olisi riittävä sisäänpääsymaksu ja asiakkaat tulisivat toistekin.

    • arkajalkainen

      On todellakin kallista. Hurjaa ajatellakin menevänsä vaikka kahden 3-5 -vuotiaan kanssa tuollaiseen kahvilaan. Stressaava tilanne. Mieluummin jätskit kioskilla ulkosalla.

    • mimmimum-..mi

      Tuli vaan mieleeni kun yksi mummo oli käynyt lastenlasten kanssa jo toista kertaa...en tosiaan tiennyt että voidaan ottaa noin iso maksu tullessa kahvilaan....
      Eläimet ainakin saavat hyvää hoitoa tuolla rahalla....toivon mukaan.. Kuvittelin että kissakahvilassa vaan on tuotteet nimetty kissojen nimikkeillä....tuo maksu tietysti rajaa asiakaskuntaa...

    • HauHauMeillekin

      Minusta olisi huomattavasti mukavampaa kohdata eläinten kanssa ulkona, esim. puistossa, aidatulla kahvilaterassilla.

      Mielestäni oli tosi mukavaa käydä koiran kanssa ravintolassa, jossa koirille oli oma ruokalista, josta sai valita mieleisen vaihtoehdon koiran lounaaksi tai päivälliseksi. Hinta oli varsin kohtuullinen ja viihtyminen oli taattu. - Harmi, ettei minulla ole omaa koiraa, joten sellaiisia käyntejä ei ole tullut tehdyksi kovin usein.

    • maisssi55

      Jonkun vuoden takaa muistan Tampereella avatun kahvilan, johon saattoi mennä lemmikkinsä kanssa yhdessä. En ole seurannut onko lopettanut vai yhäkö jatkaa toimintaa. Semmoiseen kahvilaan voisin mennäkin koirani kanssa, ei tarvitsisi jättää koiraa ulkopuolelle naruun, olisi hauskaa jos lemmikki saisi ihan rauhassa nukkua pöydän alla sillä aikaa kun nautin oman kahvini.

      Tuo mimmi-mummin kertoma kahvilatyyppi ei kyllä houkuttelisi. Itselleni paras kahvilatyyppi olisi jokin rauhallinen viehättävästi sisustettu herkullisia leivonnaisia tarjoava kahvila, ei mikään ketjukuppila, Apsi on suoranainen kauhistus.

      Toisaalta tuntuu kummalliselta, jos lapsille ei ole tarpeeksi mahdollisuuksia tavata koiraa tai kissaa, ottaisivat yhteyttä naapureihin , tai piipahtaisivat kissa tai koiranäyttelyissä, kyllä sieltä löytyy. Nytthän suomessa on valtavasti kissoja ja koiria...

    • mimmimum-..mi

      Nyt on sellaisia tarroja kuulemma ravintolan ovessa... että on koiraystävällinen ravintola....kai sitten löytyy tarrat myös lapsiystävällinen....vanhusystävällinen...

    • Hyvä idea toimii vain Suomessa.

      • mimmimum-..mi

        Kyllä tähän idea on saatu ihan ulkomailta......ei kuitenkaan ruotsista.....


    • Heikunkeikku

      Aloituksesta ei selviä, että onko kyse semmosesta kahvilasta, jonne voi mennä oman koiransa kanssa kaffeelle vaiko semmosesta, että kahvilassa on omasta takaa koirulit oottelemassa krapsuttelijoita?

      Minusta tuo 5 euroa ei ole kovin paljon rahhaaa. Jos viiden euron hinnalla saa ihailla ja silitellä ja krapsutella koiria jonkun aikaa, niin moni tykkäilee varmaan. Ne varsinkin tykkää, joilla ei itsellä ole koiraa.
      Hyvä, että on erilaisia kahviloita. Voi valita mieleisensä.
      Täällä ei tietääkseni ole minkäälaista vastaavaa kahvilaa.

      • mimmimum-..mi

        Sellaisia kahviloita missä on kissat omasta takaa....ne asuvat siellä ja se on niiden valtakunta.....keittiöön eivät pääse.. Mutta on myös ravintoloita joihin voi viedä koiran ja pitää kytkettynä....koirille oma ruokalista....
        Rahalla on niin eri merkityksiä ....toiselle viisi euroa per nuppi on kallis...ja siihen syömiset ja juomiset lisäksi....tiedän tosi saitureita jotka ei ikinä menisi....
        Kivahan se on kun on paljon valinnanvaraa....erilaisia kahviloita...


      • Heikunkeikku
        mimmimum-..mi kirjoitti:

        Sellaisia kahviloita missä on kissat omasta takaa....ne asuvat siellä ja se on niiden valtakunta.....keittiöön eivät pääse.. Mutta on myös ravintoloita joihin voi viedä koiran ja pitää kytkettynä....koirille oma ruokalista....
        Rahalla on niin eri merkityksiä ....toiselle viisi euroa per nuppi on kallis...ja siihen syömiset ja juomiset lisäksi....tiedän tosi saitureita jotka ei ikinä menisi....
        Kivahan se on kun on paljon valinnanvaraa....erilaisia kahviloita...

        Voisin kuvitella, että jos kissoja on kahvilassa "läjäpäin", niin on aika kova homma pitää paikat siinä siisteydessä, että asiakkaiden on mukava hörppiä kahvia eikä nyppiä nisun tai kahvin pinnalta kissinkarvoja. Myös pissuastioitten putsaamiset ynnä muut hommat.
        Tuo 5 euroa/hlö kattaa kaiketi mukavasti kissojen siivojien palkat. Tokko tarjoilijat hoitavat siivouksia?
        Jos kahvilassa olisi esim. "vain" kymmenen kissaa, niin aikalailla karvoja lentelis, ellei vähän väliä niitä pois siivoisi.

        Tokko kunnon, aidot saiturit malttaisivat mennä minkäänmoisiin kahviloihin, kun kahvikupin hinnalla saisi jo ostettua kaupasta koko paketin kahvia kotiin.


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        Voisin kuvitella, että jos kissoja on kahvilassa "läjäpäin", niin on aika kova homma pitää paikat siinä siisteydessä, että asiakkaiden on mukava hörppiä kahvia eikä nyppiä nisun tai kahvin pinnalta kissinkarvoja. Myös pissuastioitten putsaamiset ynnä muut hommat.
        Tuo 5 euroa/hlö kattaa kaiketi mukavasti kissojen siivojien palkat. Tokko tarjoilijat hoitavat siivouksia?
        Jos kahvilassa olisi esim. "vain" kymmenen kissaa, niin aikalailla karvoja lentelis, ellei vähän väliä niitä pois siivoisi.

        Tokko kunnon, aidot saiturit malttaisivat mennä minkäänmoisiin kahviloihin, kun kahvikupin hinnalla saisi jo ostettua kaupasta koko paketin kahvia kotiin.

        Tampereella on 6 kissaa.
        En ole itse käynyt siellä, mutta googlailin ja kahvila näyttää upealta ja erittäin siistiltä.


    • Paikallislehdestä olen lukenut Tampereen kissakahvilasta.
      Siellä on muutama kissa.
      Kuulemma asiakkaita on riittänyt.

      • New-age

        Pariisissa kahvilassa tai ruokapaikassa voi pyöriä kissa tai koira ruokailutiloissa. Ei herätä kummeksuntaa. Kreikassakin on paljon villikissoja siellä sun täällä, mutta eivät kaikki ole kovin hoidetun näköisiä. Katukoiria on ainakin Turkissa ja syövät jätteitä tai kalastajien perkeitä.
        En ihan hirveästi pidä koiran ulolle haisevasta turkista varsinkin
        kostealla ilmalla, mutta aika harvoin näkee siivotonta lemmikkiä Suomessa.
        Kait koirat möyrivät maassa, jos on kirppuja tai loisia.
        Eli en usko, että mua häiritsisi lemmikin tuominen kahvilaan tai ravintolaan
        kunhan osaa olla rauhallinen. Henkilökunnalta vaatii enemmän työtä hygienian takia.


      • KalastajanPerkeitä

        Perataanko kalastajiakin? Miten? Miksi?


      • New-age

        Ettäs olit tarkka. Arvasin, että joku tarttuu kalastajan perkeisiin, mitä ne sitten onkin?


    • culturecafe

      Turussa on ihana taidekahvila jossa voi istua Aurajoen äärellä. Ah, kesäpäivä, kupponen kahvia ja tuore leivonnainen. Iloisia kesäihmisiä ympärillä, en muista oliko viimeksi koiria, mutta sehän on varmasti mahdollista, kun pöytiä on siinä puistikossa. Täytyy tarkistaa ensikerralla.

      • Näkyy olevan Suomessakin paljon koiraystävällisiä kahviloita ja ravintoloita ja ihan kiva niin.
        http://www.koirasuomi.fi/koirakahvilat_ja_ravintolat.php

        Siinä menee raja, että en ikimaailmassa menisi niihin minkään eläimen kanssa sillä varauksella, että ravintolanpitäjä ottaa lisähintaa asiakkailta siksi, että kuka vaan saisi iskeä kusikouransa niitten turkkiin.
        Kerran voisin käväistä sellaisessa, missä kaikki kävijät porukalla saavat 50eurolla rapsutella, taputella, nipistellä, tukistella, kutitella ... puolitoista tuntia sitä ravintolanomistajaa itseään.


      • Tellukka kirjoitti:

        Näkyy olevan Suomessakin paljon koiraystävällisiä kahviloita ja ravintoloita ja ihan kiva niin.
        http://www.koirasuomi.fi/koirakahvilat_ja_ravintolat.php

        Siinä menee raja, että en ikimaailmassa menisi niihin minkään eläimen kanssa sillä varauksella, että ravintolanpitäjä ottaa lisähintaa asiakkailta siksi, että kuka vaan saisi iskeä kusikouransa niitten turkkiin.
        Kerran voisin käväistä sellaisessa, missä kaikki kävijät porukalla saavat 50eurolla rapsutella, taputella, nipistellä, tukistella, kutitella ... puolitoista tuntia sitä ravintolanomistajaa itseään.

        Eiku, hyvänen aika. Viidellä eurolla toki vain ...


    • ö-Öö

      Koirahammaslääkäri

      Just oli telkkarissa hammaslekurista, jonka vastaanotolla rakki, jopa näytti olevan hoitohuoneessa. Joojoo, vetäähän se potilaan huomiota, jos lekurikammo. Toisaalta, allergikot ei tule asiakkaiksi, enkä oikein tajua, miten elukka voi makoilla hoitohuoneessa, Hammaslekuri sentään tekee kirurgiaakin. Noh, jos se lekuri ei ole raskinut hommata koiralleen hoitopaikkaa.

      Kissakahviloista, ei mun juttu. Joku varmaan tykkää oma asiansa. Vähän sama asia, kuin hammaslekurillakin, allergiat ja hygienia. Joku akvaario vois toimia ok. Mun mielestä elukat ei ole koriste-esineitä, kalat akvaariossa jotenkin mieltää eikaloiksi. Toisaalta, onhan noita joka paarissa telkkarit, miks niissä ei näytetä eläinvideoita?

      Kallis kaffikuppi, jos tollanen "pääsymaksu". Omanlaisensa pisnesidea, tuskin pysyy kauaa toiminnassa.

      =DW=

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1323
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      851
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      660
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      491
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      151
      427
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      397
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe