Jokesphone rikkoo lakia?

Mielensäpahoittaja11

Sain aamulla puhelin jostakin 050- aikuisesta puhelimesta jossa joku ukko puhui sekavia.

Lopulta selvisi että kaveri oli käyttänyt sovellusta josta voi pyytää pilapuhelun antamalla kaverin puhelinnumeron ja maksaa muutaman euron. Tämän jälkeen soitto tallentuu ja se annetaan puhelun tilaajalle.

Eikö tämä sovellus ole laiton kun se myy yksityisen puhelun kolmannelle persoonalle ilman kaikkien osapuolien suostumusta? Sellainen fiilis jäi päällimmäiseksi.

11

10756

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vesiluikkari

Tätä kyseistä äppiä käytetään luottokorttien kalasteluun. Kannattaa laittaa Google playhin ilmoitus sovelluksesta.

Itselle myös soitettiin ja kerrottiin miten käytän hänen wifiä. Haukkui minua ja lopuksi kiitin ja suljin puhelun.

• Kalasmies

Minä käytän vain onnea kalasteluun. Kummallista, että nykyään jopa kalastaminen tehdään matkapuhelimilla.

• niinpay
    • hmmmmmh

Ei ole olemassa lakia, joka kieltäisi puhelun nauhoittamisen. Toki se tuntuu hyvien tapojen vastaiselta. Kannattaa muistaa kuitenkin, ettei tuossa takana ole kuin jokin tekoäly ja nauhoite. Tai sitten puhelu on rakennettu siten, että voisi luulla, että siellä on oikea ihminen.

Kannattaa ottaa huumorilla ja laittaa sen häiritessä numero estolistalle.

• Anonyymi

Wifin hyväksikäyttö voi alkaa leikkimielellä mutta se voi pahimmassa tapauksessa olla täysin arvaamaton rikoksentekotyökalu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Wifin hyväksikäyttö voi alkaa leikkimielellä mutta se voi pahimmassa tapauksessa olla täysin arvaamaton rikoksentekotyökalu.

Vaikeasti hallittavissa kuitenkin.

• Anonyymi

Joo. Tästä sovelluksesta saa valittua myös että poliisi soittaa sun kaverille. Poliisina esiintyminen on rikos

• Qaakdlgngo

Puhelun voi nauhoittaa salaakin jos olet itse toinen osapuoli, nythän toinen osapuoli on joku muu kuin tilaaja. Rikoslaissa lukee että "muualla kuin kotirauhan suojaamassa paikassa salaa puhetta, jota ei ole tarkoitettu hänen eikä muunkaan ulkopuolisen tietoon, sellaisissa olosuhteissa, joissa puhujalla ei ole syytä olettaa ulkopuolisen kuulevan hänen puhettaan,"
      Salakuuntelun osalta tuo on varmaan aika rajatapaus, en tiedä. Todennäköisimmin tuo äänite levitessään voisi kai mennä yksityiselämää loukkaavan tiedon levittämisen tunnusmerkistön.

• yksuhri

mulle tulee joka päivä jostain 0521221233 numerosta soitto ja rupee pikku hiljaa käymään hermoille

• Anonyymi

Tilaaja on kylläkin toinen osapuoli..

• Väestönsuojeluohjelma

Ei me olla Pranks-klovni että tarvitsee kuunnella mitä muut ihmiset sanovat.

Äitini, isä: Jaa, haista sitten paska.
      - Eivät ole taaskaan Pranks-klovni haista sitten, paska..!
      Mies, tuntematon, ulkopuolinen

- Anteeksi
      - Anteeksi.
      Sinin isoveli

Sini: Mitä te sanoittekaan rahaksikin?
      A. Nainen: Anteeksi siis helvetti, mikä on Pranks-klovni?
      Juhlii tekemällä mitä sattuu, vainoharhojensa osoittamisena väkivalta-tekoina

B. Punainen tässä keltaisen vieressä väärin.
      Nainen: Joutuuko se mielisairaalaan? Isoveljeäsi koskien..
      Vastattuna: Ei joudun.

Ei heillä ole sellaisen huonon tilan pito-oikeus.
      Siis mikä helvetti tämä on, tämä suljettu osastohoito, Pranks-klovnille.

Ei

"Me luultiin, että me saadaan olla Pranks-klovneina täällä asukas." Mies

Ei

Mies ulkopuolinen isä, holhooja, myös sama talous asuminen isänä ulkopuolella
      - Ei.
      - Hmm...
      Kysytty: Ei tarvitse perheen sisäinen tieto.
      - Hmm..
      Mies. Ei tarvi vastata.
      - Jaa. ulkopuolinen

Ei saatana mä olen sekoittanut, taas.
      Ei perkele.

Kysytty: Mikä on Pranks-klovni?
      No millaista tietoa teillä on uskonnosta?
      asuminen sisällä
      eristämisenä
      asukas, isännöinti
      seksuaalisuudeton
      erottelukyvyttömyys
      ulkoiluton

Isäni, joka asui lapsuudessani samassa taloudessa: Jaa näissä ei saa sitten semmoista olla.

"... asuu ulkona isännöinti näkökulmasta, kaupungin."

Du har gick sådant snabbast.
      Sini: Nej, jag är inte.. Nej, jag är inte dödat och i himmlen.

Nainen: Tuota..
      - Pelaatko pokeria olen hieman sekoittanut, että saan käyttää kuuntele mitä muut ihmiset sanovat.
      - Jaa ei tää olekaan.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1757
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1578
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      46
      1094
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      964
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      846
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      802
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe