Kahdenlaisia poistoja

VaikeeeetaOn

”””Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.”””

”””Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.”””

Kumpi näistä on robotin tekemä ja kumpi jonkun kävijän ilmiantama?

20

460

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ketä-kiinnostaa

      Lopputulos on ihan sama.

      • VaikeeeetaOn

        Olen samaa mieltä kuin linkissäsi @ajattele sanoi:
        """Ei se "robotti" reagoi poistopyyntöihin. Kaikki poistopyynnöt käsittelee ihminen. "Robotti" lukee kaikki viestit ja kommentit ja poistaa niiden sisällön perusteella pohjautuen johonkin tekoälyhässäkkään."""

        Robotti toimii niinkuin robotti kaikessa. Se on ennalta ohjelmoitu tunnistamaan tiettyjä asioita ja poistamaan. Packalénin robo läpikäy palstaa kaiken aikaa etsien poistettavaa.

        Roboa voidaan tietenkin koko ajan opettaa. Laitoin linkin, jonka tiesin joutuvan poistetuksi palstan muun kävijän taholta poliittisista syistä. Näin kävi ja ylläpito lisäsi linkin robon tiedostoon ja myöhemmin tekemäni aloitus, joka sisälsi saman linkin, ei tullut palstalle hetkeksikään.

        Säännöissä ei kielletä poliittista viestiä. Näitä kuitenkin selvästi ilmiannon perusteella käsin poistetaan ja veikkaan, että paljolti on syy ylläpidon ajoittaisessa kiireessä. Poistaa lukematta.

        Poistetusta viestistä on maininta. Nyt on kyse siitä kumpi noista sanamuodoista on se, joka muodostuu, kun ylläpito käsin poistaa "ilmianna" -perusteella tai robo automaattisesti poistaa.

        Sillä on merkitystä, että voi tunnistaa mistä syystä viesti on poistunut.


      • VaikeeeetaOn kirjoitti:

        Olen samaa mieltä kuin linkissäsi @ajattele sanoi:
        """Ei se "robotti" reagoi poistopyyntöihin. Kaikki poistopyynnöt käsittelee ihminen. "Robotti" lukee kaikki viestit ja kommentit ja poistaa niiden sisällön perusteella pohjautuen johonkin tekoälyhässäkkään."""

        Robotti toimii niinkuin robotti kaikessa. Se on ennalta ohjelmoitu tunnistamaan tiettyjä asioita ja poistamaan. Packalénin robo läpikäy palstaa kaiken aikaa etsien poistettavaa.

        Roboa voidaan tietenkin koko ajan opettaa. Laitoin linkin, jonka tiesin joutuvan poistetuksi palstan muun kävijän taholta poliittisista syistä. Näin kävi ja ylläpito lisäsi linkin robon tiedostoon ja myöhemmin tekemäni aloitus, joka sisälsi saman linkin, ei tullut palstalle hetkeksikään.

        Säännöissä ei kielletä poliittista viestiä. Näitä kuitenkin selvästi ilmiannon perusteella käsin poistetaan ja veikkaan, että paljolti on syy ylläpidon ajoittaisessa kiireessä. Poistaa lukematta.

        Poistetusta viestistä on maininta. Nyt on kyse siitä kumpi noista sanamuodoista on se, joka muodostuu, kun ylläpito käsin poistaa "ilmianna" -perusteella tai robo automaattisesti poistaa.

        Sillä on merkitystä, että voi tunnistaa mistä syystä viesti on poistunut.

        Olen testannut tuota ja edelleen seison väitteeni takana.

        Robotti ei reagoinut jo kertaalleen lähetetyn viestin kanssa lähes identtiseen viestiin toisessa keskustelussa mitenkään, ellei viestistä erikseen tee poistopyyntöä. Kun viestin kirjoittaa paikkaan jossa se ei herätä huomiota niin se saa olla siellä vaikka maailman tappiin. Erot viestien välillä olivat vain sanojen järjestyksessä ja linkkien lopun tarkentimissa, joilla ei siis ollut merkitystä sivujen noutamisen kannalta. Edes englanninkieliset sanat tai lauseet lainauksina eivät aiheuta poistamista, ellei joku erikseen viestiiä ilmianna.

        Omien kokemuksieni perusteella ilmiannon perusteella poistuvat myös täysin asialliset viestit, joissa ei ole mitään poliittista.


      • VaikeeeetaOn
        ExB kirjoitti:

        Olen testannut tuota ja edelleen seison väitteeni takana.

        Robotti ei reagoinut jo kertaalleen lähetetyn viestin kanssa lähes identtiseen viestiin toisessa keskustelussa mitenkään, ellei viestistä erikseen tee poistopyyntöä. Kun viestin kirjoittaa paikkaan jossa se ei herätä huomiota niin se saa olla siellä vaikka maailman tappiin. Erot viestien välillä olivat vain sanojen järjestyksessä ja linkkien lopun tarkentimissa, joilla ei siis ollut merkitystä sivujen noutamisen kannalta. Edes englanninkieliset sanat tai lauseet lainauksina eivät aiheuta poistamista, ellei joku erikseen viestiiä ilmianna.

        Omien kokemuksieni perusteella ilmiannon perusteella poistuvat myös täysin asialliset viestit, joissa ei ole mitään poliittista.

        Mielestäni sinulla tulee huti tuossa käsityksessä, että lähetettävä poistopyyntö menee robotille. Ei, se menee ihmiselle ylläpidossa.
        Robo poistaa täysin itsenäisesti. Et sinä tai kukaan muukaan palstallakävijä pysty siihen vaikuttamaan.

        Se, mitä sinä tuossa kokeilit, johtuu siitä, että poistopyynnön ylläpidolle ( ei robotille ) aikaisemmin tehnyt ei ole huomannut tuota uutta kirjoitustasi.

        Tein vielä tarkemman testin. Lähetin kaksi TÄYSIN samanlaista viestiä kahdelle erilliselle palstalle. Toinen poistui, toinen ei. Poistaja oli joku muu palstallakävijäihminen, joka oli ilmiannolla yhteydessä ylläpidon ihmiseen. Robo olisi poistanut molemmat.


      • VaikeeeetaOn kirjoitti:

        Mielestäni sinulla tulee huti tuossa käsityksessä, että lähetettävä poistopyyntö menee robotille. Ei, se menee ihmiselle ylläpidossa.
        Robo poistaa täysin itsenäisesti. Et sinä tai kukaan muukaan palstallakävijä pysty siihen vaikuttamaan.

        Se, mitä sinä tuossa kokeilit, johtuu siitä, että poistopyynnön ylläpidolle ( ei robotille ) aikaisemmin tehnyt ei ole huomannut tuota uutta kirjoitustasi.

        Tein vielä tarkemman testin. Lähetin kaksi TÄYSIN samanlaista viestiä kahdelle erilliselle palstalle. Toinen poistui, toinen ei. Poistaja oli joku muu palstallakävijäihminen, joka oli ilmiannolla yhteydessä ylläpidon ihmiseen. Robo olisi poistanut molemmat.

        Miksi robo olisi poistanut molemmat? Eihän roboa ole viritetty poistamaan edes massapostituksia sen ilmiannetun viestin perusteella, vaikka ilmiannon perusteissa valitsee option "Viesti on mainos tai massapostitus". Robo ei valitettavasti osaa poistaa saman viestin duplikaatteja vaan poistaminen kohdistuu ilmiannostakin vain siihen nimenomaiseen viestiin, joka ilmiannettiin.

        Kun mainitsin tuon testin olemassaolosta tässä keskustelussa niin hetkeä myöhemmin testauksen kohteena olevat viestit poistuivat merkinnällä "Ylläpito on poistanut..." Ne ehtivät olla pitkään palstalla, vaikka yksi sisälsi jo aiemmin poistatetussa viestissä olleen linkin. Testiviestit olivat vielä eilen tässä:

        http://keskustelu.suomi24.fi/t/14924236/alkurajahdysuskonlahkolaiset-eivat-uskalla-vastata

        Nyt testiviesteistä on ylläpito ilmeisesti käsin poistanut ne kaksi, joiden lyhytlinkki oikeasti osoitti reddit - pavelussa käytyyn keskusteluun. Tuo ensimmäinen täky jäi poistamatt, sillä siinä lyhytlinkki ei osoita mainittuun sivustoon.


      • poliittiset-pois
        VaikeeeetaOn kirjoitti:

        Olen samaa mieltä kuin linkissäsi @ajattele sanoi:
        """Ei se "robotti" reagoi poistopyyntöihin. Kaikki poistopyynnöt käsittelee ihminen. "Robotti" lukee kaikki viestit ja kommentit ja poistaa niiden sisällön perusteella pohjautuen johonkin tekoälyhässäkkään."""

        Robotti toimii niinkuin robotti kaikessa. Se on ennalta ohjelmoitu tunnistamaan tiettyjä asioita ja poistamaan. Packalénin robo läpikäy palstaa kaiken aikaa etsien poistettavaa.

        Roboa voidaan tietenkin koko ajan opettaa. Laitoin linkin, jonka tiesin joutuvan poistetuksi palstan muun kävijän taholta poliittisista syistä. Näin kävi ja ylläpito lisäsi linkin robon tiedostoon ja myöhemmin tekemäni aloitus, joka sisälsi saman linkin, ei tullut palstalle hetkeksikään.

        Säännöissä ei kielletä poliittista viestiä. Näitä kuitenkin selvästi ilmiannon perusteella käsin poistetaan ja veikkaan, että paljolti on syy ylläpidon ajoittaisessa kiireessä. Poistaa lukematta.

        Poistetusta viestistä on maininta. Nyt on kyse siitä kumpi noista sanamuodoista on se, joka muodostuu, kun ylläpito käsin poistaa "ilmianna" -perusteella tai robo automaattisesti poistaa.

        Sillä on merkitystä, että voi tunnistaa mistä syystä viesti on poistunut.

        Poliittiset viestit ei kuulu ainakaan tälle palstalle. Kaikki sellaiset poistoon vaan.


    • Mielivaltaista-toimintaa

      Valvonta täällä suomi24 sivuston keskusteluissa on täysin mielivaltaista. Täysin asialliset viestit poistetaan olemattomien sääntöjen vastaisina kun taas jotkut saavat sämpätä pornosivujen linkkejä ihan mielettömästi, eikä niitä poisteta, edes ilmiannon tuloksena.

      Tässä yksi esimerkki, suorita linkin haku heittomerkkien sisään laitettuna, ja ota linkistä välilyönti ensin pois: "http ://datek.tk/". Linkkiä levitetään useamman rekisteröityneen käyttäjän toimesta, ja muutamia löytyy ilman kirjautumista tehtynä. Tällä hetkellä löytyy 440 keskustelu-ketjua joissa kyseinen linkki on levitetty.

      Ei ole säännöt kaikille samat.

      • Mielivaltaista-toimintaa

        Linkin levitys jatkuu, nyt on 450 linkkiä, eli jo näin aikasin aamusta on alettu jatkamaan siitä mihin eilen jäätiin.


      • VaikeeeetaOn
        Mielivaltaista-toimintaa kirjoitti:

        Linkin levitys jatkuu, nyt on 450 linkkiä, eli jo näin aikasin aamusta on alettu jatkamaan siitä mihin eilen jäätiin.

        Onko joku uskaltanut käydä katsomassa kohdetta? Onko .tk Turkki?


      • palaute_lomake

        Voisit kokeilla tehdä siitä valituksen ylläpidolle palautelomakkeella. Joskus ylläpito regoi hyvinkin nopeasti ja tehokkaasti nimenomaan palautelomakkeen kautta tehtyihin valituksiin.


      • Mielivaltaista-toimintaa

        Kaveri on ollut ahkera tänään.

        LINKKEJÄ 534 kpl.

        Missähän kohtaa ylittyy se sääntöjen sallima määrä?


      • Mielivaltaista-toimintaa

        Mitäpä jos mekin ruvetaan mainostamaan (ei pornoa) vaan omia kotisivuja samalla tavalla.

        Vuorokauden vaihtuessa
        LINKKEJÄ 583 kpl

        Olisko mahdollista että on ostettu oikeus mainostaa, vaikka 1000 linkin verran.


      • Mielivaltaista-toimintaa

      • vapunen_takaisin

        Kyllä Vapusen aikaan oli palstan tilanne paljon parempi.


      • Aaltopahvi.kierrätykseen

      • Mielivaltaista-toimintaa

      • Mielivaltaista-toimintaa
        Mielivaltaista-toimintaa kirjoitti:

        Aamupäivästä ylläpito sai poistettua kaikki linkit, mutta ei se pitkään auttanut, nyt

        LINKKEJÄ on 70kpl

        Levittäjänä profiilit:
        http://www.suomi24.fi/profiili/Kalevii76
        http://www.suomi24.fi/profiili/Kalevi44k

        Ei ainakaan yrityksen puutetta näillä kavereilta puutu.

        Nyt
        LINKKEJÄ on 128 kpl


      • Mielivaltaista-toimintaa
        Mielivaltaista-toimintaa kirjoitti:

        Nyt
        LINKKEJÄ on 128 kpl

        Nyt vuorokauden vaihtuessa
        LINKKEJÄ 161 kpl


    • VaikeeeetaOn

      @ExB
      Viestisi oli ollut vrk:n ja poistui vasta sitten. Se on silloin oltava henkilö ”ilmiantaja” ilmoittanut ylläpidon ihmiselle ja ylläpidon ihminen on poistanut.
      Robo poistaa selvästi alle tunnissa ilmiantamatta.

      Olen yhden viestin pyytänyt poistamaan, koska se sisälsi laittoman uhkauksen ampumalla. Se oli ollut palstalla ½ vrk. Sen poisto kesti melko tarkkaan 2 tuntia ilmiannosta.

      Oli hyvä tieto tuo, että ihmisen ilmiantama ja ihmisen poistama ilmenee
      ”””Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.”””

      Kysymyksissä on:
      ”””Huomasin sääntöjen vastaisen viestin. Mitä teen?
      Voit ilmoittaa sääntöjen vastaisen viestin alalaidassa olevasta Ilmianna -linkistä. Sinulle avautuu lomake, jonka avulla voit välittää viestin ylläpidolle. Viestiin tulee kirjoittaa sähköpostiosoitteesi sekä perustelu sille, miksi haluat, että kyseinen viesti poistetaan. VIESTIN POISTAA SUOMI24:N YLLÄPITO.”””
      ***

      @Mielivaltaista-toimintaa
      On todellakin mielivaltaista. Robo näyttää olevan allerginen jopa mapsin linkeille.

      Miksi viestejä ei poistu? Saattaisi liittyä moneen asiaan.
      S24 kävijämäärät on romahtaneet ja on ihan kliffa, että jotkut edes a) käy täällä b) viestii tänne.
      Mm. Tietotekniikka-palsta, jossa kaikki sitä koskeva. Täällä on selkeästi vähemmän viestejä kuin pelkästään Apua alottelijalle ala-palstalla oli 10 v sitten, jolloin olin aktiivisesti täällä.
      Miksi romahtaneet? Ainakin siksi, että täällä on nykyisin v 1985 Lastensuojelulain tuottama vittuilusukupolvi paikalla.
      Recaptcha ei varmasti ole lisännyt kävijöitä.

      Sexi-viestejä poistetaan vain, kun syvästi loukkaantuneet niistä valittaa, jotta saadaan edes jotain viestejä S24:ään.
      Ja sexi on nykyään suosittu aihe. Sen puolesta ihmiset jopa marssii kaduilla.

      Ihmetyttää mitä levittäjä(t) hyötyy noista. Onko linkeissä haittaohjelmaa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. Mitä muistoja teillä on kaivatusta?

      😇
      Ikävä
      50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe