Rekka vai bussikuskiksi?kokemuksia.

Korttit

Kovasti pähkäilly kumman kortin ajaisi E vai D kortin.

Kerron hieman historiastani:noin kahdeksan vuotta ajanuy jakeluautoa PK-Seudulla eri yrityksissä ja taksia tuurausten merkeissä pari vuotta.

Helpoimmalta tuntuisi rekkakortti koska tavaraliikenteen ammattipätevyys on voimassa C korttini vuoksi.

Tokihan henkilöliikenteen ammattipätevyyden saa kun käy kurssilla bussikortin.

Viihdyn paljon ihmisten parissa joten sen puoleen sosiaallisuus on hyvä bussiliikenteessä.

Elämäntilanteeseni sopisi ja olisi halu tehdä reissutyötä,niitä on varmasti enemmän rekkapuolella.
Tokihan askarruttaa kun olen sosiaallinen luonne miten viihdyn rekan puikoissa kun ajetaan yötä vasten pitkää välimatkaa,mut toisaalta on itsenäistä työtä.


Oisko vinkkejä/kokemuksia jakaa kumpaa voisi soveltua mulle.

Tokihan tiedän itse on päätettävä kumman kortin ajan mut jos toisten kokemuksilla saisin avarrettua kumpaan korttiin päädyn.

3

159

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • E-kortillinen

      Kannattaa ajaa ensin E-kortti. Jos D-kortin ajat joskus myöhemmin niin saat silloin suoraan DE-kortin. Ajoin itse kurssilla E-kortin ja huomasin heti työharjoittelussa, että meikäläisestä ei ole mihinkään pitkiin vääntöihin, missä ajetaan yli 4 h yhtä soittoa samoja yksitoikkoisia latuja pitkin, joten vaihdoin nosturiautohommiin., yksikään päivä ei ole samanlainen ja keikkaa heitetään milloin mihinkin.

    • Rekkaa788

      Kyllähän rekkahommat varmasti helpommat kun ottaa huomioon historiasi.
      Rekassa oot itsenäisesti ja bussissa koko ajan hälinää.
      Jos reissu keikkahommia haluat tehdä niitä enemmän rekkapuolella.

      Jos taksihommasta tykkäät tulee varmasti mieleen on mukavaa henkilökuljetus miksei bussipuolelle mutta on muistettava taksissa ajetaan paljon yksin esim. Viedään asiakas paikkaan A ajetaan tyhjänä takaisin joten ei voi verrata bussipuolelle koska bussissa on aina joku kyydissä.

    • Kurottajapena

      Älä aja kumpaakaan. Nosturi kursseille ja raksalle kurottajaa ajamaan. Kesän painat ahkerasti menemään ja talvella vedät lonkkaa. On hommia. Ja jos talvella tulee aika pitkäksi niin kilauta nosturifirmaan ja hommaa löytyy. Mä oon kesän aikana vetäny vuoden palkat ja talvella levännyt.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1867
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      78
      1757
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1353
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      70
      1158
    5. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      909
    6. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      815
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      47
      795
    8. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      769
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      755
    10. Mikä tekee kaivatustasi

      haluttavan?
      Ikävä
      45
      747
    Aihe