Käykö ketään kylässä?

Psykoterapeutitar

Käy lapsia, koiria ja kissojakin kylässä, mutta käykö kukaan muu kylässä? No, ei käy! Ei ole ketään sellaista ihmistä, joka käy kylässä luonani. Aika hassua!

38

460

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MiksiEIvätKÄY

      Katso peiliin ja mieti, koska olet viimeksi kutsunut tuttuja kylään.

      • Psykoterapeutitar

        Totta! Ei ole tullut puheeksi😳 Kun itse mielummin käyn ulkona, vaikka kaffilla, kun toisten kodeissa. On enemmän sitä ilmaa ympärillä! Enkä oikein tiedäkään, mitä ihmiset kotonani edes tekisivätkään😳 Eikä ole oikein ihmisiäkään, keitä kotiini pyytäisin. Höh!


    • Mutta käythän sinä itse kuitenkin toisten luona tekemässä tupatarkastuksia, niinkuin aikaisemmin olet kertonut, ja haistelemassa kuinka pahalle toisten kodit haisevat.
      Pyydä toisetkin vastavuoroisesti sinun luoksesi. Vai eivätkö he hajusi takia viitsi tulla vaikka kutsuisit?

      • New-age

        Haluatko, että me tullaan käymään?
        Korppi ei huoli terassilleen kuin maf eikun harvat ja valitut.

        Siis. Käy.


      • Psykoterapeutitar

        Aikoinaan jouduin duunin puolesta ravaamaan loppumattomiin toisten kodeissa, jotka jo silloin haisivat. Nykyisin kuulemma haisevat vielä enemmän😷


      • Psykoterapeutitar kirjoitti:

        Aikoinaan jouduin duunin puolesta ravaamaan loppumattomiin toisten kodeissa, jotka jo silloin haisivat. Nykyisin kuulemma haisevat vielä enemmän😷

        Jospa sinäkin sitten saat vieraita, kun olet liikuntakyvytön ja haiset tarpeeksi pahalle.

        Minä lähden tästä kyläilemään, kun täällä haisee ...


      • Psykoterapeutitar
        Tellukka kirjoitti:

        Jospa sinäkin sitten saat vieraita, kun olet liikuntakyvytön ja haiset tarpeeksi pahalle.

        Minä lähden tästä kyläilemään, kun täällä haisee ...

        Oikea kauhuskenaario😱 Sitä ennen on jo nappi otsassa😓

        Mukavia ja tuoksuvia kyläilyjä!


    • "Yksin-kertaisesti sitten:

      Apetit pakaste-vihannekset ja kasvikset, sekä Kukka-Kaali.
      300gr. ja 250gr. X 2.SF 300gr. X 1 SF.
      10-12 kpl. Broilerin paisti-leikkeitä 800gr.SF
      Vaihto-ehtona tar-tar leikattua laatu-naudan lihaa 2% 850gr.SF
      Leipinä Täysj. Ruis ja Vehnä 1 X 2vpl.SF
      Juustoportti Luomu-Kirnu-Voi.SF
      Juustoportti Luomu-viili 6kpl.SF
      Valio Maito 3ltr. luomu rasvaton.SF
      Omenaa, Mandariinia tms.Osittain SF
      Viikon eväs.
      Maksaa mitä maksaa"
      -
      Höyryttäessäni laitan TODELLA paljon Valko-Sipuli jauhetta Vihannes-kerrosten väliin.

      H.

      • viikoneväs

        Täytyy kai kokeilla tätä kauppalistaa, ViikonEväs, pitää nimittäin saada painoa alas, polvi ei kestä enää syömistä. Valkosipulijauheen tilalla käytän tuorettavalkosipulia.


      • viikoneväs kirjoitti:

        Täytyy kai kokeilla tätä kauppalistaa, ViikonEväs, pitää nimittäin saada painoa alas, polvi ei kestä enää syömistä. Valkosipulijauheen tilalla käytän tuorettavalkosipulia.

        "viikoneväs"

        Älä tee sitä.
        Tuore Valko-Sipuli ei ole hyvää höyrytettynä.
        Siitä tulee jotenkin sairaan-makuisen lima-maista.
        Tee kuten olen sanonut.
        Kuivattua jauhetta.

        H.


      • Psykoterapeutitar

        Tai sitten pyytää rukousta kipuihin😜 Kävelin ja tyyppi tuli kysymään, että onko kipuja ja hän voi rukoilla ja kivut paranevat😜 No, sanoin, ettei kipuja ole! Olen vaan kyllästynyt iänikuiseen kävelemiseen😳 Ei siihen vaivaan sitten enää rukousta tarjonnut😏


    • Elämästä.nauttija

      Ihanaa kun on vihdoin päässyt ikään, että kukaan ei ravaa junttityyliin "kylässä", vaan saa olla kotonaan omassa rauhassa.

      Ystäviä ja kavereita voi tavata kaupungilla ja kävelylenkeillä. Sukulaisista ei niin väliä.

      • New-age

        Samoin nautin kodin rauhasta.
        Mutta tietyt ystävät käyvät ja vastavuoroisesti minä heillä.
        Lapseni käy ja matkan takia on kerralla pidempään, samoin minä heillä.
        Jotkut sukulaiset ovat läheisempiä, joten vastavuoroisesti tapaillaan, kun sopii.
        En kaipaa mitään tohotusta, hössötystä. Verkkaisuus on niiin mukava sana.
        Nytkin on mukava kuunnella musiikkia ja lukea romaania ja pukeutua varsin vapaasti.


      • On-sanonta

        Morsian pukeutuu Vuittoniin...

        Siis pelkkään laukkuun.


      • New-age

        Minusta ne Vuittonit on hirveän rumia, rumentavia..
        Pradaan pukeutuu joku jonkun kirjan mukaan, mutta missä vaiheessa eloa.
        Prada kuullostaa ihan Pravdalta. Hyvon yllä, hyvon alla tai Armaani päällä.


      • Armastettu-suihke

        Minullapa on umpimusta puteli, suihkutettava aines. Siinä lukee pelkkä Arman code. Miehekäs.
        Jytää vieläkin vaikka on 3-4 vuoden takaa.


      • New-age

        No. Sitä pitää käyttää: otetaan korkki pois ja paina, niin tulee suihke.
        Sillai kevyesti.
        Sun pitäisi käyttää se, jos vielä on kelpoista, muuttuu, jos säilyttää liian lämpöisessä. Vaikka alkohoolia joukossa, saattaapi code vanheta.
        Miesten tuoksuista neuvoisin olemaan kerralla säästeliäs, jotta ei lemaja kuin freesiakimppu ja kylän kissat liittyy seuraan, kun lähdet baanalle. Eli vähän on parempi kuin paljon.


      • Armastettu-suihke

        A.haa.
        Eli kun riisun työhaalarini, napitan auki paidan jossa on ehkä työn, ei hien tuoksua koska hikeni ei tuoksu sillai pistävästi ja vastenmielisesti vaan kosteana. Sitten nostan käteni antautumisen merkiksi ja tsupsautan armania kainalokoteloon eli kuoppaan.
        Tuo armani on muuten matkamuisto puteli, pitäisihän sitä käyttää mutta en elä sellaista elämää, että olisin niin esillä, että siinä kuuluu tuoksahdella kuin paremminkin menestynyt seurapiiri santeri.


      • suvenkorento12
        New-age kirjoitti:

        Minusta ne Vuittonit on hirveän rumia, rumentavia..
        Pradaan pukeutuu joku jonkun kirjan mukaan, mutta missä vaiheessa eloa.
        Prada kuullostaa ihan Pravdalta. Hyvon yllä, hyvon alla tai Armaani päällä.

        Tyttäreni harrastaa noita Vuittoneita, hänellä on niihin varaa, minulle riittävät kauniit, laadukkaat nahkaiset laukut. niitäkin on ihan liikaa, eivät mahdu enää minnekään, joku ratkaisu pitäisi löytää kaiken ylimääräisen tavaran poistamiseksi kodistani. Tulee ostettua Espanjasta hienoja nahkakenkiä, laukkuja, kashmir-huiveja, pitäisi päästä eroon, kaapit pursuavat.
        Mitä tulee vieraisiin, täällä Suomessa tapaamme lapsiamme , heidän perheitään, kodeissamme. Espanjassa ystäviämme lähiravintoloissa ja toistemme kodeissa. Mutta se on aina arvostuksen osoitus, että pääsee illalliselle jonkun kotiin, kertoo ystävyydestä ja luottamuksesta.

        Isäni suomen ruotsalaisena sai kauppaneuvossedältään hieman töykeän vastaanoton Helsingissä, eikä sen jälkeen häirinnyt sukuaan, olen pysynyt samoilla linjoilla. Suku on suku, itse valitsen ystäväni.


      • New-age
        Armastettu-suihke kirjoitti:

        A.haa.
        Eli kun riisun työhaalarini, napitan auki paidan jossa on ehkä työn, ei hien tuoksua koska hikeni ei tuoksu sillai pistävästi ja vastenmielisesti vaan kosteana. Sitten nostan käteni antautumisen merkiksi ja tsupsautan armania kainalokoteloon eli kuoppaan.
        Tuo armani on muuten matkamuisto puteli, pitäisihän sitä käyttää mutta en elä sellaista elämää, että olisin niin esillä, että siinä kuuluu tuoksahdella kuin paremminkin menestynyt seurapiiri santeri.

        Just. Joku mies aikoinaan kertoi nuoruudestaan, että kun tuli kiire iltarientoihin niin dödö suihkaistiin pikaisesti paidan lävitse. Apua.
        Hiki ja joku tuoksu. Apua.
        No parfyymi on keksitty peittämään omat hajut. Jossain historian saatossa oli epäsiveellistä peseytyä...
        Joku iltalehti tekee aika-ajoin ns. mukatutkimuksen, että hiessä on eroottinen tuoksu. Apua.
        Antaudu vasta suihkun jälkeen.
        Meistä naisista sanoisin, että kylääntulo rankassa parfyymipilvessä on karmea koettelemus astmaatikolle tai migreenikolle. Skunkki.


    • maisssi55

      Tykkään vieraista, jotka vain tulla tupsahtavat, saa olla huusholli kuin tykin jäljiltä ja ei ole edes mitään tarjottavaa, silloin olemme toisillemme, viis muusta. Tykkään myös mennä kylään ilman suuremmpia kutsuja tai ilmoituksia, jos en jotenkin sovi tai paljastuu, että on muita kylässä, lähden pois ja tulen uudestaan. Joskus tuntuu liialta jos vuokseni tavallisen vierailun vuoksi, kauheasti siivotaan ja kakkuja paistellaan, tosin me ihmiset ollaan niin erilaisia, meillä näin.
      Juhlat ja pitoset ovat ihan eri juttu sitten, silloin parasta pöytään.

      • maisssi55

        tämä on hauskaa, kun pitää tehdä palapelia, valitse kuvat joissa on ajoneuvo tai aurinkolasit tai jotain muuta, mutta onhan se tärkeää etten vaan ole mikään "botti" kun tänne kirjoitan.


      • Samoin minulle riittää, että joku vain soittaa pirahuttaa ja kysyy voiks tulla käymään ohimennen. Mielellään silleen puolentunnin varoitusajalla, että ehdin raivata pahimmat pois, että mahtuu tulemaan sisälle. Ei sekään vaatimus ole. Itse teen samoin.

        En koskaan ole oppinut (enkä aio opetellakaan) sellaiseen sivistyneeseen englantilaismaiseen kutsukorttityyliin, missä annetaan määräaika ja määräpäivä kyläilyyn.


      • en-siedä-kyläilijöitä

        Ainakaan et saa valehdella, käytkö kylässä ja kutsutko ketään kotiisi?D

        Aikaisempi kotini oli kuin "hollitupa", koska aina oli kaikki tervetulleita jopa koirineen ja ystävämme osasivat sitä arvostaa ja kävivät usein. Olihan se mukavaa isossa talossa, jossa oli tilaa kaikille, ...aina.

        Nyt on asiat toisin, kun asun yksin pienessä yksiössä. Minun luokse ei saa kukaan tulla ja aniharvoin menen naapuriinkaan ja aina silloin useista kutsuista. Lapseni saa tulla ovelle, mutta lapsenlapseni jopa sisälle, kunhan ei koske tietsikkaani.


      • Huomannu

        Joillakin käy yövieraita kun kukkuvat aamuyöhön asti.


      • Miteneimuilla

        Meillä käpyrauhaset pitävät huolta ajoissa nukkumaanmenosta. Yövieraillakin


      • petäjän.neulanen

        Onko ne männyn vai kuusen käpyjä ne rauhaset vai tammen terhoja?
        Itsestä tuntuu ettei ole käpyjä ja rauhasia ollenkaan kun ei ole säännöllistä vuorokausirytmiä ollut koskaan.
        Naisilla on sentään maitorauhaset, auttaneeko ne unensaantiin?

        Mikä on muuten "ajoissa"? Vastasit suht illakkaasti eli klo 22.44


      • Hyvinnukkunut

        Katso googlesta näin heti aamusta


    • Suku-etäinen

      Viranomaisia joutuu hätistellä jatkuvasti pois oven takaa. Olen soittanut jopa poliisit ja hakenut lähestymiskieltoa ulosottomiehelle.
      Mutta muutoin noin sukulaisten ja tuttujen suhteen on rauhallista. Tietävät että olen rauhan rakkauden rikkauden ja kaiken muun erakkomies.

      Mitä tulee vitseihin niin tuossahan niitä oli tälle erää.

      Mitä tulee lähi -ja etäsukuun, en ole ikuna ollut lässyttelijä tai paapoja. On pidettävä tarpeeksi etäiset jopa viileältä tuntuvat välit. Se ei silti poissulje sitä etteikö suku olisi se oikea ja "rakas".

      Juhla ja merkkipäivinä tapaamme jos osumme samoille selkosille ja viestittelyäkin on. Siinä ei tarvita mitään audiensseja. Avaimia olen jakanut sopivassa suhteessa niin kotiin kuin mökille ja kieltänyt ennakkoilmoittautumiset. Ovi on tuolla ja siellä ja avaimia heillä tulla ja mennä.

      Enää ei ole ensimmäistäkään kaveria / tuttavaa / ystävää. He soittivat ovikelloa silloin kun tarvitsivat vippiä ja silloin kun maksoivat sen takaisin. Heistä viimeinenkin kuoli viime talvena.

      Kyllä. Jokainen ehti hoitaa velkansa. Mutta en olisi surrut vaikka ei olisi ehtinyt hoitaa, muutamaa kymppiä.

    • Pikkuapulainen

      No niin on, nimittäin hassua. Kävisi kyläilijöitä meillä, mutta kun en erityisemmin tykkää kylässä istumisista enkä ehtoisen emännän roolista. Siksi en juurikaan pyydä ketään kylään kuin poikkeustapauksissa. Jokunen luottoystävä on käynyt ja mukava naapuri kahvilla. Viimeisin viikko sitten ja kivaa oli.

      Nuorna ollessani tällainen kyläily oli maan tapa. Sitä ei voinut välttää, huh. Nuorena rouvana polttelin jäitä, kun oli näitä pakkokutsumisia, panikoin tarjoomisten suhteen. En ole täti, joka pyöräyttää vaivattomasti pitkon tai leivän. Työelämässä aika oli tiukalla, joten ainakin minun kohdallani kyläilyihin liittyi myös väsymys.

      Ystävyyttä voi hoitaa muutenkin kuin kotona istumalla vaikka leffareissun, teatterin tai ihan vaan kahvittelun ja jutustelun merkeissä jossakin kivassa paikassa. Mulle se sopii, jokainen voi syödä ja juoda mitä tykkää ja maksaa myös itse. Nykyisin ihmisillä on kamalasti kaikenlaisia ruoka-allergioita, joten kun itse tilaavat, saavat haluamansa. Ymmärrän niitäkin, joille kyläily on tärkeää vaikka liikuntaesteiden vuoksi tai muun sairastelun. Ja onhan noita ehtoisia emäntiäkin, jotka tykkäävät hoivata. Mä olen enempi tällainen passattava.

      • Vanha.ei.ole.nyky.enää

        Noin on.
        Toisin oli ennen.
        Kun vieraita tuli, läskossossipannu pöytään ja apetta naamariin.
        Jälkiruuaksi kunnon hellalla hoidetut pannukahvit.

        Nykyisin jos vieraita tulisi, pitäisi kutsua paikalle lääkäri ja ravitsemusterapeutti, jotka testaisivat, mitä kaikkea vieraille ei sovi tarjota ja mitä niukkaa he nauttisivat.


    • henrjii

      joo käy, ja varmaan siksi kun teen heille mailmanluokan syötävää,
      näin kesällä grillillä

    • ihan.miten.vaan

      Kyllä käy. Kutsuttuina ja oma-aloitteisestikin. Itsekin käyn vuorostani sitten kun lienee asiaa.

    • Lapset ja ystävät käyvät kylässä---- tiedoksi alkuun joka näyttää olen se tavallinen suomalainen apina.

      • Apina.ystävä

        Minkä ikäisiä sun lapsi apinat mahtaa olla.


    • Käydään meillä ja mekin käydään kylässä, yhdessä ja erikseen. Minussa taitaa olla vähän seremoniamestarin vikaa, kun tahdon aina valmistautua vierailuihin, hakea oikeaa viritystä, järjestää tarjottavaa. Yllätysvierailut eivät ole minun juttuni, eivätkä hengailut...
      Sama näyttää pätevän ystäviin/tuttuihin, siksi kai tapaamisia on aika harvakseltaan.

    • erakoituva

      Ei yllätysvierailuja puolin eikä toisin. Lasten ja heidän perheidensä kanssa kokoonnutaan pitoja pitämään,
      Ei ole ystäviä ja kavereita joita kutsuisin kylään.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ampumisvälikohtauksen syynä kahden eri romanisuvun erimielisyydet

      Ikaalislainen romaniseurue joutui tahtomattaan tulitaisteluun etelä-pohjalaisen romanisuvun kanssa. Tilanne ei ratkennu
      Seinäjoki
      75
      1901
    2. Sosiaaliturvasäästöt kohdentuvat usein samoihin ihmisiin useampaan kertaan

      ja ihmisiä putoaa kiihtyvällä tahdilla toimeentulotuelle eli köyhien määrä kasvaa eksponentiaalisesti Suomessa. https:
      Maailman menoa
      332
      1488
    3. KJ Konetimber OY

      Haettu konkurssiin Eläke yhtiö Ilmarisen toimesta.
      Kuhmo
      73
      1473
    4. Laaja sähkökatko Sallilan verkossa!

      Mä heräsin yhden maissa UPS:n piipittkseen, koska sähköt poikki ja on edelleen. Odottelin jonkun aikaa ja soitin vikanum
      Loimaa
      39
      1450
    5. Millä kirjaimella nimeni alkaa

      Ja montako kirjainta sukunimestäni voi laskea? N to M
      Ikävä
      64
      1105
    6. Hyviä tehokkaira vinkkejä erittäin pinttuneen wc pytyn puhdistukseen

      Eli semmonen vuokra-asunnon pytty jossa hyvin sitkeään pi ttyny se vesiosa. Kloriittia olen liottanu yön yli ja yleispuh
      Ikävä
      132
      878
    7. Voiko "miehisen kunnian" käsitteen ohittaa?

      Palstalla kovasti pidetään minua jollain tavoin sairaana, kun puhun miehisestä kunniasta. Voidaanko me siis täysin ohi
      Sinkut
      148
      829
    8. En nii kui tiiä yhtään

      Mikä suussa kiehtoo, vaikka kaiken pitäisi olla ihan hyvin! Mä niin haluaisin nähdä sut:)
      Ikävä
      58
      808
    9. Mitä tuntemuksia

      sinulle tulee, kun hän ilmestyy näköpiiriin? Vaihtelevatko ne?
      Ikävä
      78
      782
    10. Et uskaltaisi kuitenkaan nähdä enää

      Niin mitäpä sitä enää vatkaamaan.
      Ikävä
      52
      781
    Aihe