Onko sinulla käytössä voimasanoja, joita ei tarvitse sensuroida sivistynessäkään seurassa tai lasten korvilta?
Voihan....
Prrrrrrrrr....
Kela-tana-prrrrrr!
Voisin mielelläni pihistää uusia sanoja omaan käyttööni. ;)
Vähemmän rumia voimasanoja?
31
727
Vastaukset
- NierettääköSinua
Minua nierettää ja ...
Haisee muuten pahalle, jos päästän ulos.
Yellowstonesta tulee televisio-ohjelma parhaillaan. Vähempi yleensä käytänkään voimasanoja, mutta tarpeen vaatiessa kyllä.
En vielä ole kuullutkaan sellaista voimasanaa mikä olisi tarvetta sensuroida silloin kun sen paikka on. Miksi sivistyneille ja muillekin lapsille pitäisi opettaa muunneltuja voimasanoja? Jos sanaa ei voi jossain sanoa niinkuin se on, niin jättää sitten kokonaan sanomatta.- MiltäKuulostaisi
Haluaisitko, etää lapsenlapsesi käyttäisivät pienestä pitäen kammottavia korosanoja: Voi v...ittu, perkele, saatana, jumalauta, voi...
MiltäKuulostaisi kirjoitti:
Haluaisitko, etää lapsenlapsesi käyttäisivät pienestä pitäen kammottavia korosanoja: Voi v...ittu, perkele, saatana, jumalauta, voi...
No toinen vaihtoehtohan olisi, että he oppisivat sanomaan: Voi tittu, peekele, taatana, junalauta, heevetti, patkojen patkat ...
Eipä kuulostaisi lapsenlapsenlapsenlapseni suusta yhtään sen kauniimmalle.- New-age
Tämä aloitushan on jatke tv-ohjelmalle, missä kolme kirjailijaa pitää hauskaa studiossa. Viime kerralla juuri tätä. Kutitin kainalosta, että ois himassa vähän naurattanut. Mut ei edes hymyilyttänyt yhtään.
Olen yrittänyt välttää kirosanojen käyttöä. Mutta kyllä kaikki lapset ne oppivat, viimeistään teineinä, kun yrittävät muuntautua aikuisiksi. Vihloo korvia.
Omissa oloissani issessein sanon niin kuin on. Kyllä k-rpii joskus ihan tasapuolisuuden vuoksi.
Eilen päästelin rumia sanoja kun sähläsin kukkaistutusten kanssa. New-age kirjoitti:
Tämä aloitushan on jatke tv-ohjelmalle, missä kolme kirjailijaa pitää hauskaa studiossa. Viime kerralla juuri tätä. Kutitin kainalosta, että ois himassa vähän naurattanut. Mut ei edes hymyilyttänyt yhtään.
Olen yrittänyt välttää kirosanojen käyttöä. Mutta kyllä kaikki lapset ne oppivat, viimeistään teineinä, kun yrittävät muuntautua aikuisiksi. Vihloo korvia.
Omissa oloissani issessein sanon niin kuin on. Kyllä k-rpii joskus ihan tasapuolisuuden vuoksi.
Eilen päästelin rumia sanoja kun sähläsin kukkaistutusten kanssa.Meillä ei kotona juurikaan kiroiltu, mutta hyvästi minä olen oppinut kaikki tarpeelliset kirosanat ihan lennosta.
Äitini käytti niitä sellaisia kuin: voi tuhannen tulimaista, voi istu ja pala, voi hyvät hyssykät ...
Isäänikin hän torui käyttämästä lasteni aikana perisuomalaisia sanoja.
Kerran isä oli ostanut kaupalta persikoita, laittoi ne pöydälle ja sanoi: Ostin lapsille pers... , katsoi säikähtyneenä äitiäni ja korjasi: eikun pyllyköitä.Tellukka kirjoitti:
No toinen vaihtoehtohan olisi, että he oppisivat sanomaan: Voi tittu, peekele, taatana, junalauta, heevetti, patkojen patkat ...
Eipä kuulostaisi lapsenlapsenlapsenlapseni suusta yhtään sen kauniimmalle.Tyttären pikkupoika ei kiroillut koskaan, ei vanhempansakaan kiroilleet, ainakaan en ole ikinä kuullut. Ei ihme jos hämmästyin kun vesseli lasketteli kaikkein tehokkaimmat voimasanat kun oli korjaamassa leikkiautoaan. Oli nähnyt isänsä samoissa puuhissa ja ajatteli sen kuuluvan asiaan.
- Haista.hanas
Tellukka kirjoitti:
Meillä ei kotona juurikaan kiroiltu, mutta hyvästi minä olen oppinut kaikki tarpeelliset kirosanat ihan lennosta.
Äitini käytti niitä sellaisia kuin: voi tuhannen tulimaista, voi istu ja pala, voi hyvät hyssykät ...
Isäänikin hän torui käyttämästä lasteni aikana perisuomalaisia sanoja.
Kerran isä oli ostanut kaupalta persikoita, laittoi ne pöydälle ja sanoi: Ostin lapsille pers... , katsoi säikähtyneenä äitiäni ja korjasi: eikun pyllyköitä.Isä sanoi äidille aina kun oli eri mieltä hänen kanssaan, että haista nyt hanas! Ihmettelin aina että mikä se hana on, ja tuli aina mieleen pissahana ja pidin sitä kehoitusta rumana. Todellisuudessa hana kai tarkoittaa nenää...
Onko joku muu kuullut kyseisen sanonnan ja osaisko selittää mitä tarkoitti. Ei tullut koskaan kysyttyä ja molemmat ovat kuolleet jo vuosia sitten.
Käyttämäni sana-vaston pah/par-enpia osia löytyy palsta-kirjoituksistani.
Pienenä minä kiroilin paljon ja hartaasti.
Olivathan vanhenpani sodat läpi-käyneitä aikuisia.
Äiti yritti näyttää vihaiselta nauruaan pidätellen.
Isä virnisti rohkaisevasti.
Kasvettuani sivistyneemmäksi en enää nähnyt tarvetta kiroiluun.
Näin, hiukan vanhenpana olen sivistynyt edelleen.
-
Eräs sota-vanhenmiltani opittu manaus oli:
Taatana että se haisi mädältä.
-
Aika vaatii veronsa.(Wolfgang H.Halsti)
Tämä tiedoksi kirjallisuus-Heikulle.
H.- Opettajaa-tai-opetusta
Sanavaraston, parempia, pahempia löytyy palstakirjoituksistasi.
Vanhempana uskot sivistyneesi. Mitähän ne sotavanhempasi olivat?
- maisssi55
Käytän kirosanojapaljon ja hartaasti kun intoilen mutta vain omissa oloissa ja sivistyneitä ei ole silloin lähimain, mutta jos kuulevia korvia on samassa tilassa, niinjotain tämmöistä tilanteesta riippuen tulee, voihan vispilä tai voi villahousut ja puuttuvat puntit, voi hyvä sylvi ja muut vanhat naiset, voi voi voita silmään, nyt mää itken ja ulisen, voi mikä tonttu ja tupsupää, kuka tomppeli...jne pirskutti, himskutti, hitsit ja vitsit, variaatioita löytyy.
Isä ja veljet ovat opettaneet kaikenmaailman oikeat kirosanat ja niitä saa käyttää jos on tosi tilanne ja pakottava tarve.
Voi itkun mutku."maisssi55"
Hienoa Heikku.
Väänsit sitten vanhemmistani törkeän, keino-tekoisen kopion.
Isä ja veljet....
Just joo.
H.- oottele.hieman
hunksz kirjoitti:
"maisssi55"
Hienoa Heikku.
Isä ja veljet....
Just joo.
H.Kyllä heikku sun pian taas huomaa vaikket muita häneksi syyttelekkään.
- maisssi55
hunksz kirjoitti:
"maisssi55"
Hienoa Heikku.
Isä ja veljet....
Just joo.
H.Himskatin himskatti Hoo,
jos mä olisinkin Heikku, olisi juttuni eri kaliberia
mutta kun en ole, niin tämmösiä höpsötyksiä vaan
olen ihan vain yksi joutava kulkija yli kuuskymmentä vuotias.
- kikkeliskokkelispah
Voi vitunvittu tai hitonhitto manaan kun olen yksin ja joku menee pieleen.
Oikein kun menee vituralleen asiat sanon perrrkele.
Ei ole paljon tarvinnut viimeaikoina kiroilla.
(Venus Williamsilla mahkut, kun siskonsa on raskaana.) - joooommulla
voihan visvasyylä
oihan valkovuoto (naisseurassa)
voihan sillin haju (naisseurassa) - tulee muijilla kiire wc-tiloihin "ehostamaan" ;)
voi nyt rusinapenis (miesseurassa) - miehet alkavat tuijottamaan kengän kärkiä tai potkimaan
käpyjä.
voi hirsu pentti - reppuriika
Minä en kiroile, en käytä voimanoja. Jos jokin harmittaa voi sanon, että voin itku, voi sentään, öäk, ym. Kyllä te tiedätte, syyn miksi näin. Nuorena ennen 15 vuotta olin ihan mahdoton kirjoilija.
- Vieläkin-se-karkaa-mutta
olen yrittänyt etääntyä V-vahvuisesta sanasta. Tilalle voisi käyttää "voihan halkio viiksien välissä tai "se reikä puskassa miinus V".
"Jaamarin jalkoväli"
"Kannikoiden kanjoni"
"Voihan silmä siellä jossain" - henrjii
joo
perhonen
pirhonen
purhonen Eipä tule käytettyä kovin voimallisia sanoja.
Joskus sitä manaa, että voi juutas tai perhana.- Siilenä1
Ei ole. Tarvittaessa ruma sana sanotaan niin kuin se on.
Nuorempana en kiroillut laisinkaan, olinhan sivistynyt nuori nainen. Nyt vanhempana, kun se sivistys valuu pois kuin vesi hanhen selästä, pääsee oikein ruma sana, jos esim. jotain painavaa sattuu putoamaan varpaille. Se kummasti helpottaa ;-)
- New-age
Unohdin tämän, että voisi vaikka lanseerata u u s i a vähemmän rumia voimasanoja.
Voi persanan, persana ja voi saastemakkara. Helpottaa? New-age kirjoitti:
Unohdin tämän, että voisi vaikka lanseerata u u s i a vähemmän rumia voimasanoja.
Voi persanan, persana ja voi saastemakkara. Helpottaa?Noita Nokinenän radiotarinoissa hän käytti kivaa kirosanaa "tikkerperi", se on sellainen aika neutraali ja hauska, ja sopii moneenkin paikkaan. Mutta silloin kun oikein makeasti putoaa jotain jalan päälle, kyllä siihen tarvitaan rumemmat sanat. Tai jos kolmion takaa on joku tulossa kovaa kyytiä kylkeen, niin siinä ei tikkerperi auta.
New-age kirjoitti:
Voi persanan, persana ja voi saastemakkara. Helpottaa?Sellaisia lievenpiä muotoja lienee saamari ja saakeli.
Veli oli pikkupoika ja kuuli jonkun naapurin pojista sanovan v....u, oli mennyt äiteltä kysymään, että mikä se sellainen v...u on? En muista enää mitä äitee vastasi.
- laputa.mitä.laputat
Voi taikkeri
haise p:lle
voihan ryökäle
laputa lantapellolle
löperö
pottuvoi - mimmimum-..mi
Löin varpaani ....ties jo kuinka monetta kertaa samaan tuolinjalkaan....pääsi kyllä voimasana....ja painokkaasti....varvas oli jo ennestään mustelmalla.. mutta en koskaan kiroile normaali puheissa....jos joku haluaa korostaa puhettaan voimasanoilla....se on hänen opittu tyylinsä....
- parvekkeeltapihalletuoli
...ja syyllinen oli...? kuka...?
vihje: "ties jo kuinka monetta kertaa s a m a a n".
joko tuoli saa lähteä huushollistasi tai sinä. - mimmimum-..mi
parvekkeeltapihalletuoli kirjoitti:
...ja syyllinen oli...? kuka...?
vihje: "ties jo kuinka monetta kertaa s a m a a n".
joko tuoli saa lähteä huushollistasi tai sinä.Niimpä.....kumpiko on syyllinen se tuolin jalka ....vai ihmisen jalka...
En ole oppinut uusia voimasanoja mutta entisiä olen käyttänyt runsaammin kuin ennen.
Johtuu kiertäjäkalvosimen repeämästä olkapäässä.
Käsi tekee mitä sattuu ja on kipeä. Aina kun joku tavara lentää kädestä kiroilen estottomasti, varsinkin jos olen yksin.
Pienen vuoden ikäisen lapsenlapseni aikaan en kiroile, enkä vanhemmankaan pikku pojan.
Pohjanmaalta tulee mieleen jesusauta, sitä en ole kuullut käytettävän nykyisessä asuinpaikassani.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin273351Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee272123Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1141670Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh71418- 761349
Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi1381236- 641056
Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I10974Ollaan kuin yö ja päivä
Monessa asiassa… molemmat ollaan kuitenkin älykkäitä ja tiedämme, ettei kannata edetä tämän pidemmälle.70921- 102912