No nyt löytyi hyvä Grantan koe-ajo video!

Retrotykki

Onpas ollu hiljaista Lada palstalla! Nytpä tästä keskustelun aihetta! Ei ole turha ostos toi Granta! Rahoille vastinetta, todellakin! Mahtava sekoitus uutta ja vanhaa... Minä tykkään! Itselläni ollut ajossa n. 5kk ja olen ollut erittäin tyytyväinen... Kyllä sillä ainaskin sen 15vuotta ajelee... Korikaan ei ruostu, kuten ennen... Kun on sinkitty! Ja perus tekniikka on ollut vuosia käytössä, osa jopa vuosikymmeniä! :-D Ei ole lasten tauteja tekniikassa! Näin parempi kuin muilla merkeillä, kun yhtenään muuttavat suunnittelujaan... Niin ja se CAN-väylä! Onneksi ei ole vielä Grantassa käytössä... Mutta seuraavassa mallissa Vestassa on... Voi, voi kun tekniikka kehittyy! Huonompaan suuntaan... Nykypäivän autot tehdään hajoamaan herkemmin, että voisi ostaa turvallisemman ja ympäristöystävällisemmän auton. Pyh, sanon minä! Enemmän saastuttaa uuden auton teko!

Elikkääs... Tuossa olisi Lada-auton virallinen esittely video, ihan tavallisen perheenisän tekemänä!

https://www.youtube.com/watch?v=fYE2Cd_bdEM

Videosta mainittakoon se että esittelijä unohti mainita autosta löytyvästä vararenkaasta! Se on tänäpäivänä harvinaisuus! Ellet irtorenkaana ota mukaasi? Mutta minne laitat, kun ei ole varapyörä koteloa monessakaan autossa. Irtorengas on turvallisuusriski, myös peräkontissa! Niin ja se kompressori, joka löytyy monesta autosta... Mitä sä sillä teet, jos rengas on riekaleina? Niin ja jos on vaan "paukkupullo" pelastuksena... "Niin herran haltuun"... Nykypäivän autoilijan on vain soitettava hinaus auto kyyti monessa tapauksessa, mutta Lada autoilija voi vielä pelastautua tilanteesta... Kiitos järkevän suunnittelun! Kiitos Auto Vaz!

13

249

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Trollit hiljenee kun tajuaa, että lada on kehittynyt ja maahantuonin lopettaminen ylipäätään oli paha virhe. Granta on vieläpä jo vanha malli, uusi Vesta on vielä huomattavasti uudempi ja modernimpi. Hyviä autoja toki molemmat.

      • Retrotykki

        No, joo... Mutta pidän enemmän Grantasta... Siinä kun on vähemmän sähkö härpäkkeitä... Ja varsinkaan kun ei ole sitä jonnii joutavaa ECall-järjestelmää, niin ja CAN-väylää!


      • Retrotykki

        Joo, mutta kuulin Itä-autojen kokoontumisessa että Grantaankin on tulossa ECall-järjestelmä! Eipä lopu sitten Grantan maahantuonti 1.4.2018 jälkeen! Vaan ompahan taas yksi ylimääräinen laite lisää... Huh, huh!


    • 1500S

      Kirjoittelevat Skoda-palstalla, että Lada on ehdottomasti parempi valinta kaikilta osin kuin Skoda.

      Ei oikein tuo fakta vielä ole näkynyt myyntitilastoissa ja liikenteessä...

      • Sandero-vs-Lada

        Melko lailla Dacia Sanderon kaltainen hintakin lienee samoissa luokissa


    • Osta_ja_ihastu

      No hei. Trafin tiedostoissa on merkintä, että tänä vuonna on rekisteröity 5 kpl Lada Granta, 1 kpl Lada 2192 (Kalina), 1 kpl Lada 2194 (Kalina) ja 1kpl Lada 4X4 Urban (Niva). Viime vuonna tasan 1 kpl Granta rekisteröity.

      Eipä siinnä mittään, kuten aloittajakin toteaa, vanhentunutta tekniikkaa, mutta sou what. Ihan soiva peli 12 tonnilla.

    • NostalgiaLada

      Aika paljon pitää antaa Ladalle anteeksi, jos sellaisen ostaa.

      Toki tuossa kokoluokassa ei löydy uutena Ladan hintaista verrokkia, mutta esim. 2-3 vuotias Kia tai Hyundai on varmasti Ladaa parempi vaihtoehto. Ne lyövät Ladan aivan joka osa-alueella, joista yksi merkittävin on turvavarustelu. Ja 2-3 vuotiaassa Kiassa on vielä useita vuosia tehdastakuutakin jäljellä.

      Mites Ladan huoltoverkosto? Ladaa myy yksi liike Tampereella, joten Oulussa asuvalle on Ladan osto hieman haasteellista. No toki voihan sen huoltaa itsekkin ja jos osia ei nyt lähimmästä Motonestistä löydy, niin kyllä niitä netin kautta tilaamalla saa....Mutta muilla merkeillä on kattava huoltoverkosto, eikä tällaisia asioita tarvitse edes miettiä.

      Kyllä sitä Ladaa Suomessa myytäisiin laajemmin, jos se pystyisi kilpailemaan, mutta Ladan ostajia on niin vähän, että tuonti ei vaan kannata. Nykyisin on niin vähän näitä "aatteen miehiä" ja kommunismi on kuopattu idässäkin, joten Ladan ostolle ei löydy oikein ideologisiakaan perusteita. Varsinkin kun Ladaa valmistava Avtovaz on nykyään Renault-Nissanin omistama kapitalistinen yhtiö.

      Mutta Lada Niva on tosin vielä oikea maastoauto ja tuon hintaluokan auton "uskaltaa" metsään viedä, toisin kuin näitä 50000-100000€ katumaastureita. Varmasti hyvä valinta sellaiselle, joka tarvitsee oikean maastoauton edulliseen hintaan. Sellaisen hankkisin itsellenikin, jos tarvetta olisi.

      • Retrotykki

        No joo, mulle se auton turvavarustelu ei ole olennaista... Kuski se tärkein "turvavarustelu" on. Ompahan vähemmän rikkoiutuvia vempeleitä. Musta on mahdottoman siistii, että auto on jäänyt teknillisesti jälkeen. "Vanhassa vara parempi", niinkuin sanotaan!

        Huoltoliikkeeksi käy kylläkin mikätahansa korjaamo... Itse käytin Iisalmessa entisessä lada-myymälässä AutoKax, joka on ollut ennemmin Lada jälleenmyynti piste "Kestoauto"... Korjaaja sanoi "Joo-o, mukava päästä taas tuttujen autojen pariin... Tutun näköistä tekniikkaa näyttää olevan, vaikuttaa samalta kuin 16venttiilinen 110-sarjan kone" Kun sisäänajo-öljyt vaihtoi uuteen...

        Niin ja tuosta maastoautoilusta... Onnistuu jopa Grantallakin... Kun häviää vähän Nissan Quashaille maavarassaan.

        Granta on mulle mahtava ostos ja eukkokin tykkää... Toki kun tuota jälkikasvua joskus siunautuu, niin sitten korostuu Grantan yksi mielestäni pahin puute... Etumatkustajan penkille ei voi laittaa lastenistuinta, kun ei voi irtikytkeä airbagia!

        Minusta pienen lapsen oikea paikka olisi edessä, jos vaimoke ei ole mukana lapsen kaa takana?
        Uskoisin, että hätääntyy kun ittekseen takana olisi ja yhtenään saisi olla kääntyilemässä taaksepäin rauhoitellakseen hätäänsä?

        Kertokaa!, onko kokemuksia? Vai antaako huutaa vaan?

        Toki voikai tuon kojetaulun airbagin luukun käyttää auki ja leikata pussi pois? Itse laitetta ei voi poistaa, kun siitä tulee vikakoodi katsastuukseen... OBD-tarkistus? Vaan jos sattuisi rysähtämään... Niin pölähtäisi vain! Vaan minähän en kolaria aja, turhia vouhokkeita ovat!


      • Retrotykki

        Vai että aatteen? Minä en tunne itseäni kommunistiksi, kun en ole ateisti. Uskon kyllä ihmistä suurempaan voimaan.
        Huh, kyllä pysäyttää tommonen että mainitaan asiasta, että pitäisi olla kuten muut. Tämä on vapaa Suomi, kukin eläköön tavallaan. Se on vaan mun juttu että muistutan muille ajasta jolloin useampi asia oli paremmin. Siksi Lada, Nokian halko ja muut vastaavat laitteet. Niin ja ne elämän arvot...

        Ok... kai tuo opastus sulla oli asiaa? Vaikka muuten oli asiatonta tekstiä. Pitänee harkita asiaa? Ei sitä liikenteessä tiedä, jos joku muu möhlii ja kolaroi autoni kanssa. Kait sen jonnii joutavan pussin pitää olla toiminta kunnossa sitten... Mulla kun tuo ajokki säilyy liikenteessä ainaskin 30-luvun loppuun, niin toki siinä edessä enemmän aikuisia matkustaa.

        Mut sama kait tuo on paljastaa... Minä kerran möin eteen päin Ford Mondeon, jossa ei toiminu airbag vikavalon perusteella. Katsastin auton ennen myyntiä. Meni läpi leimalta musta teippi vikavalon päällä. En kyllä tunne tunnon tuskia moisesta toiminnasta. Ajoin itse autolla n. 2kk, eikä mua ollenkaan pelottanut se ettei airbag toimisi kolari tilanteessa. Turvavyö se on paras turva. Niin ja kuski itse.


    • Kuilun

      Hyvä peruste hankintaan on Mersujen huoltoväli-ilmaisimen kenkkuilu.

      • Retrotykki

        Ai niin, kun lukasin tossa vanhoja viestejäni... Niin täytyy todeta että olen nähnyt myymäni Mondeon edelleen liikenteessä. Ei ole ostaja maininnut vikavalosta, ei varmaan ole häntä haitannut? Ellei ole jo tarkistanut airbag-järjestelmää?


    • Retrotykki

      Voi että... Grantaa ja Kalinaa ei tule enää Suomeen, syynä lienee eCall-laitteen puuttuminen? Maahantuoja kertoi että kyseisiin malleihin se on tulossa, mutta en tiedä miksi ei sitten tullu?

      Noh, ompahan mulla sitten yksi Suomen harvinaisimmista autoista...
      Tiedä vaikka museoin joskus 30vuoden päästä XD

      Nyt on tarjolla Vestaa ja Nivaa.

      Siitäpä kattelemaan!

      https://lada-auto.fi/

      • oli-kyllä.nätti

        Oli kyllä nätti auto ensimmäistä kertaa voi moista sanoa rajan takaisista tuotoksista


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3839
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2298
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2121
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2015
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1694
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1301
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      301
      1228
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe