Outo pinta kuistilla

Maalaankovaienköä

Mökin kuisti olis maalausvalmis. Mutta uskallanko maalata hiomatta? Taivasalla olleessa paikassa on mustaa ja märkänä hyvin liukasa pintaa. Tikkurilan terassi-ja kalustepesulla suoritetussa pesussa ei lähtenyt, pesun jälkeisenä aamuna tuo vielä kostea musta pinta lähti siklillä mutta nyt kuivuttuaan se on ihan kivikovaa, ei lähde hiomallakaan. Myös se siklillä irroitettu nilja on kuivunut murentuvaksi nöyhdäksi.

Aiempi maali oli n. 10 v. sitten, silloin uudelle puulle vedetty homeenesto Uulan Roslagin mahonki, 2 kerrosta 2 vuoden välein. Nyt on samaa tavaraa tulossa. Katoksen alla ollut maali on kuin uutta, taivasalla ollut on joutunut vähiin lukuunottamatta tuota outoa mustaa pinta. Voisiko se ollla maalin omaa tervaa? Vai onko lähivaahteran siirappia,. Tai jotain orgaanista? Ja ennen kaikkea, uskallanko maalata yli?

4

160

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NickNailer

Mahdollisesti kyseessä on levä. Jos se on kosteana liukas, niin uskoisen sen olevan levää.

Me olemme niitä poistaneet painepesurilla ja öljyämällä. Painepesussa ei kokonaan lähden, mutta terassiöljy tappaa lopulta levän.

• Saasnähdämitenepitää

Voi ollla levää koska sitä on eniten puidene läheisyydessä ja vähiten meren puolella ja se on hieman läikikästä. Toimiskohan tuo pellavaöljyä a tervaa sisältävä Uula samoin, vai kukkiiko pian uudestaan? Luulisi toisaalta että pesulioksen pH 10 tappaisi kaiken orgaanisen.

Jotenkin tuntuisi ettei puulle hiominenkaan ihan fiksua olis. Mutta hiekkapaperoin sen aikaa kunnes tulee lisää mielipiteitä.

• Maalasinjo

No niin, maalasin. Oletetusti nuo taivasalla olevat laudat olivat vähän ravistuneet 10 vuoden aikanaikana ja kuuluivat tummemmiksi ja laikukkaammiksi jo siksi että imivät enemmän. Mutta lujia ovat vielä. Tummat "leväläikät" ei paista liikaa läpi. Laitan uuden kerroksen ens kesänä ja katsotaan sitten kauanko kestää.

• Pieleenmeni

Sutta tuli. Ens kesänä talven jäljiltä kukkii kahta kauheemmin ja happanee laudat käsiin. Tai oikeastaan jalkoihin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1934
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1670
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      56
      1286
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      64
      1207
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      998
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      896
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      893
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      862
    9. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      820
    10. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      798
    Aihe